Suhteet Muita joitten kavereil red flagei? D:

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Okei en tiiä onko tää nyt oikee aihealue et tarkottaaks toi "suhteet" nyt jotain romanttista parisuhdetta mutta mä puhun nyt ihan platonisesta. :D Mutta joo siis yhessä ryhmässä, missä oon, on sellanen tyyppi, joka on mun mielestä tosi kiva ja ku näin sen ekaa kertaa niin mulle tuli heti sellanen fiilis et haluun tutustuu siihen ja olla sen kaveri.

Sit kuitenki jo parin päivän päästä sain kuulla siitä vähän epäilyttävii asioita joita käy ilmi aina vaan enemmän. Ja siis siinä tyypis on just vähän red flagei, monet vihaa sitä ja kaiken puolin mun ei varmaan kannattais olla sen kaveri ja siks koinki aluks ihan hirveetä ristiriidan tunnetta kun samalla halusin jutella sille ihan sikana ja samaan aikaan en oikein halunnut niitten red flagien takia. :D

Ja no lopultahan en pystynyt olla tutustumatta siihen ku se on just semmonen tyyppi joka oma-aloitteisestikin tulee juttelee ja just huomioi yms. ja nykyään se on tuolta ryhmästä yksiä niistä joille puhun eniten. Silleen välillä mietin mitä tekis ton kanssa mutta päädyin vaan siihen etten jaksa enää välittää noista jutuista koska mä oon nähnyt sen vaan kivana.

Mut siis mua oikeesti harmittaa se ku haluisin kysyy siltä niistä jutuista mitä siitä oon kuullut et onks ne totta ja mitä siinä on oikeesti tapahtunut et voisin muodostaa omat mielipiteeni asioista ja sit sen perusteella päättää esim. jos haluaisinki katkasta välit (tosin se voi olla hankalaa ku se on tossa ryhmässä enkä ehkä muutenkaan pystyis) ja siis ku ne tyypit jotka on noita juttuja kertoneet, ei oo ite selvittäneet noita asioita, mutta mäkään en voi koska samalla bustaisin mun kavereita kysymällä siltä niistä. :(

Samal tää tuntuu tietyl taval jopa valehtelult ja on inhottavaa salailla koko ajan kaikkea kun en voi tuoda ilmi mitä kaikkee siitä oikeesti tiiän ja ketä sen tuttui tunnen yms. Ja siis ei täs kai voi tehä oikein mitään. Halusin vaan avautuu ja toivoo et täält löytyis jotain vertaistukee. D: Onks teillä ollut ketään tyyppii joka on vaikuttanut teistä tosi kivalta mut sit on jokin syy miksette ehkä haluis tutustuu siihen tai että ootte kuulleet joltain jotain ettekä voi selvittää asiaa?
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Joo ja olihan kans yks saman tyyppinen ku yhteen ryhmään tuli yks ulkomaalainen jonka kanssa pysty puhuu vaan enkkuu ja se oli ainut sieltä ryhmästä joka oli samanhenkinen ku mä, hymyili mulle, huomioi mua ja oli just sitä mitä sillä hetkellä kaipasin ja ikävöin mut sit oon surkee enkus ja vähän jopa välttelin sitä ihan vaan sen takia koska pelkäsin et se puhuu mulle ja vihaa puhua enkkua. Ja tää tuntu tosi ikävältä ku oli just hirvee toi sisänen ristiriita +toi on niin huono syy vältellä toista ja tuli vähän paha mieli siitä. :/ Tota alotuksessa mainitsemaanikin tyyppiä tosiaan koitin vältellä aluks mutta näitten molempien kohdalla se osoittautui mahdottomaksi.

Ja oli myös yhes ryhmäs yks tyyppi (kaikki kolme eri ryhmissä) josta aattelin ettei se ehkä pidä musta yhen jutun takia, jonka kuulin mun kaverilta, joka kuuli sen kaveriltaan, joka on tän kyseisen tyypin kaveri. En just nyt muista mikä se juttu oli mut en ehkä nyt heti haluukaan muistella. Joka tapaukses aattelin ettei se ehkä haluu jutella mulle mut sit joskus myöhemmin se tuliki juttelee mulle. Nykyään tää asia ei enää häiritse ja oon jo melkein unohtanut tän mut sillon oli inhottavaa ku en voinut kysyy siltä miks se sano niin tai mitä tarkotti sillä yms. koska en voinut bustata näitä tyyppejä, jotka oli kertoneet siitä mulle. :/
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,583
Reaktioarvo
6,487
Kannattaa sun puhua sille tosta. Ei sun tarvi kertua et kuka on sanonu mitäki, sanot vaa et oot jostaki kuullu tollasia huhuja. Ainaki sun ei tarvi sen jäläkee miettiä asiaa.

Mulla itellä oli sama tilanne just tässä vähä aikaa sitte ja varmaan kuukauden olin miettiny et onko ne jutut totta koska en uskonu et kumpikaan, ei se joka kerto ne asiat mulle eikä se niitten juttujen kohde vois valehella mulle. Sit lopulta selvisiki et se oli vaan väärinkäsitys.
Eli parempi että otat asian puheeksi. Sun kanttii kuunnella kaikkien osapuolien näkökulmat.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,583
Reaktioarvo
6,487
Kannattaa sun puhua sille tosta. Ei sun tarvi kertua et kuka on sanonu mitäki, sanot vaa et oot jostaki kuullu tollasia huhuja. Ainaki sun ei tarvi sen jäläkee miettiä asiaa.

Mulla itellä oli sama tilanne just tässä vähä aikaa sitte ja varmaan kuukauden olin miettiny et onko ne jutut totta koska en uskonu et kumpikaan, ei se joka kerto ne asiat mulle eikä se niitten juttujen kohde vois valehella mulle. Sit lopulta selvisiki et se oli vaan väärinkäsitys.
Eli parempi että otat asian puheeksi. Sun kanttii kuunnella kaikkien osapuolien näkökulmat.
+ Voihan olla että tää red flag-tyyppi ei välttämättä itekkää tajuu et se on käyttäytyny huonosti
Edit:// Meinaan siis et jos se muiden ihmisten mielestä on teheny jotaki pahaa tms mut se ei ite vaa oo älynny sitä. Toki voi olla mahdollista myös et ne toiset ei vaan pidä siitä ja siks selittää tollasia juttuja. Mahollisuuksia on monia, eli kannattaa oikeasti puhua sille ja kuunnella sen näkökulma asiaan
 
Viimeksi muokattu:

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Siis onko se käyttäytynyt sua kohtaan huonosti vai ootko vaan kuullut juttuja? En nimittäin kuulopuheiden perusteella tuomitsisi...voi olla nimittäin ettei hänestä juuri tykätä ja puhutaan ilkeitä juttuja
 

Hydrangea

Asiantuntija
Liittynyt
13.4.2023
Viestejä
253
Reaktioarvo
164
Jokaisessa ihmisessä varmaan on jotain negatiivista... Sitä pitää sit vain jokaisen kohdalla arvioida erikseen se, että onko tää ihminen huonoine puolineen sellainen, että sen kanssa haluaa aikaa viettää. Mä itse esimerkiksi katson läpi sormien sitä, että mun pari ystävää varastelee, pari on rikkonut muiden parisuhteita ja niin pois päin. Tehneet asioita joita en hyväksy enkä itse tekisi. Kuitenkin rakastan heitä niin nuo asiat nyt tulee siinä sivussa. Mä taas olen tosi omistushaluinen, osa sietää sitä ja osa ei. Kokonaisuus ratkaisee ja henkilökemia.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Kannattaa sun puhua sille tosta. Ei sun tarvi kertua et kuka on sanonu mitäki, sanot vaa et oot jostaki kuullu tollasia huhuja. Ainaki sun ei tarvi sen jäläkee miettiä asiaa.

Mulla itellä oli sama tilanne just tässä vähä aikaa sitte ja varmaan kuukauden olin miettiny et onko ne jutut totta koska en uskonu et kumpikaan, ei se joka kerto ne asiat mulle eikä se niitten juttujen kohde vois valehella mulle. Sit lopulta selvisiki et se oli vaan väärinkäsitys.
Eli parempi että otat asian puheeksi. Sun kanttii kuunnella kaikkien osapuolien näkökulmat.
En mä pysty tehä tolleen ku ne on asioita joitten tapahtumahetkel ei ol ollut niin paljoa ihmisiä paikalla niin sit se automaattisesti tietää kuka on kertonut tai pystyy päättelemään sen perusteella ketä mä tunnen. Ja mulle ollaan sanottu myös etten saa kertoo sille mitä ne on siitä mulle puhuneet ja olis tosiaan aika iso riski et se sais tietää ketkä niistä jutuista on puhuneet.

Oi eikä. :/ Joo noi jutut on just semmosia jotka vois hyvin olla väärinkäsityksiä ja oon miettinyt näitä ainaki puolvuotta.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
+ Voihan olla että tää red flag-tyyppi ei välttämättä itekkää tajuu et se on käyttäytyny huonosti
Edit:// Meinaan siis et jos se muiden ihmisten mielestä on teheny jotaki pahaa tms mut se ei ite vaa oo älynny sitä. Toki voi olla mahdollista myös et ne toiset ei vaan pidä siitä ja siks selittää tollasia juttuja. Mahollisuuksia on monia, eli kannattaa oikeasti puhua sille ja kuunnella sen näkökulma asiaan
Joo musta tuntuu et se ei oo ainakaan ite tajunnut. Mut ne tyypit ei pidä siitä noitten juttujen takia että ei ne muuten niitä selittäis. Osa niistä syistä minkä takia jotkut ei siitä tykkää on kyllä semmosia mitkä tiiän et on totta (puhuu avoimesti kaikista asioistaan, mielenterveysongelmia yms.) mutta ne asiat ei mua haittaa.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Siis onko se käyttäytynyt sua kohtaan huonosti vai ootko vaan kuullut juttuja? En nimittäin kuulopuheiden perusteella tuomitsisi...voi olla nimittäin ettei hänestä juuri tykätä ja puhutaan ilkeitä juttuja
Ei oo käyttäytynyt mua kohtaan huonosti eikä siis silleen oo käyttäytynyt perjaattees ketään kohtaan tietääkseni huonosti. En usko että noita juttuja vaan keksitään koska se olis varmaan monen mielestä ok tyyppi jos ei olis noita juttuja.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Jokaisessa ihmisessä varmaan on jotain negatiivista... Sitä pitää sit vain jokaisen kohdalla arvioida erikseen se, että onko tää ihminen huonoine puolineen sellainen, että sen kanssa haluaa aikaa viettää. Mä itse esimerkiksi katson läpi sormien sitä, että mun pari ystävää varastelee, pari on rikkonut muiden parisuhteita ja niin pois päin. Tehneet asioita joita en hyväksy enkä itse tekisi. Kuitenkin rakastan heitä niin nuo asiat nyt tulee siinä sivussa. Mä taas olen tosi omistushaluinen, osa sietää sitä ja osa ei. Kokonaisuus ratkaisee ja henkilökemia.
Joo lähtökohtaisesti en haluais tutustua semmoseen ihmiseen joka on tehnyt noita juttuja mitä kuulin mutta ku niistä ei tosiaan voi olla varma ku ne voi olla myös väärinkäsityksiä. Muaki kyl inhottaa jotkin asiat kavereissa, esim. just tommonen varasteleminen. :/
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,583
Reaktioarvo
6,487
En mä pysty tehä tolleen ku ne on asioita joitten tapahtumahetkel ei ol ollut niin paljoa ihmisiä paikalla niin sit se automaattisesti tietää kuka on kertonut tai pystyy päättelemään sen perusteella ketä mä tunnen. Ja mulle ollaan sanottu myös etten saa kertoo sille mitä ne on siitä mulle puhuneet ja olis tosiaan aika iso riski et se sais tietää ketkä niistä jutuista on puhuneet.

Oi eikä. :/ Joo noi jutut on just semmosia jotka vois hyvin olla väärinkäsityksiä ja oon miettinyt näitä ainaki puolvuotta.
Mistä sitä oikeasti tietää onko ne asiat oikeasti tapahtunu tai kuinka moni todellisuudessa oli paikalla?
Mullekin sanottiin että elä kerro niitä juttuja ku "se kuiteski kieltää ne" ja "tietää sit heti kuka sano ne" (ei tienny) mutta no, kerroin silti.
Voin kuulostaa töykeältä, en haluis mut mun mielestä on parempi et asioista puhutaan suoraan ku vaa vatvotaan liian kauan itekseen tai muitten ihimisten kanssa koska sillon asioitten suurentelun ja liioittelun riski vaa lisääntyy ja niihi juttuihin tullee mukaan sellasia asioita mitkä ihan oikeasti ei ole tapahtunu vaikka ne muut pahat jutut oiski tapahtunu. Sit siitä tullee vaa entistä pahempi soppa
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Mistä sitä oikeasti tietää onko ne asiat oikeasti tapahtunu tai kuinka moni todellisuudessa oli paikalla?
Mullekin sanottiin että elä kerro niitä juttuja ku "se kuiteski kieltää ne" ja "tietää sit heti kuka sano ne" (ei tienny) mutta no, kerroin silti.
Voin kuulostaa töykeältä, en haluis mut mun mielestä on parempi et asioista puhutaan suoraan ku vaa vatvotaan liian kauan itekseen tai muitten ihimisten kanssa koska sillon asioitten suurentelun ja liioittelun riski vaa lisääntyy ja niihi juttuihin tullee mukaan sellasia asioita mitkä ihan oikeasti ei ole tapahtunu vaikka ne muut pahat jutut oiski tapahtunu. Sit siitä tullee vaa entistä pahempi soppa
Siis kun tiiän missä paikoissa ja tilanteissa noi on käynyt niin tiiän ettei siel oo voinut olla montaa tyyppiä todistamassa. Ja no yhestä jutusta en tiiä jonka kuulin suoraan yheltä tyypiltä ja hän mulle erikseen kiels (vaikka ei ois tullut mieleenkään) mutta hänen motiivina varmasti vaan se ettei halua sen tyypin kuulevan et se on niinku puhunut siitä. Ja tiiän ja munki mielestä asioista on parempi puhua suoraan ja puhuisinki jos ne liittyis muhun mutta kun ei liity. En todellakaan haluu pahaa niille ihmisille et se mun kaveri alkais käyttäytyy eri tavalla niitä kohtaan tai ettei pitäis niistä sen takia ku ne on puhuneet siitä.
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
Puhuisin tän kaverin kanssa, ei tarvii kertoo keneltä oot kuullut. Muodosta henkilöstä oma mielipide äläkä anna liikaa painoarvoa juoruille, kaikki ne ei aina oo totta. Jos jutut paljastuu kuitenkin oikeiksi niin välit poikki jos siltä tuntuu.
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
Ei oo käyttäytynyt mua kohtaan huonosti eikä siis silleen oo käyttäytynyt perjaattees ketään kohtaan tietääkseni huonosti. En usko että noita juttuja vaan keksitään koska se olis varmaan monen mielestä ok tyyppi jos ei olis noita juttuja.
Joskus ihminen vaan joutuu muiden silmätikuksi ja juoruilun kohteeksi, varsinkin teinien keskuudessa. Joukkohysteriaa. Muodosta oma mielipide ja puhu asiat halki suoraan, ei se muuten selviä.
 
Ylös Pohja