Minulle sattuneita "outoja" juttuja

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Mun mielestä on kiva, kun kirjoitat näitä ylös! :D
Tämä keskustelu on tosi mielenkiintoinen. Pääsen jotenkin pakoon omaakin elämääni, kun luen uusia ja epätavallisempia juttuja. :D
Vou! :o Karmiva tuo peilijuttu. D:
Hyvä kuulla et on muista kiva tämmönen kesu:D
Musta on itestäkin silleen kiva et voin laittaa niitä tänne ylös että en unoha ja sit niitä on mielenkiintosta pohtia et mitähän nää on:DD
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,849
Reaktioarvo
2,387
Oho hui aika erikoiselta ja pelottavalta kuulostaa:0
En tiiä ku mulla ei tietääkseni oo ollu mitään unihalvauksia kai ikinä kun tuossakin pystyin liikkumaan normaalisti ja se että laittaa valot päälle tai uskaltautuu koskemaan "harhaa" yleensä riittää siihen että se ei enää ole niin paha

Pitääkin lukea tuosta räjähtävänpään jutusta kuulostaa mielenkiintoiselta
Joo, en sitten tiedä mikä tuo voisi olla, kun unihalvauksiakin on niin monenlaisia. Riippuu ihan ihmisestä miten niitä kokee ja osa varmaan pystyy liikkumaan tai ohjailemaan uniaan. Joskus oon itse yrittänyt harjoitella, että voisin vaikuttaa jotenkin unessa tapahtumien kulkuun, mutta enää en ole panostanut siihen mitenkään aktiivisesti......Mutta nää uniasiat on vaan todella mielenkiintoisia, kun ei niille löydy useinkaan mitään selvää loogista selitystä.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,587
Reaktioarvo
6,495
Ite kuulen harhoja millon mistäki suunnasta, semmone perus et ihan ku joku ois kutsunu mua nimeltä tai sit vaa joku random äännähys
Kerran oon kuullu puhetta yöllä vaikka kaikki muut nukku D: Eka luulin et se oli mun veli tai iskä (mun veli puhhuu unissaan tosi usein) mut sit tulin siihen johtopäätökseen et ei voinu olla veli koska ääni liian matala ja iskä taas nukku talon toisessa päässä et joko se oli joku henki tai sit vaa kuulin harhoja
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Joo, en sitten tiedä mikä tuo voisi olla, kun unihalvauksiakin on niin monenlaisia. Riippuu ihan ihmisestä miten niitä kokee ja osa varmaan pystyy liikkumaan tai ohjailemaan uniaan. Joskus oon itse yrittänyt harjoitella, että voisin vaikuttaa jotenkin unessa tapahtumien kulkuun, mutta enää en ole panostanut siihen mitenkään aktiivisesti......Mutta nää uniasiat on vaan todella mielenkiintoisia, kun ei niille löydy useinkaan mitään selvää loogista selitystä.
Uniasiat on kyllä mielenkiintoisia!
Ja hmm en ole tuohon unihalvaushommqan oerehtynyt yhtään niin luulin että be on aina niitä klassisia ei voi liikkua tai puhua juttuja(?)
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Ite kuulen harhoja millon mistäki suunnasta, semmone perus et ihan ku joku ois kutsunu mua nimeltä tai sit vaa joku random äännähys
Kerran oon kuullu puhetta yöllä vaikka kaikki muut nukku D: Eka luulin et se oli mun veli tai iskä (mun veli puhhuu unissaan tosi usein) mut sit tulin siihen johtopäätökseen et ei voinu olla veli koska ääni liian matala ja iskä taas nukku talon toisessa päässä et joko se oli joku henki tai sit vaa kuulin harhoja
Hmm kuulostaa kyllä erikoiseltaD:
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,849
Reaktioarvo
2,387
Uniasiat on kyllä mielenkiintoisia!
Ja hmm en ole tuohon unihalvaushommqan oerehtynyt yhtään niin luulin että be on aina niitä klassisia ei voi liikkua tai puhua juttuja(?)
En tiedä onko se aina, mutta itse oon muistaakseni aina kyennyt liikkumaan. Se saattaa sitten olla enemmänkin se selkouni kuin unihalvaus mutta mene ja tiedä. :p
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Mut eiköhän selkounessa kuitenkin selkeesti nukuta?
Selkouni on kuin tavallinen uni, mutta sen aikana tiedostat täydellisesti näkeväsi unta ja saatat pystyä vaikuttamaan itse unesi sisältöön ja toimintaasi unessa. Oon tehnyt aiheesta joskus jonkun keskustelun, voin ettiä sen jos haluat.

Muistan muuten tän langan, ai että. Tykkään lukea näitä. Itsekin olen sellainen että tarkkailen ympäristöäni jatkuvasti joten havaitsen usein kaikkea erikoista.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Selkouni on kuin tavallinen uni, mutta sen aikana tiedostat täydellisesti näkeväsi unta ja saatat pystyä vaikuttamaan itse unesi sisältöön ja toimintaasi unessa. Oon tehnyt aiheesta joskus jonkun keskustelun, voin ettiä sen jos haluat.

Muistan muuten tän langan, ai että. Tykkään lukea näitä. Itsekin olen sellainen että tarkkailen ympäristöäni jatkuvasti joten havaitsen usein kaikkea erikoista.
Hmm joo ku siis tuolloin (arsenikki juttu) olin varma että olen hereillä mutta samalla tiesin että se ei ole todellinen joten en tiedä onko selkouni.
Toisaalta mä kyllä unissa aika useinkin tiedosta näkeväni unta ja saatan yrittää "selviytyä" siitä unesta sen muiston perusteella jos olen vaikka nähnyt sen aiemmin?:D

Heh kiva että säkin tykkäät. Oli muuten taas kumma juttu kun mulla oli illalla nukkumaan mennessä mun minijoulukuusen valot pois päältä ja sit jossain vaiheessa kun heräsin ne oli päällä. Sit pohdin et laitanko pois totesin että en jaksa ja ait monen tunnin päästä näin kun ne valot sammu ja oli aamulla pois.
Okei tossa on joku ajastin toiminto mut se tietääkseni laittaa ne vaan pois hetken päästä, ei päälle joten sillä mietin että mitä hittoa:D
 

pääskylintu

kvaak kvaak
Liittynyt
2.12.2021
Viestejä
52
Reaktioarvo
46
mun kodissani asuu henki. hän on mukava vanha herra, ja kirjoitti eläessään kirjan mun kotikylästä. tunnen usein, että se on mun eteisessä. se on siinä tälläkin hetkellä muutes
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,587
Reaktioarvo
6,495
Uniasiat on kyllä mielenkiintoisia!
Ja hmm en ole tuohon unihalvaushommqan oerehtynyt yhtään niin luulin että be on aina niitä klassisia ei voi liikkua tai puhua juttuja(?)
Joo on ne sellasia, itelle on tullu unihalvauksia enkä pystyny liikkuu enkä puhuu ja näin myös harhoja :')
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Niin oon käsittänyt. Mulla vaan hämärtyy usein unen aikana se oonko valveilla vai nukunko koska mun unet on hyvin todentuntuisia. Monesti en edes muista mitä unta näin.
Mä muistan välillä unet, välillä en.
Ja jotkut unet on tosi toden tuntuisia ja esim joissain painajaisissa mä alan toivoa että se on unta ja siitä tajuan että niin tää muuten onkin (joskus)
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,849
Reaktioarvo
2,387
Mä muistan välillä unet, välillä en.
Ja jotkut unet on tosi toden tuntuisia ja esim joissain painajaisissa mä alan toivoa että se on unta ja siitä tajuan että niin tää muuten onkin (joskus)
Sama juttu vähän mulla.....jos joskus satun heräämään keskellä yötä niin silloin muistan uneni mutta jos herään vasta aamulla niin en useinkaan muista.
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
mun kodissani asuu henki. hän on mukava vanha herra, ja kirjoitti eläessään kirjan mun kotikylästä. tunnen usein, että se on mun eteisessä. se on siinä tälläkin hetkellä muutes
Tuli tästä mieleen että välillä vain ikään kuin aistin, että en ole yksin, vaikka olen. Ja olen siitä täysin varma. Aina olen joko kotonani tai mökillä, missään muualla ei ole tullut tätä.

Tätä ei ole kovinkaan usein, mutta sitä on ollut ihan pienestä asti. Pikkulapsena aloin pelätä ja yritin mennä piiloon sitä jotakin, kunnes en enää tunne sen läsnäoloa. Nykyään saatan vilkuilla vain ympärilleni tai kuunnella tarkasti, ehkä pyytää näyttäytymään, mutta en ole vielä ikinä tehnyt muita havaintoja kuin sen tuntemuksen. Sekin häviää yleensä kymmenen minuutin sisään.

Tää kuulostaa ihan hullulta mutta niin se vain on, en tiedä onko muilla samanlaista. Ensimmäinen kerta kun tästä kerron.
 
Ylös Pohja