Kissat mihin sanoihin / lauseisiin kissasi reagoi?

jokuvaan

taivaanrannanmaalari
Liittynyt
4.4.2021
Viestejä
956
Reaktioarvo
993
ihan mielenkiinnosta. :D

miun kissat reagoi, kun sanotaan "harjataan" sellasella tietyllä äänensävyllä. se tarkoitaa siis turkin harjaamista, mistä he molemmat pitävät kovasti. toinen on "lähetään", joka yleensä tarkoittaa ulos lähtemistä ja mistä kissat ovat innoisaan, mutta on alkanut tarkoittamaan nykyisin myös esim. mökille lähtemistä = automatkaa. vaikka molemmat kisut ovatkin kiltisti autossa, ei se silti ole kovin kivaa kyhjöttää montaa tuntia pienessä kissankopassa. :( kolmas on sitten vähän iloisempaa asiaa tarkoittava, eli "ankka". tää tuli siitä, kun kissoille oltiin ostettu yks kerta sellasia ankka-herkkupaloja niin silloin huudettiin tää. myöhemmin alettiin käyttämään sitä muidenkin satunnaisten herkkuruokien kanssa, minkä ne on nyt oppinut. kummatkin on viimeistään kolmen sekunnin aikana keittiössä paikalla. :D

mitäs teillä?
 

mainingen

Uusi
Liittynyt
8.4.2021
Viestejä
10
Reaktioarvo
7
mun kissalla on aika usein kiima-aikoja kun ei olla ehditty viel leikata sitä niin aina kun mä kutsun sitä sen nimellä niin peppuhan siinä nousee pystyyn ja alkaa kamalat kurinat ja käkätykset :D hauskinta täs on se et se ei yleensä reagoi mitenkään jos muut kutsuu sitä D:
 

fundeeraaja

Asiantuntija
Liittynyt
6.2.2021
Viestejä
442
Reaktioarvo
463
Kyllä toinen tuntuu aina havahtuvan vähän kun innokkaasti ja kimeästi sanoo että HIENO KISSA

muuten eivät havahdu sanoihin mutta sillon ku kattoo silmiin ja menee keittiöön niin tulevat aina perässä, toinen tulee aika usein luokse jos huutaa nimeä
 

snowflake

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
710
Reaktioarvo
925
Kun meillä oli kissa, se kuunteli aina tarkasti kun sille puhuttiin. "Makupala oli kuitenkin takuu varma sana jolla kiinnittää kissaan huomio. :D meilläkin kissa piti kovasti turkin harjaamisesta joten tuo sama lausahdus "harjataan" oli sellainen jota kuunneltiin tarkasti.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Mun kissa ei valitettavasti reagoi mitenkään puheeseen koska se on kuuro :((
Mutta kyllä se tietää, milloin sille puhutaan, jos sitä katsoo silmiin tietyllä ilmeellä kun puhuu. Kehonkieleenkin se reagoi jotenkin.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,967
Reaktioarvo
8,472
Mun kissa ei valitettavasti reagoi mitenkään puheeseen koska se on kuuro :((
Mutta kyllä se tietää, milloin sille puhutaan, jos sitä katsoo silmiin tietyllä ilmeellä kun puhuu. Kehonkieleenkin se reagoi jotenkin.
On tässä yksi hyvä puoli.. voi katsella söpöjä koiria netistä ja päivitellä niiden söpöyttä ilman, että jalat ovat raapimapuuna seitsemän seuraavaa sesonkia!

Itse en tietysti katselisi tuollaisia kuvia..
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
On tässä yksi hyvä puoli.. voi katsella söpöjä koiria netistä ja päivitellä niiden söpöyttä ilman, että jalat ovat raapimapuuna seitsemän seuraavaa sesonkia!

Itse en tietysti katselisi tuollaisia kuvia..
Totta turiset!
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,846
Reaktioarvo
2,379
Jos sanon vaikka nam nam tai ruokaa niin yleensä kissa höristää korviaan ja hakeutuu kipolle. Normaalisti se kyllä tietää ruoka-aikansa ja käy minulta sitä pyytämässä niin tiedän antaa.
 

TalvinenRasia

Kissan ulkoiluttaja
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
776
Reaktioarvo
752
Voisin kertoa, että ulkoilua rakastava kissamme ryntää usein ovelle, kun tulen iltakävelyltä ja on ulkoilun aika. Me juttelemme, vaikka kumpikaan ei taida ymmärtää, mitä toinen sanoo. Saatan kysyä "Haluatko ulos?" ja kissa vastaa "Miumaupurr!" Sitten jatkamme keskustelua tällä tavalla ja kissa vastaa, kun kysyn tai sanon jotain. :D ❤️
 
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
6,011
Reaktioarvo
4,756
Voisin kertoa, että ulkoilua rakastava kissamme ryntää usein ovelle, kun tulen iltakävelyltä ja on ulkoilun aika. Me juttelemme, vaikka kumpikaan ei taida ymmärtää, mitä toinen sanoo. Saatan kysyä "Haluatko ulos?" ja kissa vastaa "Miumaupurr!" Sitten jatkamme keskustelua tällä tavalla ja kissa vastaa, kun kysyn tai sanon jotain. :D ❤️
Söpöö.
 
Ylös Pohja