Syvälliset mikä on mielestäsi kamalin tapaus suomen rikoshistoriassa?

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
näitähän on vaikka millä mitalla, mutta uskallan väittää, että pahin on mun mielestä vilja eerikan tapaus.
se on vaan kaikin tavoin todella järkyttävä ja pistää miettimään, että miten tässä maailmassa voi olla noin sairaita ihmisiä kuin touko ja erityisesti sirpa aka nadja ovat.
pahinta siinä on se, että noiden umpihullujen aikuisten uhriksi joutui pieni ja viaton lapsi D::
kyllä tommoset vaaralliset psykopaatit vois eliminoida kokonaan tästä yhteiskunnasta pois jollain tavalla, vähintään antaa virua loppuelämänsä vankilassa.
vaikka kyseinen tapaus ihan kamala onkin, niin sen ansiosta tapahtu kuitenkin yks hieno asia, joka on se että lastensuojelu toimii nykyään paremmin. viljan kohalla siinä oli valitettavasti ollu selvää laiminlyömistä ja virkavallan väärinkäyttöä.

toinen tosi sairas juttu mikä tulee mieleen on se (lääke)sarjamurhaaja aino nykopp-koski, nykyseltä nimeltään ann-maria myllgren.
jos katotte vaikka tän annukka lascellesin tekemän videon jossa hän kertoo tapauksesta tarkemmin, niin tässä tulee hyvinkin selväksi kuinka pimeä aino on: tää taas todistaa sen, kuinka vaarallisessa maailmassa me eletään, kun hoitaja murhas potilaita ja teki kaikkea muutakin hyvin kyseenalasta, kuten varasteli.
miusta on naurettavaa, miten aino koitti peitellä tekemisiään todella surkeilla tekosyillä ja vierittää syyt muiden harteille... niinku yrittäs edes valehella paremmin eikä ois noin läpinäkyvä :DD

sit mua järkyttää ne murhatapaukset joissa tekotavat on ollu hyvin raakoja, mutta niitä en edes haluu ajatella sen enempää D:
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,839
Reaktioarvo
2,378
Kaikki lapsiin kohdistuvat rikokset, juurikin Vilja-Eerikan tapaus, mutta sitten kans nuo Tampereen ja Hyvinkään paloittelusurmat. Kaikki joissa on todella rankkoja yksityiskohtia niin pistää väkisinkin miettimään miten joku voi tehdä niin. Tämä tapaus on kyllä tosi mystinen ja mielenkiintoinen mutta en oikein ymmärtänyt mistä tässä oli kysymys.

Muistan myös hyvin Paula Björkqvistin murhan, koska siitä oli silloin isot otsikot ja järkytti kun se 2 vuotias lapsi näki kaiken.
 

neptunia

\ಠ___ಠ/
Liittynyt
17.9.2021
Viestejä
138
Reaktioarvo
113
Mun mielestä se koskelan surma ja vilja-eerikan tapaus

En oo juurikaan tutustunut suomen rikoksiin tai niihin mut noi ehkä vaikuttaa pahimmilta?
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
30,517
Reaktioarvo
2,891
tämä ja aloituksessa mainittu
varoituksena että teksti voi järkyttää herkimpiä
Lol en lukenu tosta hirveesti mut en kuitenkaan uskalla enää kulkea mitään metsäteitä koskaan xd nojoo vaikka ei tuo nyt varsinaisesti mitään muuttanut koska oon aiemminkin saanu about paniikkikohtauksia ihan jo siitä että oon kävelly metsän vierestä sellasella normaalilla asfalttitiellä. Mut ku se metsä on siinä vieressä ja jos oon yksin sil tiel ni pelkään aina et siel on joku 🤔 vitun järkevää taas saada paniikkikohtauksia tollasest asiast ku todennäkösyys sille et joku sielt tulis murhaa mut on ehk alle 1 prossa. Ja sillon ei ollu ees pimeetä mut menin silti paniikkiin hahah
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Kaikki lapsiin kohdistuvat rikokset, juurikin Vilja-Eerikan tapaus, mutta sitten kans nuo Tampereen ja Hyvinkään paloittelusurmat. Kaikki joissa on todella rankkoja yksityiskohtia niin pistää väkisinkin miettimään miten joku voi tehdä niin. Tämä tapaus on kyllä tosi mystinen ja mielenkiintoinen mutta en oikein ymmärtänyt mistä tässä oli kysymys.

Muistan myös hyvin Paula Björkqvistin murhan, koska siitä oli silloin isot otsikot ja järkytti kun se 2 vuotias lapsi näki kaiken.
jep, lapsiin kohdistuvat on kyllä aina pahimpien joukossa ja ylipäätään sellasiin ihmisiin, jotka on puolustuskyvyttömiä. ja muakin ahistaa eniten kaikki tommoset palottelusurmat ja jos jotakuta on vaikka kidutettu tai raiskattu, hyi että D: käyn tutustumassa noihin tapauksiin joista mainihit, kun en muista niitä kovin tarkkaan
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Koskelan murha on ainoa rikostapaus, jonka tapahtumien lukeminen on saanut minut itkemään.
sekin on kyllä ihan hirvee D: en oo lukenu sitä kovin tarkkaan, mut se mitä luin sai miut kyllä pohtimaan, että miten ihminen voi olla niin julma toiselle.. muistaakseni en ihan alkanu itkemään (kun en tosiaan lukenu paljoo), mut tuli siinä vedet silmiin ja mistään muusta tapauksesta ei oo ikinä tullu
 
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
6,011
Reaktioarvo
4,756

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,565
Reaktioarvo
6,478
Kaikki raiskaustapaukset ynnä muut hyväksikäyttö– ja ahdistelutapaukset
Joka ikinen joka syyllistyy raiskaukseen tms tai sen yritykseen tai ees suunnittelee sellasta, on mun silmissä automaattisesti yhteiskunnan pohjasakkaa.

Myös kaikki sadistiset murhat ja kidutukset kuten just jotku paloittelumurhat yms
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
lisään vielä, että ulkomaisia tapauksiakin saa kyllä laittaa, jos vaan tulee mieleen :)
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,839
Reaktioarvo
2,378
Ulkomaalaisista tapauksista nämä.





 
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
6,011
Reaktioarvo
4,756
Järvenpään sarjamurhat on aika raaka monessa mielessä
varoitus keskustelujen sisältö järkyttää herkimpiä

Kaikki kolme tapausta liittyvät Järvenpäähän ja Hausjärven Hikiän kylään. Kaikilla uhreilla on tummat olkapäille ulottuvat hiukset.

Marraskuussa 1990 40-vuotiaan naisen onnistui paeta pahoinpitelijältä Hikiän kylässä. Nainen oli noussut tuntemattoman miehen autoon Järvenpäässä. Mies lupasi viedä naisen kotiin Riihimäelle.

Mutta hän ajoikin syrjäiselle metsätielle, jossa kumpikin nousi autosta. Mies alkoi pahoinpidellä naista ja hakkasi tätä muun muassa päähän. Nainen pyristeli vastaan ja hänen onnistui paeta raakalaiselta.

Viisi kuukautta myöhemmin 18. huhtikuuta 1991 28-vuotiaan tuusulalaisen Tuula Lukkarisen ruumis löytyi läheltä 40-vuotiaan pahoinpitelypaikkaa. Poliisin mukaan hänet on surmattu erittäin raa´alla tavalla.

Lukkarinen oli lähtenyt edellisenä päivänä lomalle Kellokosken sairaalasta. Viimeinen havainto hänestä on Järvenpäästä Alkon silloisen myymälän edustalta.

Nainen hävisi ravintolan edustalta jälkiä jättämättä. Kolmas uhri on Maarit Haantie, joka katosi perjantaina 13.8.1993. Poliisi on etsinyt hänen ruumistaan samalta seudulta, jossa kaksi edellä mainittua tapausta sattuivat.

Haantie lähti Riihimäeltä viisihenkisessä seurueessa viettämään iltaa Järvenpäähän. Hän ei kuitenkaan päässyt sisään ravintola Zapataan, ja joutui suukopuun ovimiehen kanssa. Kello oli 22. Haantie hävisi paikalta, eikä hänestä ole sen jälkeen havaintoa.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
30,517
Reaktioarvo
2,891
Haha poistakaa tää keskustelu mun ocd sekoo täst :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) no itseäänhän sitä saa uteliaisuudesta syyttää mutta kuitenkin
 
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
6,011
Reaktioarvo
4,756
Pia-surmiksi kutsutaan kahta 1990-luvulla Pohjanmaalla tapahtunutta henkirikosta. Lehdistössä tapausta kutsuttiin tällä nimellä, koska molemmat uhrit olivat Pia-nimisiä. Molemmat ruumiit löydettiin vedestä, toinen vasta kuuden kuukauden kuluttua surmasta.

5. lokakuuta 1991 Vassorinlahdesta, Mustasaaren edustalta löydettiin nuoren Pia Kurun ruumis. Hänen henkilöllisyytensä ja kuolinsyynsä selvitettiin pian. Poliisi ei saanut tappajaa heti kiinni, ja tämä ehtikin surmata ennen kiinnijäämistään vielä toisen tytön, Pia Töylin vuonna 1994. Toisen uhrin ruumis löydettiin Hirvijärven tekoaltaasta Nurmosta. Tytöt olivat yrittäneet liftata, ja syyllinen surmasi molemmat samalla tekotavalla. Taustalla oli ilmeisesti seksuaalinen motiivi. Tapausten selvitystyö kesti vuosia.
 
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
6,011
Reaktioarvo
4,756
tän keskustelun perusteella ei kannata nousta random ihmisten kyytiin.
suomessa ihan yleisesti tapahtunu paljon liftari murhia.
11. heinäkuuta 1971 23-vuotias Salme Helena Metsänikula (s. 28. tammikuuta 1948) oli lähtenyt linja-autolla kotiseudultaan Anjalasta Helsingin kautta opiskelukaupunkiinsa Turkuun. Hän ehti Korialle, jossa katosi jäljettömiin. Hän oli jäänyt pois Korialla, josta hänen oli tarkoitus liftata Turkuun.

17. elokuuta 17-vuotiaat Ritva Anneli Raijas (s. 27. marraskuuta 1953) ja Pirjo Marjatta Laiho (s. 20. heinäkuuta 1954) lähtivät liftaamalla Helsingin Pitäjänmäeltä tätinsä luokse Hyvinkäälle. Perille he eivät päässeet ja muutaman päivän kuluttua heistä julkaistiin katoamisilmoitus. Viimeinen todistus Laihon ja Raijaksen sijainnista oli 14. elokuuta sillalta Hämeenlinnantiellä lähellä Keimolaa. Autoilija, 28-vuotias helsinkiläinen mies, otti tytöt kyytiin sillalta. Hänen muistikuvansa perustui siihen, että radiosta tuli Helsingin yleisurheilun EM-kisojen 5 000 m juoksun finaali.
 
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
6,011
Reaktioarvo
4,756
Viimeksi muokattu:

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
30,517
Reaktioarvo
2,891
Ei se mitään, ärsyttää vaan kun nään ihan jatkuvasti painajaisia, mutta se nyt ei ole yksinomaan tästä kesusta johtuvaa. Uutisilta ei voi välttyä, luulen että esim se norjan juttukin aiheutti osittain mun viimeöisen painajaisen.. ja sit esim frii-kanavaa pitäis vältellä hyvinkin aktiivisesti, jne jne että ei tää oo pelkästään tähän kesuun liittyvää. Mut joo. Inhottaa olla niin yliherkkä ettei kestä yhtään tämmösiä. Mutta mun äiti on samanlainen (tosin ei ehkä ihan näin pahasti mut kuitenki) niin enpä oo ainakaan ainut. Vittumaista sinänsä että esim mun iskä kattoo jatkuvasti sekä uutisia että murhaohjelmia niin sit jos on yöllä hereillä niin ne pyörii siinä taustalla :D suorastaan hulvatonta ja sit säikyn jokaista auton ääntä tms mitä ulkoa tulee
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Ei se mitään, ärsyttää vaan kun nään ihan jatkuvasti painajaisia, mutta se nyt ei ole yksinomaan tästä kesusta johtuvaa. Uutisilta ei voi välttyä, luulen että esim se norjan juttukin aiheutti osittain mun viimeöisen painajaisen.. ja sit esim frii-kanavaa pitäis vältellä hyvinkin aktiivisesti, jne jne että ei tää oo pelkästään tähän kesuun liittyvää. Mut joo. Inhottaa olla niin yliherkkä ettei kestä yhtään tämmösiä. Mutta mun äiti on samanlainen (tosin ei ehkä ihan näin pahasti mut kuitenki) niin enpä oo ainakaan ainut. Vittumaista sinänsä että esim mun iskä kattoo jatkuvasti sekä uutisia että murhaohjelmia niin sit jos on yöllä hereillä niin ne pyörii siinä taustalla :D suorastaan hulvatonta ja sit säikyn jokaista auton ääntä tms mitä ulkoa tulee
kuulostaa aika kuormittavalta kaikin puolin D:
 
Ylös Pohja