Syvälliset Minkä värisenä näet viikonpäivät?

Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Entä näetkö jotain muita sanoja jonkin tietyn värisenä? Näetkö kirjaimia tai numeroita joissain väreissä?

Itse miellän maanantain syystä tai toisesta keltaiseksi, tiistain syvänsiniseksi, keskiviikon vihreäksi, torstain sellaiseksi tumman liilaksi, perjantain kirkkaanpunaiseksi, lauantain pähkinänruskeaksi tai vaihtoehtoisesti mustaksi ja sunnuntain valkoiseksi. En näe esimerkiksi kuukausilla synesteettisesti jotain tiettyä väriä enkä myöskään kirjaimilla tai numeroilla.
 
Viimeksi muokattu:

Syksysydän

Löylykauha
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
797
Reaktioarvo
624
Ekana mielee tulevat värit o maanantai-punainen, tiistai-sininen, keskiviikko-keltainen, torstai-ruskea, perjantai-?? Sininen, punanen??, lauantai-keltanen, sunnuntai-liila
En tiiä mihi noiki perustuu, mut johoki :'D
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Maanantai= tumma vihreä
Tiistai= tumma sininen
Keskiviikko= valkoinen
Torstai= ruskea
Perjantai= keltainen
Lauantai= vaalean punainen
Sunnuntai= tumman punainen

Kolmiot on oransseja, neliöt vihreitä, suorakaiteet, tumman sinisiä ja ympyrät punaisia.
Numeroille mulla ei ole niin tarkkaa yhtä väriä mutta semmoiset värit minkävärisiä ne voi helpommin olla kuin toisia kuten esim 6 ei ole vihreä ja 1 ei ole pinkki jne
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Maanantain - vihreä
Tiistai - keltainen
Keskiviikko - oranssi
Torstai - tummansininen
Perjantai - tummanpunainen
Lauantai - vaaleansininen
Sunnuntai - vaaleanlila
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Maanantai - punainen tai marjapuuronpunainen
Tiistai - sininen
Keskiviikko - oranssi, sininen tai vihreä
Torstai - metsänvihreä
Perjantai - vihreä
Lauantai - okra
Sunnuntai - violetti
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Maanantai: tummanpunainen (vähän koralliin vivahtava)
Tiistai: vaaleansininen
Keskiviikko: keltainen (sellainen pääsiäistipunkeltainen)
Torstai: tummanvihreä
Perjantai: myös vaaleansininen, mutta turkoosimpi kuin tiistai
Lauantai: pastellivaaleanpunainen
Sunnuntai: myös keltainen, mutta haaleampi kuin keskiviikko

Nää on pysyneet aina samoina, mutta ne onkin sitten ainoa asia mitä näen väreinä
 

Jjoker

Kokenut
Liittynyt
14.3.2021
Viestejä
105
Reaktioarvo
134
Ma=punanen
Ti=turkoosi
Ke=tummanvihreä tai sinapin keltainen
To=violetti
Pe=viininpunainen
La=keltainen
Su=tumma violetti
Numerot, kirjaimet ja kuukaudet näkyy myös väreinä, samoin monet äänet.
 

kuljeskelija

Matkalla
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
888
Reaktioarvo
861
Ja lisään; näen numerot vähän kuin 'tyyppeinä'
Esimerkiksi näen 49n sellaisena surullisena/masentuneena ja 36 on taas sellainen pullisteleva. 32 on taas täynnä rauhaa ja harmoniaa. 25 on sporttinen.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
35,663
Reaktioarvo
2,893
Maanantai on selkeästi punainen, keskiviikosta tulee mieleen keltanen, torstaista joku musta tai tummahko väri, perjantai joku keltanen tai sen tyyppinen, sunnuntai ehkä sininen
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Tuli muuten tästä mieleen että jos kuulee tässä gifissä sen tömähdyksen ni tarkottaako se että on jonkinlaista synestesiaa? https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli...aa-siihen-on-syy-aivoissasi/6826330#gs.033o4w
Koska mä ainakin kuulen semmosen vaimeen äänen siitä emt.
En koe itseäni ainakaan kovin synesteettiseksi, mutta kuulen juu hyvinkin selvästi. Mulla ainoa todennäköisesti synestesiaa oleva juttu on nää viikonpäivät, jotka nään aina samalla tavalla ja nimenomaan nään enkä vaan koe värejä mielleyhtymänä, mutta missään muussa visuaalisessa jutussa mulla ei käy vastaavaa. Ääniä tosin kuulen aika monistakin kuvista, kuten just tosta äskeisestä joten en tiedä onks tää jotain synestesiaa? Lol en tiiä oon aika tietämätön asian suhteen kaiken kaikkiaan
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
35,663
Reaktioarvo
2,893
En koe itseäni ainakaan kovin synesteettiseksi, mutta kuulen juu hyvinkin selvästi. Mulla ainoa todennäköisesti synestesiaa oleva juttu on nää viikonpäivät, jotka nään aina samalla tavalla ja nimenomaan nään enkä vaan koe värejä mielleyhtymänä, mutta missään muussa visuaalisessa jutussa mulla ei käy vastaavaa. Ääniä tosin kuulen aika monistakin kuvista, kuten just tosta äskeisestä joten en tiedä onks tää jotain synestesiaa? Lol en tiiä oon aika tietämätön asian suhteen kaiken kaikkiaan
Mäki oon ihan tietämätön enkä myöskään koe hirveesti mitään synestesiaa tai luulen et se olis selkeempää jos mulla olis sitä?
 

Bella

Asiantuntija
Liittynyt
27.2.2021
Viestejä
236
Reaktioarvo
205
en tiiä miks mut maanantai on keltainen, tiistai sininen, keskiviikko vihreä, torstai vaalean liila, perjantai oranssi, lauantai punainen ja sunnuntai ruskea :O
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Tuli muuten tästä mieleen että jos kuulee tässä gifissä sen tömähdyksen ni tarkottaako se että on jonkinlaista synestesiaa? https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli...aa-siihen-on-syy-aivoissasi/6826330#gs.033o4w
Koska mä ainakin kuulen semmosen vaimeen äänen siitä emt.
Joo, minäkin kuulen aivan selvästi, vaikka ainoa synesteettinen piirteeni on Mandalayn tavoin viikonpäivät. Miellän ja näen myös toisinaan musiikkia väreinä, mutta en kovin voimakkaasti.
En tiedä, onko näillä yhteinen tekijä, mutta ilmeisesti tuon gifin kuuleminen on yleisempää kuin synestesia muuten.
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,692
Reaktioarvo
1,625
Maanantai on kirkkaanpunainen tai kenties vähän purppuranpunaiseen taittava, tiistai on viileän-/vaaleankeltainen, keskiviikko on vihreä, torstai on tiistaita vähän lämpimämmän/"syvemmän" keltainen, perjantai on vähän tummemman-/sinertävämmänvihreä kuin keskiviikko, lauantai on kai jonkin sortin keltainen, ja sunnuntai vissiin marjapuuronpunainen.
 
Ylös Pohja