Menetin 130€

Keskiyö

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
244
Reaktioarvo
258
Olin ostamassa käytettyä kameraa ja vaikutti luottettavalta myyjältä ja hintakin oli kohtuullinen… sit kun maksoin etukäteen nii ei enää kuulunut mitään, laitoin perään viestejä mutta ei edes nähnyt niitä. Teen perjantaina rikosilmoituksen mut tuskin poliisi lähtee tutkimaan noin ”pikkusumman” juttua.

harmittaa kyllä koska olin ihan fiiliksissä kamerasta ja se oli ensimmäinen jonka aijoin ostaa… :(

onko teiltä joskus huijattu tavaroita tai rahaa netissä?
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Voi ei:/
Multakaan ei oo muistaakseni huijattu mitään. Kannattaa vaan olla tosi varovainen ja vaikka soittaa myyjälle ja/tai pyytää kuvia niin spesifeistä kohdista että se ei mitenkään voi saada niitä muuten kuin silleen että sillä on kyseinen tuote
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
Ää, eikä! D: Tommonen on kyllä tosi ärsyttävää. Vieläpä kun poliisi ei käytännössä asialle mitään tee. En oo koskaan joutunut nettihuijauksen kohteeksi, joten en sinänsä tiedä, miltä tuollainen tuntuu.

Ja pakko myöntää, etten ite oo uskaltanut Tori.fi:stä tai vastaavista ostaa mitään huijareiden takia. Oon kyl Ebaysta ja Amazonista käytettyjä mangoja ostanut, mutta aina on tuote tullut perille. :) Suurimmaks osaks näiden kirjojen ostosta on positiivisia kokemuksia, mutta yhes kirjoista oli melkeen jokanen sivu likases kunnos. Vähän niin kuin joissain kirjaston kirjois on semmosta keltaisia ja ruskeita läiskiä sivuilla siellä sun täällä. Yök! 🤮
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
Ja siis vinkkinä tällaisiin tapauksiin on mulla, että kannattaa googlata tyypin puhelinnumero, jospa hänen entiset uhrinsa olisivat jotain hänestä kukasoitti.fi tai vastaaviin sivuihin kirjoittanut. Paulinpelivideot-niminen tubettaja on tehnyt paljon videoita nettihuijareista. Yhessä videoista hän googlasi huijarin numeron, jonka avulla löytyi lisää tietoa kaverin taustasta. Yhessä videossa hän näytti, kuinka huijarit väärentävät maksukuitteja helposti.
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,839
Reaktioarvo
2,378
Ei ole onneksi huijattu mitään, mutta kannattaa totta kai tehdä asiasta rikosilmoitus ja hyvä että teetkin, koska paljon mahdollisesti jatkaa toimintaansa muuten.
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Olin ostamassa käytettyä kameraa ja vaikutti luottettavalta myyjältä ja hintakin oli kohtuullinen… sit kun maksoin etukäteen nii ei enää kuulunut mitään, laitoin perään viestejä mutta ei edes nähnyt niitä. Teen perjantaina rikosilmoituksen mut tuskin poliisi lähtee tutkimaan noin ”pikkusumman” juttua.

harmittaa kyllä koska olin ihan fiiliksissä kamerasta ja se oli ensimmäinen jonka aijoin ostaa… :(

onko teiltä joskus huijattu tavaroita tai rahaa netissä?
Hui hitto. Mäkin sain tietokoneen tosi myöhään vaa siks ku ensimmäisen tietokoneen myyjä olikin huijari. Joo tuskin rahojas saat takas, mutta kannattaa silti tehdä se rikosilmoitus.
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Mult on kusetettu tonni siinä yhteydessä kun muutin Amsterdamiin. Vitutus oli suuri ja tein rikosilmoituksen mutta eipä siitä mitään seurannut. Tää on kuulemma super normia dameissa ja kuullut monelta samanlaisia tarinoita.
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Mult on kusetettu tonni siinä yhteydessä kun muutin Amsterdamiin. Vitutus oli suuri ja tein rikosilmoituksen mutta eipä siitä mitään seurannut. Tää on kuulemma super normia dameissa ja kuullut monelta samanlaisia tarinoita.
Miten sua vedätettiin?
 

Keskiyö

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
244
Reaktioarvo
258
Mult on kusetettu tonni siinä yhteydessä kun muutin Amsterdamiin. Vitutus oli suuri ja tein rikosilmoituksen mutta eipä siitä mitään seurannut. Tää on kuulemma super normia dameissa ja kuullut monelta samanlaisia tarinoita.
Ai kauhee! Uskon kyllä D: haluutko kertoo tarkemmin?
 

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
Jauts. Kandee joo laittaa rikosilmotus. Se on voinu huijata vaikka tonninkin eestä rahaa muilta. :/
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Olin ostamassa käytettyä kameraa ja vaikutti luottettavalta myyjältä ja hintakin oli kohtuullinen… sit kun maksoin etukäteen nii ei enää kuulunut mitään, laitoin perään viestejä mutta ei edes nähnyt niitä. Teen perjantaina rikosilmoituksen mut tuskin poliisi lähtee tutkimaan noin ”pikkusumman” juttua.

harmittaa kyllä koska olin ihan fiiliksissä kamerasta ja se oli ensimmäinen jonka aijoin ostaa… :(

onko teiltä joskus huijattu tavaroita tai rahaa netissä?
Minkä kameran olit muuten ostamassa? Oon itsekin kattonut käytettyjä kameroita.
 

Keskiyö

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
244
Reaktioarvo
258
Minkä kameran olit muuten ostamassa? Oon itsekin kattonut käytettyjä kameroita.
Se oli canon eos 50d mut nyt on canon eos 450d hankittu, vanha on mutta toimii hyvin, ei liian monimutkainen ja tulee tarkkoja kuvia!
 

redneck276

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
716
Reaktioarvo
418
Pelkään aina sen verran paljon tällaisia huijareita että suosin kasvotusten maksamista käteisellä. Aina se toki ei ole mahdollista jos ei halua 300-500km ajaa ostamaan jotain pikku juttua. :D
 
Ylös Pohja