Mielestäni, jos esiintyjä esiintyy kovin paljastavissa vaatteissa, se vähentää tämän uskottavuutta.

Oma mielipiteesi?

  • Samaa mieltä

  • Eri mieltä


Results are only viewable after voting.

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,689
Reaktioarvo
1,624
Tämmönen "epäsuosittu mielipide" tähän... :-P

Rupesin pohtimaan tämmöstä tän vuoden Euroviisu-finaalia katsellessa... ja jäi sittemmin mietityttämään.
Onhan se tietysti jokaisen oma asia, miten pukeutuu, sehän on selvä - ja kyllä mun mielestä siis jonkun verran paljasta pintaa saa toki näkyä - mutta musta tuntuu, että tosi monet naispuoliset henkilöt valitsee esiintymisasuksi sellasen mun makuun jo vähän liiankin paljastavan asun (tyyliin, että puolet takapuolesta näkyy helman alta ja tissivakoa näkyy ties mihin asti) ilmeisesti lähinnä vaan siksi, että yleisö tykkäis enemmän. Ite kylläkin, jos nään jollain esiintyjällä niin paljastavan asun, en osaa ottaa kyseistä tyyppiä enää niin vakavasti. D: Kenties mää vaan oon jotenkin liian "epäseksuaali" ymmärtämään tämmösiä, en mää tiiä...
Mutta joo. Mikä teidän muiden mielipide on asiaan? Saa keskustella.
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,689
Reaktioarvo
1,624
Mikähän olis ihmisten reaktio, jos joku mies esiintyis yhtä paljastavassa asussa kuin naiset usein tuppaa esiintymään? :Dd
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,143
Reaktioarvo
5,464
Pitkälti samaa mieltä. Euroviisuissa varsinkin nauratti se, että varmaan puolilla kaikista naisesiintyjistä oli tänä vuonna päällään sellainen superpieni hopeinen kangaslärpäke, joka ei kyllä jättänyt mitään arvailun varaan. Ainoa mikä näiden esityksistä jäi mieleen oli nimenomaan se puolialastomuus, biisit olivat korkeintaan keskinkertaisia.

Toki kaikki saavat pukeutua miten haluavat. Jos huvittaa olla puolialasti niin siitä vaan. Olkoot vaikka alasti minun puolestani.
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
en nää mitään syytä mite pukeutumine vähentäis uskottavuutta, mut no mä oon mä

kieltämättä pidin euroviisuissa sitä aika hassuna sattumana, et monel oli basically samanlainen asu, mut en sen kummemmi kiinnittäny huomioo
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,583
Reaktioarvo
6,487
No en mää kyllä pukeutumiseen juurikaan kiinnitä huomiota, tehkööt mitä haluavat jos se on niiden mielestä hyvä 🤷🏻‍♀️

Euroviisuissa en edes siihen et melekein kaikilla naisilla oli samanlainen asu kiinnittänyt aluksi huomiota ennen ku jossain videossa mainittiin asiasta :D
 

Mursuilijaa

*olemassa oleva*
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,199
Reaktioarvo
833
Mielestäni kuka vain saa pukeutua, miten haluaa. Paljasta pintaa saa todellakin mun puolesta näkyä, mutta liika on liikaa ja siinä katoaa kyllä oma kiinnostukseni koko esitystä ja sen uskottavuutta kohtaan. Eli aikalailla samoilla linjoilla olen :)
Kuitenkin, tehkööt kukin miten itse parhaaksi kokee ja mikä heistä parhaalta tuntuu. Jos se on se mitä he haluavat, niin hienoa, että uskaltavat!
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Yes to the skin! Oli sitten miehen tai naisen niin näyttäkää niin paljon kun sielu sietää. On jo aika päästä yli tästä naisen paljaan ihon kauhistelusta.

Itse tanssijana usein valitsen keikalle pienet vaatteet koska hikoillessa ne ei ällöttävästi liimaudu ihoon kiinni niin että ei keikan jälkeen saa pois päältä. Ne ei rajoita liikkuvuutta ja hengittää paljon paremmin. Lisäksi ei hierrä. Spotti valoissa jo pelkästään seisominen saa hikoilemaan kuin pieni porsas saunassa, saati sitten kun siinä tanssii, ja adrealiini saa tanssimaan kyllä sellasella energialla että asu on kuin olisi suihkussa se päällä ollut. Tässäkin on se etu että esim pieni ihonmyötäinen bodysuit ei näytä märältä ja likaiselta vaikka olisi hiestä märkä.

Ymmärrän myös esim että ihmiset jotka on treenannut kroppaansa, haluavat sitä esittää. Tai vaikka ihmiset jotka ovat oppineet rakastamaan kroppaansa, haluavat esittää sitä.
 

varjojenmaa

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
300
Reaktioarvo
305
En osaa vastata, koska konteksti puuttuu. Jos mietin omaa tulevaa työelämääni, niin asiantuntijaroolissa vähäpukeisuus tuntuisi kyllä jotenkin oudolta, varmaan senkin takia kun alani on ainakin yliopistomaailmassa miesvaltainen. En tosin itse koskaan pukeudu paljastavasti, jos marimekon lyhyttä taskumekkoa ei lasketa :D
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Mua tässä hämmentää vähän se, että uskottavuutta minkä suhteen? Jos siis esiintyjistä puhutaan.

Jotenkin vielä ymmärtäisin sen ajattelutavan, että jossakin ammatissa, missä on ns. pukukoodi, kuten esim. lääkäri tai asianajaja, niin paljastava pukeutuminen nähtäisiin epäammattimaisena ja sitä kautta vähentäisi uskottavuutta, mutta että laulajalla?

Uskottavuutta sen suhteen, että ei olekaan niin hyvä laulaja, vaan yrittää paljastavalla pukeutumisellaan saada yleisön tykkäämään? Mutta eikö se nyt sit kuuli siitä musiikista? Ja se tavoitehan kuitenkin on, että yleisö tykkäsi.

Se on sitten tietty ihan oma juttunsa, että miksi nimenomaan naisten paljastava pukeutuminen on tässä yhteiskunnassa niin myyvää ja haluttua (mutta sitten sitä samalla kuitenkin paheksutaan ja niin pukeutuvat naiset leimataan jotenkin huonommiksi).
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Nyt en kyllä valitettavasti osaa sanoa. Laitoin ensin 'kyllä', sitten vaihdoin 'ei'. Mielestäni esiintyessä tuo ei ainakaan vähennä uskottavuutta. Juuri joissain asiantuntija-ammateissa saattaa vaikuttaa oudolta, kuten aiemmin on jo mainittu.

Enemmän uskottavuus mielestäni riippuu siitä, millainen on ihmisen preesens, millä tavalla hän on ja asiansa esittää, kuin se, mitä hänellä on päällään.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
33,864
Reaktioarvo
2,892
Minäkin tässä jotenki hämmennyin että uskottavuutta niinku minkä suhteen? Miten paljastava pukeutuminen voi vähentää esiintyjän uskottavuutta? Vai tarkoitatko sellaista uskottavuutta että et pysty näkee sitä ihmistä fiksuna tyyppinä muuten vai että esityksen uskottavuutta vai? Vastasin eri mieltä, mutta jotenkin mun on vaikee nyt sanoo tästä asiasta mitään. En ainakaan muista ite aatelleeni asiasta mitään silloin, muuta kuin tosiaan se että kaikilla oli samantyyppiset asut. En vaan oikein näe sitä että kuinka se vähentää esityksen uskottavuutta koska oon ainakin itse tottunutkin näkemään tuollaisia artisteja. Toisaalta. Vaikka itse kyllä nimenomaan AINA puhun sen puolesta että kaikenlainen pukeutuminen ja oma tyyli on ihan ok juttu, mutta myönnän sen että saattaa siitä tulla sellanen inhottava fiilis, että tää nainen yrittää vaan miellyttää miehiä. Sitten taas toisaalta ei kai siinä oo mitään väärää vaikka asia näin oliskin. Sitten taas toisaalta sitä miettii että näin pukeutuminen juuri lisää sitä että naisia ei nähdä uskottavina vaan pelkkinä seksikkäinä yliluonnollisina otuksina. Sitten taas TOISAALTA ketä kiinnostaa ja se ei oo kyllä kenenkään vastuulla pukeutua niin että kaikki nyt varmasti pitäis uskottavana. Elikkäs toisaalta ja toisaalta ja toisaalta. Btw, oon itekin aika epäseksuaalinen ihminen (luokittelen itteni jonku tason aseksuaaliks lol) mut en siltikään oikeen ymmärrä sitä miten paljastava pukeutuminen edes liittyy seksuaalisuuteen, mulla itselläni kun se ei oo ollu juuri koskaan syy pukeutua niin 🤔 enkä myöskään useinkaan katsele ketään sillain seksuaalisella tavalla kuolaten pukeutumisen takia, tai jotenki must tuntuu et ei se herätä mus mitään sen kummempaa reaktiota. Tai saatan kyllä kuolata jotain naista mutta emt ehkä sekin on enemmän sellasta et "toi on kaunis" tai sellasta romanttista vetoa, ei ehkä niinkään sellast et voisinpa panna tota. Ehkä sitäkin tapahtuu mutta harvemmin. Mulle jotenki on aika vieras ajatus se monien miesten ajatuksenjuoksu että heti ku näkee naisen vähissä vaatteissa ni alkaa haluta vaik mitä :D sit mä vaa oon sillee ok lol eipä erityisemmin kiihota (paitsi JOSKUS mut nii ei nii usein). Oho vähän pitkä vastaus. Mua vaan on aina hämmentäny tää miten kaikki liittää paljastavan pukeutumisen seksuaalisuuteen, mulla kun ne ei jotenkin oikein yhdisty toisiinsa?
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Mua ehkä naurattaa tässä double standards koska esimerkiksi ammatti urheilussa hyväksytään ja jopa vaaditaan hyvin paljastavia vaatteita eikä ne vähennä uskottavuutta vaan on olettamus, mutta kun samaa tekee muusikot ja tanssijat niin jotenkin uskottavuus kokee kolahduksen,vaikka usein yhtä paljastavia tai jopa paljon enemmän peittäviä kunesimerkiksi juoksijalla. Miksi jotkut on oikeutettu ja toiset eivät?
IMG_20210730_173036.jpg
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,689
Reaktioarvo
1,624
Mua tässä hämmentää vähän se, että uskottavuutta minkä suhteen? Jos siis esiintyjistä puhutaan.

Jotenkin vielä ymmärtäisin sen ajattelutavan, että jossakin ammatissa, missä on ns. pukukoodi, kuten esim. lääkäri tai asianajaja, niin paljastava pukeutuminen nähtäisiin epäammattimaisena ja sitä kautta vähentäisi uskottavuutta, mutta että laulajalla?

Uskottavuutta sen suhteen, että ei olekaan niin hyvä laulaja, vaan yrittää paljastavalla pukeutumisellaan saada yleisön tykkäämään? Mutta eikö se nyt sit kuuli siitä musiikista? Ja se tavoitehan kuitenkin on, että yleisö tykkäsi.

Se on sitten tietty ihan oma juttunsa, että miksi nimenomaan naisten paljastava pukeutuminen on tässä yhteiskunnassa niin myyvää ja haluttua (mutta sitten sitä samalla kuitenkin paheksutaan ja niin pukeutuvat naiset leimataan jotenkin huonommiksi).
Okei, voi olla, että mun olis pitänyt käyttää jotain vähän muuta sanaa kuin "uskottavuus". Mutta meinasin sitä, että se esitys saattaa helposti mun silmissä muuttua epäkiinnostavammaksi, jos esiintyjä(t) esiintyy kuvailemani tyyppisissä vaatteissa. Etten osaa ottaa esiintyjää niin vakavasti enää, ainakaan sen nimenomaisen esityksen aikana.
En mää tiiä - ehkä se on se, että tosi lyhyet mekot yms. on mun mielestä niin "massatyylinen" vaate, että ne siksi tuntuu epäkiinnostavilta? Massa on tylsää, persoonallisuus ja sympaattisuus on kiinnostavampaa... omasta mielestäni. :P
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,689
Reaktioarvo
1,624
Mua ehkä naurattaa tässä double standards koska esimerkiksi ammatti urheilussa hyväksytään ja jopa vaaditaan hyvin paljastavia vaatteita eikä ne vähennä uskottavuutta vaan on olettamus, mutta kun samaa tekee muusikot ja tanssijat niin jotenkin uskottavuus kokee kolahduksen,vaikka usein yhtä paljastavia tai jopa paljon enemmän peittäviä kunesimerkiksi juoksijalla. Miksi jotkut on oikeutettu ja toiset eivät?
katso liitettä 2703
Hyvä pointti, kieltämättä. D:

No, on siinä ainakin se, että urheillessa tulee hikoiltua paljon, joten on mukavaa, että se hiki pääsee haihtumaan hyvin. Kun taas sitten, ei kai laulaessa tule samalla lailla hiki? Vai tuleeko?
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Okei, voi olla, että mun olis pitänyt käyttää jotain vähän muuta sanaa kuin "uskottavuus". Mutta meinasin sitä, että se esitys saattaa helposti mun silmissä muuttua epäkiinnostavammaksi, jos esiintyjä(t) esiintyy kuvailemani tyyppisissä vaatteissa. Etten osaa ottaa esiintyjää niin vakavasti enää, ainakaan sen nimenomaisen esityksen aikana.
En mää tiiä - ehkä se on se, että tosi lyhyet mekot yms. on mun mielestä niin "massatyylinen" vaate, että ne siksi tuntuu epäkiinnostavilta? Massa on tylsää, persoonallisuus ja sympaattisuus on kiinnostavampaa... omasta mielestäni. :P
Mitä jos on persoonalliset paljastavat vaatteet?
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Hyvä pointti, kieltämättä. D:

No, on siinä ainakin se, että urheillessa tulee hikoiltua paljon, joten on mukavaa, että se hiki pääsee haihtumaan hyvin. Kun taas sitten, ei kai laulaessa tule samalla lailla hiki? Vai tuleeko?
No itseasiassa spottivalot areenoilla ja pienemmilläkin lavoilla on super kuumat ja saa hien pintaan vaikka paikallaan seisoisi. Ja nuo artistit joita sä tossa euroviisuista linkkaat niin hehän kaikki tanssivat laulaessaan? Eli urheilevat. Itse olen tehnyt tanssikeikkaa ja muistan kerran kun vain nousin tanssikorokkeelle ja spotti oli muhun päin niin hikoilin jo ennen kun aloin tanssimaan.
 
Ylös Pohja