Musiikki kuunteletteko joku suomalaista musaa? jos joo nii mitä?

sorsa

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
195
Reaktioarvo
147
suomalaine musa on aliarvostettua :(

tulkaa juttelee siitä XD kertokaa lempibiisinne, bändinne ja artistinne. tiedän semi monia koska musafriikkeys <3

etenkin kaikki vanhempaa suomimusaa kuuntelevat tervetuloa
 

fundeeraaja

Asiantuntija
Liittynyt
6.2.2021
Viestejä
442
Reaktioarvo
463
Mulla on semmonen suomalaisen musiikin soittolista mihin pistän kaikki biisejä joista tykkään. Siellä on paljon Irwiniä ja Leevi and the Leavingsia
 
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
307
Reaktioarvo
566
Öööp, kuuntelen hyvinkin.
Hyviä ois ainakin Risto, Suomen talvisota, Nicolas Kivilinna, Pekko Käppi, Ultra bra, Kerkko Koskisen kollektiivi, Litku Klemetti jne. En jaksa alkaa kaikkia mahdollisia lempviisuja tänne laittamaan, mutta saatte mainion Frigg-videon keikalta!
 

jami3

Harjoittelija
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
7
Reaktioarvo
39
mouhous on ihan mukiinmenevää mutta siihen se aika lailla jääkin. poikien vessa on paras kipale
 

titi-uuh

"jee"
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
237
Reaktioarvo
401
Joooo about kaikki mitä @pelottavapontso mainitsi! Lisäksi sanoisin Pariisin Kevät, The Crash, Ruusut, The Hearing, Karina, Kasper, Eleanoora Rosenholm, J. Karjalainen, Tundramatiks, Pekka Streng, Tehosekoitin... aaaa näitä ois niin paljon enemmän mutta ehkä rajotan listaamista. Suomiskene on kyl täynnä ihan tosi kiinnostavaa ja moninaista musaa. Mainstream-puolella en harmi vaan yleensäkään kuule mitään mikä mua kauheasti koskettaisi. Joku Vesala ehkä. Rip PMMP.

Viime aikojen uusista tulokkaista Rohkeat Kuvat, Luukas Oja ja Bad Sauna on ollu hauskoja tuttavuuksia. Suosittelen tutustumaan jos suomenkielinen indie kiinnostaa.

Kansanmusapuolella tykkään esim. Sarah Palusta, Hohkasta ja Suistamon Sähköstä. Suomessa tehään ihan älyttömän siistiä alueen perinteistä ammentavaa musaa, jonka ois syytä saada enemmän palstatilaa, jotenka sivistysmielessä:


(ja muutenkin koska on niin siisti biisi ja video)
 

huchu

she/they
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
233
Reaktioarvo
244
vaan apulantaa ja turmion kätilöitä. sekä montaa bändiä jotka on suomalaisia mut tekevät englanniks musaa niin no. en niitä kyllä suomimusiikiks laske :D
 
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
307
Reaktioarvo
566
Joooo about kaikki mitä @pelottavapontso mainitsi! Lisäksi sanoisin Pariisin Kevät, The Crash, Ruusut, The Hearing, Karina, Kasper, Eleanoora Rosenholm, J. Karjalainen, Tundramatiks, Pekka Streng, Tehosekoitin... aaaa näitä ois niin paljon enemmän mutta ehkä rajotan listaamista. Suomiskene on kyl täynnä ihan tosi kiinnostavaa ja moninaista musaa. Mainstream-puolella en harmi vaan yleensäkään kuule mitään mikä mua kauheasti koskettaisi. Joku Vesala ehkä. Rip PMMP.

Viime aikojen uusista tulokkaista Rohkeat Kuvat, Luukas Oja ja Bad Sauna on ollu hauskoja tuttavuuksia. Suosittelen tutustumaan jos suomenkielinen indie kiinnostaa.

Kansanmusapuolella tykkään esim. Sarah Palusta, Hohkasta ja Suistamon Sähköstä. Suomessa tehään ihan älyttömän siistiä alueen perinteistä ammentavaa musaa, jonka ois syytä saada enemmän palstatilaa, jotenka sivistysmielessä:


(ja muutenkin koska on niin siisti biisi ja video)
Oih, jihuu!!! Ihminen, jolla on aika samankaltanen musiikkimaku ku mulla ainakin suunnilleen. On tuossa listassa sellasiakin, joita en tunne, mutta just hyvä niin voi tutustella.
Tuosta Suistamon sähkön kipaleesta muuten tuli mieleen ensinnäkin Värttinän Seelinnikoi, kun ne on käyttäny tuossa loppupuolella sitä mukavasti ja toiseksi karjalalainen (hox ei suomalainen!) bändi nimeltä Myllärit, kun eikö Suistamon sähkö ammenna kans Karjalasta?
 

sorsa

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
195
Reaktioarvo
147
Joooo about kaikki mitä @pelottavapontso mainitsi! Lisäksi sanoisin Pariisin Kevät, The Crash, Ruusut, The Hearing, Karina, Kasper, Eleanoora Rosenholm, J. Karjalainen, Tundramatiks, Pekka Streng, Tehosekoitin... aaaa näitä ois niin paljon enemmän mutta ehkä rajotan listaamista. Suomiskene on kyl täynnä ihan tosi kiinnostavaa ja moninaista musaa. Mainstream-puolella en harmi vaan yleensäkään kuule mitään mikä mua kauheasti koskettaisi. Joku Vesala ehkä. Rip PMMP.

Viime aikojen uusista tulokkaista Rohkeat Kuvat, Luukas Oja ja Bad Sauna on ollu hauskoja tuttavuuksia. Suosittelen tutustumaan jos suomenkielinen indie kiinnostaa.

Kansanmusapuolella tykkään esim. Sarah Palusta, Hohkasta ja Suistamon Sähköstä. Suomessa tehään ihan älyttömän siistiä alueen perinteistä ammentavaa musaa, jonka ois syytä saada enemmän palstatilaa, jotenka sivistysmielessä:


(ja muutenkin koska on niin siisti biisi ja video)
ruusut ja j. karjalainen aaahh <3
 

titi-uuh

"jee"
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
237
Reaktioarvo
401
Oih, jihuu!!! Ihminen, jolla on aika samankaltanen musiikkimaku ku mulla ainakin suunnilleen. On tuossa listassa sellasiakin, joita en tunne, mutta just hyvä niin voi tutustella.
Tuosta Suistamon sähkön kipaleesta muuten tuli mieleen ensinnäkin Värttinän Seelinnikoi, kun ne on käyttäny tuossa loppupuolella sitä mukavasti ja toiseksi karjalalainen (hox ei suomalainen!) bändi nimeltä Myllärit, kun eikö Suistamon sähkö ammenna kans Karjalasta?
Aaaa hämmentävää tämä! Harvoin törmää ihmisiin jotka fiilaa yhtään samaa kuin mä.

Joo eiks siellä biisin lopussa lauleta Seelinnikoita? Lieneeköhän joku tradi? Suistamo-porukka on kyllä siellä rajantakaisessa Karjalassa pyörinyt ihan huolella. Myllärit pitäs kyllä tsekata! Seuraan niitä somessa, mutta en oo hirveesti perehtynyt heidän tuotantoonsa. Onks muuten Karoliina Kantelisen vienankarjalaiset joiut sulle tuttuja?
 
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
307
Reaktioarvo
566
Aaaa hämmentävää tämä! Harvoin törmää ihmisiin jotka fiilaa yhtään samaa kuin mä.

Joo eiks siellä biisin lopussa lauleta Seelinnikoita? Lieneeköhän joku tradi? Suistamo-porukka on kyllä siellä rajantakaisessa Karjalassa pyörinyt ihan huolella. Myllärit pitäs kyllä tsekata! Seuraan niitä somessa, mutta en oo hirveesti perehtynyt heidän tuotantoonsa. Onks muuten Karoliina Kantelisen vienankarjalaiset joiut sulle tuttuja?
Saattais se seelinnikoi olla joku tradi, jonka Värttinä on sitte sovittanu ittelleen. Ehkäpä? Koitin ettiä netistä, mutten löytäny mittään järkevää. Ei oo mulle tuo Karoliina tuttu. Vinkkaappa joku hyvä siltä?
 

titi-uuh

"jee"
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
237
Reaktioarvo
401
Saattais se seelinnikoi olla joku tradi, jonka Värttinä on sitte sovittanu ittelleen. Ehkäpä? Koitin ettiä netistä, mutten löytäny mittään järkevää. Ei oo mulle tuo Karoliina tuttu. Vinkkaappa joku hyvä siltä?

Tässä tämmönen suht virtuoottinen veto:


Ekstrana Kantelisen kovin kaunis sävelmä:


Nykyään laulaa Värttinässä hän!
 

Cieli

Weteraani
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
318
Reaktioarvo
384
Joskus kuuntelin Don Huonoja. Nykyään kuuntelen joskus Spektiä ja joitain random poppibändejä, kuten Pasa. Muuten en kuuntele suomalaista musaa ollenkaan.
 

salisbury

nettimuumio
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
462
Suomalaista heviä ja rokkia. Kaikki perus Juicet ja Eput, mut sit kans Olavi Uusivirta ja Stam1na on lähellä sydäntä :-)
 

sorsa

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
195
Reaktioarvo
147
Suomalaista heviä ja rokkia. Kaikki perus Juicet ja Eput, mut sit kans Olavi Uusivirta ja Stam1na on lähellä sydäntä :-)
juicet ja eput on kyllä erittäin jees!! ja olavi, aah <3 mitkä on sun lempibiisejä noilta?
 

salisbury

nettimuumio
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
462
juicet ja eput on kyllä erittäin jees!! ja olavi, aah <3 mitkä on sun lempibiisejä noilta?
Uuhh, niin plajon hyviä biisejä... Mutta Juicelta "Musta Aurinko Nousee", koska se on heti alusta helvetin kova :D Epuilta "Kitara, Taivas ja Tähdet", se oli livenä ihana :'0

Pakko mainita, että oon myös hervoton Dingo-fani ja heiltä "Aino" on ehkä paras, koska mun toinen nimi on Aino :-)

Nii ja sit Olavilta "Sininen Kukka" liveversiona on jotain niin ihanaa... Ja "Auttakaa!" on kans kova ! Ja "Rakkautta Ilmassa" ja "Ollaanko Tämä Kesä Näin?" ja....

Stam1nalta "Kadonneet Kolme Sanaa" on ehkä mun lemppari :0 Ja sit "Kajo" on tosi kaunis <3 En malta oottaa, ku kohta tulee uus levy ja oon ennakkotilannu sen :'000
 

Keskiyö

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
244
Reaktioarvo
258
Mä kuuntelen: Leevi and the leavings, Paleface, maustetytöt, Haloo helsinki

joskus kuuntelen kans Juicea
 

sorsa

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
195
Reaktioarvo
147
juicet ja eput on kyllä erittäin jees!! ja olavi, aah <3
Uuhh, niin plajon hyviä biisejä... Mutta Juicelta "Musta Aurinko Nousee", koska se on heti alusta helvetin kova :D Epuilta "Kitara, Taivas ja Tähdet", se oli livenä ihana :'0

Pakko mainita, että oon myös hervoton Dingo-fani ja heiltä "Aino" on ehkä paras, koska mun toinen nimi on Aino :-)

Nii ja sit Olavilta "Sininen Kukka" liveversiona on jotain niin ihanaa... Ja "Auttakaa!" on kans kova ! Ja "Rakkautta Ilmassa" ja "Ollaanko Tämä Kesä Näin?" ja....

Stam1nalta "Kadonneet Kolme Sanaa" on ehkä mun lemppari :0 Ja sit "Kajo" on tosi kaunis <3 En malta oottaa, ku kohta tulee uus levy ja oon ennakkotilannu sen :'000
stam1naa en oo ite koskaan kummemmin kuunnellu :D

juicea, eppuja ja leevejä on kulutettu sit senkin edestä. ja olavii, olavi on mahtava. siltä mun lemppareita ehkäpä aina siellä, auttakaa, tahdonko kuitenkin sut takaisin, kaiken jälkeen olet kaunis, elvis istuu oikealla.. !!!
 

sorsa

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
195
Reaktioarvo
147
Mä kuuntelen: Leevi and the leavings, Paleface, maustetytöt, Haloo helsinki

joskus kuuntelen kans Juicea
joooo kaikki näistä oikeestaan, palefacelta en kuuntele kun muutamia biisejä mut leevit, maustetytöt, juice ja haloo helsinki on kyllä hiton jees, paitsi et uudempi haloo ei oo niin miellyttäny meikää enää :(

lempibiisit leeveiltä ja maustetytöiltä kiinnostais?
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,839
Reaktioarvo
2,378
Tykkään suomalaisesta pop ja iskelmämusiikista. Juice, Dingo J.Karjalainen ovat suosikkejani. Joskus kuuntelen myös suomenkielistä metallia kuten Kivimetsän druidi. Suomipunkkiakin tulee kuunneltua ajoittain.
 

salisbury

nettimuumio
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
462
stam1naa en oo ite koskaan kummemmin kuunnellu :D

juicea, eppuja ja leevejä on kulutettu sit senkin edestä. ja olavii, olavi on mahtava. siltä mun lemppareita ehkäpä aina siellä, auttakaa, tahdonko kuitenkin sut takaisin, kaiken jälkeen olet kaunis, elvis istuu oikealla.. !!!
Ootko nähny näistä jotain livenä? Itse olen Olaville käyny kirkumassa neljä kertaa :'D Ja aina eturiviin vaikka kyynärpäätekniikalla, heikommat alta pois :D
 

sorsa

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
195
Reaktioarvo
147
Ootko nähny näistä jotain livenä? Itse olen Olaville käyny kirkumassa neljä kertaa :'D Ja aina eturiviin vaikka kyynärpäätekniikalla, heikommat alta pois :D
oon vaan kerran käyny kattoo olavia :( siltä keikalta tosin muistona hali ja nimmaroitu levy ja vahva tunne että pakko päästä uudestaan XD
 

sorsa

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
195
Reaktioarvo
147
Tykkään suomalaisesta pop ja iskelmämusiikista. Juice, Dingo J.Karjalainen ovat suosikkejani. Joskus kuuntelen myös suomenkielistä metallia kuten Kivimetsän druidi. Suomipunkkiakin tulee kuunneltua ajoittain.
lempibiisi j. karjalaiselta? molemmat jeeees <3
 

salisbury

nettimuumio
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
462
oon vaan kerran käyny kattoo olavia :( siltä keikalta tosin muistona hali ja nimmaroitu levy ja vahva tunne että pakko päästä uudestaan XD
Olavin keikat on kyllä aina tosi hyviä, ku ne vetää ihan täysiä <3 Itellä paras muisto on, ku se kävi pyytämässä mun silmälasit päähänsä, ku se laulo "Kauneus sekoittaa mun pään" :'D
 

aarre

Uusi
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
63
Reaktioarvo
48
kuuntelen kaikkea eppu normaalista samuli edelmanniin ja turmion kätilöistä kubeen. alkuvuoden kuunnelluin on ollut irwin goodmanin vain elämää.
 

sorsa

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
195
Reaktioarvo
147
Olavin keikat on kyllä aina tosi hyviä, ku ne vetää ihan täysiä <3 Itellä paras muisto on, ku se kävi pyytämässä mun silmälasit päähänsä, ku se laulo "Kauneus sekoittaa mun pään" :'D
okei ihanaa XD
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,262
Reaktioarvo
2,892
No kuuntelen nyt ainakin kaijaa, eppuja, dingoo, popedaa, vilkkumaata, hectoria, juicee, sannii, öääh vaikka mitä, mut sit taas joiltain esim ihan yksittäisiä biisejä vaan. Mut kyl mä kummiski paljon kuuntelen suomalaist. Mut esim joku Hector en mä ny silt super montaa biisiä tiedä mutta joitain kyllä tulee kuunneltua. Sit esim hessu Silvennoinen (joka sattuu olee profiilikuvassani) niin kyl mä siltäkin muutamia biisejä kuuntelen aikas useinkin, ainaki so hard to leave so hard to stay. Ja you run. Jooh mitäs muuta emt voisin vaa luetella melkee kaikki artistit tähä ku varmaa melkee kaikilta kuuntelen edes yhtä biisiä silloin tällöin. Ainiin zenkkarit ja putro (sori ku käytän tämmösii lyhenteit mut siis zen cafe) niit tulee aika paljon kuunneltua vielki. Onhan noita nyt ihan vitusti.
 
Ylös Pohja