Mistä tietää miltä oikeasti näyttää (lol)

Bella

Asiantuntija
Liittynyt
27.2.2021
Viestejä
236
Reaktioarvo
205
mietityttää vaan sillon tällön kun peilissä näytän ihan hyvältä, etukamerassa ihan täydelliseltä (siis mihin mun naamalla pääsee), takakamerassa siltä et ois just roskiksesta vetästy ja esim. kaupan lasi ikkunoiden heijastuksissa ihan sillee normaalia paremmalta mutta mikäs niistä sitte se kaikista realistisin miten muut mut sen näkee D::
Kaverit kummiski näyttää kamerassa ja kaikkialla muuallakin ihan samalta nii en tiiä, toisaalta mä näytän tyylii joka päivä ihan eriltä peilistäkin kun joka toinen päivä tuntuu että mulla on maailman pienin nenä ja joka toinen siitä pullistuu sellane että oksat pois ja sama otsan kans. Kans kuvissa näyttää aina että ois eri tasolla kulmakarvat , mutta kun oon kysynyt kavereilta nii ne sano että ei mitää eroo :O Muutenki kyllä vähän ketuttaa että aina kun yrittää panostaa ulkonäköön nii kuvissa näyttää ihan vinksahtaneelta mutta esim. tänää kun en ees hiuksia harjannu näytin just siltä ku yleensä yritän, että varmaan täst lähtie unohan sen olemassaolon ja annan niie elää omaa elämää :D:

(kai tää nyt jotenkin tyyliin ja kauneuteen liittyy)
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
mietityttää vaan sillon tällön kun peilissä näytän ihan hyvältä, etukamerassa ihan täydelliseltä (siis mihin mun naamalla pääsee), takakamerassa siltä et ois just roskiksesta vetästy ja esim. kaupan lasi ikkunoiden heijastuksissa ihan sillee normaalia paremmalta mutta mikäs niistä sitte se kaikista realistisin miten muut mut sen näkee D::
Kaverit kummiski näyttää kamerassa ja kaikkialla muuallakin ihan samalta nii en tiiä, toisaalta mä näytän tyylii joka päivä ihan eriltä peilistäkin kun joka toinen päivä tuntuu että mulla on maailman pienin nenä ja joka toinen siitä pullistuu sellane että oksat pois ja sama otsan kans. Kans kuvissa näyttää aina että ois eri tasolla kulmakarvat , mutta kun oon kysynyt kavereilta nii ne sano että ei mitää eroo :O Muutenki kyllä vähän ketuttaa että aina kun yrittää panostaa ulkonäköön nii kuvissa näyttää ihan vinksahtaneelta mutta esim. tänää kun en ees hiuksia harjannu näytin just siltä ku yleensä yritän, että varmaan täst lähtie unohan sen olemassaolon ja annan niie elää omaa elämää :D:

(kai tää nyt jotenkin tyyliin ja kauneuteen liittyy)
Riippuu kameran objektiivista, kuvausetäisyydesäetäisyydestä ja kuvattavan kohteen koosta. Uskon että sun puhelimen etukamerassa ja takakamerassa käytetään eri objektiiveja. Selfie-kamera voi olla epäreilu ihmisille joilla on lyhyet kädet (ottaa kuvan liian läheltä) tai iso pää (etäisyyden luoma kalansilmäefekti tekee päästä oudon muotoisen).

Miten objektiivit sit vaikuttaa? Voit testata katsomalla naamaas ihan kiinni peilissä ja sit ottamalla pieniä askelia pois peilistä. Huomaan miten "kalansilmäefekti" vähenee ja pääsi näyttää leveämmältä. Näet myös enemmän kasvoistasi esim. molemmat korvat.

Parasta olis hommata oikea kamera missä on joku 35 millinen objektiivi. Sellaisia käytetään leffoissa ja telkkarissa. Siksi telkkari-ihmisten päät näyttää aina leveiltä ja se on siis toivottua.
 
Viimeksi muokattu:

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,583
Reaktioarvo
6,487
Mää luin jostakin että peilissä nää näytät kaikista eniten omalta iteltäs (paitsi jos se on sellane hoikistava peili tai jotain)
Siis ku puhelimen kamerahan vääristää usein tosi palijon, varsinki etukamera. (Toki riippuu myös ihan puhelimesta) Takakameralla tai sit ihan semmosella kunnon valokuvauskameralla saa myös usein aika ns. realistisia kuvia itestä
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,689
Reaktioarvo
1,624
Sen ainakin tiedän, että etukamera vääristää aina kuvaa, koska sillä otetaan kuva niin läheltä. Peilikuvaa katsotaan niin kaukaa, että siinä näyttää samalta kuin miten toisetkin ihmiset sut näkee (lukuun ottamatta tietty sitä, että se on peilikuva :D).
Peiliselfien taas joutuu aina (ainakin mun taidoilla) ottamaan vähän hassusta kuvakulmasta - ihan sen takia, että muuten kännykkä näkyy naaman edessä. Näkymättömällä kameralla kuvan pystyis ottamaan silmien tasolta, jolloin kasvot varmaan näyttäis luonnollisemmalta. 🤔
 
Viimeksi muokattu:

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Mun etukamera on rikki mutten halua korjata sitä juuri tästä syystä…
 
Ylös Pohja