Aihe vapaa Mitä vitun vittua tapahtuu

Amislainen

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
544
Reaktioarvo
461
Jos sinulla on aikaa kirjoittaa viesti, niin sinulla on myös aikaa tarkistaa kieliasu. Kukaan ei "vahingossa" kirjoita kuin kouluja käymätön, vaan kirjoittaa noin just ja just peruskoulun pääseenä.
Joo mitä vittua ja tiedoksi vaan ei ollu kuule aikaa kirjottaa kaikkia merkkejä oikein. voin kuule sanoo, että kyl vahingos voi tulla kirjotiusvirheitä ja oon kuule amiksen tokalla eli oon kaks vuotta sit jo päässy peruskoulusta.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,999
Reaktioarvo
8,483
Joo mitä vittua ja tiedoksi vaan ei ollu kuule aikaa kirjottaa kaikkia merkkejä oikein. voin kuule sanoo, että kyl vahingos voi tulla kirjotiusvirheitä ja oon kuule amiksen tokalla eli oon kaks vuotta sit jo päässy peruskoulusta.
Mikä on niin aikaa vievää, ettei voi tarkistaa kieliasua? Vahingossa syntyy lapsia ikäisillesi, ja heiltä tapa kohdella kieltä.
 

Amislainen

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
544
Reaktioarvo
461
Mikä on niin aikaa vievää, ettei voi tarkistaa kieliasua? Vahingossa syntyy lapsia ikäisillesi, ja heiltä tapa kohdella kieltä.
Noh voi vittu onko se niin saakelin tärkeeää aina kieliasua tarkistaa ja kyl niitä kirjoitusvirheitä kuule sattuu muillekkin ,kun minulle ja sit sattuu ,itseasiassa ei mua kiinnosta vaikka valitat siitä ,että en kieliasua tarkista se tästä viel puuttuiski ku rupeisit sanoo et kirjota kirjakielellä
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,999
Reaktioarvo
8,483
Noh voi vittu onko se niin saakelin tärkeeää aina kieliasua tarkistaa ja kyl niitä kirjoitusvirheitä kuule sattuu muillekkin ,kun minulle ja sit sattuu ,itseasiassa ei mua kiinnosta vaikka valitat siitä ,että en kieliasua tarkista se tästä viel puuttuiski ku rupeisit sanoo et kirjota kirjakielellä
Harvemmin ihmisille käy niin, ja olisi ihanaa jos käyttäisit kirjakieltä!
 

Amislainen

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
544
Reaktioarvo
461
Harvemmin ihmisille käy niin, ja olisi ihanaa jos käyttäisit kirjakieltä

Harvemmin ihmisille käy niin, ja olisi ihanaa jos käyttäisit kirjakieltä!
Jaa noh sovitaan sit niin en jaksa nyt alkaa tuosta asiasta väittää mut joo ja kuka nuori ees käyttää kirjakieltä en ainakaan itse käytä enkä kyl oo kuullu et kukaan tuntemani nuori käyttäis kirjakieltä koska sanoja lyhennetään tai sit käytetään esim .että niit et jne
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
mut itse aiheeseen, koska haluan olla supportive, vaikken mitään tosi fiksua osaakaan sanoa: hienoo ku kerroit! D: tai siis ainaki ymmärsin, että pääasiassa oli sustaki hyvä asia, ku kerroit? ja hyvä, et niilt ei tullu mitään negatiivista vastaanottoa. mut uskon silti, et tuntuu omituiselta ja vähän ehk sellaselta epätodelliselta D:
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,999
Reaktioarvo
8,483
mut itse aiheeseen, koska haluan olla supportive, vaikken mitään tosi fiksua osaakaan sanoa: hienoo ku kerroit! D: tai siis ainaki ymmärsin, että pääasiassa oli sustaki hyvä asia, ku kerroit? ja hyvä, et niilt ei tullu mitään negatiivista vastaanottoa. mut uskon silti, et tuntuu omituiselta ja vähän ehk sellaselta epätodelliselta D:
"supportive"

Kaltaisesi ihmiset tuhoavat kaunista kieltämme.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,999
Reaktioarvo
8,483
Jaa noh sovitaan sit niin en jaksa nyt alkaa tuosta asiasta väittää mut joo ja kuka nuori ees käyttää kirjakieltä en ainakaan itse käytä enkä kyl oo kuullu et kukaan tuntemani nuori käyttäis kirjakieltä koska sanoja lyhennetään tai sit käytetään esim .että niit et jne
Lyhenteet ovat olleet ikiaikainen asia suomessa, joten juuh elikkäs kuka koulut käynyt nuori ei tietäisi tätä?
 

Amislainen

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
544
Reaktioarvo
461
Lyhenteet ovat olleet ikiaikainen asia suomessa, joten juuh elikkäs kuka koulut käynyt nuori ei tietäisi tätä?
Noh kyl mä ton tiedän ja joo mikä sun ongelma on puuttua kirjoitus tyyliin tiedän itse, että mul tulee kirjoitusvirheitä ja et pilkut ja välimerkit jää laittamatta joten sun ei tarvii mulle sitä alkaa selittää kiitos!
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,999
Reaktioarvo
8,483
Noh kyl mä ton tiedän ja joo mikä sun ongelma on puuttua kirjoitus tyyliin tiedän itse, että mul tulee kirjoitusvirheitä ja et pilkut ja välimerkit jää laittamatta joten sun ei tarvii mulle sitä alkaa selittää kiitos!
Jos tiedostat asian, niin mikset korjaa asiaa heti? Sinulla on tietämys ja keinot, mutta valitset olla ali-ihminen.
 

Amislainen

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
544
Reaktioarvo
461
Jos tiedostat asian, niin mikset korjaa asiaa heti? Sinulla on tietämys ja keinot, mutta valitset olla ali-ihminen.
Öö mitä vittua kyl mä korjaan asiaa sillon ,kun huomaan, että oon kirjoittanut jonkun tekstin väärin, mutta en aina muista katsoa sitä tekstiä minkä oon kirjoittanu että onko se kirjoitettu oiken tietenkin nyt katon sen vaan nopeesti läpi ,mutta en sen tarkemmin ja mikä siinä on et sua niin hitosti kiinnostaa miten kirjotan se tuskin sun elämääs vaikuttaa miten kirjotan!
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,999
Reaktioarvo
8,483
Öö mitä vittua kyl mä korjaan asiaa sillon ,kun huomaan, että oon kirjoittanut jonkun tekstin väärin, mutta en aina muista katsoa sitä tekstiä minkä oon kirjoittanu että onko se kirjoitettu oiken tietenkin nyt katon sen vaan nopeesti läpi ,mutta en sen tarkemmin ja mikä siinä on et sua niin hitosti kiinnostaa miten kirjotan se tuskin sun elämääs vaikuttaa miten kirjotan!
Juuh elikkäs

Ja pääasiallinen nauta huutaa, kun mennään teuraalle
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,046
Reaktioarvo
2,893
"cis"
Varmaan tuossa menee monella vanhemmalla aivot solmuun. Jos omat lapseni sanoisivat olevansa "CIA, RKP tai OMOH (venäjällä vaihto-oppilas)" niin miettisin mikä on mennyt pieleen, kun lapset puhuvat pelkillä lyhenteillä, joiden merkitystä eivät varmaan tiedä itsekään.

Minulla on transmies perheessä, tiedän aika hyvin miten voit ajatella. Syntymäsi oli väärin? Äitisi antoi laskea sisään. Sinä olet kaikkea, mitä on haluttu.
No mä en siis käyttänyt tuota cis-sanaa niille puhuessani mut joo. Sanoin sen jotenkin eri tavalla. Ei tää siis liity pelkästään tuohon asiaan ja itse asiassa varmaan vähiten siihen ja enemmän ehkä pakko-oireisiin ja elämään yleensä
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,046
Reaktioarvo
2,893
Siis yhen yotuben kommenteis yks äij alko mua sanoo et oon muka intersukupuolinen ja ennen sotä se oli mua sanonu rumaks ku mul on tää sama proffakuva yotubes mikä tääl varasijas on ja sit se jätkä sano myös et oon muka transu ,ja et mul os martenbell syndrooma ja joku muuki vammaisuus vaikka mulla mitään vammaisuutta oo ja siiis ku puhuit siit timppasta niin tarkotatko sitä radio toimittajaa joka sekaantu nuoriin tyttöihin joskus vuosia sittem ?
En :D en edes tiedä ketä tarkoitat. Timppa on kummeleista siis
 

Amislainen

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
544
Reaktioarvo
461
Aa noh siis ku kuulin isäpuolelta tosta timpasta ku sen nimi on jist timo ja se ei tykkää et sitä kutusaan lempinimel timppa just ku on joku radiotoimittaja joka jotain nuoria tyttöjä lähe 4eli ja käytti hyväks niin sillä kysyin mut siis kul mä kummelin tiedän
Eiku ei helvetti mä oon tyhmä ethän sä tietenkään puhu samasta timpasta lu mä vottu mä oon tyhmä
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,046
Reaktioarvo
2,893
mut itse aiheeseen, koska haluan olla supportive, vaikken mitään tosi fiksua osaakaan sanoa: hienoo ku kerroit! D: tai siis ainaki ymmärsin, että pääasiassa oli sustaki hyvä asia, ku kerroit? ja hyvä, et niilt ei tullu mitään negatiivista vastaanottoa. mut uskon silti, et tuntuu omituiselta ja vähän ehk sellaselta epätodelliselta D:
No veli nyt selitti jotain että se vihaa transseksuaaleja ja jankkas sitä että oon nainen mutta muuten kai ihan ok. Nyt iskäki sitte tietää että oon bi kun veljen (tuleva) vaimo kerto sille mutta ei se mitään. Paitsi nyt oon vaa sillee et en mä ees tiiä oonko bi tai oonko yhtään mikään, mutta ei sillä nyt niin väliä, miten vaan.

Ja siis mun veli nyt ei edes usko mihinkään transsukupuolisuuteen tai muunsukupuolisuuteen ilmeisesti mutta joo.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,046
Reaktioarvo
2,893
Haha se on kiva kun elämä on yleensä siis kaiken suhteen ihan säpäleinä, niinku aivan kaikki on ihan säpäleinä. Nyt en oo itkeny pitkään aikaan. eli en oo itkeny varmaan "melkein" vuorokauteen. Tai no tänään aamulla joskus seittemän aikaan viimeksi itkin. Joten tää on pitkä aika ilman itkemistä sinänsä. Mutta olo ei silti oo hyvä eikä tuu olemaankaan. Mun elämä nyt on lopullisesti pilalla mut eiköhän se oo ollu oikeestaan aina. Mikään ei oo koskaan mennyt kai oikein niin ei millään mitään väliä edes ole ei ainakaan enää. Mut jos millään ei ole mitään väliä niin sittenhän kaikki on hyvin kun ei tarvii välittää mistään. Sinänsä hyvä tilanne jos näin haluaa ajatella. Positiivinen ajattelutapa.
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
"supportive"

Kaltaisesi ihmiset tuhoavat kaunista kieltämme.
niin noh, oon aina saanu positiivista palautetta personaallisesta ja monipuolisesta kirjotustyylistäni, mut sä tiedätki paremmin.

onneks mul on parempaa tekemistä, ku arvostella ja ihmetellä joidenki kirjotustyyliä kaiket päivät, vaikken edes ole kovin älykäs toisin kuin eräät!
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
No veli nyt selitti jotain että se vihaa transseksuaaleja ja jankkas sitä että oon nainen mutta muuten kai ihan ok. Nyt iskäki sitte tietää että oon bi kun veljen (tuleva) vaimo kerto sille mutta ei se mitään. Paitsi nyt oon vaa sillee et en mä ees tiiä oonko bi tai oonko yhtään mikään, mutta ei sillä nyt niin väliä, miten vaan.

Ja siis mun veli nyt ei edes usko mihinkään transsukupuolisuuteen tai muunsukupuolisuuteen ilmeisesti mutta joo.
... no voi perkele D: vai että hän ei usko transsukupuolisiin, oiski uskon asia... kuulostaapa tosi mukavalta tyypiltä, harmillista et joudut kestämää tollasta 👀
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,046
Reaktioarvo
2,893
... no voi perkele D: vai että hän ei usko transsukupuolisiin, oiski uskon asia... kuulostaapa tosi mukavalta tyypiltä, harmillista et joudut kestämää tollasta 👀
No joo ,on se ärsyttävää kyllä mutta kuitenkin tiedän et se rakastaa mua mut nii :D muuuuutta ihan sama. Onneksi en tarvitse mitään korjaushoitoja koska sit se varmaan jankkais jatkuvasti (ainakin kännissä) siitä että "sä kadut tota vielä" tms. Mut nyt kun en niitä tarvii ja on kyse vaan siitä mitä ite tunnen eikä mistään käytännön asiata niin kai se on ihan sama mitä se ajattelee asiasta. Ite kuitenkin tiedän mitä koen olevani. Tuntuu kuitenkin omalla tavallaan silt et on sellanen rauhallinen olo, ainakin tällä hetkellä. Koska eihän se oikeasti merkitse mitään mitä mieltä mun veli on mun sukupuoli-identiteetistä. Jos se ei usko että mä oon muunsukupuolinen niin mitä sitten. Mä silti oon. TOKI oon itsekin sitä mieltä että tää voi olla vaihekin. Mutta ei se mua haittaa. Ihmiset saa ajatella mitä haluaa. Muutenki tuntuu että tuli sellanen outo rauhallisuuden tunne ihastustenkin suhteen. Tai ainakin timpan suhteen. Koska ihmiset saa olla mitä mieltä vaan mutta mikään ei ikinä muuta sitä faktaa että oon rakastunu timppaan ja niiku mitä sitten mitä kukaan siitä ajattelee. Eihän se oo mun ongelma. Mut siit oon kyl yllättynyt ja onnellinen et mun entinen (kind of) ihastus oli ihan okei kans sen bisseyden kans tai jotenki odotin ettei se ehkä ymmärtäis. Mut se oli tosi mukava mulle ja muutenki koitti auttaa.
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
No joo ,on se ärsyttävää kyllä mutta kuitenkin tiedän et se rakastaa mua mut nii :D muuuuutta ihan sama. Onneksi en tarvitse mitään korjaushoitoja koska sit se varmaan jankkais jatkuvasti (ainakin kännissä) siitä että "sä kadut tota vielä" tms. Mut nyt kun en niitä tarvii ja on kyse vaan siitä mitä ite tunnen eikä mistään käytännön asiata niin kai se on ihan sama mitä se ajattelee asiasta. Ite kuitenkin tiedän mitä koen olevani. Tuntuu kuitenkin omalla tavallaan silt et on sellanen rauhallinen olo, ainakin tällä hetkellä. Koska eihän se oikeasti merkitse mitään mitä mieltä mun veli on mun sukupuoli-identiteetistä. Jos se ei usko että mä oon muunsukupuolinen niin mitä sitten. Mä silti oon. TOKI oon itsekin sitä mieltä että tää voi olla vaihekin. Mutta ei se mua haittaa. Ihmiset saa ajatella mitä haluaa. Muutenki tuntuu että tuli sellanen outo rauhallisuuden tunne ihastustenkin suhteen. Tai ainakin timpan suhteen. Koska ihmiset saa olla mitä mieltä vaan mutta mikään ei ikinä muuta sitä faktaa että oon rakastunu timppaan ja niiku mitä sitten mitä kukaan siitä ajattelee. Eihän se oo mun ongelma. Mut siit oon kyl yllättynyt ja onnellinen et mun entinen (kind of) ihastus oli ihan okei kans sen bisseyden kans tai jotenki odotin ettei se ehkä ymmärtäis. Mut se oli tosi mukava mulle ja muutenki koitti auttaa.
kai se on pääasia, ymmärrän D: tietysti nii kauan ku toi on sulle ok, ni mitäpä mulla tai kellää muulla on siihen sanomista. pääasia ettei sinua haittaa D: hyvä juttu, et sulla on rauhallinen olo noiden asioiden suhteen! tottahan se on, muut voi ol mitä mielt tahansa mut ei ne sua voi mitenkää muuttaa, lähinnä voi koittaa vaan ymmärtää tms. D:
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Noh kyl mä ton tiedän ja joo mikä sun ongelma on puuttua kirjoitus tyyliin tiedän itse, että mul tulee kirjoitusvirheitä ja et pilkut ja välimerkit jää laittamatta joten sun ei tarvii mulle sitä alkaa selittää kiitos!
Itse olin kans aika tarkka kirjoittamisesta ja lopetin sen onneks. En enää kommentoi muiden tapaa kirjoittaa ja kirjoitan ite kans "väärin", jotta tunnistan kaikki pilkunviivaajat. Ne kun ei mitenkään malta pitää suutaan kiinni. Rasittavaa käytöstä.
 

Amislainen

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
544
Reaktioarvo
461
Itse olin kans aika tarkka kirjoittamisesta ja lopetin sen onneks. En enää kommentoi muiden tapaa kirjoittaa ja kirjoitan ite kans "väärin", jotta tunnistan kaikki pilkunviivaajat. Ne kun ei mitenkään malta pitää suutaan kiinni. Rasittavaa käytöstä.
Juu se on niin ärsyttävää ku joku alkaa kunnolla valittaa siitä et miten toinen kirjottaa ja kyl sitä elämässä pärjää vaikka jättää jotkut pilkut laittamatta koska aina voi korjaa asian myöhemmin
 
Ylös Pohja