Mp etäloukku

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Varmaan johtuu siitä, kun etäopetuksessa ei aina ole sitä aikaa, kun opettaja puhuu ja selittää tehtävistä niimpä koko tunti lasketaan tehtävien teon varaan. Siinä vain ei oteta huomioon hitaampia tehtävien tekijöitä. Ja sit viel jos on joku video, mistä pitää vastata kysymyksiin niin koulussa se oltais näytetty kerran ja sit jokanen voi vastata omaan vihkoonsa ja osoittaa tuntiaktiivisuutta viittaamalla, kun ope kysyy vastauksia. Mutta nyt kun se tehtävä pitää palauttaa opelle, joka sit voi kattoo sen niin haluun kaikkiin hyvän vastauksen ja sit, ku en huomaa ekalla kerralla kaikkiin kohtiin vastauksia videosta niin joudun sit kattomaan sen puolen tunnin videon joku viis kertaa. D:

Nyt kyl onneks jotkut opet on sanoneet että ei isonna tehtävien määriä ja ilmesesti joka tunti alkaa meetillä niin se sit varmaan vähän vähentää tehtävien määrää.
Meil lukios kyl on opet paljon selostellut oppitunneilla ja tehtäviä on käyty läpi. Samaten joskus on videoita katottu yhdessä (kyllä, yhdessä, ja arvatkaa pätkiikö videot ja äänet :D). Mut joo, kyl lukioetäopetuksessakin on jätetty mäitä hitaampia tehtävien tekijöitä välillä taka-alalle, kun tehtävämäärä on välillä suurentunut.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Viime joulukuussa meidän lukio siirty etäopetukseen ja oli sit pari kuukautta siinä. Sinä aikana mä kävin kaikki maholliset tunnetilat läpi ja aloin uudelleen viiltelemään parin vuoden tauon jälkeen... en ole kyllä itsestäni ylpeä, hävettää. Onneks enää ei ole tullut halua satuttaa itseään. Toisaalta, voihan olla että tää paska alkaa uudestaan, kun kattoo noita koronatartuntalukuja uutisista mitä on tullu päivän aikana...
Itsellä koronatilanne lisäsi mulla itsetuhoisia ajatuksia erityisesti keväällä, marras-joulukuussa ja nyt. Noina aikoina halusin kuolla, ja joulukuussa yritin jopa hirttäytyä. Tammikuussa mielialaani pahensi se, että pari mun lukiotuttua jättivät mut kärsimään olotilastani. Alkoivat siis turhautua mun pahan olon vuoksi.
 

aitosuomalainen

Asiantuntija
Liittynyt
2.3.2021
Viestejä
500
Reaktioarvo
588
Itsellä koronatilanne lisäsi mulla itsetuhoisia ajatuksia erityisesti keväällä, marras-joulukuussa ja nyt. Noina aikoina halusin kuolla, ja joulukuussa yritin jopa hirttäytyä. Tammikuussa mielialaani pahensi se, että pari mun lukiotuttua jättivät mut kärsimään olotilastani. Alkoivat siis turhautua mun pahan olon vuoksi.
Oon lukenu ja kuullu et näin on käyny monellakin. Et on siis mielenterveysongelmat pahentunu ja lisääntyny niinku itelläkin. Itellä ei kummiskaa oo ollu noin pahoja. Toisaalta siihen saattaa vaikuttaa se että mä voin jutella vanhempien kaa melkeinpä kaikesta ja ne haluaa auttaa ja kuunnella mua. Toivottavasti saat apua tuohon sun tilanteeseen. Ootko jutellu esim. psykologin kaa tai jonkun muun läheisen kaa noista jutuista?
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Oon lukenu ja kuullu et näin on käyny monellakin. Et on siis mielenterveysongelmat pahentunu ja lisääntyny niinku itelläkin. Itellä ei kummiskaa oo ollu noin pahoja. Toisaalta siihen saattaa vaikuttaa se että mä voin jutella vanhempien kaa melkeinpä kaikesta ja ne haluaa auttaa ja kuunnella mua. Toivottavasti saat apua tuohon sun tilanteeseen. Ootko jutellu esim. psykologin kaa tai jonkun muun läheisen kaa noista jutuista?
En mä kyl itsetuhoisuudestani oo puhunut muille kuin näille muutamille lukiokavereille ja mun luokkalaisille. Vanhemmille ei kehtaa tästä sanoa, koska sit ne vaan alkais ragee. Kotona kun oon itsetuhoisuuteni joskus nuorempana ottanut puheeksi, niin äiti useaan otteeseen uhkaili mua perheneuvoloilla yms. muilla toimenpiteillä ja "kuinka hän ei voi salata tätä muilta". Siis toi anto semmosen kuvan, että hänen mielestään kaikki alakuloiset ja itsetuhoiset olisivat jotain yhteiskunnan pohjasakkaa, joita ei saisi pistää ihmisten ilmoille. :D Siis se vaan uhkaili noista toimenpiteistä mulle vihaiseen äänensävyyn.

Ja siis oon mä erityisopettajalle puhunut mun huonosta olosta ja murheista muuten, mitä esim. korona on aiheuttanut. Säännöllisin väliajoin oon häntä tapaillut näin abivuonna, ja koronakevään aikana hän soitteli mulle viikoittain ja kyseli mun kuulumisia.
 

aitosuomalainen

Asiantuntija
Liittynyt
2.3.2021
Viestejä
500
Reaktioarvo
588
Musta tuntuu usein pahalta ku kuulen et vanhemmat ei ota tosissaan tai ei halua kommentoida johonkin vakavaan asiaan esim. lapsen mielenterveyteen. Heidän pitäisi olla just niitä jotka tukee ja auttaa. Mut hyvä et oot saanu juteltua erityisopettajalle!:) Kyllä se siitä❤️
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,587
Reaktioarvo
6,495
Viime joulukuussa meidän lukio siirty etäopetukseen ja oli sit pari kuukautta siinä. Sinä aikana mä kävin kaikki maholliset tunnetilat läpi ja aloin uudelleen viiltelemään parin vuoden tauon jälkeen... en ole kyllä itsestäni ylpeä, hävettää. Onneks enää ei ole tullut halua satuttaa itseään. Toisaalta, voihan olla että tää paska alkaa uudestaan, kun kattoo noita koronatartuntalukuja uutisista mitä on tullu päivän aikana...
Mulla kävi just noin viime vuoden keväällä ku melekeen kaks kuukautta oltiin etäopetuksessa
Yritin itsemurhaakin sen jälkeen...
 

aitosuomalainen

Asiantuntija
Liittynyt
2.3.2021
Viestejä
500
Reaktioarvo
588
Mulla kävi just noin viime vuoden keväällä ku melekeen kaks kuukautta oltiin etäopetuksessa
Yritin itsemurhaakin sen jälkeen...
En tiedä mitä mun pitäis sanoa sulle, kun en oo ikinä yrittäny itsemurhaa, mutta jos yhtään auttaa niin arvostan sitä, että et riistänyt henkeäsi silloin. Oot varmasti ihan sairaan hyvä ihminen ja ansaitset hyvää, samoin kuin muutkin! Tää korona on meille kaikille vaikeeta aikaa ja vaikuttaa meidän kaikkien elämään jollakin tavalla. Toisilla on vaikeempaa ja toisilla helpompaa. Kannattaa rohkeesti mennä juttelee jollekin esim. ammattilaiselle tai muulle luotettavalle henkilölle. Mullekin voi tulla juttelee, yritän auttaa parhaani mukaan! Tsemppiä ja jaksamista! 💖💖💖💖
 
Ylös Pohja