Wut mitĂ€ ihmettĂ€ okei siis. I'm still struggling Ofc ja sillee, mut ehkĂ€ ekaa kertaa nyt hetkeen mulle tuli tĂ€nÀÀn sellanen olo jollain tapaa ettĂ€ en tarvii hĂ€peÀÀ mihinkÀÀn. Tai ku must koko ajan tuntuu silt et mun PITĂĂ tuntea hĂ€peÀÀ ja syyllisyyttĂ€ koska ois vÀÀrin teeskennellĂ€ ettĂ€ tÀÀ on kaikki ihan ok.
Mutta nyt tuntuu vÀhÀn enemmÀn jo siltÀ ettÀ en tarvi hÀpeÀÀ ja voin olla rauhassa oma itteni.
Varmaan osittain kiitos kuuluu tÀlle biisille:
Ja tÀlle biisille tietysti:
Ja osittain myös niin tyhmÀltÀ kun se ehkÀ kuulostaakin niin kun olin Àsken lenkillÀ ja katoin ku joku lapsi leikki siin kadulla, ni mÀ tajusin sen ettÀ miks ihmeessÀ mÀ oikeesti tunnen hÀpeÀÀ. Et eihÀ tavallaan lapsetkaan (ainakaan jos niil on turvallinen ympÀristö) jÀÀ silleen kiinni siihen ettÀ "mÀ oon iha vitu huono". Siis yleisesti ottaen mÀ luulen et lapsena uskaltaa jotenki enemmÀn olla oma ittensÀ ku aikuisena. Ja sitten aloin miettii omaa lapsuuttani myös ja no, vaikka oon kyl aika herkÀsti ahdistuva ollu aina, niin silti luulen ettÀ en mÀ silloin ollu kuitenkaan yhtÀ kiinni siinÀ hÀpeÀn tunteessa ku nykyisin. Pystyin kuitenkin irrottaa siitÀ, vaikka varmasti joskus hÀpeÀÀ tunsinkin, koska olinhan mÀ sillonki aika erilainen ku muut. Et kyl mÀ oon aina tuntenu itteni ehkÀ vÀhÀn kummalliseks, mut luulen et ajan myötÀ se hÀpeÀ siitÀ on koko ajan menny vaa pahemmaks ja pahemmaks ja jatkuvammaks tunnetilaks. Aloin vaan miettiÀ et mihin mÀ OIKEESTI sitÀ hÀpeÀÀ tarviin? Tietysti sitÀ saa tuntee ja sitÀ on vaikee vÀlttÀÀkÀÀn tuntemasta,mut jos ees vÀlillÀ pystyis olla vapaa. Koska tavallaa.. mitÀ pahaa tapahtuu jos lopetan pelkÀÀmisen? Voiko siitÀ oikeest seurata jotain pahaa muka jos lakkaan tuntemasta syyllisyyttÀ? Jos sanon vaan itelleni ja muille et mulla tÀÀ menee nÀin, ja se on ihan samalla viivalla muiden ihmisten ihastumisien jne kanssa, eikÀ yhtÀÀn sen huonompaa, niin eikö se oo vaan hyvÀ asia. Oon nyt ehkÀ ollu jonkin aikaa vÀhÀn paremmal fiiliksel, ja jos oon miettinyt esim sedua tai nikoa niin okei, ehkÀ se osittain tuntuu pahalta, mut oon kuitenkin ajatellu sen silleen et jos ne kerran sattuu olee mun ihastuksia niin sillon ne vaan on. Ei kukaan voi sanoa mulle mitÀ mun kuuluu tuntee. Ei himpun vertaa edes. Miks mul ei ois oikeutta olla tismalleen sellanen ku mÀ oikeesti oon. Miks mun pitÀis muuttaa itteeni vÀhÀÀkÀÀn? Miks ihmeessÀ mun tarvis yrittÀÀ mitÀÀn muiden takii?
Toki tÀmmöstÀ mielialaa voi olla vaikee pitÀÀ yllÀ koko ajan, mut en tiiÀ. HyvÀ ettÀ edes joskus on ok fiilis. Vaikka kyllÀ mua nytkin vÀlil ahdistaa tai ainakin lievÀÀ epÀmukavuuden tunnetta herÀttÀvÀ nÀÀ asiat tÀllÀkin hetkellÀ, mut silti. Ainakaan en halua kuolla, i think. Ja se on paljonkin edistystÀ verrattuna siihen mitÀ se vielÀ hetki sitten on ollu.
JÀnnÀ kyllÀ ettÀ tavallaa ku mietin sitÀ ettÀ kelpaanko, ni yks asia mikÀ estÀÀ mua ajattelemasta ettÀ kelpaan on just se terapeutti ja kaikki tollaset ammattilaiset. Et tavallaan mietin et jos ne on sitÀ mieltÀ (eikÀ ne varmaan ees oo oikeesti) etten oo riittÀvÀn hyvÀ niin silloin ei oo. Vaikka oikeasti sillÀ ei oo mitÀÀn vÀliÀ. Mun ei tarvi kelvata niille. Mun ei tarvi kelvata yhtÀÀn kellekÀÀn, ainoastaan jos mÀ itse pÀÀtÀn ettÀ mÀ oon tÀmmönen ja mul on oikeestikin lupa olla olemassa iha niinku kellÀ tahansa muulla, ni se on se juttu tavallaa. Ei mun tarvi kysyÀ keneltÀkÀÀn ihmiseltÀ sitÀ ettÀ mitÀ ne on musta mieltÀ. Juu, se tuntuu siltÀ ettÀ tÀytyy, mutta oikeastihan se ei oo totta. MÀ oon tosi sellanen herkkÀ ja sellanen ettÀ muiden ihmisten sanomiset vaikuttaa muhun aivan ÀlyttömÀn paljon, mut kun vaa muistais sen, ettei se oo oikeesti totta. Se valitettavasti kuuluu elÀmÀÀn ettÀ kaikki on aina nalkuttamas jostain, ja se varmaan saa mut maahan viel monta kertaa ainakin joksikin aikaa, mut kun vaan osais sillonkin pitÀÀ mielessÀ silti sen, ettei muiden sanomiset oo totuus. Luulen et kaikel on tarkotus ja oon ihan syystÀkin sellanen ku oon. Ku vaan osais sulkee ulos muiden kommentit.
Mutjoo, koht varmaan ahistun taas jÀrkyttÀvÀn paljon, en yllÀttyis :D mut koetan olla nyt työntÀmÀttÀ noita pois mielestÀ. Mun tÀytyy hyvÀksyÀ ne for real.