Musta tuntuu et mulle puhjennut joku myöhäis iän lukihäiriö

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Mun aivot on alkanu hahmottaa lukemaansa väärin ja luin äskenkin sanan ”viestejä” että ”vitsejä”. Ja aina oon lukenut sanat tosi täydellisesti. Myös sanavarastoonki on tullu jotain katkoksia. Niinku en äsken tajunnut että mitä tarkoittaa ”manga” vaikka se on ollu mulle aina tuttu sana. Korkea aika vaihtaa aivot tai oikeestaan tiettyjä osia niihin.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Joo tuntuu välillä itsekkin että toisinaan lukiessa rivit pomppii, toisinaan ei. Teen tyhmiä kirjoitusvirheitä, en osaa pilkkuja tai yhdyssanoja, luen väärin, oikea ja vasen menee sekaisin jne. Toisinaan kirjoitan englanniksi kirjoitelman josta saan 38/40 pistettä ja kehut opettajalta (toki lisäajalla) ja korjailen muiden oikeinkirjoitusvirheitä. Joskus en osaa edes perus asioita ja se ärsyttää tietty hirveästi. Se vaihtelee hirveästi motivaatiosta ja jaksamisesta ja päivästä ja viikosta riippuen `\_(•_•)_/`

Nykyään oon myös paljon huonompi lukijakin kun en enää lue juurikaan kirjoja vapaa-ajalla.
Pitäs yrittää saada ittensä taas siihen mutta jaa a

Lukivaikeus dg:ta mulla ei ole mutta olen kyllä joskus sitä miettinyt. (köh oli ensimmäinen demi keskusteluni.) Toki oppimisvaikeudet on multa jokseenkin jo testattu että eipä se kai sitä vai olla:D
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
Mulla alko kans tulla tuota lukion jälkeen. Nyt 27v en osaa enää yhdyssanoja, en meinaa osata kirjoittaa pitkiä sanoja oikein ja luen tosi usein väärin. Koko mun peruskoulu- ja lukioajan olin kunnon kielioppinatsi.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Mulla alko kans tulla tuota lukion jälkeen. Nyt 27v en osaa enää yhdyssanoja, en meinaa osata kirjoittaa pitkiä sanoja oikein ja luen tosi usein väärin. Koko mun peruskoulu- ja lukioajan olin kunnon kielioppinatsi.
Rapistuminen alkaa
 
Ylös Pohja