Mite hitossa saa kavereita koulun jälkeen

Vihreelamppu

Harjoittelija
Liittynyt
14.12.2021
Viestejä
1
Reaktioarvo
0
Eli miul ei oo ku yks kaveri ja sitäkii nään joskus ja haluisin olla sosiaalisempi mut oon ujo ja en tiiä mite ihmiset saa kavereita + oon just pääsy koulut ja on työkavereita mut en oo kenenää kaa vapaa ajalla
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Jostain harrastuksesta voi saada vapaa-ajan kavereita ja niitä työkavereitakin voi varmasti ihan hyvin pyytää viettämään aikaa vapaa-ajalla esim. jos puhutte jostain tapahtumasta, mikä kiinnostaa teitä molempia niin voit ehottaa, et meette sinne yhdessä.

Ite oon teatteriharrastuksessa tutustunut tyyppeihin vaikka en oo ikinä ennen missään harrastuksessa kehenkään tutustunut. Uskon muutenkin et tuolta teatterista on ujonakin paljon helpompaa tutustua muihin, kun esiintyessä puhutaan muutenkin toisillemme niin sitten on helpompaa esiintymisen jälkeenkin sanoo jotain+siellä on paljon ryhmissä tehtävii juttui, usein alkaa naurattaa ja nauru ainaki mulla poistaa ujoutta tosi hyvin ja jos on ennen esitystä paljon jotain harjotuksii niin saman porukan kanssa tulee vietettyä väistämättäkin aikaa. Sen sijaan esim. kuviskerhossa tutustuminen on paljon hankalampaa ja pitää ite mennä jonkun luokse tutustumaan ja silloinkin se toinen saattaa haluta työskennellä rauhassa.

Sit kans Jevgeni Särki on semmonen Youtube-kanava, jonka löysin ihan äsken ja jolta löytyy paljon semmosia videoita, joista voi olla apua ihmisiin tutustumisessa.

Ja harrastuksesta on varmaan tosiaan helpointa löytää samanhenkisiä ihmisiä ja niitä tyyppejä tulee myös tavattua aika usein, mutta yhtä hyvin voit myös jossain julkisilla paikoilla mennä vaan juttelemaan ihmisille ja kysellä sit vaikka snäppii niin voitte jatkaa juttelua siellä. Se saattaa tuntua aluks oudolta mennä vaan juttelee tyypeille, mutta hyvällä ihmiset yleensä sen ottaa, jos joku tulee niitten luokse juttelee.
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
ihan vaan kannattaa pyytää ihmisiä sun kanssa johonkin. kahville, kaljalle, shoppailemaan, leffaan, mitä sitten tykkäisitkään tehdä. harva kieltäytyy suorasta kutsusta. jos jännittää olla kahden kesken, niin kannattaa miettiä etukäteen vaikkapa kysymyksiä tai puheenaiheita, mitä voi esittää. sosiaalisista tilanteistakin tulee helpompia harjoittelemalla ja vaikka sun jännitys näkyisikin toiselle, niin hän tuskin ajattelee siitä mitään kovin ihmeellisempää.
 
Ylös Pohja