Elokuvat & Sarjat Miks kaikissa leffoissa ja sarjoissa aina petetään ihan hirveesti?

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Yhessä kohtaa pelkäsin hirveesti sitä, että jos alkaisin seurustelemaan niin pettäisin sitä toista. Sitten tajusin, että enhän mä olis noissa tilanteissa pettänyt. Noissa sarjoissa ja leffoissa vaan tuntuu, että ensin on hirveet vaikeudet ennen, kuin pari päätyy yhteen ja sit se on hetken aikaa ihanaa, mutta pian suhde säröilee, tyttö tapaa toisen pojan ja ihan "vahingossa vaan" pettää poikaystäväänsä, jää käänni, selittelee poikaystävälleen, kuinka oikeasti rakastaa häntä, mutta poikaystävä on suuttunut, ja ihan syystäkin. Sitten tyttö päättää valita sen toisen pojan ja hetken aikaa seurustelu on taas ihanaa, kunnes suhde yhtäkkiä taas säröilee, tyttö löytää uuden ja sama rumba alkaa alusta... Ja tämä pätee kyllä muihinkin, kuin vain heteropareihin, eikä tyttö ole aina se pettävä osapuoli.

Mä en ymmärrä, et eiks niihim voi keksii mitään muuta juonnekäännettä, kuin pettäminen? Oikeesti melkein jokasessa romanttisessa komediassa(tai itseasiassa enemmänkin niiden jatko-osissa) ja romanttisessa draamasarjassa päädytään aina pettämään just, kun ollaan päädytty yhteen? Alkaa jo pikkuhiljaa ärsyttää toi alituinen pettäminen...

Ja lisäks on yks asia, mitä en vaan ymmärrä, mutta se ei kuitenkaan ärsytä. Et miks aina, kun sarjoissa, tai leffoissa ihastuksen kohde sanoo jotain tyyliin "onneksi mulla on tuollainen ystävä", tai "huomaa kyllä että olet hyvä ystävä" yms. niin päähenkilö aina masistuu siitä? Tai siis, kun mä saattaisin sanoa noin sellasellekki tyypille, kehen oon ihastunut, koska eihän ystäväksi kutsuminen tarkoita sitä, ettenkö haluaisi olla sen kanssa jotain muutakin... Ja enhän mä haluais sitä myöskään rakkaaksi kutsua, kun kuitenkaan ei ees seurusteltais. Saattaisin jopa todennäkösemmin ihastukselleni sanoa jotain tollasta, koska se merkkais, et oikeesti välitän siitä ja se on mulle tärkeä ja mun mielestä hyvä tyyppi.

Mitä mieltä te ootte näistä ja ootteko huomanneet saman?
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
820
Leffoissa ja sarjoissa kulutetaan puhki kaikki aiheet mistä saadaan väännettyä draamaa. Kaikilla on toinen nainen, toinen mies, avioton lapsi, kaksoiselämä, syöpä, kourallinen kuolleita sukulaisia ja kaapillinen salaisuuksia. Toisaalta pettäminen on ihan tosielämässäki paljon yleisempää ku monet luulee.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Leffoissa ja sarjoissa kulutetaan puhki kaikki aiheet mistä saadaan väännettyä draamaa. Kaikilla on toinen nainen, toinen mies, avioton lapsi, kaksoiselämä, syöpä, kourallinen kuolleita sukulaisia ja kaapillinen salaisuuksia. Toisaalta pettäminen on ihan tosielämässäki paljon yleisempää ku monet luulee.
Niimpä... Niin no sitä en kyllä tiiä, miten yleistä pettäminen tosielämässä on, mutta oikeesti ku mietin kaikkia romanttisia sarjoja ja leffoja niin jokaisessa on pettämistä. Yhessä kauhusarjassa, jossa oli jonkin verran romantiikkaa, ei ollut pettämistä, mutta kuollut aviomies. Ja sit on kans yks perjaattee lastenleffa(Disneyn Zombies) ja siinä tyttö ja zombiepoika rakastuvat ja oli vaikeuksia päätyä yhteen, kun toinen oli zombie, mutta lopussa kaikki oli hyvin. Sitte uus leffa on kokonaan vaan sitä ettei suhde olekaan enää yhtä hyvä ja yks ihmissusipoika ihastuu siihen tyttöön, mutta sentään se tyttö ei oo siihen. Zombie tuli joka tapauksessa mustasukkaiseksi ja saatiin mukavasti draamaa...

Olis kyllä kiva, jos leffat ja sarjat ei aina menis ihan samalla tavalla. Ei mua haittaa vaikkei leffassa, tai sarjassa draamaa oliskaan. Kyllä varmasti mielenkiintoa siihen voi saada muutenkin, kuin draamalla. D:
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,839
Reaktioarvo
2,378
Tuollaiset juonenkäänteet sijoittuu vissiin aika pitkälti saippuasarjoihin ja romanttisiin elokuviin niin kai niillä yritetään tehdä hahmoista aika stereotypisiä, että kaikki panee kaikkia ristiin rastiin niin saadaan kunnon soppa aikaan. Tulee mieleen perus kauniit ja rohkeat sekä salkkarit. Persoonallisia juonenkäänteitä on näköjään aika hankala keksiä ja tuntuu että kaikki on nähty jo jollain tapaa.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Tuollaiset juonenkäänteet sijoittuu vissiin aika pitkälti saippuasarjoihin ja romanttisiin elokuviin niin kai niillä yritetään tehdä hahmoista aika stereotypisiä, että kaikki panee kaikkia ristiin rastiin niin saadaan kunnon soppa aikaan. Tulee mieleen perus kauniit ja rohkeat sekä salkkarit. Persoonallisia juonenkäänteitä on näköjään aika hankala keksiä ja tuntuu että kaikki on nähty jo jollain tapaa.
Joo, romanttisista sarjoista ja leffoista mä noita enimmäkseen oonkin bongannut. Aina huomaamattani ajaudun katsomaan niitä vaikkein romanttisista katsottavaa ikinä varta vasten etsikkään. Ja joo, en vaan aina jaksais syödä sitä samaa soppaa päivästä toiseen... Kauniita ja rohkeita en oo kattonut, mutta Salkkareista oon kuullut tosi paljon juttuja ja kieltämättä tulee se mieleen vaikka Salkkarit etsii aina varta vasten uusia juonenkäänteitä, kun noi mun kattomat on muuten ihan tavallisia.(tai lähes tavallisia) Joo, on se kyllä varmasti vaikeaa keksi persoonallisia juonenkäänteitä, mutta kai nyt jotain muutakin keksittävää olis? D: Ja mua ei itseasiassa edes haittais vaikkei mitään juonenkäännettä oliskaan, koska oikeastaan tykkään sellaisista tasaisista tarinoista. Onhan se tietty kiva, että niitä juonenkäänteitäkin on, mutta mielelläni silti joskus ottaisin sellaisen aika juonenkäänteettömän elokuvan, tai sarjan. D:
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
TV normalisoi pettämisen mikä toisinaan ahdistaa mua. Mutta toisaalta aika moni tuntemani henkilö on tullut petetyksi tai pettänyt ja kykenee samaistumaan hahmoihin.
Joo, niin normalisoi. D: Ite oon vielä sen verran nuori, että vasta yks tai kaks kaverii on seurustellut, eikä tietääkseni kumpikaan ole pettänyt, tai tullut petetyksi, joten itse en oikein tiiä ketään, kuka samaistuis. D:
 

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Sitä tapahtuu kyllä paljon. Katoin tossa kuukausi sitten Sex Educationin kolmannen kauden ja
aiemmilla kausilla jo kerran pettänyt henkilö petti uudelleen, ja lopussa tuli aika turha niin ikään pettämiseen liittyvä juonenkäänne.

Ei siinä, ehdottomasti teinisarjojen parhaimmistoa. Kolmas kausi oli edelleen hyvä, vaikka taso laskikin edellisistä. Toivon vaan, ettei seuraavalla kaudella petetä enempää, ja se saisi muutenkin jäädä vaikka viimeiseksi kaudeksi.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Sitä tapahtuu kyllä paljon. Katoin tossa kuukausi sitten Sex Educationin kolmannen kauden ja
aiemmilla kausilla jo kerran pettänyt henkilö petti uudelleen, ja lopussa tuli aika turha niin ikään pettämiseen liittyvä juonenkäänne.

Ei siinä, ehdottomasti teinisarjojen parhaimmistoa. Kolmas kausi oli edelleen hyvä, vaikka taso laskikin edellisistä. Toivon vaan, ettei seuraavalla kaudella petetä enempää, ja se saisi muutenkin jäädä vaikka viimeiseksi kaudeksi.
Joo, no siis itseasiassa juurikin tuo Sex Educationin juttu sai mut ajattelemaan ja ärsyyntymään tästä asiasta entistä enemmän...
Eli siis just ton takia sanoin ettei tota tapahdu ainoastaan heteropareille yms. ja toi toimi aika vahvasti siinä esimerkissä mukana, kun sama rumba alkaa uudestaan, mutta käytin esimerkkinä kuitenkin heterotyttöä, koska sitä oon kaikkein eniten nähnyt. Ja sit viel kun mun mielestä se pettäjä käyttäyty aika typerästi, kun toi oli niin uutta sille sen kumppanille ja asioista ois voinut puhuu ja antaa aikaa, mutta ei... Ja lisäks nykyään sen molemmat exät on jotain bestiksiä... Että kiva. Ja ku se just eros siitä edellisestä toisen takii ja sitte taas pettää ja eroo... Eikä ollut ees ainut hahmo, joka on sarjassa pettänyt ja sen kaveriki koko ajan pettää vähintäänkin henkisesti, ku koko ajan seurustelee jonkun toisen kanssa vaikka tykkääkin enemmän toisesta.

Ja äh, miks aina niitten hahmojen parisuhteista pitää tehdä vähemmän ihana just kun ollaan päädytty yhteen. Ja tämän takia just valitan tosta ainaisesta pettämisessä, ku ne on niin usein ihan turhia juonen kannalta... Ja tuntuu ettei tyypit ees tunne kunnon katumusta siitä.

Niin ja tosiaan, on kyllä tosi hyvä sarja vaikka petetäänkin ihan hirveesti ja aiemmat kaudet oli parempii. Itekkin toivon ettei seuraavalla kaudella petettäis enää enempää ja eikös noitten hahmojan pitäis muutenkin valmistua jo seuraavan kauden lopussa? Itseasiassa muistaakseni jo ekan kauden ekassa jaksossa sanottiin koulua olevan jäljellä enää kaksi vuotta, mutta nytkin on olleet koulussa jo joku kolme vuotta...
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,689
Reaktioarvo
1,624
Oikein hyvä pointti. Emmää tiiä, kaipa sitten suurimmalla osalla ihmisistä on tapana pettää (ainakin jonkun verran), niin voivat sitten samaistua tuommoisiin? D: Kaiketi?

Et miks aina, kun sarjoissa, tai leffoissa ihastuksen kohde sanoo jotain tyyliin "onneksi mulla on tuollainen ystävä", tai "huomaa kyllä että olet hyvä ystävä" yms. niin päähenkilö aina masistuu siitä? Tai siis, kun mä saattaisin sanoa noin sellasellekki tyypille, kehen oon ihastunut, koska eihän ystäväksi kutsuminen tarkoita sitä, ettenkö haluaisi olla sen kanssa jotain muutakin... Ja enhän mä haluais sitä myöskään rakkaaksi kutsua, kun kuitenkaan ei ees seurusteltais. Saattaisin jopa todennäkösemmin ihastukselleni sanoa jotain tollasta, koska se merkkais, et oikeesti välitän siitä ja se on mulle tärkeä ja mun mielestä hyvä tyyppi.
No juuri näin... Ite itse asiassa tykkään aloittaa romanttiset suhteet juurikin kaveripohjalta. D:
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Oikein hyvä pointti. Emmää tiiä, kaipa sitten suurimmalla osalla ihmisistä on tapana pettää (ainakin jonkun verran), niin voivat sitten samaistua tuommoisiin? D: Kaiketi?


No juuri näin... Ite itse asiassa tykkään aloittaa romanttiset suhteet juurikin kaveripohjalta. D:
Ehkä. D: Joo, itekkin aloittaisin ne just kaveripohjalta.
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
mua kyllä loukkasi suuresti kun avokki sanoi meidän suhteen alussa kaikille aina että oon sen ystävä. :/ tuli sellainen tunne että se vähättelee meidän suhdetta, ei halua myöntää olevansa mun kanssa ja häpeää mua.

lisäksi pettäminen on aikuisten maailmassa valitettavan yleistä. en tunne varmaan ketään joka ei olis pettänyt tai jota ei olis petetty.
 
Ylös Pohja