Aihe vapaa Mitä vitun vittua tapahtuu

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,692
Reaktioarvo
1,625
mut itse aiheeseen, koska haluan olla supportive, vaikken mitään tosi fiksua osaakaan sanoa: hienoo ku kerroit! D: tai siis ainaki ymmärsin, että pääasiassa oli sustaki hyvä asia, ku kerroit? ja hyvä, et niilt ei tullu mitään negatiivista vastaanottoa. mut uskon silti, et tuntuu omituiselta ja vähän ehk sellaselta epätodelliselta D:
^
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,449
Reaktioarvo
2,338
Jaa noh sovitaan sit niin en jaksa nyt alkaa tuosta asiasta väittää mut joo ja kuka nuori ees käyttää kirjakieltä en ainakaan itse käytä enkä kyl oo kuullu et kukaan tuntemani nuori käyttäis kirjakieltä koska sanoja lyhennetään tai sit käytetään esim .että niit et jne
Heh, nostan käteni :D
Yleensä yritän kirjoittaa mahdollisimman selkeällä kirjakielellä, että väärinkäsityksiltä vältytään. Helpompihan se on lukeakin, kun muistaa laittaa niitä pilkkuja ja pisteitä, mutta jokainen tyylillään.

Ihan normaalia suomea kuitenkin puhun, pienellä savon murteella, en mitään kirjakieltä.
 

Amislainen

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
544
Reaktioarvo
461
Heh, nostan käteni :D
Yleensä yritän kirjoittaa mahdollisimman selkeällä kirjakielellä, että väärinkäsityksiltä vältytään. Helpompihan se on lukeakin, kun muistaa laittaa niitä pilkkuja ja pisteitä, mutta jokainen tyylillään.

Ihan normaalia suomea kuitenkin puhun, pienellä savon murteella, en mitään kirjakieltä.
Juu noh siis myönnän että saatoin liiotella tuolla asialla et kukaan nuori ei kirjakieltä käytä ja siis joo on se helppoa ymmärtää toista kun laittaa pilkut ja pisteet jne mut välil mulla unohtui laittaa ne ja se on kyl totta et sit tulee väärin ymmärryksiä kun ei ole selkeästi kirjottanu
 
Ylös Pohja