Syvälliset Mitä positiivista sanoisitte itestänne?

Liittynyt
10.9.2021
Viestejä
256
Reaktioarvo
270
Mitkä on teidän mielestä teijän parhaita puolia? Tai ihan vaan mitä positiivista löydätte itestänne? Kaikista löytyy kyllä jotain positiivista sanottavaa, välillä se saattaa tosin itestä tuntua hankalalta löytää:)
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,143
Reaktioarvo
5,464
Olen luotettava, tarkka ja nopea oppimaan uutta. Olen myös todella kiltti, omaan kohtuuhyvän huumorintajun (ainakin omasta mielestäni...) ja tulen toimeen miltei kaikenlaisten ihmisten kanssa.
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Ihana keskustelu. Näitä asioita pitää muistaa miettiä aina välillä.

Olen hyvin empatiakykyinen ja herkkä ihminen. Jälkimmäistä olen pitkään pitänyt huonona asiana, mutta olen oppinut hyväksymään sen ja ymmärtämään, että siinä on paljon hyviäkin puolia. Kunnioitan muita ja itseäni, mun on helppo hyväksyä ihmiset sellaisenaan, olen kiltti ja pyrin tulemaan toimeen kaikkien kanssa.
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
onpa ihana kessa ;__; noniin, ihmiset, kehutaan itseämme ny oikein kunnolla ja ollaan ylpeitä meidän hyvistä puolista!

mä tykkään itsestäni erityisesti siitä, että mä osaan ajatella asioita monelta kantilta ja usein ymmärrän, miks ihmiset tekee sellaisia asioita ku tekee. pyrin aika lailla ymmärtämään ihmisiä viime kädessä. on toki mullakin rajani, mut yleensä tuun toista ihmistä vastaan ymmärryksellä. oon lojaali hautaan asti, oon empaattinen, otan sillee suht herkästi ihmiset ns. siipieni suojiin ja puolustan niitä asioita, jotka on mulle tärkeitä. mun hyvä tuuli tarttuu yleensä muihin ja se tekee mut yleensä ilosemmaks. tsemppaan mu kavereita etenemään kohti niiden omia tavotteita - tästä erityisesti oon ylpeä. se on must erittäin hyvä asia, et osaa iloita muiden puolesta ja kannustaa muita tavottelemaan omia unelmiaan.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,955
Reaktioarvo
8,464
Sen lisäksi, että olen huoneen älykkäin mies olen myös hauskin mies. Ja vaatimattomin!
 

TalvinenRasia

Kissan ulkoiluttaja
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
776
Reaktioarvo
752
Näin tämän keskustelun aamulla ja nyt aion yrittää.

Pidän siitä, että osaan purkaa tunteitani sanoiksi melko mallikkaasti. Äitini sanoo, että harvat ajattelevat muita yhtä paljon kuin mä, ja se on ehkä totta. Olen kärsivällinen ja rauhallinen, vaikka pääni sisällä olisi kunnon myrsky. Tietysti poikkeuksia löytyy. Pidän siitä, että olen niin hymyilevä. C:
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Oon todella empaattinen, lempeä, ystävällinen ja herkkä. Herkkyys on tavallaan huono asia, mutta koen siinä olevan hyviäkin puolia. Rakastan auttaa ja kuunnella muiden ongelmia ja olenkin mielestäni hyvä siinä. Puolustan muita ja otan toisen huomioon enkä koskaan tahallisesti satuta ketään, vaan kohtelen kuten haluisin itteenikin kohdeltavan. Osaan ajatella asioita syvällisesti ja monesta eri näkökulmasta. Miulle on monesti sanottu, että jo pelkästään miun hymystä ja silmistä näkee, että oon hyväsydäminen enkä tekis pahaa kärpäsellekään D: Olen myös lojaali ja pidän miun ilosesta ja puheliaasta persoonasta.

Ihana keskusteluidea muuten, joten kiitos kun teit tän! :3
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Oon huoleton ja rentoa seuraa ja oon spontaani. En tuomitse helposti ja osaan yleensä nähdä asiat monesta eri näkökulmasta. Oon myös tosi energinen ja nauran paljon, jos oon sellasessa seurassa missä tunnen itseni mukavaksi.
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Oon huoleton ja rentoa seuraa ja oon spontaani. En tuomitse helposti ja osaan yleensä nähdä asiat monesta eri näkökulmasta. Oon myös tosi energinen ja nauran paljon, jos oon sellasessa seurassa missä tunnen itseni mukavaksi.
Piti kans lisätä vielä tuohon omaan listaan, etten tuomitse kovin helposti D:
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Ihana keskustelu. Näitä asioita pitää muistaa miettiä aina välillä.

Olen hyvin empatiakykyinen ja herkkä ihminen. Jälkimmäistä olen pitkään pitänyt huonona asiana, mutta olen oppinut hyväksymään sen ja ymmärtämään, että siinä on paljon hyviäkin puolia. Kunnioitan muita ja itseäni, mun on helppo hyväksyä ihmiset sellaisenaan, olen kiltti ja pyrin tulemaan toimeen kaikkien kanssa.
Muaki sanotaan aina herkäksi. D: Tai niinku opettajat, ohjaajat yms. sanoo. Ja ne just sanoo sen silleen kehuna, mutta mä pidän sitä enemmänkin huonona asiana, eikä ole kivaa, kun alan aina itkemään, kun pitää puhua vakavasti, jopa silloin, kun en ole niin extra surullinen ja sitten en saa sanottua sanottavaani. Esim. just riidoissa, tai kun pitää puhua jostain surullisesta muistosta niin heti alkaa itkettävää vaikka voisinkin hyvin ajatella sitä, tai kirjoittaa sen. Miten opit hyväksymään sen ja mitä hyviä puolia siinä on? D:
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Ei vitsi, nyt tää keskustelu sit vaikutti muhun ihan väärällä tavalla, ihan niinkuin aina silloin, kun yritän miettiä itseni hyviä puolia... D: Yleensä tosin se menee niin että alan ajatella etten ole hyvä missään, kun yritän miettiä, missä olisin hyvä, enkä keksikkään mitään. Nyt ei ollut sitä ongelmaa onneks, mutta se lähti tosta herkästä, kun aloin ajatella, miten se hankaloittaa mun elämää ja sitten joku sano ymmärtävänsä muiden näkökulmia ja totta kai siitäkin keksin, miten tuo ominaisuus hankaloittaa elämääni vaikka se oudolta kuulostaakin ja nyt tulee mieleen kaikki ne inhottavat muistot. D: Miks s
mulle aina käy näin? :/ Ja nyt en jaksa yrittää miettiä mun hyviä puolia, mutta ehkä myöhemmin yritän. Toivottavasti silloin ei käy samalla tavalla...
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Pyrin aina olemaan muille ystävällinen ja ymmärtämään muita ja heidän näkökulmiaan. Olen myös rehellinen ja reilu. Mulla on hyvä mielikuvitus ja oon luova. Tää piirre tosin vähän haalenee, kun oon niin luovassa luokassa, että mun luovuus tuntuu enää keskiverrolta. :D Tykkään auttaa muita, oon kärsivällinen ja rauhallinen.
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Miten opit hyväksymään sen ja mitä hyviä puolia siinä on? D:
Oon oppinu pikku hiljaa hyväksymään sitä. Mulla on sama juttu että mulle on sanottu mun herkkyydestä usein. Yksi ihminen kiusasi mua siitä ala-asteella ja sanoi usein moniin tilanteisiin, joissa ei välttämättä edes ollut siitä kyse "No, kilowattituntimittarihan on keskivertoa herkempi".

Mutta sitten aloin ajatella asiaa. En pääse herkkyydestäni eroon eikä minun tarvitsekaan. Se on yksi piirre minussa. Jos joku ei ymmärrä sitä, se on hänen ongelmansa. Minun on turha häpeillä sitä, että koen tunteet voimakkaasti ja reagoin niihin usein itkemällä.

Luin myös monia artikkeleita herkkyyden hyvistä puolista, muunmuassa tämä:
 

jokuvaan

taivaanrannanmaalari
Liittynyt
4.4.2021
Viestejä
956
Reaktioarvo
993
- olen musikaalinen monella eri tapaa, laulan mielestäni hyvin ja soitan monia eri soittimia, omaan absoluuttisen sävelkorvan jne.
- olen rauhallinen ja järjestelmällinen
- otan muut huomioon ja pyrin kohtelemaan kaikkia reilusti
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
-sinnikkyys
-ymmärtäväisyys
-kohteliaisuus
-luovuus
-musikaallisuus, esim. absoluuttinen sävelkorva
-kielellinen lahjakkuus, esim tosta ”mitä sanoitte/kirjoititte väärin lapsena?”-kesusta muistui mieleen että sanojen taivutus ei ole tuottanut mulle vaikeuksia. Olen oppinut helposti esim. uusia sanoja.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
-sinnikkyys
-ymmärtäväisyys
-kohteliaisuus
-luovuus
-musikaallisuus, esim. absoluuttinen sävelkorva
-kielellinen lahjakkuus, esim tosta ”mitä sanoitte/kirjoititte väärin lapsena?”-kesusta muistui mieleen että sanojen taivutus ei ole tuottanut mulle vaikeuksia. Olen oppinut helposti esim. uusia sanoja.
-listaan lisään vielä kyvyn ymmärtää luontoa. Osaan tunnistaa esimerkiksi paljon suomalaisia lintulajeja.
 

kuljeskelija

Matkalla
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
888
Reaktioarvo
861
Muistan hyvin pitkiä, joskus vaikeita lausua, sanoja kuten ammoniumsulfiittimenetelmän sokerikulööri, lentokonesuihkuturbiinimoottoriapumekaanikkoaliupseerioppilas, biodiversiteetti, fenyylialaniini sekä absolutoitu.

Oon myös kielellisesti lahjakas, kirjoitan tarinoita monipuolisesti ja värikkäästi, sekä puhun vieraita kieliä, enimmäkseen englantia, sujuvasti kuin vettä vaan.
 

Oltermanni

𝓐𝓲𝓽𝓸 𝓳𝓪 𝓞𝓲𝓴𝓮𝓪
Liittynyt
13.2.2021
Viestejä
1,228
Reaktioarvo
828
Okei koitetaas
+helposti lähestyttävä.
+reilu.
+muut huomioon ottava.
+positiivinen ajattelu (tykkään myös heittää läppää jos joku ajattelee että nyt menee tai meni päin prinkkalaa)
+koitan keksiä muiden ongelmiin ratkaisuja, tapahtuu töissä ja muussakin elämässä.
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,445
Reaktioarvo
2,336
Olen uskollinen ja rehellinen, luotan ja olen luotettava, osaan tulla toimeen muiden kanssa. Olen helposti lähestyttävä ja (ainakin omasta mielestäni) hauska, osaan nähdä tilanteissa valoisan puolen. Ymmärrän helposti muiden näkökulmia, ja osaan toimia paineen alla.
Osaan olla yksin ja porukassa, lämpenen nopeasti suurelle osalle ihmisistä. Ja olen omasta mielestäni jopa kaunis, vaikka aina ei sille tunnukaan.
 

Mursuilijaa

*olemassa oleva*
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,199
Reaktioarvo
833
Olen ystävällinen, aina loppuun saakka. Lisäksi olen musikaalinen ja hyvä koulussa. Sit oon ylpee itestäni et oon uskaltanu melki ainoana viitata tunnilla, jos oon tienny (tai luullut tietäväni) vastauksen :3
Mä myös tykkään mun nenästä, silmistä ja hiuksista paljo :3

+Oikeesti ihan super ihana kesu idea!!! <3
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,689
Reaktioarvo
1,624
- Oon hyvä hahmottamaan loogisia teknisiä asioita: koneita, matematiikkaa, kieliä jne. Osaan tehdä tosi tarkkaa työtä niin halutessani.
- Oon hyvä muistamaan ulkoa kaikenlaisia litanioita, kuten numerosarjoja ja tekstinpätkiä (sattuessani olemaan kiinnostunut aiheesta, siis - muuten en ehkä niinkään :D). Voi hyvin liittyä edelliseen kohtaan.
- Oon tosi harkitsevainen, harvemmin teen juuri mitään pohtimatta vähintään jollain tasolla sen seurauksia ensin.
- Pyrin lähtökohtaisesti olemaan ystävällinen kaikkia kohtaan, ottamaan kaikki mukaan ja kunnioittamaan kaikkien elämäntaustoja. En kiusaa tai vihaa jotakuta pelkästään jonkin henkilökohtaisen ominaisuuden - tai vaikka epätavallisen harrastuksen/kiinnostuksenkohteen - perusteella.
- Oon aika kestävä pyöräilijä, jaksan hyvin pyöräillä pitkiä matkoja. Mun käsivoimat myös on aika hyvät - oon siksi hyvä esim. avaamaan purkkien kansia.
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
-oon luotettava (mitä miulle kertoo, niin se kyllä pysyy miulla. en puhu muista paskaa selän takana, jne).
-oon luova
-energinen ja aina tosi positiivinen
-hyvä kuuntelija, ystävällinen sekä aina auttamassa, jos tarve
-tiettyjä adhd piirteitä, kuten hyperkeskittyminen :D!
-miulla on aina uusia ideoita
-oon oikeestaan tosi viisas! mutta se ei aina näy... mitä vaikka miun kaverilla (lukion kakkosella ja kympin oppilas) näkyy selvästi. mutta mie tiiän kaiken asioista, joihin miulla on tai on ollu hyperfiksaatio (cordyceps, adhd tms. muut häiriöt, haikalat...).
 
Ylös Pohja