Miten lisätä tuotteliaisuutta tai tehokkuutta?

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Miten lisätä tuotteliaisuutta tai tehokkuutta?

Kertokaa käyttämiänne keinoja taistella laiskuutta ja joutilaisuutta vastaan. Esimerkiksi jos teidän pitää lukea kokeeseen tai tehdä läksyt, niin millä keinoilla saatte itsenne ryhtymään siihen ja keskittymään siihen ilman että mieli harhailee.

Itse yritän viettää aikaa netissä mahdollisimman vähän. Oon keksinyt itselleni kellonaikoja, milloin saan käyttää nettiä ja muutenkin seuraan paljonko aikaa tuli taas käytettyä esimerkiksi Youtubessa. Tää on auttanut vähentää sitä aikaa, mikä menee vain netissä haahuiluun.

Sit on toi Pomodore-tekniikka eli tekee jotain maksimissaan 25 minuuttia ja sit pitää vaikka 10 minuutin tauon.

 

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Mulla on jatkuvasti kaikenlaisia itsenäisiä tehtäviä joita pitäisi saada tehtyä, tekstejä luettua, tms. ja saan niitä parhaiten hoidettua merkkaamalla kalenteriin jonkun tietyn päivän kohdalle 2-3 tehtävää. Määrä riippuu siitä miten työläs mikäkin niistä on. Ja aina kun saan sen merkatun asian tehtyä, niin laitan rastin ruutuun.

Isompia tehtäviä saatan jakaa osiin, esim. jossain esseessä voisin yhtenä päivänä etsiä aiheeseen sopivat lähteet, toisena luonnostella rungon, kolmantena kirjoittaa vähäsen, jne. Pääasia että on suunnitellut mahollisimman konkreettisesti, mitä aikoo tehdä.

Asun aika lähellä kirjastoa, joten yleensä menen sinne tekemään. Kotona on niin paljon virikkeitä että pidän sen ehkä mieluummin sellaisena rentoutumispaikkana, jonne on kiva tulla sitten kun on valmis.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Opiskelen kaverin kanssa. Kumpikaan ei kehtaa lorvia, kun toinen on vahtimassa.

Toinen itselleni toimiva keino on mennä esim. koululle opiskelemaan. Siellä ei ole yhtä paljon häiriötekijöitä kuin kotona.
 

Mursuilijaa

*olemassa oleva*
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,199
Reaktioarvo
833
Itse suosin myös koululla opiskelua. Siellä keskittyminen pysyy tehtävissä ja koululla tulee semmoinen opiskelu fiilis erilailla kuin esimerkiksi kotona :3

Itse tykkään myös käydä lenkeillän, niin että kuuntelen jotakin radio-kuuntelua, joka on tullut läksyksi, tai sitten kappaleita ennen koetta. Silloin opiskelu ei tunnu niinkään pakkopullalta (ainakaan itselleni :D)
 
Ylös Pohja