Työ Mitä töitä mun kannattaisi hakea

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Oon 18 vuotias, mutta en omista vielä ajokorttia. Opiskelen puutarha-alaa ekaa vuotta.
Katoin työpaikkailmotuksia ja tarjolla oli puhelimyyjän töitä, joita vois ainakin alkuun tehdä etänä. Myös joitain siivoushommia oli, mutta niistä en tiedä voiko tehdä ilman koulutusta.
Myös postille haettiin jotain lajittelijaa tmv. mutta en tiedä millaiset työajat on.
Tässä aika lähellä on myös puutarhoja, mutta niille ei haeta työntekijöitä, kai silti vois käydä kysymässä.
Mikähän olis paras työ tälleen opiskelujen ohessa, kun arkisin pääsisin yleensä vasta n. klo. 17 aikaan aloittaan työt, viikonloppuisin pääsisin aikasemmin. Kannattaako mun kysyä vaan kaikista vai onko teillä tietoa mikä olis tässä tilanteessa parhain vaihtoehto, josta saattaisi saada töitä. Tarviin rahaa. :D
 

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Noh siis siivoja tuskin tarvitsee koulutusta. Tiedän kun tuttu laitoshuoltajana vaikka opiskelee ihan toista alaa.
Ja postilla riippuu varmaan mitä siellä teet. Entä kaupat? Ja toki voit sä päästä niihin puutarhoikinkin jos kysyt
Okei! Kauppoja mä mietin kans, pitää siis kysellä niistäkin, jos ei muuta löydy. (:
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Jos ihmisten kanssa työskentely kiinnostaa, suosittelen henkilökohtasen avustajan töitä. Eli autat ihmistä asioissa, joita se ei itse pysty tehdä esim. jonkun vamman tai sairauden takia.

Ite oon avustajana kahdelle eri ihmiselle, ja oon kyllä tykännyt tosi paljon. Mitään koulutusta tai alan kokemusta ei tarvita, ja avustettava henkilö perehdyttää työhön itse. Joissain paikoissa voi olla jotain vaativampia juttuja, esim. nostimen käyttöä (sillä siirretään henkilö esim. pyörätuolista sänkyyn), mut siihenkin perehdytetään, ja mäkin opin sen parissa päivässä.

Riippuu paikasta, mut yleensä vuorot saa päättää ite tai ainakin niihin voi vaikuttaa, ja voit esim. ottaa vaan ilta- ja viikonloppuvuoroja.

Kannattaa huomioida, että avustajan työssä ollaan aika intiimisti sen avustettavan kanssa, esim. joillain voi joutua vaihtamaan vaippoja yms. Mut riippuu paikasta, työpaikkailmotuksissa tulee kyl selville minkälaista työ on. Joillain se sisältää just tuollasia hoitotoimenpiteitä, joillain lähinnä seurana olemista ja joissain pikku asioissa auttamista.

Jos vaan kiinnostaa niin suosittelen, koska avustajista on pulaa eikä kaikki saa välttämättä ketään
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
Jos ihmisten kanssa työskentely kiinnostaa, suosittelen henkilökohtasen avustajan töitä. Eli autat ihmistä asioissa, joita se ei itse pysty tehdä esim. jonkun vamman tai sairauden takia.

Ite oon avustajana kahdelle eri ihmiselle, ja oon kyllä tykännyt tosi paljon. Mitään koulutusta tai alan kokemusta ei tarvita, ja avustettava henkilö perehdyttää työhön itse. Joissain paikoissa voi olla jotain vaativampia juttuja, esim. nostimen käyttöä (sillä siirretään henkilö esim. pyörätuolista sänkyyn), mut siihenkin perehdytetään, ja mäkin opin sen parissa päivässä.

Riippuu paikasta, mut yleensä vuorot saa päättää ite tai ainakin niihin voi vaikuttaa, ja voit esim. ottaa vaan ilta- ja viikonloppuvuoroja.

Kannattaa huomioida, että avustajan työssä ollaan aika intiimisti sen avustettavan kanssa, esim. joillain voi joutua vaihtamaan vaippoja yms. Mut riippuu paikasta, työpaikkailmotuksissa tulee kyl selville minkälaista työ on. Joillain se sisältää just tuollasia hoitotoimenpiteitä, joillain lähinnä seurana olemista ja joissain pikku asioissa auttamista.

Jos vaan kiinnostaa niin suosittelen, koska avustajista on pulaa eikä kaikki saa välttämättä ketään
Henkilökohtaisen avustajan työ saattaa olla myös täyttä helvettiä, koska osa avustettavista voi olla hyvinkin kivuissaan tai katkeria tilanteestaan. Eräs tuttuni saa avustettavaltaan puheluita öisinkin, avustettava on koko korona-ajan yrittänyt määrätä ketä avustaja saa tavata ja missä käydä, milloin tällä on oikeus omaan aikaan ja niin edes päin.

Jos ei hoitoala kiinnosta niin avustajan hommaa en suosittele myöskään. Parhaimmillaan palkitsevaa, mutta kun se toinenkin ääripää on yleinen.
 
Ylös Pohja