Opiskelu Mitä aiotte tehdä valmistumisen jälkeen?

Opiskelu ja itseopiskelu

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Oli kyseessä sitten peruskoulu, lukio, amis, amk, yliopisto, tai mikä tahansa niin onko teillä mitään suunnitelmia, mitä aiotte tehdä valmistumisen jälkeen? Aiotteko pitää valmistujaisjuhlat?

Mä oon nyt amiksen tokalla eli valmistumiseen on vielä jonkin verran aikaa, mutta oon jo alkanut miettimään sitä. Aiemmin aattelin, että aion todellakin mennä amk:n amiksen jälkeen, mutta enää en tiiä. En tiedä edes haluanko järjestää mitään juhlia valmistumisen kunniaksi, kun tavallaan ahdistaa se, kuinka paljon siinä joutuis jutella kaikille sukulaisille. No mut mites te?
 

Karzaa

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
435
Reaktioarvo
423
Jahka amiksesta valmistun niin meen eka varmaan töihin ja jossain kohti opiskelen lisää kunhan keksin mitä haluun opiskella.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Jahka amiksesta valmistun niin meen eka varmaan töihin ja jossain kohti opiskelen lisää kunhan keksin mitä haluun opiskella.
Joo mäki varmaan just meen eka töihin ja myöhemmin opiskelemaan sit ku tiiän mitä haluun opiskella, ku toistaseks oon siitä vielä vähän epävarma
 

badassbish

Pihalla oleva opiskelija
Liittynyt
14.7.2021
Viestejä
216
Reaktioarvo
269
Valmistun ens talvena lukiosta. Pidän yo-juhlat (pelkille kavereille omas asunnossani, minibudjetilla vieläpä) ja sit jatkan töis käymistä, kunnes tulee syksy, jollon toivon pääseväni seuraavaan kouluun
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Valmistun ens talvena lukiosta. Pidän yo-juhlat (pelkille kavereille omas asunnossani, minibudjetilla vieläpä) ja sit jatkan töis käymistä, kunnes tulee syksy, jollon toivon pääseväni seuraavaan kouluun
Noi yo-juhlat omas kämpäs kavereille kuulostaa kyl kivalta ja semmoselta, mitkä itekkin voisin järjestää (paitsi ei toki yo), mutta mulla ei oo hirveen paljoo kavereita, ainakaan sellasia, jotka tuntis kaikki toisensa, eikä oo järkeä varata mitään paikkaa ja järjestää juhlia vain kahden ihmisen vuoksi, jos nekään ei lopulta edes pääse. Ja siis omaa kämppäähän mulla ei oo enkä pystyis kotiin ketään kutsuu, ku meillä on niin pieni koti ja iso perhe.
 

Tietsikkan3r0

Kokenut
Liittynyt
12.3.2022
Viestejä
114
Reaktioarvo
47
Maisterivaiheen joskus päätyttyä pääsen toivon mukaan etenemään jatko-opintoihin kohti tutkijan uraa, tai saan laitokseltani muutoin töitä. Jos muu ei onnistu, niin menen muihin töihin ja alan kirjoittaa omalla ajalla kirjoja.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Maisterivaiheen joskus päätyttyä pääsen toivon mukaan etenemään jatko-opintoihin kohti tutkijan uraa, tai saan laitokseltani muutoin töitä. Jos muu ei onnistu, niin menen muihin töihin ja alan kirjoittaa omalla ajalla kirjoja.
Toivottavasti pääset! Noi muutkin suunnitelmat kuulostaa kyllä hyvältä. :)
 

badassbish

Pihalla oleva opiskelija
Liittynyt
14.7.2021
Viestejä
216
Reaktioarvo
269
Noi yo-juhlat omas kämpäs kavereille kuulostaa kyl kivalta ja semmoselta, mitkä itekkin voisin järjestää (paitsi ei toki yo), mutta mulla ei oo hirveen paljoo kavereita, ainakaan sellasia, jotka tuntis kaikki toisensa, eikä oo järkeä varata mitään paikkaa ja järjestää juhlia vain kahden ihmisen vuoksi, jos nekään ei lopulta edes pääse. Ja siis omaa kämppäähän mulla ei oo enkä pystyis kotiin ketään kutsuu, ku meillä on niin pieni koti ja iso perhe.
Harmillinen tilanne sulla. Ootko aatellu, et menisit niiden parin tyypin kaa johki? Juhlia voi monel taval ja esim. leffaan tai syömään meneminen onnistuu myös pienel budjetilla. Toki ensin pitää varmistaa, että nää pari tyyppii pääsee sun kaa, ettet suunnittelis turhaan
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,146
Reaktioarvo
5,466
Menin suoraan töihin, en edes valmistujaisjuhlia pitänyt. Menen todennäköisesti opiskelemaan lisää parin vuoden sisällä.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Harmillinen tilanne sulla. Ootko aatellu, et menisit niiden parin tyypin kaa johki? Juhlia voi monel taval ja esim. leffaan tai syömään meneminen onnistuu myös pienel budjetilla. Toki ensin pitää varmistaa, että nää pari tyyppii pääsee sun kaa, ettet suunnittelis turhaan
No ku ei ne kato leffoi ja toista niistä ahdistaa syödä niin että paikalla on muita ihmisiä D: (+just se ettei ikinä tiiä pääseeköne lopulta vai ei)
 

redneck276

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
716
Reaktioarvo
418
Valmistuin lukiosta ylioppilaaksi joulukuussa. Juhlat on vielä pitämättä, kuten on kyllä myös 9.luokan päättäjäisetkin. :LOL:

Syksyllä toivottavasti uudessa koulussa.
 

Emilia

Bonketi bonk
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
59
Reaktioarvo
91
Valmistun amiksesta ensi vuonna. Saa nähdä pidetäänkö juhlat vasta syksyllä, jolloin siskoni valmistuu. Oon kyllä miettinyt vähän, mitä tekisin valmistumisen jälkeen, mutta on vielä epävarmaa. Kiinnostaisi lähteä jatko-opiskelemaan, mutta samaan aikaan vois lähteä töihin kun on pulaa työntekijöistä.
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
valmistaudun lukiosta nyt keväällä (menipähän ruotsi läpi tai ei :D). oon kyllä hakenu yliopistoihin, mutta toivon mukaan pääsisin opiskelemaan luokanopettajaks :) kuitenkin jos saan sen paikan, niin lykkään sitä asepalveluksella, jonne aion hakee ens tammikuussa ja suorittaa ens kesänä (joko 165pv tai 347pv).

nyt aion chillata, kesäkuussa-heinäkuussa kesätyöt, jonka jälkeen aion chillailla elokuuhun asti ja sit haen töitä, joita voin tehä ainakin ens kesäkuuhun asti (2024)
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
hmm, alotin vasta syksyllä opinnot, niin vaikea sanoa vielä valmistumisen ajankohtaa. Luulen että opinnot kestää miulla ehkä n. 3 vuotta kaikenkaikkiaan. opiskelen nyt kasvatus- ja ohjausalalla nuoriso- ja yhteisöohjaajaks ja tää on tuntunut pääosin omalta, vaikka vaikeuksia ja aika syviäkin kuoppia on riittäny. mietin jos tästä lähtis opiskelemaan amk:n puolelle sosionomiksi. se työllistää niin moneen ja antaa mahdollisuuksia. ja pitäähän sitä jonkinlaiset juhlat järjestää :D
 

auringonkukkapuu

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
925
Reaktioarvo
700
Valmistuin lukiosta 2019 ja sen jälkeen välivuosi venyi niin pitkäksi, että oon vasta nyt hakenut kouluun :D oon tehnyt töitä ja hankkinut tässä välissä myös nopeasti ammatin ja oonkin nyt töissä turva-alalla.
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
aloitin 2013 lukion jonka kuitenkin keskeytin vuonna 2015 terveysongelmien takia. en oo sen jälkeen tehnyt tai opiskellut mitään paitsi nyt oon aikuislukiossa opiskelemassa omaan tahtiin. tavoite saada todistus ja sitten opiskella jotakin, en vaan tiiä mitä.
 

Desvelada

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
174
Reaktioarvo
154
Lukion jälkeen haluaisin ulkomaille vuodeksi au pairiksi tai vapaaehtoistöihin ja sitten sen jälkeen yliopistoon
 

Hydrangea

Asiantuntija
Liittynyt
13.4.2023
Viestejä
257
Reaktioarvo
166
Valmistun parin vuoden päästä yliopistosta oman alani asiantuntijalinjalta maisteriksi. Olen aika varma, etten tule koskaan enää koskaan opiskelemaan yhtään mitään, ainakaan tutkintotasoisesti. :D En tiedä vielä missä haluan työskennellä, mutta toivon tosiaan että saisin jotenkin omaan alaan liittyvän työpaikan. Ulkomaille muuttaminenkin kiinnostaisi paljon.

Aion valmistuessani pitää juhlat, mutta vain pienet lähimmän perheen kesken.
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Mä valmistun nyt kesällä mutta valmistujais seremonia on vasta marraskuussa. Aion juhlistaa valmistumista kesällä opiskelija kavereiden kanssa muutamalla drinkillä. Sitten olisi tarkoitus pistää private practice pystyyn idealisti elokuussa ja alkaa näkee asiakkaita. Haluan jossain vaiheessa tehdä PhD mut eka kyllä haluan tehdä vaan alan töitä ja tienata rahaa.
 
Ylös Pohja