MUN ON ALOITTETTAVA OSTOLAKKO NYT HETI

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Reaktioarvo
3,134
Pliis kerro jos sullakin on ostelu riistäytynyt vähän käsistä, vertaistuki olisi nyt paikallaan.
En tarvii enää mitään mutta silti mä ostan ja ostan ja ostan kaikkee tarpeetonta. Ja rahaa menee ja ahdistaa koko ajan se miten tuhlaan niin paljon. Ja se olisi melkein pakko mun tilanteessa.
Viimeisin ostolakko onnistui lähes täydellisesti muutamaa repsahdusta lukuunottamatta joten uskon itseeni nytkin. Ja voin hoitaa tämän ostolakon vähän paremmin ja yritän olla repsahtamtta ollenkaan.
Eli siis vuoden alussa suunnittelin pitäväni 4kk ostolakon kahdessa erässä. Eli siis on pitänyt siitä jo 2 kk ja vielä loput 2 kk tuun pitämään nyt syksyllä ja toki voisin jatkaa sitä pidempääkin. Näin säästyisi ainakin rahaa ja sitä ei opintojen takia saisi tuhlata enempää.

irwikissa

Puff-lohikäärme
Reaktioarvo
5,782
En tiedä kun koen olevani (varsinkin isoille)kaupoille allerginen kun hirvee väsymys iskee kun vaanastuu ovesta sisälle

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Reaktioarvo
2,931
Lol en oo ostanut pitkään aikaan muistaakseni mitään. En varmaan koko vuonna oo ostanut ainakaan vaatteita tai mitään, ruokaa tietty ja semmosta mut. Emt mä vaa aattelen aina et en tarvi vaatteit enkä jaksa kierrellä kaupoissa hirvesti. Helppoa.

Vikatikki

Asiantuntija
Reaktioarvo
828
En osta vaatteita, tavaraa tai muuta juuri koskaan mutta ruoan ja juomien ostelu hetken mielijohteesta ja ateriasuunnittelun puute vie rahaa salakavalasti ja pieniki ajattelu varmasti vähintään puolittais ruokakulut.

Säästökuurin paikka olis mullakin ku saisin aikaseksi, tupakan lopettaminen onneks vähentää menoja pikkusen.
Nyt ku oon kerranki palkkatyössä oon ruvennu haalimaan tatuointiaikoja ja suunnittelemaan muuta "pysyvää" mihin käyttää rahat ettei tee mieli heittää kaikkea turhiin välipaloihin ja muuhun. Tietenki jos ongelma on nimenomaan tavaran ostelussa ja rahan totaalisessa puuttumisessa tuo mun tapa ei oo ollenkaan kannattava :/ pystytkö säätämään korttirajoja tai auttaako esimerkiks fyysisen budjetin laatiminen ihan paperille pysymään aisoissa?

Ylös Pohja