Syvälliset Mitä kadutte?

huchu

she/they
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
233
Reaktioarvo
244
sitä etten oo oikeesti elänyt. aina on pitäny ylimiettiä kaikki ja olla vaan kotona. nyt tänä kesänä oon vaan mennyt miten haluun ja tehny asioita mitä haluun ja on tuntunu hyvältä
 

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Niin no mäki välillä vähän kadun ku en yläasteella enää viettänyt aikaa mun ala-astekavereiden kaa, jotka meni eri luokalle, koska tuleehan niitä välillä vähän ikävä. Toisaalta ymmärrän, ku sillon olin muutenki niin ujo etten hirveesti niille uskaltanut puhuu porukassa. D:

Mä aina oon yrittänyt parhaani englannin kaa(niin tai yläasteella kyl vähän vähemmän ku meni vähän moti koulunkäyntiin mut toisaalta ala-asteella oli muutenkin paljon helpompaa niin ei tarvinnut yrittää niin paljoo) mut silti arvosanat on yläasteella 5-7 kokeista ja muista näytöistä ja ala-asteella yleensä 7, harvemmin myös 8 ja 6. Toisaalta jos oisin ryhtynyt katsomaan esim. sarjoi englanniks aiemmin enkä vaan ois tuominnut niitä heti, koska en osaa kieltä niin siitä olis varmasti ollut apua. D:
Mäkään en katsonut yleensä mitään sarjoja englanniksi ja, kun niitä sitten aloin ehkä 8-luokalla katsomaan, niin oon huomannu, että siitä on apua, varmasti olisi ollut enemmän apua jo aikasemmin. Mulla oli yläasteen päättötodistuksessa englannin numero 6 ja kokeiden numerot on aina ollut 4-7, mutten ainakaan muista, että mistään isoista kokeista olisin saanut 8, ehkä jostain pienistä tosin oon saattanut saada. Ja samaistun kyllä tohon, että isoissa porukoissa on jotenkin vaikea olla ja puhua. :/
 

auringon_lasku

tyhjäntoimittaja
Liittynyt
2.7.2021
Viestejä
512
Reaktioarvo
308
Sitä et oon puhunut mun kavereista välillä pahaa(vain siis joillekki luotettaville ihmisille ja avautumismielessä mutta silti) ja sitä että en oo nuorena yrittänyt enemmän saada kavereita ja tulla ulos kuorestani. Myös joitain juttuja mitä oon tehnyt ja joista on seurannut kiusallinen tilanne, kadun. Tossa ne, mitä tuli ekana mieleen. D:
samat kaikki paitsi tuo ulos kuoresta tuleminen
 

Keskiyö

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
244
Reaktioarvo
258
Kadun sitä että menin halaamaan kipeää isoveljeäni ylppäreissä ja nyt makaan toista viikkoa sängynpohjalla jonka takia jouduin jäämään pois ihanalta leiriltä joka on kerran vuodessa ja oon käynyt sitä 4 vuotta…

kadun kans sitä etten juuri kadu nyt mitään vaikka olisi paljon kaduttavaa huonoista valinnoista, sanoista joita sanoin tai sanoista noita jätin sanomatta

surullista on että keksin aina kaiken sanottavan jälkeenpäin eikä kukaan kuule sitä enää
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Mäkään en katsonut yleensä mitään sarjoja englanniksi ja, kun niitä sitten aloin ehkä 8-luokalla katsomaan, niin oon huomannu, että siitä on apua, varmasti olisi ollut enemmän apua jo aikasemmin. Mulla oli yläasteen päättötodistuksessa englannin numero 6 ja kokeiden numerot on aina ollut 4-7, mutten ainakaan muista, että mistään isoista kokeista olisin saanut 8, ehkä jostain pienistä tosin oon saattanut saada. Ja samaistun kyllä tohon, että isoissa porukoissa on jotenkin vaikea olla ja puhua. :/
Mulla oli aika sama. Seiskalla ehkä katoin vähän englanniks jotain sarjaa mut kasilla vasta alotin kunnolla kattomaan ja tajusin, kuinka paljon se auttaa. Mäki sain päättäriin kutosen. :D
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
- lapsena kotoa karkaamista
- en arvostanut tarpeeksi vanhempiani
- en ole pitänyt isovanhempiin hyvin yhteyttä
- aloin käyttämään huumeita
- jätin välistä yhden tärkeän reissun mikä muutti mun elämän
- että lopetin koulun kesken
- että olen päästänyt itseni tähän tilanteeseen missä nyt olen
- en ole osannut tukea oikein miestäni
- olen valehdellut vanhemmille ja pettänyt niiden luottamuksen
- aiheuttanut niin paljon huolta ja peruuttamatonta surua mun perheelle
- en ollut siskoni tukena kun hän minua tarvitsi
- että aloitin itseni satuttamisen
- että en hakenut ajoissa apua tai ottanut siitä kaikkea irti
- etten ole pessyt hampaitani (rip 8kpl hammasta)
- sitä miten luovutan asioissa liian aikaisin
- kaikkia ilkeitä sanoja ja tekoja
- rahan järjetöntä kulumista turhiin asioihin
 

IhmeellinenIhminen

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
200
Reaktioarvo
141
En kadu mitään mitä oon tehnyt tai oon kyllä tehnyt kaikkea tyhmää ja noloo sun muuta mutta ne on menneitä ja vaan kasvattanut mua ihmisenä
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Kadun vaikka ja mitä, mutta toisaalta yritän suhtuatua / suhtaudun asioihin että se mitä on tapahtunu nii on tapahtunu eikä sitä saa enää tekemättömäks, ja kaikki ne asiat on kasvattanu mua ja tehny miusta sen ihmisen mikä oon tällä hetkellä.
 
Liittynyt
23.6.2021
Viestejä
25
Reaktioarvo
42
Tällä hetkellä on alkanut kaduttaa lähinnä se ala minne hain yhteishaussa, media-ala tai kuvis lukio ois näköjään enemmän kiinnostanut näin jälkikäteen mietittynä. Pisteet ei vaan niihin riittäneet ja se minne nyt pääsin niin fyysisen terveyden pitäisi olla hyvä ja mulla tilanne päinvastainen. Lisäksi kaduttaa moni muu asia mm. paikka jossa asuttiin ennen tätä, sieltä sain monia traumoja. Lisäksi kadun sitä että kuinka sinisilmäinen joskus aiemmin olin, koska silloin jouduin huonon kohtelun uhriksi kun luotin vääriin ihmisiin.
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
etten hakenut toiselle paikkakunnalle mun unelma-alalle yläasteen jälkeen. kadun myös nuorempana tekemiäni itsetuhoisia asioita, kavereiden menetyksiä ja sitä etten pitänyt itsestäni huolta. edelleen näkyy elämässä nää kaikki huonot valinnat. kadun kanssa sitä etten mennyt kavereiden mukana riparille ihan vaan koska halusin olla erilainen ja jäin muutenkin pois kaikesta hauskasta koska pidin itseeni muita parempana.
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Että en alkanut nuorempana seurata unelmiani ja näyttänyt kaikkia mielenkiinnon kohteitani, koska mut kasvatettiin perinteisten sukupuoliroolejen mukaan. En sitten viittiny kertoo niistä nuorempana kenellekään koska olisin ollu "outo" (en olis oikeesti mutta kuvittelin niin)
 

klovni

taivaanrannanmaalari
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
188
Reaktioarvo
129
Kadun tekemiäni vääriä valintoja ja epäonnistumisia ihmissuhteissa. Toisaalta kadun myös muutamia juttuja, jotka jäi tekemättä.
 
Ylös Pohja