Mielenterveys Mitä teen tälle "kaverille"? (Massiivinen TW jo etu käteen!!!!!!)

tuhatsanaa

astronautti
Liittynyt
20.6.2022
Viestejä
132
Reaktioarvo
115
No nii, olen tosiaan lopullisesti menettänyt toivon yhteen "kaveriini". Ollaan tunnettu kauan, mut ei oikeesti koskaan oltu läheisiä ja enimmäkseen tottumuksesta ollaan tekemisissä. Hän on ollut jo monta monta vuotta todella itsekäs ja huono tukemaan missään, mutta nyt tää meni vähän yli ja ajattelin vähän että pitäisikö pistää välit ihan lopullisesti poikki, kun en enää oikeasti jaksa koko käytöstä. Hän just vähän aikaa sitten lopetti yhteydenpidon kokonaan, just samaan aikaan kun kaikki muutkin kaverit, mutta yhtäkkiä palasi mun elämään ja ajatteli että voi jatkaa ihan normaalisti niin kuin ei just olisi hylännyt mua useaksi kuukaudeksi. Syyksi sanoi että "oon kyl lukenu sun viestit mut ei ne ollu nii tärkeitä et oisin vastannut".

Nyt tosiaan alkaa se lopullinen tw osuus viime viikolta mikä sai mut ajattelemaan että on vaan parempi laittaa välit poikki.

Yritin dissapearata viime torstaina. Laitoin viime hetkellä kahdelle ihmiselle viestiä, joista toinen oli juuri tämä kaveri. Kerroin hänelle mitä olen tekemässä, miksi ja miten. Selitin pitkän "jäähyväisviestin", josta uskoisin, että huomaa kyllä että olin ihan vakavissani. Lähetin tämän ja pian saan vastaukseksi itkunauruhymiön. Tällaisen siis: :ROFLMAO: . Perään tulee:

"Joo siis mä oon oikeesti kans niin psyko kun en pelkää käyttää terävää veistä ja jos leikkaan sormeen nii en ees tee muuta ku nauran"

Tuo on suora kopio siitä viestistä, minkä hän lähetti. En enää vastannut mitään ja lopuilla ei olekaan tämän asian kannalta mitään väliä. Kun sitten näimme tänään koulussa (en vielä eilen mennyt kouluun) niin hän tosissaan nauroi minulle. Sain vain kuulla siitä, miten hän kuulemma oli mun viestin jälkeen mennyt nukkumaan ja että ajatteli että en kuitenkaan tekisi mitään. Kertoi jopa miten oli pitänyt HAUSKANA ajatuksena sitä, kun olisin toteuttanut suunnitelmani. Tässä kohtaa vaan lähdin vessaan itkemään enkä ole puhunut hänelle. Enkä varmaan aiokaan.

Huomenna joudun joka tapauksessa näkemään taas hänet enkä vieläkään tiedä ollenkaan mitä teen. Toivon, että hän taas lopettaa yhteydenpidon hetkeksi niin saan vähän aikaa miettiä miten hoidan asian. Ei mulla taida olla muita vaihtoehtoja kuin katkaista välit
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,950
Reaktioarvo
5,745
Senkun heivaat tuon popopois elämästäsi apulannan tahtiin hieman käsiä rytmikkäästi taputtaen.
Sillä voi toki itellä olla jotain menossa mutta ainä et ole siitä vastuussa. Sinun ei kuulu kärsiä ja olla tuollaisen kanssa kun se ei tuota kuin huonoa oloa.
Tsemppiä, älä tee mitään itellesi<3
 

tuhatsanaa

astronautti
Liittynyt
20.6.2022
Viestejä
132
Reaktioarvo
115
No niin, update koulusta...

Laitoin hänelle viestin, että tulee vähän etuajoissa koululle koska mulla olisi asiaa. Vastaukseksi sain tietysti jotain "ei jaksa", mutta kyllä hän silti tuli. Kerroin että oon antanu niin monta mahollisuutta muuttaa käytöstä ja että joka kerta hän on jatkanut että en enää jaksa. Hän ei tietenkään ymmärtänyt mitä on tehnyt väärin, sanoi vaan miten kaikki on ollut "läppää" ja kaikkea vastaavaa. Sanoin mahdollisimman vakuuttavasti, että en enää aio jatkaa meidän kaveriutta ja että hän saa nyt pärjätä ilman mua. Ennalta arvattavasti sain kuulla miten olen ottanut asiat liikaa itseeni ja kaikkea vastaavaa, mutta pidin kiinni päätöksestä.

Ei puhuttu loppupäivänä, hän vältteli itsekin minua niin ei edes tarvinnut juurikaan nähdä häntä. Olen ylpeä, että sain vihdoin ton asian hoidetuksi monen vuoden jälkeen, mutta toisaalta tuntuu vähän itsekkäältä, koska ei mulla nyt kavereita ole muille jakaa. Nyt taisi jäädä yksi kaveri jäljelle, tuttuja tietysti on vähän liikaakin, mutta ne nyt ei suunnilleen tiedä edes mitä harrastan eivätkä ole ollenkaan läheisiä.
 
Liittynyt
23.10.2022
Viestejä
93
Reaktioarvo
49
No niin, update koulusta...

Laitoin hänelle viestin, että tulee vähän etuajoissa koululle koska mulla olisi asiaa. Vastaukseksi sain tietysti jotain "ei jaksa", mutta kyllä hän silti tuli. Kerroin että oon antanu niin monta mahollisuutta muuttaa käytöstä ja että joka kerta hän on jatkanut että en enää jaksa. Hän ei tietenkään ymmärtänyt mitä on tehnyt väärin, sanoi vaan miten kaikki on ollut "läppää" ja kaikkea vastaavaa. Sanoin mahdollisimman vakuuttavasti, että en enää aio jatkaa meidän kaveriutta ja että hän saa nyt pärjätä ilman mua. Ennalta arvattavasti sain kuulla miten olen ottanut asiat liikaa itseeni ja kaikkea vastaavaa, mutta pidin kiinni päätöksestä.

Ei puhuttu loppupäivänä, hän vältteli itsekin minua niin ei edes tarvinnut juurikaan nähdä häntä. Olen ylpeä, että sain vihdoin ton asian hoidetuksi monen vuoden jälkeen, mutta toisaalta tuntuu vähän itsekkäältä, koska ei mulla nyt kavereita ole muille jakaa. Nyt taisi jäädä yksi kaveri jäljelle, tuttuja tietysti on vähän liikaakin, mutta ne nyt ei suunnilleen tiedä edes mitä harrastan eivätkä ole ollenkaan läheisiä.
oon ylpee et pystyit sanomaan siitä hänelle suoraan, tiiän että se on vaikeeta laittaa välit poikki kaverin ja saattaa tulla yksinäinen fiilis, mutta se on paljon parempi ku sietää toisen paskaa käytöstä :D
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,594
Reaktioarvo
6,501
No niin, update koulusta...

Laitoin hänelle viestin, että tulee vähän etuajoissa koululle koska mulla olisi asiaa. Vastaukseksi sain tietysti jotain "ei jaksa", mutta kyllä hän silti tuli. Kerroin että oon antanu niin monta mahollisuutta muuttaa käytöstä ja että joka kerta hän on jatkanut että en enää jaksa. Hän ei tietenkään ymmärtänyt mitä on tehnyt väärin, sanoi vaan miten kaikki on ollut "läppää" ja kaikkea vastaavaa. Sanoin mahdollisimman vakuuttavasti, että en enää aio jatkaa meidän kaveriutta ja että hän saa nyt pärjätä ilman mua. Ennalta arvattavasti sain kuulla miten olen ottanut asiat liikaa itseeni ja kaikkea vastaavaa, mutta pidin kiinni päätöksestä.

Ei puhuttu loppupäivänä, hän vältteli itsekin minua niin ei edes tarvinnut juurikaan nähdä häntä. Olen ylpeä, että sain vihdoin ton asian hoidetuksi monen vuoden jälkeen, mutta toisaalta tuntuu vähän itsekkäältä, koska ei mulla nyt kavereita ole muille jakaa. Nyt taisi jäädä yksi kaveri jäljelle, tuttuja tietysti on vähän liikaakin, mutta ne nyt ei suunnilleen tiedä edes mitä harrastan eivätkä ole ollenkaan läheisiä.
Mahtavaa et uskalsit suoraan sanua että haluut välit poikki! Kaikki ei siihen pysty
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,950
Reaktioarvo
5,745
No niin, update koulusta...

Laitoin hänelle viestin, että tulee vähän etuajoissa koululle koska mulla olisi asiaa. Vastaukseksi sain tietysti jotain "ei jaksa", mutta kyllä hän silti tuli. Kerroin että oon antanu niin monta mahollisuutta muuttaa käytöstä ja että joka kerta hän on jatkanut että en enää jaksa. Hän ei tietenkään ymmärtänyt mitä on tehnyt väärin, sanoi vaan miten kaikki on ollut "läppää" ja kaikkea vastaavaa. Sanoin mahdollisimman vakuuttavasti, että en enää aio jatkaa meidän kaveriutta ja että hän saa nyt pärjätä ilman mua. Ennalta arvattavasti sain kuulla miten olen ottanut asiat liikaa itseeni ja kaikkea vastaavaa, mutta pidin kiinni päätöksestä.

Ei puhuttu loppupäivänä, hän vältteli itsekin minua niin ei edes tarvinnut juurikaan nähdä häntä. Olen ylpeä, että sain vihdoin ton asian hoidetuksi monen vuoden jälkeen, mutta toisaalta tuntuu vähän itsekkäältä, koska ei mulla nyt kavereita ole muille jakaa. Nyt taisi jäädä yksi kaveri jäljelle, tuttuja tietysti on vähän liikaakin, mutta ne nyt ei suunnilleen tiedä edes mitä harrastan eivätkä ole ollenkaan läheisiä.
Hei ei sun tarvi sitä vältellä, suhtaudut tästä eteenpäin siihen vain kuin tuntemattomaan, älä anna sen tulla itsellesi rasitteeksi vaan anna sen diilata miten lystää. Hyvä kuitenkin että sait puhuttua:)
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
oon ylpeä kun katkasit välit ja pysyit kannassas, hyvä sie!♡ voit suhtautuu häneen ihan neutraalisti niinkun et ois koskaan tuntenutkaan. tollanen käytös on niin syvältä kun olla ja voi, todella mulkkumaista ja käsittämätöntä D: mieluummin vaikka yksin kuin empatiakyvyttömien kusipäiden kanssa. toivottavasti et tee itelles mitään ja saat apua, oot arvokas💗
 
Ylös Pohja