Seksuaalisuus & sukupuoli Okei nyt vittu tää ei oo enää normaalia

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,149
Reaktioarvo
2,892
Siis mä en oikeasti pysty enää kattomaan telkkaria. I'm telling you.

En oo ihan varma johtuuks tää seksikohtauksista mutta luulen niin, koska jos nään yhenki seksikohtauksen telkkaris ni mä tuun oikeesti huonovointiseks. Ja must tuntuu että tää tulee menemään vaan pahemmaks ajan myötä. En aina saa mitään ahistuskohtauksia mut esim nyt äsken basically istuin vaa vessan lattialla pitkään ja tuntui siltä että oksennan. Must tuntuu et vieläkin oksettaa. En siis oksentanu toki mutta tuntu jotenki silt et saattaisin oksentaa koska aloin oikeasti voimaan niin pahoin. Ilmeisesti en siis voi kattoa telkkaria enää pelkäämättä ahistuskohtauksia. Ja siis en viitti surffailla kanavien välillä ku tuntuu et koko ajan tulee jotain seksuaalisuuteen liittyvää tai sit jotain muuta mitä en pysty kattoo ilman järkyttävää oloa, ni ei oikee oo mitää kanavaa mitä vois kattoo.

Siis oikeesti mä en enää vittu kykene.

I mean on varmaan ihan perus tuntea jotakin ällötystä seksikohtauksista, mut se että se ahdistaa niin paljon että meinaa oksentaa ni idk man aika vitun pelottavaa. Mikä tollasta aiheuttaa? Tietääkseni mua ei oo muuten satutettu seksuaalisesti ku vaan "perus" lääppimistä ja ahdistelua, mutta ei mitään raiskausta tms. Tietysti se lääppiminen ahdistaa myös mutta voiko se muka tehdä tämmöstä? Ja siis painotan et oikeesti säikähdin sitä oksennusreaktioo, tai se et tuntu et melkein oksennan. Yleensä mul ei tuu välttämättä noin pahaa reaktioo mut on tullu aiemminkin samankaltasta kyl, joten sinänsä ei oo uus juttu tämä.

Ällöttää siis ne seksikohtaukset mutta ällöttää myös ihan vaan ajatuskin siitä että ite olisin jonkun kanssa joskus sängyssä. Mikä on oudointa tässä, niin en ole edes ainakaan täysin aseksuaali. En siis koe ainakaan ihan täydellistä seksuaalisten tunteiden puutetta. Mikä on... Todella outoa ja ristiriitaista. Koska mun tää aversio on kuitenkin sen verran vahva että luulen että saisin paniikkikohtauksen jo siitä jos joku edes ehdottais seksiä mulle :D tai siis vittu tätä on todella vaikeaa selittää mut.

Lyhyesti sanottuna koen siis jopa paniikkikohtaukseen ja melkein oksentamiseen asti johtavaa aversiota seksiä kohtaan. Just seksikohtaukset yms on pahimpia mutta ihan jo pelkkä kaverin "me pantiin sen kanssa" tyyppinen jutustelu saattaa aiheuttaa pahoinvointia. Oon siis todella herkkä tuntemaan ällötystä seksiä kohtaan ja näiden reaktioiden voimakkuus pelottaa hieman. Tosi kiva jos mieliala menee päin helvettiä jos telkkarist sattuu tulee leffa jos on seksikohtauksia ja meet vaa johonki hirveeseen ahistustilaan siinä.

Mutta se on ristiriitaista koska kuten sanoin en oo ainakaan täysin aseksuaali. Niin miten voin tavallaan "haluta" seksiä ja silti ällöttää niin paljon että voisin oksentaa. Ja tunnen ainakin jotain lievää "sexual attraction" kyl joskus ihmisiä kohtaan ainakin näin oon ymmärtänyt, mut mun on kyl vaikee sanoo varmaks sitäkään et mikä on mitäkin mut juu, luulen et tunnen silti ainakin vähän "sexual attraction" (mikä vittu toi on suomeks ees, seksuaalista kiinnostusta????? Vetovoimaa? Emt)

Siis pystyn jossain määrin näkemään ainakin jotkut ihmiset kuumina, silleen et jostain ihastuksistani saatan joskus aatella et ok hes hot, mut silti must tuntuu ettei tää oo samalla levelillä ku yleensä ihmisillä. Muut vaikuttaa tosi kiinnostuneilt seksist ja mä oon vaa sillee "ehhhh, sometimes???? Mut silti yäkkkkkk"

Ja niiku ärsyttävää on myös just ne omat seksuaaliset tunteet koska ne on niiiiin ristiriitasia. En IKINÄ pystyis oikeasti sellaseen tilanteeseen että oisin jonku kaa sängys niin miks mulle tulee sellasia tunteita in the first place? En vittu tajua yhtään. Jos mua ahdistaa ja ällöttää niin paljon niin miks sellasia tunteita tulee ollenkaan, olkoonkin että ehkä vähemmän ku ihmisillä yleensä mut silti. Eiks ne vois olla kokonaan poissa jos kerran tää aversio on niin vahva

Siis mikä vittu täs ny on. Sitte seki et jos nään seksuaalisia unia niin nekin ällöttää ja oon vaa sillee come on miks 😐 yääääähhhhh. Niinku todella vittumaista.

Aaaaa oonkohan mä maailman ainut ihminen jolle tää on näin hankalaa. Kun ei jotenkin huvittais oksentaa sen takia että sattuu näkee telkkarissa seksikohtauksen. No, en vielä oo oksentanukaan varsinaisesti mut ei huvittais istuu vessan lattiallakaa ja olla sillee "vittu jos oksennan koht". Miten ihmeessä voi olla noin vahva aversio? Oikeastaan jotkut seksuaaliset biisitkin ällöttää esim need to know on vähän semmonen hmm :/ i am repulsed af. Mut siis kai tää menee vähän kausittain koska aina ei tuu niin paha ällötys, joskus vaa semmonen lievä "ehhh" fiilis ja joskus sit taas just tämmönen et tuntuu että oksennan oikeasti kohta. Joskus se todella häiritsee ja joskus se on enemmän neutraalia.

Onks KETÄÄN joka samaistuis. Alkaa tuntua et oon aika epänormaali. Tiedän että aseksuaalien keskuudessa ainakin varmaan voi olla tämmöstä mutta yleensä vaikuttaa että ei ainakaan näin pahaa aversiota oo juuri kellään. Hm.

Noh, ainakin tän kirjottaminen autto vähän vaikka kyllä mulla edelleen on hieman oksettava olo. Nice. Kiitos tv.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,149
Reaktioarvo
2,892
OKEI kaduttaa miks selitin ton noin sekavasti.

vittu. No jaa. Mut anyway yksinkertaisesti sanottuna: messy feelings.

Huoh. No onneksi mun ei koskaan tarvi panna kenenkään kanssa mutta kun se ei riitä vaan just pelkkä asiasta puhuminen ällöttää ni on elämä vähän vaikeeta.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,149
Reaktioarvo
2,892
Ja MIKS mä en oo täysin aseksuaali? Se ois mun mielestä loogista jos mua ahistaa jo se että tunnen jotain seksuaalista jotain ihmistä kohtaan niin miks niitä tunteita sitten on jos ne tuo niin pahan ahistuksen??????? Ei helvetti nyt
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,149
Reaktioarvo
2,892
Niiku mitä vittua

Mä ymmärtäisin jotenki ehkä paremmin jos mä olisin täysin aseksuaali.

Mut jos mä en oo täysin aseksuaali ni ehkä mä sit tosiaan oon joku grey aseksuaali.

Mut niiku esim se mitä tunsin tommyy kohtaan oli pakko olla sexual attraction ei se mitään muuta voi olla, joten en voi olla täysin aseksuaali vaan oon sillon vähintään grey aseksuaali, koska oon ainakin yhtä ihmistä kohtaan elämäni aikana tuntenu jotain tollasta. Kuten sanoin mun on vaikee sanoo että mitkä tunteet on seksuaalisia mutta se nyt ainakin oli. Mutta en mä usko että mä sitä ihan hirveen usein koen? Joten varmaankin oon sit grey?

Siis ihan saatanan outoa kaikki

En todellakaan ymmärrä
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,149
Reaktioarvo
2,892
Ja toisaalta tää ällötys saa mut vähän ylianalysoimaa että oonko koskaan tuntenut ees oikeesti mitään seksuaalista vai onkse jotain muuta, esim romanttista pelkästään tai jotain outoa emt. En vaan ymmärrä miten se oikeestaan voi olla seksuaalista jos en ees missään nimessä haluu panna kenenkään kanssa :D niiku yäk. Ni miten mulla sit voi olla mitään seksuaalisia tunteita ollenkaan? Ni rupeen sit ylianalysoimaa enkä tiedä mikä on mitäkin.
 

klovni

taivaanrannanmaalari
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
188
Reaktioarvo
129
Osittain pystyn samaistumaan. En koe kuitenkaan olevani aseksuaali, olen harrastanut seksiä useamman ihmisen kanssa. Nää mun negatiiviset tuntemukset seksiä kohtaan on vaan kasvaneet kokemus kokemukselta, ja viimeisestä kerrasta ku olin sängyssä on nyt jo jotain kaks vuotta aikaa, enkä kaipaa seksiä ollenkaan. Mulla seksin ajatteleminen/seksikohtausten näkeminen ei aiheuta minkäänlaisia pahoinvointikohtauksia, mutta ei ne nyt mitään hyvää fiilistäkään tuo tai tee päivästä parempaa :D
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,149
Reaktioarvo
2,892
Osittain pystyn samaistumaan. En koe kuitenkaan olevani aseksuaali, olen harrastanut seksiä useamman ihmisen kanssa. Nää mun negatiiviset tuntemukset seksiä kohtaan on vaan kasvaneet kokemus kokemukselta, ja viimeisestä kerrasta ku olin sängyssä on nyt jo jotain kaks vuotta aikaa, enkä kaipaa seksiä ollenkaan. Mulla seksin ajatteleminen/seksikohtausten näkeminen ei aiheuta minkäänlaisia pahoinvointikohtauksia, mutta ei ne nyt mitään hyvää fiilistäkään tuo tai tee päivästä parempaa :D
Hmm 🤔 hyvä kuulla. Aseksuaalisuus on toisaalta spektri, eihän se oo joko tai, että periaatteessa voit olla jos vaan itse koet sen mitenkään sopivaksi, mutta tietenkään ei jos et koe että se sopii. No, mä kyllä ajattelin myös aiemmin että en mä nyt varmaan kuitenkaan aseksuaali oo, mutta sitten kun luin Wikipediasta sen määritelmän jota en ehk ollu ees kuullu aikasemmin ("Asexuality is the lack of sexual attraction to others, or low or absent interest in or desire for sexual activity") niin must tuntu et kai mä sit oon. Itse en ehkä täysin sopisi tuohon "lack of sexual attraction to others" kohtaan, mutta sovin kyllä hyvin tuohon "low or absent interest" kohtaan. En nimittäin (silleen overall) muista elämäni varrelta mitään semmosia tuntemuksia seksiä kohtaan mitä muilla. Tai et yleisesti ottaen oon mielestäni aina ollut sellanen että juurikin mun kiinnostus seksiä kohtaan on matala, varsinkin oikeassa elämässä. En edes tiedä miltä se tuntuu haluta sitä oikeasti. Vähän niin kuin en myöskään tiedä miltä tuntuu haluta lapsia oikeasti. Siinä kaksi asiaa, joita en oo ikinä kokenut. Ajatuksen tasolla, ehkä, mutta en muista kyllä yhtään hetkeä että oisin ajatellut että "nyt mä OIKEASTI haluan tätä". Oon pikemminkin aina juossut pakoon seksuaalisia tilanteita, pelännyt seurustelua sen takia ja muutenki vältelly vaan. Must tuntuu et yleensä alloseksuaalit odottaa innoissaan ekaa kertaa sillee jee mahtavaa ihanaa. Mä taas en oo koskaan kokenu tota vaan oon aina ollu sillee "eiks sitä vois jotenki välttää jollai keinolla". En oo jotenki vaa koskaan sitä halunnut? Niin jotenkin tää kaikki nyt vaan saa mut kokemaan itteni aseksuaaliksi, sitä paitsi harvemmin mä kai mitään seksuaalista vetovoimaa tunnen edes ihmisiä kohtaan. Tai en tiiä. Enkä tiedä miten se määritellään joten. Tai siis kyllähän mä varmaan sitä joskus koen mutta en pysty samaistumaan siihen miten usein ihmiset sitä yleensä kokee. Yleensä mun crushit tuntuu olevan lähinnä romanttisia ja sit joskus saattaa olla niitä hetkiä et ne on seksuaalisia. Mut tuntuu että yleensä ne ei oo juuri muuta ku romanttisia. En vaan tunne sitä sellasta "ohhh that's hot". Tai en ees tiiä ku en osaa oikee eritellä näitä, mut siis, tuohon enkkuwikipedian määritelmään mä kyllä mielestäni osun, ei voi mitään. Niin kai mä sen takia ajattelen olevani jonkun sortin aseksuaali. Vaikka jotkut varmaan onkin sitä mieltä että en saa sanoa itteeni aseksuaaliks jos oon kokenu seksuaalista vetovoimaa useammin kuin pari kertaa elämässäni. Ja kyl mä uskon että mä oon ehkä kuitenkin useammin kuin pari kertaa sitä kokenut vaikka en ehkä ihan täysin ymmärräkään että miten se määritellään. En tiedä lasketaaanko esim sitä jos aattelee jostakin vaikka että se on hyvännäkönen ilman paitaa mutta ei rupee aattelemaa siit mitää sen kummempaa seksuaalist. Et on vaa sillee uu that's hot mut ei aattele sen kummempaa. Koska must tuntuu et tommost oon saattanu kokee aika paljonkin, tai ainakin yksi ihminen tulee mieleen et se on ollu tommone tapaus, ehkä parikin. Mun mielestä en oo kertaakaan aatellu niistä mitään sen kummempaa kuitenkaan, ja ne on ollu sentään suuria ihastuksia mulle :D mutta hyvännäköisiä ne voi silti olla ilman paitaa mut onkse sexual attraction? Nobody knows.

Muuutta oon nyt aatellu silleen ihan vaa kylmästi että koska aseksuaalisuus on spektri niin mun on kyllä pakko olla jossain siinä, en ainakaan jotenkaa tunne itteeni alloseksuaaliks yhtään. 🤔 Sillee jos miettii. En oo koskaan kokenu tarviivani seksiä samalla tavalla ku alloseksuaalit, et uskon et esim seksitön parisuhde ois ihan hyvä mulle. Ja oon aina ihmetellyt sitä et mitä ihmiset valittaa siitä että niillä ei oo enää seksiä :D mitäs kamalaa siinä on
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,149
Reaktioarvo
2,892
Ahhah on kyllä niin outo olo kun täälläkin on näitä "olenkohan raskaana" juttuja ja ite ei ees vois olla raskaana eikä koskaan oo ollu varsinaisesti kiinnostusta siihen. Siis tuntuu ihan hemmetin oudolta että esim 15-vuotiaat harrastaa seksiä säännöllisesti ja mä oon 23 enkä koe mitään halua siihen, siis sellasta varsinaista halua.

Mutta mua on kyllä helpottanut jonkin verran muiden aseksuaalien näkeminen esim youtubessa tms. Koska samaistun niin paljon.

Hmm tai ehkä mä en oo aseksuaali mutta sex-repulsed ainakin. Mut kai mä oon ace. Hmm. Ehkä mä oon. Kyl mä oon.
 

klovni

taivaanrannanmaalari
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
188
Reaktioarvo
129
Hmm 🤔 hyvä kuulla. Aseksuaalisuus on toisaalta spektri, eihän se oo joko tai, että periaatteessa voit olla jos vaan itse koet sen mitenkään sopivaksi, mutta tietenkään ei jos et koe että se sopii. No, mä kyllä ajattelin myös aiemmin että en mä nyt varmaan kuitenkaan aseksuaali oo, mutta sitten kun luin Wikipediasta sen määritelmän jota en ehk ollu ees kuullu aikasemmin ("Asexuality is the lack of sexual attraction to others, or low or absent interest in or desire for sexual activity") niin must tuntu et kai mä sit oon. Itse en ehkä täysin sopisi tuohon "lack of sexual attraction to others" kohtaan, mutta sovin kyllä hyvin tuohon "low or absent interest" kohtaan. En nimittäin (silleen overall) muista elämäni varrelta mitään semmosia tuntemuksia seksiä kohtaan mitä muilla. Tai et yleisesti ottaen oon mielestäni aina ollut sellanen että juurikin mun kiinnostus seksiä kohtaan on matala, varsinkin oikeassa elämässä. En edes tiedä miltä se tuntuu haluta sitä oikeasti. Vähän niin kuin en myöskään tiedä miltä tuntuu haluta lapsia oikeasti. Siinä kaksi asiaa, joita en oo ikinä kokenut. Ajatuksen tasolla, ehkä, mutta en muista kyllä yhtään hetkeä että oisin ajatellut että "nyt mä OIKEASTI haluan tätä". Oon pikemminkin aina juossut pakoon seksuaalisia tilanteita, pelännyt seurustelua sen takia ja muutenki vältelly vaan. Must tuntuu et yleensä alloseksuaalit odottaa innoissaan ekaa kertaa sillee jee mahtavaa ihanaa. Mä taas en oo koskaan kokenu tota vaan oon aina ollu sillee "eiks sitä vois jotenki välttää jollai keinolla". En oo jotenki vaa koskaan sitä halunnut? Niin jotenkin tää kaikki nyt vaan saa mut kokemaan itteni aseksuaaliksi, sitä paitsi harvemmin mä kai mitään seksuaalista vetovoimaa tunnen edes ihmisiä kohtaan. Tai en tiiä. Enkä tiedä miten se määritellään joten. Tai siis kyllähän mä varmaan sitä joskus koen mutta en pysty samaistumaan siihen miten usein ihmiset sitä yleensä kokee. Yleensä mun crushit tuntuu olevan lähinnä romanttisia ja sit joskus saattaa olla niitä hetkiä et ne on seksuaalisia. Mut tuntuu että yleensä ne ei oo juuri muuta ku romanttisia. En vaan tunne sitä sellasta "ohhh that's hot". Tai en ees tiiä ku en osaa oikee eritellä näitä, mut siis, tuohon enkkuwikipedian määritelmään mä kyllä mielestäni osun, ei voi mitään. Niin kai mä sen takia ajattelen olevani jonkun sortin aseksuaali. Vaikka jotkut varmaan onkin sitä mieltä että en saa sanoa itteeni aseksuaaliks jos oon kokenu seksuaalista vetovoimaa useammin kuin pari kertaa elämässäni. Ja kyl mä uskon että mä oon ehkä kuitenkin useammin kuin pari kertaa sitä kokenut vaikka en ehkä ihan täysin ymmärräkään että miten se määritellään. En tiedä lasketaaanko esim sitä jos aattelee jostakin vaikka että se on hyvännäkönen ilman paitaa mutta ei rupee aattelemaa siit mitää sen kummempaa seksuaalist. Et on vaa sillee uu that's hot mut ei aattele sen kummempaa. Koska must tuntuu et tommost oon saattanu kokee aika paljonkin, tai ainakin yksi ihminen tulee mieleen et se on ollu tommone tapaus, ehkä parikin. Mun mielestä en oo kertaakaan aatellu niistä mitään sen kummempaa kuitenkaan, ja ne on ollu sentään suuria ihastuksia mulle :D mutta hyvännäköisiä ne voi silti olla ilman paitaa mut onkse sexual attraction? Nobody knows.

Muuutta oon nyt aatellu silleen ihan vaa kylmästi että koska aseksuaalisuus on spektri niin mun on kyllä pakko olla jossain siinä, en ainakaan jotenkaa tunne itteeni alloseksuaaliks yhtään. 🤔 Sillee jos miettii. En oo koskaan kokenu tarviivani seksiä samalla tavalla ku alloseksuaalit, et uskon et esim seksitön parisuhde ois ihan hyvä mulle. Ja oon aina ihmetellyt sitä et mitä ihmiset valittaa siitä että niillä ei oo enää seksiä :D mitäs kamalaa siinä on
Mä luin ton Wikipedian määritelmäjutun ja kyllähän mä sieltä itseenikin sopivia piirteitä löysin, eli kai mä sitten kuitenkin oon. Ku en mä koskaan ole nauttinut seksistä, tehnyt sitä vaan koska "mun on ollut pakko" seurustelusuhteissa, onhan se perusoletus, kun on "tavallisessa" suhteessa yhdessä jonkun kanssa. Mua myös viehättää pelkästään tietynlainen ulkonäkö miehissä (en kuitenkaan ala tässä tarkemmin kertomaan, koska tyylillisesti se ulkonäkö on massasta poikkeava, eli mut saatettaisiin mielipiteeni perusteella EHKÄ tunnistaa, enkä halua tulla tunnistetuksi nettikeskusteluissa) mutta siis niinku pystyn katsomaan niitä sillee ajatellen että "onpa toi hyvännäkönen!" Mullakin enempi tunteet on sellasia romanttisia, harvemmin tulee hetkiä, että ne on seksuaalisia. Oon itekin välillä ajatellut, että seksitön parisuhde saattaisi olla mun juttu, ehkä kokeilen joskus. Hahah mäkään en ymmärrä, ku ihmiset valittaa seksin puutetta, ei siinä seksittömyydessä oo mitään ihmeellistä tai "kamalaa" :D
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,149
Reaktioarvo
2,892
Mä luin ton Wikipedian määritelmäjutun ja kyllähän mä sieltä itseenikin sopivia piirteitä löysin, eli kai mä sitten kuitenkin oon. Ku en mä koskaan ole nauttinut seksistä, tehnyt sitä vaan koska "mun on ollut pakko" seurustelusuhteissa, onhan se perusoletus, kun on "tavallisessa" suhteessa yhdessä jonkun kanssa. Mua myös viehättää pelkästään tietynlainen ulkonäkö miehissä (en kuitenkaan ala tässä tarkemmin kertomaan, koska tyylillisesti se ulkonäkö on massasta poikkeava, eli mut saatettaisiin mielipiteeni perusteella EHKÄ tunnistaa, enkä halua tulla tunnistetuksi nettikeskusteluissa) mutta siis niinku pystyn katsomaan niitä sillee ajatellen että "onpa toi hyvännäkönen!" Mullakin enempi tunteet on sellasia romanttisia, harvemmin tulee hetkiä, että ne on seksuaalisia. Oon itekin välillä ajatellut, että seksitön parisuhde saattaisi olla mun juttu, ehkä kokeilen joskus. Hahah mäkään en ymmärrä, ku ihmiset valittaa seksin puutetta, ei siinä seksittömyydessä oo mitään ihmeellistä tai "kamalaa" :D
Joo :D Vitsi miten ihanaa kerrankin et joku kokee vähän samoin tän asian :D tai sillee iha mukavaa vaihtelua ku yleensä tuntee ittensä enemmänkin kummajaiseks
 
Ylös Pohja