Yliopisto Mitä tykkäsitte englannin ja ruotsin pakollisesta kurssista?

Yliopisto, korkeakoulu.

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Olin yllättynyt miten paljon ymmärsin aloitusluennolla ruotsin opettajan puheenvuorosta. Olihan hänen osuutensa aika lyhyt ja englannin opettaja puhui suurimman osan ajasta, mutta ei tämä homma ihan toivottamalta vaikuta. Oon ihan hyvällä fiiliksellä aloittelemassa ko. kurssia ja toivon että nyt kevään aikana tulee enemmän varmuutta varsinkin sen ruotsin puhumiseen.
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Mulla meni virkamiesruotsi yllättävän hyvin! En oo ikinä kokenut olevani hyvä siinä enkä kyllä edelleenkään osaisi keskustella ruotsiksi, mutta kuitenkin sain pienellä vaivalla 4 kurssista eikä tuntunut yhtään vaikealta. Meillä oli kyllä aivan ihana ope ja ehkä kaksikielisellä alueella kasvaminen on auttanut myös siinä, että kuulomuistiin on jäänyt jotain, mutta kuitenkin, tykkäsin.
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Olin yllättynyt miten paljon ymmärsin aloitusluennolla ruotsin opettajan puheenvuorosta. Olihan hänen osuutensa aika lyhyt ja englannin opettaja puhui suurimman osan ajasta, mutta ei tämä homma ihan toivottamalta vaikuta. Oon ihan hyvällä fiiliksellä aloittelemassa ko. kurssia ja toivon että nyt kevään aikana tulee enemmän varmuutta varsinkin sen ruotsin puhumiseen.
En osaa ruotsia lainkaan ja pakkoruotsi saa vereni kiehumaan! 😰
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
ihan lällyjä. ruotsin suullisen kokeen sai harjoitella etukäteen läpi sanasta sanaan parin kanssa. ainoa tuntemani joka ei päässyt virkamiesruotsia läpi feilasi koska ymmärsi kokeen tehtävänannon väärin (kirjoitti tiivistelmän väärällä kielellä). mennään oikeastaan niiden huonoimpien oppilaiden osaamistason mukaan, eli jos yhtään on kielipäätä niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa kurssien läpisaamisessa tai kurssitehtävien kanssa.
 
Ylös Pohja