Politiikka Olenkohan ainut muunsukupuolinen persu

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,845
Reaktioarvo
2,897
Onhan se tietty totta, että jos maassa ei oo muslimeja, niin maassa ei oo myöskään muslimien tekemiä terrori-iskuja. (Nyt niitä on ollut esim. yksi Turussa, eikä muita esimerkkejä sitten ookaan.)
Se, että koko kansanryhmää syytetään siitä, ei vaan oo oikea ratkaisu.

Suomessa on tapahtunut myös moninkertaisesti koulusurmia kuin terrori-iskuja, ja kaikissa tekijänä oli nuori, aseista kiinnostunut mies. Pitäisiköhän laittaa kaikki nuoret, aseista kiinnostuneet miehet vankilaan ihan varmuuden vuoksi?


En suoraan sanottuna oo perehtynyt kaikkien puolueiden maahanmuuttopolitiikkaan kovin syvällisesti, mutta mun mielipiteet osuu varmaan jonnekin sdp:n suuntaan.
Asun ulkomailla enkä saanut ees äänestää näissä vaaleissa niin en oo nyt seurannut vaslikampanjoita eikä oo tuoreessa muistissa.
Ei vankilaan, mutta kun nyt tää tuli puheeksi niin näitä tapauksia pitäs ennaltaehkäistä aika vitun paljon tehokkaammin. Jollain keinolla. Kai siihenki jotai keinoi on. Kai ny jonku pitäs yleensä huomata jotain huolestuttavia merkkejä jos joku suunnittelee jotain tollasta. Ei toki aina. Tietenkin mielenterveys pitäs kokonaisuudessaan ottaa paljon vakavammin yhteiskunnassa ja resursseja täytyis olla siihen enemmän kuin nyt.

Mut toisaalta miks tänne ees pitää ottaa eri kulttuurist ihmisii ku ne ei sulaudu tänne? Tai niiku integroidu. Eiks vois sit pitää ne kulttuurit erillään ku on näin vaikeeta saada niitä toimimaan yhdessä. Kyllähän se vaan niin on että muista ihmisryhmistä ei oo samanlaista haittaa, esim jos nyt tulis ihan hirvee määrä aasialaisia vaik jotai japanilaisii tänne, ni uskotko että syntyis samanlaisia raiskausaaltoja kuin lähi-itäläisten toimesta on tapahtunut? Jotainhan siinä on pakko olla pielessä, luulisin. Mäkään en haluaisi uskoa että niiden kulttuuri voi aiheuttaa sellasta että nainen nähdään sit vähemmän arvokkaana mutta näköjään se asia vaan on niin. Sori, mutta mä en ainakaan tunne mun oloani lähtökohtaisesti kovin turvalliseks tollasten ihmisten kanssa. Jotkut on sit sellasia mistä saattaa tulla turvallisempi olo, esim kun kävin äänestämässä niin siellä oli joku lähi-itäläisen näkönen mies josta mulla ei tullu mitään pelkoreaktiota. Mut aika usein tulee koska mul on niin paljon paskoja kokemuksia. Ok täytyy kyllä rehellisyyden nimissä myöntää että tulee mulle pelkoreaktio valkoihosistaki miehistä vaikka ne tulis keskellä päivää vastaan ku oon lenkillä. Rasittavaa tää vainoharhasuus. Hups tää vastaus on nyt varmaa iha sekava sori siit
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Niin. Tai sitten vain tarkastetaan maahan tulevien taustat paremmin että minimoidaan kaikki riskit. Nimittäin käsitykseni mukaan 2015 pääs kuka tahansa. Ei sekään ole hyvä juttu.
Musta tuntuu että sä et ihan ymmärrä miten pakolaisuus toimii.

Kuka tahansa saa hakea turvapaikkaa toisesta maasta, jos ei voi elää omassa kotimaassaan esim. sodan tai vainon takia. Kun turvapaikkaa on haettu, vastaanottava maa tutkii (kyllä vain, usko pois) täyttääkö henkilö kriteerit ja saako jäädä pakolaisena maahan. Turvapaikanhakija saa jäädä maahan siksi aikaa, kunnes päätös on tehty.

V. 2015 turvapaikanhakijoita oli äkkiä paljon enemmän kuin odotettiin (syynä mm. Syyrian alueen sota ja ennennäkemätön kuivuus ja siitä johtunut nälänhätä, tässä sulle mm. mukava uutinen vm 2013 siitä, miten Syyriassa neuvotaan syömään koiria ja kissoja kun muuta ei ole). Valtava määrä ihmisiä oli jo paennut naapurimaihin, joiden kiintiöt oli täynnä ja turvaa piti hakea muualta. Esim. Turkki sanoi 2 miljoonan pakolaisen jälkeen, että ohjaa seuraavat Eurooppaan (vertauksen vuoksi, koko Eurooppaan tuli v. 2015 aikana 1,2 miljoonaa, eli Turkki ei ihan vähästä tuota tehnyt.)

Ongelmana oli se, että käsiteltävien hakemusten määrä paisui niin, että käsittelyjonot venyi mahdottomiksi. Nyt siis puhutaan lähes kahden vuoden jonoista.

Mihin sinä laittaisit nämä ihmiset, jotka on täysin oikeutettuja hakemaan apua, odottamaan vastausta? Pakolaisleireille? Minne? Johonkin saarelle Australian tyyliin? Vai käännyttäisitkö kaikki rajalla, että lähtekää takaisin sinne sodan ja nälän keskelle, ei me haluta teitä auttaa?

Varmasti useimmat tahtovat käännyttää miluummin pois he, joilla ei ole oikeaa hätää, mutta siihen koko turvapaikanhakuprosessi tähtääkin. Se nyt vaan on mennyt tukkoon hakijoiden määrästä.

Musta tuntuu että aika monelta unohtuu, että turvapaikanhakijat on ihmisiä, jotka on joutuneet lähtemään kotoaan. Suurin osa ihmisistä kun ei lähde huvikseen vieraaseen maahan, jonka kieltä ei tunne ja jossa ei edes ole mitään takuita siitä, saako sinne jäädä, saako töitä, löytääkö kodin jne
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,845
Reaktioarvo
2,897
Taas täst tuli joku vitun väittelykesu ja tän takia mä en halua puhua politiikasta yhtään. Ei täs oo mitään järkee.

Joo varmaan oma vika kun puhun mut ajattelin nyt vaa kirjottaa ajatuksia ylös mut eiköhän täst tuu taas joku vitun haloo vaikka en sinänsä tarkottanu tätä mikskään väittelyks vaa mietiskelin vaan että olenkohan ainut non-binary persu. Mutta ei siinä. En vaa vittu jaksa enää politiikkaa. Taidan lopettaa sekä äänestämisen että koko asiasta puhumisen. Ja ei, en sinänsä oo vihanen, ärsyttää vaan ku en ymmärrä. En ymmärrä miten asiat vittu toimii enkä osaa hahmottaa kokonaisuuksia. Vitun vittu että tää päivä on muutenki ihan perseestä. Taidan skipata terapian ja lähtee lenkille koska vitutus. Paitsi en voi skipata terapiaa ellei ny olis oikeest joku hyvä syy
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Taas täst tuli joku vitun väittelykesu ja tän takia mä en halua puhua politiikasta yhtään. Ei täs oo mitään järkee.

Joo varmaan oma vika kun puhun mut ajattelin nyt vaa kirjottaa ajatuksia ylös mut eiköhän täst tuu taas joku vitun haloo vaikka en sinänsä tarkottanu tätä mikskään väittelyks vaa mietiskelin vaan että olenkohan ainut non-binary persu. Mutta ei siinä. En vaa vittu jaksa enää politiikkaa. Taidan lopettaa sekä äänestämisen että koko asiasta puhumisen. Ja ei, en sinänsä oo vihanen, ärsyttää vaan ku en ymmärrä. En ymmärrä miten asiat vittu toimii enkä osaa hahmottaa kokonaisuuksia. Vitun vittu että tää päivä on muutenki ihan perseestä. Taidan skipata terapian ja lähtee lenkille koska vitutus. Paitsi en voi skipata terapiaa ellei ny olis oikeest joku hyvä syy

Jos et halua, että sun pohdiskeluihin tulee keskustelua, ei ehkä kannata kirjoittaa niitä julkiselle foorumille. Myönnetään, että tää on mennyt vähän aiheen ohitse, mutta sellaisia keskustelut on. Mutta en mä tätä kyllä väittelynä näe.

Ja toiseen keskusteluun viitaten - en mä ainakaan sua vihaa vaikka eri mieltä oonkin. Musta on lähinnä surullista, että tää vaikuttaa siltä että oot tehnyt äänestyspäätöksen vanhempien vanavedessä asioihin sen paremmin tutustumatta ja sit kun sun päätöstä kyseenalaistetaan, heität kädet pystyyn että ää, ei sitten, en tee enää mitään!

Oo vaan niin persu kuin vain haluat, mutta seiso sen päätöksesi takana.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,595
Reaktioarvo
6,502
En nää sebussa mitään rasismia koska tietääkseni rasismissa on kyse ihonväristä, ei uskonnosta. En tiedä mikä sana se on jos ns. Ei tykkää muslimeista mutta tuskin se puhdasta rasismia on. Jos sebu vastustaa muslimeja niin se ei tee siitä rasistia, jos se vastustais tummempia ihmisiä niin sit se tekis siit rasistin.

Ja btw, persuissa on ainakin kaks ns. Tummempaa ehdokasta ollu näissäkin kuntavaaleissa, Samuli sibakoff ja milad dehghan. Onks neki rasistei tho.
Kyllä uskonnon takia syrjiminen on rasismia
Rasismia on mm. sellaiset uskomukset ja toiminnot, jotka pohjautuvat ajatukseen ihmisryhmien perustavanlaatuisesta kulttuurisesta ja/tai biologisesta erilaisuudesta, ja jotka oikeuttavat ihmisryhmien negatiivisen kohtelun tällä perusteella.

Ja siis kukaan ei oo rasisti ellei toimi kuten rasisti, eli syrji ja hauku yms. toisia ihmisiä mm. sukupuolen, ulkonäön, seksuaalisen suuntautumisen, kehitysvamman, ihonvärin, uskonnon, menneisyyden ja taustojen takia
Eli jos noi Sibakoff ja Dehghan ei syrji tietynlaisia ihmisiä tai mitään nii ei ne oo rasisteja
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,845
Reaktioarvo
2,897
Jos et halua, että sun pohdiskeluihin tulee keskustelua, ei ehkä kannata kirjoittaa niitä julkiselle foorumille. Myönnetään, että tää on mennyt vähän aiheen ohitse, mutta sellaisia keskustelut on. Mutta en mä tätä kyllä väittelynä näe.

Ja toiseen keskusteluun viitaten - en mä ainakaan sua vihaa vaikka eri mieltä oonkin. Musta on lähinnä surullista, että tää vaikuttaa siltä että oot tehnyt äänestyspäätöksen vanhempien vanavedessä asioihin sen paremmin tutustumatta ja sit kun sun päätöstä kyseenalaistetaan, heität kädet pystyyn että ää, ei sitten, en tee enää mitään!

Oo vaan niin persu kuin vain haluat, mutta seiso sen päätöksesi takana.
No kun en mä ymmärrä politiikkaa vaikka miten yritän. Ehkäpä pitää jättää äänestämättä siinä tapauksessa. Ja tein äänestyspäätöksen siis muutaman persun väliltä, kun en oikeastaan muihin ehdokkaisiin jaksanut edes tutustua. En olis tutustunut varmaan persuihinkaan mutta kun, myönnetään, vanhemmat oli koko ajan sillee "ketä äänestät ketä äänestät" niin ajattelin että äänestetään nyt sitten ja sit vaan valkkasin jonkun sielt. Tai siis joo, olin kyl tehny vaalikoneen ja siitä tuli muutenki se ehdokas jota äänestin, mutta en voi sanoa ymmärtäneeni niitä kaikkia vaalikoneen kysymyksiä joten: en tiedä mitä mieltä olen oikeasti asioista. En varmaan mitään mieltä koska: en osaa hahmottaa mitään kokonaisuuksia. Mutta joo, iha sama.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,845
Reaktioarvo
2,897
Kyllä uskonnon takia syrjiminen on rasismia
Rasismia on mm. sellaiset uskomukset ja toiminnot, jotka pohjautuvat ajatukseen ihmisryhmien perustavanlaatuisesta kulttuurisesta ja/tai biologisesta erilaisuudesta, ja jotka oikeuttavat ihmisryhmien negatiivisen kohtelun tällä perusteella.

Ja siis kukaan ei oo rasisti ellei toimi kuten rasisti, eli syrji ja hauku yms. toisia ihmisiä mm. sukupuolen, ulkonäön, seksuaalisen suuntautumisen, kehitysvamman, ihonvärin, uskonnon, menneisyyden ja taustojen takia
Eli jos noi Sibakoff ja Dehghan ei syrji tietynlaisia ihmisiä tai mitään nii ei ne oo rasisteja
En tiedä enkä tiedä edes itsestäni oonko rasisti ton perusteella. Syrjinkö ja haukunko? Mikä lasketaan sellaseks. Varmaan joidenkin mielestä oon rasisti ja joidenkin ei. Oikeastaan sillä ei oo mulle enää edes mitään merkitystä. En oo täällä miellyttämäs yhtää ketää. En mä nyt ketään suoraan kai hauku mutta luulen että se luokitellaan rasismiksi että en välttämättä halua tänne turvapaikanhakijoita. Toisaalta taas se on mulle ihan sama enää. Joten ehkä oon lievästi rasisti. Enpä tiiä, eikä enää kiinnostakaan.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,595
Reaktioarvo
6,502
En tiedä enkä tiedä edes itsestäni oonko rasisti ton perusteella. Syrjinkö ja haukunko? Mikä lasketaan sellaseks. Varmaan joidenkin mielestä oon rasisti ja joidenkin ei. Oikeastaan sillä ei oo mulle enää edes mitään merkitystä. En oo täällä miellyttämäs yhtää ketää. En mä nyt ketään suoraan kai hauku mutta luulen että se luokitellaan rasismiksi että en välttämättä halua tänne turvapaikanhakijoita. Toisaalta taas se on mulle ihan sama enää. Joten ehkä oon lievästi rasisti. Enpä tiiä, eikä enää kiinnostakaan.
Eiköhän jokainen ihminen oo jollain tapaa rasisti. Usein sellaset jotka eniten huutelee sitä et ne hyväksyy jokaisen sellasena ku on ovat niitä pahimpia rasisteja.
Ja en määkään oikeen noita turvapaikanhakijoita niin kauheesti tänne haluis, ku siinä on se vaara et tänne rupee syntymään slummeja ja niiden ihmisten elämästä tulee vielä kurjempaa ku niiden kotimaassa. Myös rikollisuus kasvaa ku tänne tulee ihmisiä eri kulttuurista eikä ne tiedä Suomen laista mitään ja siis just toi slummeissa asuminen ja kurja elämä aiheuttaa myös sen et rikollisuutta on paljon.
Mutta se ei saa kuitenkaan mua kannattaa persuja :S
 

bao

long live pelottavapontso
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
72
Reaktioarvo
15
En vaan tiedä mitä vihamielistä tai syrjivää on haluta toteuttaa maahanmuutto-/pakolaisasiat asiallisesti ja hyvin

Tai niiku et ei se kyl itessään oo mitenkää paha asia

Onko sellainen maa, johon ei oteta pakolaisia mielin määrin vaan hyvin hyvin harkitusti (esim australia, korjatkaa toki jos oon väärässä mut tämmönen käsitys mul on) jotenkin kamala ja rasistinen? Minusta ei.
en tiiä kui kiven alla oot asunu mut australiaa sanotaan usein maailman rasistisimmaks maaks... :D toki oon kohdannu tätä lähinnä englanninkielises medias, mut täyttä mutuilua sun pointit
 

bao

long live pelottavapontso
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
72
Reaktioarvo
15
Eiköhän jokainen ihminen oo jollain tapaa rasisti. Usein sellaset jotka eniten huutelee sitä et ne hyväksyy jokaisen sellasena ku on ovat niitä pahimpia rasisteja.
Ja en määkään oikeen noita turvapaikanhakijoita niin kauheesti tänne haluis, ku siinä on se vaara et tänne rupee syntymään slummeja ja niiden ihmisten elämästä tulee vielä kurjempaa ku niiden kotimaassa. Myös rikollisuus kasvaa ku tänne tulee ihmisiä eri kulttuurista eikä ne tiedä Suomen laista mitään ja siis just toi slummeissa asuminen ja kurja elämä aiheuttaa myös sen et rikollisuutta on paljon.
Mutta se ei saa kuitenkaan mua kannattaa persuja :S
ei, jokainen ihminen ei oo rasisti XD
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
Noh sanoinkin että jollakin tapaa. Ei välttämättä voi sanua rasistiksi mutta jokainen sanoo kuitenkin jotain joskus mikä on rasistista, vaikkei sitä tarkottaisikaan.
juuri niin, kaikki ei ole rasisteja, mutta me kaikki omataan rasistisia ajatusmalleja. esim. joku ihminen voi legit sanoa jotain joka osoittaa mikroaggressiota vaikkei se kuulostais pahalta omaan korvaan tai sitten että (ikävä kyllä) varmasti monia meistä on varoteltu romaneista ja vaikka mitä muuta - ja näistä ajatusmalleista ja yhteiskunnan rasistisista rakenteista pitää opetella pois

en nyt tiedä oliko ihan täydelliset esimerkit, mut toivottavasti pointtini nyt tuli kuitenkin selväksi tästä D: tulin siis vaan kommentoimaan ku tämän huomasin, hello
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,595
Reaktioarvo
6,502
juuri niin, kaikki ei ole rasisteja, mutta me kaikki omataan rasistisia ajatusmalleja. esim. joku ihminen voi legit sanoa jotain joka osoittaa mikroaggressiota vaikkei se kuulostais pahalta omaan korvaan tai sitten että (ikävä kyllä) varmasti monia meistä on varoteltu romaneista ja vaikka mitä muuta - ja näistä ajatusmalleista ja yhteiskunnan rasistisista rakenteista pitää opetella pois

en nyt tiedä oliko ihan täydelliset esimerkit, mut toivottavasti pointtini nyt tuli kuitenkin selväksi tästä D: tulin siis vaan kommentoimaan ku tämän huomasin, hello
Joo tätä meinasinkin
 

bao

long live pelottavapontso
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
72
Reaktioarvo
15
It's going down, down Barbie
Pushing a pink Ferrari
I breeze through Africa
Just to see the safari
I am the baddest bitch
In America
Slicker than a jerri curl
Just ask Erica
The black Sarah Jessicaaaaa
J-j-j-j-j-j-j-Jessicaaaa
Don't be text messaging me
I never check my messages
Only thing you could ask me
Is how I want my sam-wiches
I want more cheese
Lots and lots of cheese
And when I'm on stage
I'm with SB's
And when you see my luggage
It say LVs
And when I'm on the plane
It's so empty
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,845
Reaktioarvo
2,897
It's going down, down Barbie
Pushing a pink Ferrari
I breeze through Africa
Just to see the safari
I am the baddest bitch
In America
Slicker than a jerri curl
Just ask Erica
The black Sarah Jessicaaaaa
J-j-j-j-j-j-j-Jessicaaaa
Don't be text messaging me
I never check my messages
Only thing you could ask me
Is how I want my sam-wiches
I want more cheese
Lots and lots of cheese
And when I'm on stage
I'm with SB's
And when you see my luggage
It say LVs
And when I'm on the plane
It's so empty
Mitä hän tarkoitti tällä? Pidä omat musa vibaukses vaikka jossain omissa spämmikesuissa?
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Mitä hän tarkoitti tällä? Pidä omat musa vibaukses vaikka jossain omissa spämmikesuissa?
Aivan, tässä esimerkiksi yksi hyvä siihen tarkoitukseen:
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,845
Reaktioarvo
2,897
Siis ei helvetin vittu mä en vieläkään ymmärrä miten se tekee musta rasistin jos vastaan "kuntani pärjäisi ilman maahanmuuttoa" "täysin samaa mieltä". Miten se itsessään on rasistista? Niiku en mä vaan tajua tätä? Mua jäi nyt ahistaa tää asia ni pakko purkaa.

En tiedä kun mielestäni en sinänsä arvota KOKONAISTA huom KOKONAISTA ihmisryhmää uskonnon perusteella esim en ole sitä mieltä et jokainen muslimi on paha. Ja tämän sanottuani kuitenkin tiedostan että muslimeissa on silti paljon huonoja asenteita esimerkiks naisten suhteen ja just kaikki kunniaväkivalta ja kaikkee. Et juu. Tekeekö tämä musta rasistin. Jos tekee niin ei haittaa. Itse ainakin kuten aiemminkin sanoin ni monesti pelkään miehiä ja ulkomaalasia miehiä monesti suomalaisia enemmän. Tämä on normaali reaktio joka aiheutuu kaikista uutisista yms. En rehellisesti sanottuna uskaltais varmaankaan seurustella muslimimiehen kanssa. Naisen kyllä. Mikä osa tästä on jotenkin epäluonnollista että koen näin?

Tai no okei, en ehkä voi rehellisesti sanoa että kenenkään muslimimiehen kanssa en uskaltais seurustella. Ehkä jos saisin siitä satavarmasti turvallisen vaikutelman niin sitten. Mutta lähtökohtaisesti olis varmaan vaikeampi luottaa kuin suomalaiseen mieheen. Onko sekin miesvihaa että saatan luottaa yleisesti ottaen helpommin naiseen kuin mieheen ihan pelkästään sukupuolen perusteella? Ihmisten mieli vaan toimii näin. En ymmärrä missä kohtaa tässä on se rasismi. En oo huutelemassa kellekään että vitun muslimi painu vittuun. On ihan luonnollista olla pelkoja ulkomaalaisia kohtaan, ja miehiä kohtaan. Itsestäni voin sanoa sen että välillä ne pelot väistyy ja välillä taas voimistuu.

Mutta joo, ehkä lopetan tän aiheen ajattelemisen tähän. Alan varmaan nyt obsessoimaan tästäkin ja miettimään koko ajan että oon paskin ihminen maailmassa enkä ansaitse elää. Nice. Just ku oon yrittänyt parantaa itsetuntooni.

Mut joo, yritän nyt vaan tolkuttaa itelleni et mul on oikeus tuntea niin ku tunnen. En oo mikään maailman pahin rasisti ever ni vituttaa se että nyt must tuntuu siltä :D ja silleen, jos ite henkilökohtaisesti mietin vaikka spesifisti bifoobikkoja, esim sellasia jotka ei luota bisseihin, ni siis... Mun tunne siitä on vähän sellanen huono fiilis ja sillee harmi että tunnet noin mut sit toisaalta en mieti sitä hirveesti ja oon sillee et ei kaikki ymmärrä ni mitä sitten. En mä jaksa vaivata päätäni sillä. Totta kai omat ajatukset saattaa vaihdella ja myöhemmin saattaakin suhtautua suopeammin oli asia sit mikä hyvänsä, mut sekin ottaa aikansa. Mut en kuitenkaan ite koe sitä niin että jokaisella on velvollisuus työstää sitä asiaa. Tietenkään ei kannata ajatella täysin mustavalkosesti ainakaan en ite usko ajattelevani niinkään. Mut se et jos on vaikka jotain lievää homofobiaa ni mun puolesta olkoot, mitä sitten. Ei jaksa ajatella noin monimutkaisesti kaikkia asioita. Miten ois ihan vaikka että maalaisjärjellä pärjää pitkälle eikä niin että "iik jokainen lievä epämukava tunne homoudesta on RIKOS, hyihyi minä, miten minä nyt näin ilkeästi ajattelen" ei saatana ei tämmönen ajattelutapa mee mun aivoihin yksinkertaisesti. Ei jaksa takertua jokaiseen pieneen yksityiskohtaan, minkä monet vassarit vaikuttaa osaavan kyllä hyvin. Mun mielestä toi on vaa hiusten halkomista et joka ikinen asia minkä sanoo on väärin. Okei, oon mäkin huomauttanu monesti siitä että esim kuukautiset ei oo vaan naisia koskeva juttu, ja sinänsä on se ihan jees että ihmiset sen tiedostaa, mutta ei sitäkään tarvi jokaikisessä puheenvuorossa kuitenkaan muistaa. Tai ainakaan siitä ei tarvi huomauttaa ilkeesti (oon saattanu joskus tehdä niin itsekin) vaan pitäs muistaa se et ihmiset ei voi koko vitun ajan muistaa kaikkea sitä mikä pitää poliittisessa korrektiudessa ottaa huomioon. Siitä voi huomauttaa mut at least tehkää se hyväs hengessä. Ei ihminen oo heti itse saatana jos se ei pysty ymmärtämään tai hyväksymään tai tajuumaan tai tietämään jotain juttua. Siihen voi mennä ihan vitun kauan. Lähtökohtaisesti erilaisuus ON rikkaus mun mielestä mut joillain ihmisillä on mahdollisesti ongelmia ittensä kanssa eikä ne voi heti tosta noin vaan ratkoo niitä silleen et naps vaan yhtäkkiä kaikki onkin hyvin. At this point en enää edes tiedä mitä selitän mut juu, mun mielestä ei vaan pidä olla liian ns. "Vaativa" muita kohtaan sillee et kaikki pitää aina sanoa iha vitu täydellisesti tai muuten oot joku itse saatana. Ihmisil on omat ongelmansa, mahdollisesti monessa tapauksessa kyse voi olla omista itsetunto-ongelmista ja peloista ja koska ne on todella henkilökohtaisia asioita ni ei niitä pysty vaan napsauttaa pois päältä.

Ehkäpä oon sit vaan omaksunu valtaväestön pahat ajatukset ja nyt muut vähemmistön edustajat ei tykkää musta, snif snif. Mut juu. aika vitun raskasta puida tätä samaa asiaa nyt ties kuinka monetta päivää.

Tämänkin viestin kirjoittaminen on todennäköisesti virhe, ja harkitsen taas oikeasti täältä häipymistä koska en jaksa jokapäiväistä stressiä tästä samasta asiasta.

Mutta joo.

Olen puhunut.

En tiedä riittääkö mulla jaksaminen enää hirveästi jatkossa tämän saman asian käsittelyyn. Tää paikka luultavasti ei oo näiden itsetuntokriisien arvonen mutta jostain syystä roikun täällä silti.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,845
Reaktioarvo
2,897
Ei vittu miks meen niin syvälle näihin ajatuksii ja tunteisiin, nyt vittu lopetan tän asian ajattelun ihan vitun samantien.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,845
Reaktioarvo
2,897
Huhhuh, voin kertoa että politiikka ei ollenkaan sovi herkille ja huonoitsetuntoisille ihmisille. Ainakin tiedän yhden ammatin mihin EN tule koskaan menemään. Lol. Oon monesti miettinyt miten helvetissä poliitikot jaksaa, varsinkin jossain twitterissä. Mulla menis mielenterveys ihan täysin. En osaa jotenki ilmeisesti suodattaa asioita ja itsetuntoni on edelleen niin tuhannen paskana, että kaikki, HUOM, ihan kaikki, tuntuu siltä että oon maailman _hirvein_ ihminen ja ansaitsen kuolla enkä mitään muuta. Että juu, ehkä olis kannattanut miettiä se kymmenen kertaa ennen ku loin tän keskustelun. I'm out.
 

Meikävaan

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,726
Reaktioarvo
2,673
Mitä vittua tämä on. Joo itsekin persut on lähin puolue, mutta tekeekö se ihmisestä umpirasistia? En tosin suurintaosaa kannata niiden tekojen takia, eli en sitoudu oikein kunnolla. kaikissa puolueissa ja ehdoikkaissa on vikansa, sitä ette voi kieltää enkä yritä minäkään pyhimykseksi muuttaa niitä.
 

Meikävaan

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,726
Reaktioarvo
2,673
Mä olen oikeasti pitkäjänteinen ihminen mutta sä rasauttelet mua sun asenteella ja uushomoudellasi. Sä olet näin lyhyessä ajassa antanut kuvan itsestäsi välinpitämättömänä ja ensisijaisesti varsinkin halventavan kuvan ihmisryhmää vastaan, missä siis on se niin puhuttu tasa-arvo mitä kannatat itsekin? Alussa puhuit ihan hyvin, jolloin pointtisi olisivat voineet olla mullekin pohdinnan arvoisia. Jotten käytä koko viestiä suhun niin mainitsenpa vielä ette perussuomalaisissa on myös hyviä ehdokkaita, kannattaa perehtyä :) lisäksi avoin maailmankatsomus on yllättävän sivistävää, ja toivottavasti iän lisääntyessä opit käyttäytymään sen mukaisesti. Mulle on helvetin sama pidätkö sä mua vihapuhujana, rasistina vai valkoisten heteromiesten ylistävänä.
hyvää kesää, pärjäile. Jos et viitsi lukea tätäkään, se on voivoi sulle, odotukseni nääs ei ole kovin korkealla kun et voinut edes @qualitymonkey n viestiin perehtyä kun hänen kanssaan keskustelit.
Edit: poistin muutaman virheen ja töykeän kommentin
 
Viimeksi muokattu:

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,845
Reaktioarvo
2,897
Mitä vittua tämä on. Joo itsekin persut on lähin puolue, mutta tekeekö se ihmisestä umpirasistia? En tosin suurintaosaa kannata niiden tekojen takia, eli en sitoudu oikein kunnolla. kaikissa puolueissa ja ehdoikkaissa on vikansa, sitä ette voi kieltää enkä yritä minäkään pyhimykseksi muuttaa niitä.
Juuri näin, mutta ilmeisesti se tekee ihmisestä umpirasistin 🤔
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,845
Reaktioarvo
2,897
Oijoi, bao on varmaan taas laittanut älykkäitä kommentteja tänne mutta onneksi en näe niitä kun laitoin hänet ignoreen kuten kromi viisaasti neuvoi :D tuollaisen ihmisen kanssa ei kannata keskustella sillä kaikki pointit menee vaan kuuroille korville.
 

Meikävaan

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,726
Reaktioarvo
2,673
Oijoi, bao on varmaan taas laittanut älykkäitä kommentteja tänne mutta onneksi en näe niitä kun laitoin hänet ignoreen kuten kromi viisaasti neuvoi :D tuollaisen ihmisen kanssa ei kannata keskustella sillä kaikki pointit menee vaan kuuroille korville.
Huomattu :D jos nyt edes tuota meitsin viimestä viestiä vaivautuu lukeen nii on kumma. Normaalisti olisin hideä tuikannu heti mutta haluun nähä aikooko se seuraavana mitä tästä persumaailmankasomuksesta
 
Ylös Pohja