Aihe vapaa Oikeest vituttaa jatkuvasti tää rokottamattomien soimaaminen niin saatanasti

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Luin että jossain on evätty pääsy kauppoihinkin, mutta en osaa sanoa kuinka luotettavaa se tieto on, koska enemmän oon ite lukenut sen koskevan kauppakeskuksia. Hyvin sekavaa tietoa liikkeellä medioissa.
Esim Saksassa ei pääse ravintolaan ilman koronatodistusta.
Minusta se on ihan reilua kun ei se ole pakollista köydä tacobellissä ja jos sinne on pakko mennä niin voi käydä vaikka testeissä.
Kauppakeskuksissa/ruokakaupoissa ei tietääkseni ole rajoituksia ainakaan siellä
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,584
Reaktioarvo
6,487
Mietin vain, kun nämä k-passit valtaavat pikkuhiljaa lisää, niin mitä jos ei voi edes ottaa rokotetta? Esimerkiksi mahdollisen allergian tai sen vuoksi, että yrität tulla raskaaksi? Ystävälleni lääkäri sanoi, ettei kannata ottaa rokotetta, sillä ei ole tarpeeksi tutkittu rokotuksen vaikutuksia hedelmöittymiseen.
Eli nämäkään ihmiset eivät kohta pääse töihin tai kauppaan?
Ihmisten arvottaminen eriarvoiseen asemaan toimii aina.
Tuosta raskaudesta tuli mieleen et mun äiti kyllä otti rokotteet sillon ku se oli raskaana 🤔 Eikä sille tullu yhtää sivuvaikutuksia
Et en tiiä onko se jotenki riippuvaista lääkäristä et saako raskaana oleva tai raskaaksi yrittävä ottaa rokotteen
 

badassbish

Pihalla oleva opiskelija
Liittynyt
14.7.2021
Viestejä
216
Reaktioarvo
269
En soimaa tai syyllistä, sanon vaan, että oot onnekas, kun oot saanu valita otatko rokotteen vai et.

Joillain meistä ei oo vaihtoehtoja. Ei joko pysytä hengissä ilman rokotetta tai sit nimenomaan pysytään hengissä vaan sillä, ettei oteta sitä.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,150
Reaktioarvo
2,892
En soimaa tai syyllistä, sanon vaan, että oot onnekas, kun oot saanu valita otatko rokotteen vai et.

Joillain meistä ei oo vaihtoehtoja. Ei joko pysytä hengissä ilman rokotetta tai sit nimenomaan pysytään hengissä vaan sillä, ettei oteta sitä.
Mitäs tarkoitat?

Also, onko se valitsemista jos kuolee ahistukseen jos yrittää ottaarokotetta jolloin luonnollisempi vaihtoehto on olla ottamatta i guess
 

badassbish

Pihalla oleva opiskelija
Liittynyt
14.7.2021
Viestejä
216
Reaktioarvo
269
Mitäs tarkoitat?

Also, onko se valitsemista jos kuolee ahistukseen jos yrittää ottaarokotetta jolloin luonnollisempi vaihtoehto on olla ottamatta i guess
Tarkoitan sitä, mitä sanoin.
Ja kyllä, se on valitsemista, koska sulla kumpikaan vaihtoehto johda kuolemaan, vaikka ymmärränkin suuren ahistuksen, joka aiheuttaa tunteen kuolemisesta. Sitä vaan tässä pohdin, että miten sä niistä verikokeista selviät? Se on oikeesti paljon pahempi kuin rokotus, ja ihan vilpittömästi toivon, ettet sä ikinä joudu kanyylin päähän
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,150
Reaktioarvo
2,892
Tarkoitan sitä, mitä sanoin.
Ja kyllä, se on valitsemista, koska sulla kumpikaan vaihtoehto johda kuolemaan, vaikka ymmärränkin suuren ahistuksen, joka aiheuttaa tunteen kuolemisesta. Sitä vaan tässä pohdin, että miten sä niistä verikokeista selviät? Se on oikeesti paljon pahempi kuin rokotus, ja ihan vilpittömästi toivon, ettet sä ikinä joudu kanyylin päähän
hmm okei okei en silti ymmärrä pointtia mut mite vaa. ja okei. joo sitä mäkin toivon etten joudu joten toivottavasti toi ei ollu vittuiluu mut vaik oliski ni ei kiinnosta. ja niin onki mun kokemuksen mukaan verikoe jopa rokotusta pahempi. oon ollu muutamia kertoja verikokeissa ja en selvinny mitenkää kovin hyvin kosk mult meinas lähtee taju. ensimmäinen kerta vuonna 2016 oli ihan ok mut joka kerta sen jälkee oon oikeestaa meinannu pyörtyy. myös jos muistan oikein niin ekalla kerralla ei myöskään sattunu yhtä paljon kuin sen jälkeen. mult on ainakk pari kertaa otettu semmosel pienel neulal jolloin ei oo sattunu niin paljon ja taisinpa ainaki kerran käyttää sitä emlaakin. puudutusta siis. mut siis mulla aiheuttaa pelkkä sen ajattelu pyörrytystä niin se on kyl vaikee olla siinä ja oikeestaa joka kerta oon tainnu alkaa hyperventiloimaa ja itkee. ja siis esim hpv rokotteistaki selvisin yläasteella vaikka taisin siinäkin panikoida ja itkeä. mutta joo se pelko on aika paha. mutta jos jollai on jotai valittamista nii iha mite vaa, kuten sanoin nii kannattaa koittaa elämistä piikkikammon kaa + muutenki näiden muiden asioiden kanssa jolloin rokotuksen ottaminenkaan ei oo mikään järkevä vaihtoehto välttämättä. et sun ei myöskää kannata sanoo mitään kun et tästä asiasta tiedä, ja sama kaikille muille joilla on jotain arvosteltavaa.

itse asiassa pelkään nykyään muutenki hoitajia ja lääkäreitä yms joten en uskalla edes mennä valittamaan rintakivusta (todennäköisesti lihasjumi tai ahistus sen takana kylläkin) koska uskon ett saatan saada paniikkikohtauksen, enkä halua enää ees puhua kenenkään ammattilaisen kanssa oikein koska moni on ollu niin perseest. toki jossain vaiheessa joudun lääkäris silti käymää, olishan nää rintakivutki hyvä selvittää
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Jep siis vaikka oon itekki ottanut kummatkin rokotteet ja suosittelen rokoteen ottamista, niin mun mielestä kuitenki tuo rokottamattomien soimaaminen menee jo yli. Se on jokaisen päätös, ottaako rokotteen vai ei. Mä en ainakaan tuomitse, jos joku ei ota rokotetta.
 

badassbish

Pihalla oleva opiskelija
Liittynyt
14.7.2021
Viestejä
216
Reaktioarvo
269
hmm okei okei en silti ymmärrä pointtia mut mite vaa. ja okei. joo sitä mäkin toivon etten joudu joten toivottavasti toi ei ollu vittuiluu mut vaik oliski ni ei kiinnosta. ja niin onki mun kokemuksen mukaan verikoe jopa rokotusta pahempi. oon ollu muutamia kertoja verikokeissa ja en selvinny mitenkää kovin hyvin kosk mult meinas lähtee taju. ensimmäinen kerta vuonna 2016 oli ihan ok mut joka kerta sen jälkee oon oikeestaa meinannu pyörtyy. myös jos muistan oikein niin ekalla kerralla ei myöskään sattunu yhtä paljon kuin sen jälkeen. mult on ainakk pari kertaa otettu semmosel pienel neulal jolloin ei oo sattunu niin paljon ja taisinpa ainaki kerran käyttää sitä emlaakin. puudutusta siis. mut siis mulla aiheuttaa pelkkä sen ajattelu pyörrytystä niin se on kyl vaikee olla siinä ja oikeestaa joka kerta oon tainnu alkaa hyperventiloimaa ja itkee. ja siis esim hpv rokotteistaki selvisin yläasteella vaikka taisin siinäkin panikoida ja itkeä. mutta joo se pelko on aika paha. mutta jos jollai on jotai valittamista nii iha mite vaa, kuten sanoin nii kannattaa koittaa elämistä piikkikammon kaa + muutenki näiden muiden asioiden kanssa jolloin rokotuksen ottaminenkaan ei oo mikään järkevä vaihtoehto välttämättä. et sun ei myöskää kannata sanoo mitään kun et tästä asiasta tiedä, ja sama kaikille muille joilla on jotain arvosteltavaa.

itse asiassa pelkään nykyään muutenki hoitajia ja lääkäreitä yms joten en uskalla edes mennä valittamaan rintakivusta (todennäköisesti lihasjumi tai ahistus sen takana kylläkin) koska uskon ett saatan saada paniikkikohtauksen, enkä halua enää ees puhua kenenkään ammattilaisen kanssa oikein koska moni on ollu niin perseest. toki jossain vaiheessa joudun lääkäris silti käymää, olishan nää rintakivutki hyvä selvittää
no anteeks vaa, jos meni tunteisii, mut mähän lähinnä huomautin et sulla oli kaks vaihtoehtoo, joista valitsit toisen

mua ei edes kiinnosta, ottaako ihmiset rokotuksia, jos ne muuten on vastuullisia*. ilmeisesti sun elämä on piikkikammon kaa sellasta, ettei muut sitä voi ymmärtää, mutta niin kauan kun osaat olla vastuullinen* - piikkikammoa tai ei - rokotuksella ei oikeastaan oo väliä

*vastuullisuus = huolenpito siitä, ettei korona leviä
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,150
Reaktioarvo
2,892
no anteeks vaa, jos meni tunteisii, mut mähän lähinnä huomautin et sulla oli kaks vaihtoehtoo, joista valitsit toisen

mua ei edes kiinnosta, ottaako ihmiset rokotuksia, jos ne muuten on vastuullisia*. ilmeisesti sun elämä on piikkikammon kaa sellasta, ettei muut sitä voi ymmärtää, mutta niin kauan kun osaat olla vastuullinen* - piikkikammoa tai ei - rokotuksella ei oikeastaan oo väliä

*vastuullisuus = huolenpito siitä, ettei korona leviä
Jaa

No määrittele mikä on: "huolenpito siitä ettei korona leviä"
 

badassbish

Pihalla oleva opiskelija
Liittynyt
14.7.2021
Viestejä
216
Reaktioarvo
269
Jaa

No määrittele mikä on: "huolenpito siitä ettei korona leviä"
Vältä suuria yleisötapahtumia, huolehdi käsihygieniasta ja käytä maskia tai visiiriä

Sanon nyt ihan suoraan, etten tästä asiasta jaksa enää keskustella. En kirjoita yo-vastausta, joten tuntuu turhauttavalta määritellä jokainen käyttämäni käsite ja jatkuvasti vastailla kysymyksiin. Kerroin mielipiteeni niin asiallisesti, kuin se vain oli mahdollista, ja jopa määrittelin mutamia asioita, jotka olisi myös itse pääteltävissä, joten nyt yeettaan itteni sohvalle teekupin ääreen. Puspus
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,150
Reaktioarvo
2,892
Vältä suuria yleisötapahtumia, huolehdi käsihygieniasta ja käytä maskia tai visiiriä

Sanon nyt ihan suoraan, etten tästä asiasta jaksa enää keskustella. En kirjoita yo-vastausta, joten tuntuu turhauttavalta määritellä jokainen käyttämäni käsite ja jatkuvasti vastailla kysymyksiin. Kerroin mielipiteeni niin asiallisesti, kuin se vain oli mahdollista, ja jopa määrittelin mutamia asioita, jotka olisi myös itse pääteltävissä, joten nyt yeettaan itteni sohvalle teekupin ääreen. Puspus
Huutista :D oikeastaan teen noi kaikki paitsi en aina tai edes kovin usein käytä maskia tai visiirii
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,150
Reaktioarvo
2,892
En ymmärrä miks ihmiset alkaa vittuilee turhasta vaikka oon ollu ihan asiallinen. Ei oo mitään väärää jos omaa esim piikkikammon ja haluaa avautua siitä että ihmiset pitää sua koko ajan hirveenä ihmisenä. Sit joku tulee vittuilee tyyliin "oot onnekas kun sul on varaa valita" sillee niin, ihan ku mul ois tässä jotenki vitun onnekas olo ku kaikki jatkuvasti mollaa ja vittuilee niille joilla ei oo rokotuksia............. Juu, onnekas olo on. En todellakaan ymmärrä ihmisiä ja koko ajan vaan tulee enemmän ja enemmän sellanen olo että muut ihmiset on täysin eri maailmasta ku minä. Mutta sehän ei oo kenenkään vika, se vaan kertoo siitä etten ymmärrä muiden ihmisten ajatuksia ja oon täysin erilainen. Mutta en edes haluaisi olla sellainen kun muut :D
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,150
Reaktioarvo
2,892
En ymmärrä miks ihmiset alkaa vittuilee turhasta vaikka oon ollu ihan asiallinen. Ei oo mitään väärää jos omaa esim piikkikammon ja haluaa avautua siitä että ihmiset pitää sua koko ajan hirveenä ihmisenä. Sit joku tulee vittuilee tyyliin "oot onnekas kun sul on varaa valita" sillee niin, ihan ku mul ois tässä jotenki vitun onnekas olo ku kaikki jatkuvasti mollaa ja vittuilee niille joilla ei oo rokotuksia............. Juu, onnekas olo on. En todellakaan ymmärrä ihmisiä ja koko ajan vaan tulee enemmän ja enemmän sellanen olo että muut ihmiset on täysin eri maailmasta ku minä. Mutta sehän ei oo kenenkään vika, se vaan kertoo siitä etten ymmärrä muiden ihmisten ajatuksia ja oon täysin erilainen. Mutta en edes haluaisi olla sellainen kun muut :D
Alan vaan enemmän ja enemmän luovuttaa tän suhteen että yritän esittää normaalia ihmistä. Se ei kyllä sovi mulle :D en pysty koskaan olee oma itteni jos esitän ymmärtäväni muita ihmisiä. Siis on niin monia ihmisiä tai siis lähes kaikki normaalit ihmiset on vaa sellasii mitä en tajua ollenkaan. En myöskään ymmärrä tätä oman paremmuuden hehkutusta. Tietysti tää vierauden tunne ei rajoitu pelkästään tähän mutta koko tää koronajuttu kieltämättä kans vahvistaa sitä "erilaisuutta". Hmm. Elämä on aika jännää. Mutta eihän kaikkia tosiaan tarvitsekaan ymmärtää :D yleensä tuun kyllä ainaki irl ihmisten kanssa ihan hyvin toimeen (varmaan siks että oon niin kiltti ja joustava) mutta netissä varmaan en. Ehkäpä netissä sitten uskallan sanoa vastaan enemmän enkä tuu oikeen kenenkään kanssa toimeen. Kumpi sitten on se oikee minä, en tiiä. Toisaalta oon kyllä kieltämättä vitun kyllästynyt olemaan aina kohteliaskin. Tai sit tää johtuu vaan siitä että netissä aina väitellää jostai ja sit jollai menee väittelyissä aina hermot jos ei mulla niin sitten jollain muulla. Muutenkin politiikka ja tämmöset on kyllä sellasia asioita mitä ei netissä kannattais keskustella. Menee pelkästään hermot.

Mutta mun tarkotus oli vaa avautua siitä kuinka paskalt tuntuu jatkuvasti kuulla sitä että sä oot ihan perseest sä oot ihan vitun paska ihminen ja sä oot suurin piirtein kaikista paskin ihminen mitä voi olla. Kai sitä ny vittu saa edes puhua siitä kuinka ei jaksa sitä että aina puhutaan paskaa yms. Ja en varmaan näitä ongelmia ite oo valinnu ja sit yhtäkkiä joku korona onki sellane asia minkä takia pystyn ylittämään kaikki mun kynnykset ja voittamaan ongelmat ja ottamaan rokotteen ihan vaan koska korona, vaikka se ei todellakaan näköjään mene niin että pystyn ongelmista huolimatta rokotteen ottamaan. Niin mitä mä oon nyt tässä oikeastaan taas väärin tehny. Joidenkin mielestä tietysti olosuhteista huolimatta rokottamattomuus on aina väärin mutta en nyt jaksa niistä ihmisistä välittää. Mut se pointti että on ihan pakko tulla vittuilemaan TURHAAN vaan semmoseen kesuun missä avaudun siit et mul on paha olo tästä haukkumisest. Mitä muuta se on ku vittuilua että sanotaan et oon jotenki "onnekas" joo siis ehkä siinä mielessä että mulla ei tietääkseni taida olla mitään sellast perussairautta tms. Mutta silti en sanois et oon onnekas ku omaan niin paljon pelkoa ja ahistusta muun muassa just lääkärikäyntei kohtaa nii sanoisin et siin vaiheessa on lähinnä pelkkää vittuilua tulla selittää että oot kyllä onnekas kun oot voinu valita. Ei mulla muuta. Mutta idiootit on idiootteja ja sitä rataa. Alkaa kyllä oikeasti vituttamaan pikkuhiljaa tämäkin foorumi, vaikka tämä ei ole ihan samaa tasoa ehkä kuin Demi mutta silti täälläkään ei oikein voi puhua ilman että joku tulee kuitenkin jotain turhaa vittuilemaan koska en todellakaan ymmärrä että mitä mä nyt taas tein väärin. Ja jos se ei ollu vittuilua niin sit tulkitsin varmaan väärin mutta siltä se nyt vaan vaikutti aika vahvasti ja sitä rataa. Eipä mulla muuta, tämäkin keskustelu meni taas helvetin hyvin. En taida puhua täällä enää yhtään mitään..
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,150
Reaktioarvo
2,892
Vois oikeastaan kokeilla sitä että kävisin täällä vain silleen että en kirjoita mitään. En tee kesuja, en kommentoi, en puhu missään keskusteluisss. Korkeintaan luen ja juttelen yksäreillä niiden kanssa joiden kanssa juttelen. Mutta sitten ku mul on kuitenkin vaan se pakko avata ne ilmoitukset jos nään että joku ilmoitus on tullu :D mutta ehkä jos lopetan täällä kommentoinnin tai pidän sen minimissä tai jotain niin ne ilmoitukset vähenee myös. Hyvä idea, vois kokeilla. Jos on jotain kirjottamista niin sen voi aina kirjottaa omaan muistioon tai vaihtoehtoisesti jutella omien kavereiden kans. Tääl ei jotenkaa viitti hirveesti ehkä kirjoitella, kun ei tämäkään foorumi mikään mukava paikka oikeastaan ole loppujen lopuksi. Ehkä siedettävä, mutta ei tässä järkeä silti taida olla.

Kokeillaan nyt vaikka tätä, onkin mielenkiintoista kuinka paljon täällä vähenee kesut kun mä en oo niitä luomassa xd mutta siis hyvä vaan. Sitä varten mulla on omat muistiot että voin kirjottaa, ei niitä tarvitse foorumille kirjottaa kun tää paikka lähinnä oksettaa mua, ainakin tiettyinä hetkinä. Ja ehkä mun kavereitakaan ei hirveästi kiinnosta kuunnella mun juttuja mutta en mä niitä tännekää haluu kirjottaa (sit tässä on vielä sekin että vainoharhailen että joku tunnistaa,,,,, not good)
 
Ylös Pohja