Suhteet Miten saan itteni olemasta menemästä "puistojuoppojen" jengiin?

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,993
Reaktioarvo
8,480
Edelleenki jos oisit lukenu mun viestit nii sun ei tartteis ees kysyä. Vai onko sun äidinkieli ja luetunymmärtäminen oikeesti niin huonoa ettet ymmärrä?
Niin, haet hyväksyntää sille, että nussit sitä hapentuhlaajaa ja vedät päät täyteen loppuelämäsi ajan.
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Niin, haet hyväksyntää sille, että nussit sitä hapentuhlaajaa ja vedät päät täyteen loppuelämäsi ajan.
*Huoh*.... Siitähän tässä keskustelussa olikin kyse.


Edelleenkin.. Ensinnäkin jos olisit lukenu keskustelun nii tietäisit et en oo harrastanu seksiä tän tyypin kanssa ja oon tehny sille erittäin selväks et niin ei oo tapahtumassakaan. Toiseks en oo pyytäny ketään sanomaan et on ok et vedän päihteitä. Kolmanneks en alottanu keskustelua sillä ajatuksella et haluisin et neuvottas et mistä löydän parempaa seuraa VAAN pelkästään et miten estän itteeni menemästä sinne mun mielenterveysongelmien takia.

Se et estän itteeni olemast menemät sinne ei tarkota sitä et mun PITÄIS korvata se paremmalla seuralla. Se oli vaan yks ideoista et mikä auttais.

Sun luetunymmärtäminen on kyl uskomaton ku pystyt rivien välistä löytämään ihan mitä haluut.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,993
Reaktioarvo
8,480
*Huoh*.... Siitähän tässä keskustelussa olikin kyse.


Edelleenkin.. Ensinnäkin jos olisit lukenu keskustelun nii tietäisit et en oo harrastanu seksiä tän tyypin kanssa ja oon tehny sille erittäin selväks et niin ei oo tapahtumassakaan. Toiseks en oo pyytäny ketään sanomaan et on ok et vedän päihteitä. Kolmanneks en alottanu keskustelua sillä ajatuksella et haluisin et neuvottas et mistä löydän parempaa seuraa VAAN pelkästään et miten estän itteeni menemästä sinne mun mielenterveysongelmien takia.

Se et estän itteeni olemast menemät sinne ei tarkota sitä et mun PITÄIS korvata se paremmalla seuralla. Se oli vaan yks ideoista et mikä auttais.

Sun luetunymmärtäminen on kyl uskomaton ku pystyt rivien välistä löytämään ihan mitä haluut.
Edelleenkin, en ole sanonut että olisit jörninyt sitä vaan haet etukäteen hyväksyntää sille.
Sinä et halua mennä sinne, muttet halua muutakaan seuraa, kertoo edelleen siitä että haluat hyväksyntää että alat rapajuopoksi ja jonkun peruskoulun reputtaneen patjaksi.
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
821
ku vähän kokeillu rajoja liian usein vaik oon sanonu ei. Mut se aina lopettaa heti.. ainaki nyt toistaseks on.
Tässä kohtaa ei sais erehtyä pitämään noita seikkoja minään merkkinä rajojen kunnioituksesta. Se ettei mitään tapahdu ei tarkota että joku on hyvä tyyppi, rajojen kokeilu ja jatkuva ruinaaminen/ehdottelu/"mitä jos"-puheet on jo merkkejä siitä ettei toinen ymmärrä tai välitä siitä mitä oot mieltä asiasta. Se että toinen ääneen spekuloi mitä tapahtus jos et pääsiskään pois sieltä viittaa vaan siihen että se ei tee mitään koska ei oo varma voisko sun reaktio tilanteeseen aiheuttaa sille ongelmia.

Tietynlaisesta seurasta on hirveen helppo saada huomiota, hyväksynnän tunnetta ja väliaikaista apua tylsyyteen. Oon ite harrastanu ihan samaa. Jossain kohtaa pitäs kuitenki pystyä vähän pohtimaan onko siitä itselle enemmän haittaa ku hyötyä. Sen jälkeen se on lähinnä tahdonvoimasta kiinni jatkaako tuota vai onnistuuko löytämään mielihyvää jotain muuta kautta. Huomio on sulle päihde siinä missä se alkoholi ja tupakkaki.

Sit jos mielenterveysongelmista puhutaan niin terapia ja/tai itsetutkiskelu ei oo koskaan haitaksi. Persoonallisuushäiriön kanssa aattelee helposti ettei sille kannata tehdä mitään koska se ei oo parannettavissa, tosiasia kuitenki on että niitä oireita ja tunteita voi oppia hallitsemaan ja sitä kautta vähentää niiden rajottavaa vaikutusta.
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Edelleenkin, en ole sanonut että olisit jörninyt sitä vaan haet etukäteen hyväksyntää sille.
Sinä et halua mennä sinne, muttet halua muutakaan seuraa, kertoo edelleen siitä että haluat hyväksyntää että alat rapajuopoksi ja jonkun peruskoulun reputtaneen patjaksi.
Ja edelleenkin oon sanonu et ei oo aikomuksissakaan panna sen kaa. Ja rehellisesti oon juonu vähemmän ku oon ollu niien seuras ku se et jos oisin ollu yksinäni. Että joo.
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Tässä kohtaa ei sais erehtyä pitämään noita seikkoja minään merkkinä rajojen kunnioituksesta. Se ettei mitään tapahdu ei tarkota että joku on hyvä tyyppi, rajojen kokeilu ja jatkuva ruinaaminen/ehdottelu/"mitä jos"-puheet on jo merkkejä siitä ettei toinen ymmärrä tai välitä siitä mitä oot mieltä asiasta. Se että toinen ääneen spekuloi mitä tapahtus jos et pääsiskään pois sieltä viittaa vaan siihen että se ei tee mitään koska ei oo varma voisko sun reaktio tilanteeseen aiheuttaa sille ongelmia.

Tietynlaisesta seurasta on hirveen helppo saada huomiota, hyväksynnän tunnetta ja väliaikaista apua tylsyyteen. Oon ite harrastanu ihan samaa. Jossain kohtaa pitäs kuitenki pystyä vähän pohtimaan onko siitä itselle enemmän haittaa ku hyötyä. Sen jälkeen se on lähinnä tahdonvoimasta kiinni jatkaako tuota vai onnistuuko löytämään mielihyvää jotain muuta kautta. Huomio on sulle päihde siinä missä se alkoholi ja tupakkaki.

Sit jos mielenterveysongelmista puhutaan niin terapia ja/tai itsetutkiskelu ei oo koskaan haitaksi. Persoonallisuushäiriön kanssa aattelee helposti ettei sille kannata tehdä mitään koska se ei oo parannettavissa, tosiasia kuitenki on että niitä oireita ja tunteita voi oppia hallitsemaan ja sitä kautta vähentää niiden rajottavaa vaikutusta.
Siis tiedostan et siitä on mulla haittaa enemmän ku hyötyä ja sen et mun epävakaus ja sen aiheuttama impulsiivisuus lisää sitä riskiä et toimin itelleni haitallisesti, täs tapaukses et hakeudun uudestaan niien seuraan, minkä takia mietinki täs et miten estän itteeni sit ku iskee semmonen epävakausimpulsio.

Terapiaa oon saanu 2 vuotta (olisin saanu enemmäänki) mutta en koe et oisin saanu siit mitään apua mun persoonallisuushäiriöihin. Olettanen kyl et se oli pitkälti terapeutin vikaa koska sillonki ku laitoin sille viestii et oisko sil tilaa kalenteris ottaa mut asiakkaaks et epävakaus on se mun ongelma mihin tartten apuu nii se jatkuvasti puhu siit et joo ku sul on se kakssuuntanen ja jouduin vähän välii muistuttaa et mul on epävakaus. Sen lisäks ku rohkastuin sit yks kerta laittaa sille viestii siit et hei anteeks et voitasko jotenki panostaa siihen epävakauteen jatkos enemmän koska en koe et oisin saanu tosiaan apuu täst terapiast viel siihen nii seuraaval kerral se otti jonku kirjan esii ja selitti et joo hän vähän vilkas sitä ja katto et mikä tää epävakaa persoonallisuushäiriö on. Sit puhuttiin sil kerral asiasta ja seuraavil kerroil oli ku se ois unohettu kokonaan.

Siin vaihees tajusin et sitä terapeuttii ei kiinnostanu vittuukaa ja et tää oli nyt tässä. Sen jälkeen haettiin psykiatrin kaa mulle DKT:ta (dialektistä käyttäytymisterapiaa mikä on niin sanotusti sitä täsmähoitoa epävakaille) mut siihen en päässy koska niin pahat keskittymis- ja muistivaikeudet. Kävin siis ihan neuropsykologisis tutkimuksissa ja siel suositeltiin sitä jotain toisenlaista terapiaa mikä keskittyis siihen ja tää on nyt työn alla et pääsisin siihen terapiaan.

Must tuntuu et oon mun epävakauden kaa vähän heitteillä ja ku se viel vaikuttaa niin paljon mun elämään et oon ollu tosiaan koht 10v saikulla sen (ja masennuksen mut nykyään lähinnä epävakauden) takia..

Niin joo ja mun epävakaus onki rauhottunu täs 10v aikana aika paljonki ja oon joskus aikasemmin käyny ton DKT-kurssin (sillon ku just jäin saikulle) ja siit oli mulle tosi paljon apuu mut en tosiaan muista kaikkee ja olin sillon viel niin hoitovastanen etten ees yrittäny ottaa kaikkee iloo irti siitä (mitä kadun nyt syvästi).
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Hyvä ku tuli aikasemmin tosiaan niin paha mieli noist Skeletorin viesteist et päätin et meen kysyy sielt puistost joltaki oisko niil myyä pari tupakkaa (ku en halunnu ostaa kokonaist askii ku yritän lopettaa polttamisen) ja niist ei ketään kiinnostanu et jäisin sinne (tai siis kukaan ei tehny tilaa penkil sillee et haluuks istuu tai ollu sillee et hei jäätkö hetkeks meijän kaa). Ja sitä yhtäkää ei oo tuntunu kiinnostavan viestitellä enää sen jälkeen ku sille kävi selväks se et en aio harrastaa sen kaa seksii.

Tuli siit semmonen olo et ouch sattuu tietenki et kukaan ei kaivannu mua siellä (vaik ei ollu tarkotuskaa jäädä sinne) ja et se ykski tosiaan halus vaan seksiä ja luuli et sitä ennen pitkää sais eikä sit kiinnostanu enää. Mut toisaalta nyt mul on myös semmonen olo et en haluu mennä sinne koska ei kukaan aidosti välitä siitä et oonko siellä vai en.

Et kai tää oli nyt jonkun sortin onni onnettomuudessa.
 
Viimeksi muokattu:

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Toisaalta jopa hyvä jos sitä yht kiinnosti vaa seksi ku nyt sekään ei sit kutsu mua sinne eikä oo houkutusta mennäkää. Tai no täst on nyt vast reilu vuorokaus ja tosiaan se ei silti välttämät tarkota sitä et sitä ei kiinnostas mun seura mut.. Rehellisesti nyt toivon et sitä kiinnosti vaan mikä kiinnosti ja nyt se ei enää viestittelis mulle.
 

rätvänä

Asiantuntija
Liittynyt
10.2.2021
Viestejä
222
Reaktioarvo
317
Ymmärrän että lähistön juopporemmit ovat kätevästi saavutettavissa ja ehkä tavallaan "helposti lähestyttäviä" jos sulla on ongelmia myös sosiaalisen ahdistuksen kanssa. Randomien ja päihtyneiden tyyppien lähestyminen ois varmaan mullekin matalamman kynnyksen takana kuin tyyliin opiskelukavereihin tutustuminen, vaikka luulisi et tuo menee toisin päin.

Mut jos spontaanin seuran puute/sen löytäminen on ainakin osa ongelmaa niin mm. Turun Jodelissa on kaveriavailla-kanava, siellä haetaan aika usein ryyppyseuraa nytheti-periaatteella ja pienellä kynnyksellä. Kannattaa tosin varautua et sitä(kin) kautta mukaan saattaa tarttua sekä fiksuja että epäilyttäviä ihmisiä.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,993
Reaktioarvo
8,480
Hyvä ku tuli aikasemmin tosiaan niin paha mieli noist Skeletorin viesteist et päätin et meen kysyy sielt puistost joltaki oisko niil myyä pari tupakkaa (ku en halunnu ostaa kokonaist askii ku yritän lopettaa polttamisen) ja niist ei ketään kiinnostanu et jäisin sinne (tai siis kukaan ei tehny tilaa penkil sillee et haluuks istuu tai ollu sillee et hei jäätkö hetkeks meijän kaa). Ja sitä yhtäkää ei oo tuntunu kiinnostavan viestitellä enää sen jälkeen ku sille kävi selväks se et en aio harrastaa sen kaa seksii.

Tuli siit semmonen olo et ouch sattuu tietenki et kukaan ei kaivannu mua siellä (vaik ei ollu tarkotuskaa jäädä sinne) ja et se ykski tosiaan halus vaan seksiä ja luuli et sitä ennen pitkää sais eikä sit kiinnostanu enää. Mut toisaalta nyt mul on myös semmonen olo et en haluu mennä sinne koska ei kukaan aidosti välitä siitä et oonko siellä vai en.

Et kai tää oli nyt jonkun sortin onni onnettomuudessa.
Mikset vain osta ärrältä, jos t*pakkaa mieli tekee? Tässäkin on taas tekosyy perimmäisille haluille, eli minun viestini.
 
Ylös Pohja