Mielenterveys Mitä osastolle mukaan?

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
307
Reaktioarvo
253
Mul on siis epävakaa persoonallisuushäiriö ja viimeset pari viikkoo on ollu mul tosi epävakaita et hyvät hetket on tosi hyviä ja huonot hetket on semmosia et hyvä ettei henki oo viel lähteny... Nii pakkailen täs silleen valmiiks laukkua päivystykseenlähtöä varten et sit ku tulee taas semmonen hetki et tuntuu et ei pärjää nii voi vaa heti ottaa laukun ja lähtee.

Mut ideoita mitä kaikkee kannattaa pakata osastolle mukaan? Nyt puhutaan tosiaan siis psykiatrisesta osastosta ja siel on varmaan vähän tarkemmat säännöt et mitä kaikkee saa ensinnäkään ees ottaa mukaan mut.. Oon nyt pakannu:
-2 vaihtovaatteet (pakkasin tosin vaan yhet paksummat housut sen takii ku ei mahu laukkuun, sen lisäks mul on tietty ne paksummat housut mitkä laitan päälle ku lähen)
-vaatteet mis voin nukkua
-useemmat vaihtosukat ja muita alusvaatteita
-villasukat
-kasvojenhoitotuotteet ja tämmöset (myös kynsiviila, hiuslenkkei ja semmoset)
-hiusharjoja/kampa
-kirja
-vihkoja
-penaali+värikynät+tommonen pieni värityskirja :'D
-pehmolelu (koska hei tärkee)


öö ööö.. Sit tietty kuulokkeita ja latureita ja varalaturi ja tämmöset ku on aika lähtee ovesta.

Kuitenki.. Tuleeks teille mieleen mitä ois mahollisesti voinu unohtaa tms? Hammasharjan ja tahnan + lääkkeet saa tietty sit sieltä ja tämmöst mut.
 

rätvänä

Asiantuntija
Liittynyt
10.2.2021
Viestejä
222
Reaktioarvo
317
Hei nostan tätä vähän, vaikka ainakaan mulle ei tule mieleen mitään mitä oisit unohtanut (olin sanomassa kuulokkeet/laturit sun muut, mutta sitten lisäsit nekin :D). Toi laukun pakkaaminen valmiiksi kuulostaa yleisesti aika hyvältä suunnitelmalta tollasia nopeita lähtöjä varten, kovasti tsemppiä!
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
En tiedä miten siellä Suomessa ja riippuuko osastosta, mutta missä mä työskentelen, kamerat on ehdottomasti kielletty osastolla, mikä tarkoittaa että älypuhelinta ei saa käyttää, eikä tablettia ja läppäriä. Tämä siksi että kukaan ei voi ottaa salaa kuvia potilaista ja näinollen rikkoa heidän yksityisyyttä ja confidentiality (unohdin täysin tämän sanan suomeksi). Meidän potilailla on sellaiset vanhat Nokian perus puhelimet ilman kameraa. Kannattaa tarkistaa siis, ne maksaa vaan joku 25 euroa.
Niillä varmasti on siellä TV ja leffoja, paperia ja kyniä, pelejä ja värityskirja yms, mutta just jotain tekemistä itsellesi joka ei ole internettiä vaativa, jos tosiaan ei ole pääsyä internettiin niinkuin meidän potilailla.

Mutta mä tosiaan olen töissä suljetulla osastolla rikollisille niin meillä saattaa olla vähän tiukemmat säädökset.
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
307
Reaktioarvo
253
En tiedä miten siellä Suomessa ja riippuuko osastosta, mutta missä mä työskentelen, kamerat on ehdottomasti kielletty osastolla, mikä tarkoittaa että älypuhelinta ei saa käyttää, eikä tablettia ja läppäriä. Tämä siksi että kukaan ei voi ottaa salaa kuvia potilaista ja näinollen rikkoa heidän yksityisyyttä ja confidentiality (unohdin täysin tämän sanan suomeksi). Meidän potilailla on sellaiset vanhat Nokian perus puhelimet ilman kameraa. Kannattaa tarkistaa siis, ne maksaa vaan joku 25 euroa.
Niillä varmasti on siellä TV ja leffoja, paperia ja kyniä, pelejä ja värityskirja yms, mutta just jotain tekemistä itsellesi joka ei ole internettiä vaativa, jos tosiaan ei ole pääsyä internettiin niinkuin meidän potilailla.

Mutta mä tosiaan olen töissä suljetulla osastolla rikollisille niin meillä saattaa olla vähän tiukemmat säädökset.
Tää oikeestaan vaihtelee osastosta. Tulin siis tänään just kotiin ja en muista et oliks mul mitään mitä olisin tarvinnu noitten muitten tavaroitten lisäks. Mut siis puhelinta me saatiin käyttää ihan vaikka 247, ainut rajotus oli et jos oli itsetuhonen nii ei saanu pitää laturii ettei kukaan yritä kuristaa itteensä. Ite sain pitää kaiken melkeinpä minkä halusinki, paitsi se mun semmonen pussukka mis oli ihonhoitotuotteita jne. nii piti jättää sinne kansliaan ja tietty lompakko ja avaimet sinne turvaan.
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Vaitiolovelvollisuutellisuus (:D) tai joku luottamuksellisuus kenties?
Hei toi vaitiolovelvollisuus on se mitä hain. Luottamuksellisuus tuli mieleen mut se jotenkin kuulosti väärältä tässä yhteydessä, enemmän joku piirre jota haetaan kumppanista tai jtn.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,905
Reaktioarvo
5,733
Hei toi vaitiolovelvollisuus on se mitä hain. Luottamuksellisuus tuli mieleen mut se jotenkin kuulosti väärältä tässä yhteydessä, enemmän joku piirre jota haetaan kumppanista tai jtn.
Joo siis (jos jokin asia on) 'confidential' se olis just kait et (jokin asia on) luottamuksellinen tmv (=jollain on siihen asiaan vaitiolovelvollisuus)
En itsekkään osannu suorilta kääntää tota 'confidentiality'ä, mut valistuneita arvauksia:D
 
Ylös Pohja