Lukio Oikeesti musta tuntuu niin pahalta meijän ruotsinopen puolesta

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Siis eilen meijän luokka vaan höpötti koko ajan eikä kuunnellut yhtään mitä se sano ja se näytti ihan hirveen pettyneeltä ja monta kertaa vaan pysähty kattomaan ku kaikki vaa puhu ja teki omiaan.
Mua itteeki alako siinä ärsyttää mut en sanonu mittää (pakko varmaan jossaki vaiheessa sanua jos tää jatkuu... nyt en halunnu koska tiiän että mun luokassa on niitä jotka jauhaa vaan paskaa muista) ja sit se ope sano et pittää keskittyä tunnilla (korotti siis vähän ääntä muttei huutanut) ja sit lopulta luovutti ja sano et "No teillähän pittäis näkyä nää tehtävien vastaukset siellä että jatkakaa vaan eteenpäin tehtävien tekoa... Tai mitä ikinä teettekään. Ku ei kerran ketään kiinnosta"
Luokkaan tuli sen jäläkee tosi painostava hiljaisuus. Tunnin jälkeen tää ope lähti samantien pois

Ja tänään se näytti ihan hirveen surulliselta ja koko tunnin ajan oli ku se ois meinannu purskahtaa itkuun yms.
Meinasin itekki alkaa itkemään ku musta tuntu ihan kauheen pahalta.

Niinku halvattu mikä siinä on niin vaikeeta omistaa peruskunnioitus ja käytöstavat opettajaa kohtaan, mikään pakko ei ole tykätä ruotsista mutta rutto olisivat ees hiliaa eikä huutaa sen puhheen päälle
 

Karzaa

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
435
Reaktioarvo
423
En ymmärrä miten opettajat oikeesti ees jaksaa tollasta. Musta ei olis ikinä opettajaks. Toivottavasti teiän luokkalaiset oppis olemaan hiljaa, ei tarvii sentään toisten puheen päälle pälpättää. Voihan se toki myös olla että tällä opettajalla oli jotain muitakin murheita jonka takia näytti niin surulliselta. D:
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
En ymmärrä miten opettajat oikeesti ees jaksaa tollasta. Musta ei olis ikinä opettajaks. Toivottavasti teiän luokkalaiset oppis olemaan hiljaa, ei tarvii sentään toisten puheen päälle pälpättää. Voihan se toki myös olla että tällä opettajalla oli jotain muitakin murheita jonka takia näytti niin surulliselta. D:
Sitä määki mietin et jos sillä ois ollu muutakin murhetta. Mut sit ku se puhuki sillee hirveen hiljasella ja surullisella äänellä ja näytti entistä masentuneemmalta ku kaikki meinasi lähtä yli kymmentä minuuttia aiemmin pois
Mua ärsyttää eniten se ku meijän luokka on menny vaa huonompaa suuntaan. Meijän bilsan (okei no nykyään maantieteen) opeki menetti hermosa meihin.
Puhumattakaan siitä et ruotsin oppitunti on ainua jollon meijän luokka oikeesti RIEHUU.
 

Karzaa

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
435
Reaktioarvo
423
Sitä määki mietin et jos sillä ois ollu muutakin murhetta. Mut sit ku se puhuki sillee hirveen hiljasella ja surullisella äänellä ja näytti entistä masentuneemmalta ku kaikki meinasi lähtä yli kymmentä minuuttia aiemmin pois
Mua ärsyttää eniten se ku meijän luokka on menny vaa huonompaa suuntaan. Meijän bilsan (okei no nykyään maantieteen) opeki menetti hermosa meihin.
Puhumattakaan siitä et ruotsin oppitunti on ainua jollon meijän luokka oikeesti RIEHUU.
Tollasessa luokassa ei oo kyllä yhtää kiva olla. Ite ainakin vaan ahdistun jos on kauhee riehuminen koko ajan päällä.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,974
Reaktioarvo
8,475
Opettajalta olisi oikein hylätä kaikki osallistujat. Siis aivan kaikki.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Tollasessa luokassa ei oo kyllä yhtää kiva olla. Ite ainakin vaan ahdistun jos on kauhee riehuminen koko ajan päällä.
Näinpä.
Plus itellä vielä kotona oottaa monta pienempää sisarustaki jotka huutaa nii kiva sit olla koko päivä melusaasteessa
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Onneksi tuun luultavasti ens vuojelle vaihtamaan pitkään ruotsiin (ainakin vähäksi aikaa kokeilun vuoksi) niin siellä luultavasti on enemmän niitä jotka tosissaan sitä ruotsia opiskelee eikä niitä jotka vaa hälisee
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
"Ainakin ne pahimmat", eli ei ollut kyse sanonnasta vaan halusta jättää kaltaisesi hyvis luokkaan oppimaan.
Ei kun tarkotin että toi "nakata pihalle" on sanonta
Ja en nyt ymmärrä mitä oikeen haet tällä keskustelulla, yritätkö pilkata mua ja laittaa sanoja mun suuhun vai mitä yrität tehä
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,974
Reaktioarvo
8,475
Ei kun tarkotin että toi "nakata pihalle" on sanonta
Ja en nyt ymmärrä mitä oikeen haet tällä keskustelulla, yritätkö pilkata mua ja laittaa sanoja mun suuhun vai mitä yrität tehä
Tuo ei ole sanonta, sanonta on enemmänkin: "suutarin lapsilla ei ole kenkiä" tai "parempi pyy pivossa kuin kymmenen oksalla".
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Tuo ei ole sanonta, sanonta on enemmänkin: "suutarin lapsilla ei ole kenkiä" tai "parempi pyy pivossa kuin kymmenen oksalla".
Täälläpäin nyt vaan satutaan sanomaan että jokin/joku nakataan pihalle kun esimerkiksi saa potkut tai joku esine vaikka myydään tai jotain.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Valmentajana tiedän tunteen kun tekee mieli vaan alkaa itkeä, huutaa tai lähteä kotiin. Mitäön niistä ei voi tehdä ja lasten puheen päälle huutaminen vie helvetisti energiaa joten sitä vain päätyy tuijottamaan tyhjää ja toivomaan että ne tulis järkiinsä
 

Barefootbandit

Kokenut
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
107
Reaktioarvo
133
Olen kokenut samaa nuorempien mukuloiden kanssa ja se on kuormittavaa. Asia on turhauttava myös siksi, etten tiedä yhtään sitä syytä, että miksi niin tapahtuu. Eivät nekään mukulat, joiden kanssa olen ollut tekemisissä, varmaan aiheuttaisi niitä riittämättömyyden tunteita kenellekään ikätoverilleen, miksi sitten minulle? Lapsilla ja nuorilla lienee monesti olla sellainen kuva, että kun tulee tiettyyn ikään, sen jälkeen ei enää tunne epävarmuutta, riittämättömyyttä, voimat ja jaksaminen ovat loputtomat, etteivät aikuiset loukkaannu mistään lasten tekemisistä/sanoista, mutta eihän se niin ole. Inhimillisiä ihmisiä sitä ollaan kehdosta hautaan.

Ruotsin lailla matematiikkakin on harvan lempiaine ja yhdellä levottomalla yläasteen matikantunnilla opettajamme olemus meni sellaiseksi, että nyt voimat loppui ja hän alkoi huutaa ihan kunnolla siitä, kuinka nöyryyttävää on tulla jatkuvasti keskeytetyksi. Hänen huutonsa aikana luokka oli hiirenhiljaa, mutta sitten tunnin lopussa taas vähän luokkalaistemme juttelua oli... Olipa sitten tekemisissä ihan kenen tahansa kanssa, missä tahansa, milloin tahansa, se peruskunnioitus toisia kohtaan kannattaisi olla.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Olen kokenut samaa nuorempien mukuloiden kanssa ja se on kuormittavaa. Asia on turhauttava myös siksi, etten tiedä yhtään sitä syytä, että miksi niin tapahtuu. Eivät nekään mukulat, joiden kanssa olen ollut tekemisissä, varmaan aiheuttaisi niitä riittämättömyyden tunteita kenellekään ikätoverilleen, miksi sitten minulle? Lapsilla ja nuorilla lienee monesti olla sellainen kuva, että kun tulee tiettyyn ikään, sen jälkeen ei enää tunne epävarmuutta, riittämättömyyttä, voimat ja jaksaminen ovat loputtomat, etteivät aikuiset loukkaannu mistään lasten tekemisistä/sanoista, mutta eihän se niin ole. Inhimillisiä ihmisiä sitä ollaan kehdosta hautaan.

Ruotsin lailla matematiikkakin on harvan lempiaine ja yhdellä levottomalla yläasteen matikantunnilla opettajamme olemus meni sellaiseksi, että nyt voimat loppui ja hän alkoi huutaa ihan kunnolla siitä, kuinka nöyryyttävää on tulla jatkuvasti keskeytetyksi. Hänen huutonsa aikana luokka oli hiirenhiljaa, mutta sitten tunnin lopussa taas vähän luokkalaistemme juttelua oli... Olipa sitten tekemisissä ihan kenen tahansa kanssa, missä tahansa, milloin tahansa, se peruskunnioitus toisia kohtaan kannattaisi olla.
Kamalaa käytöstä niiltä sun luokkalaisilta D: Mut onneks se ope sentään ilmaisi selkeesti mielipiteesä asiasta. Toi mun ruotsinope ei oikein tunnu jaksavan enää sanua ollenkaan... Nyt tosin osa mun luokkalaisista on tainnu herätä vähän siihen et miten oppitunnilla kuulus olla
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
Kuulostaa tutulta. Mun lukiossa oli samanlainen meininki, kun peruslinjan jonnet riehui ja mellakoi tunneilla. Tää koulu tunnettiin tosin huonona lukiona, enkä yhtään ihmettele.
 
Ylös Pohja