Hurja Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Kerran kaveriporukkani välinen draama meni ala-asteella niin pahaksi, että siitä lopulta tuli poliisijuttu ja ne kävi jututtamassa yhtä kaveriani. Itse en ollut tehnyt mitään väärää, mutta olin osallisena kuitenkin niin jotain ne minultakin kyseli
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,899
Reaktioarvo
8,451
Vuonna 1991 Los Angelesissa ajelin omissa oloissani moottoritiellä (ehkä vähän ylinopeutta kun olin ollut katsomassa koripalloa baarissa), kun neljä poliisia ajoivat perässäni ja pysäyttivät minut sitten, jonka jälkeen ne hakkasivat minut käyttäen silmitöntä väkivaltaa! Onneksi eräs mies oli kuvannut tapahtuman ja sen avulla poliisit saatiin tuomittua, mutta ei ennen koko kaupungin kattaneita mellakoita joissa useampi ihminen menetti henkensä ja vammautui..
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,691
Kiitos! En useinkaan jaa tätä tarinaa juuri kenellekään. Hauskaa suoltaa se ulos.

Koen tarpeelliseksi kuitenkin muistuttaa, että ihmiset reagoi tosi eri tavoin, kun joutuvat paineen alle, menevät shokkiin tai ovat jollain muulla tapaa pois tolaltaan. On ihan tosi ok ja ymmärrettävää, ettei vaikeissa tilanteissa pysty toimimaan kuskina, eikä se tee kenestäkään huonompaa ihmistä <3

Kauhee kuulla että oot joutunu kokemaan tommosta paskaa. Saitko poliisilta jeesiä ees jälkikäteen?
nojoo, oot kyllä oikeessa. jokainen reagoi eri tavalla, mutta oot silti kyllä malliesimerkki miten pitäisi reagoida.

mun luona kävi kyllä poliisit kahdesti tappelun takia, mutta kerroin kaiken olevan hyvin joten poliisit jututti vaan nopeasti ja lähti, tilanne kyllä rauhottu en jälkeen. en oo ikinä näistä tilanteista kellekään kertonut ja tilanne on rauhoittunut eikä vastaavia riitoja oo vajaa vuoteen ollut. onneksi.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,565
Reaktioarvo
6,478
Oikeestaan vain kerran. Soitin heidät paikalle, kun ex-kumppanini käyttäytyi erotilanteessa todella aggressiivisesti. Tilanne oli uhkaava, eikä hän päästänyt mua lähtemään, vaan piti väkisin luonaan. Soitin kuitenkin poliisille salaa ihan vitun nerokkaasti. Yritin olla ärsyttämättä ex-kumppaniani, joten vilkaisin puhelintani ihan vain ohimennen, näppäilin nopeasti 112 ja laitoin puhelimen takaisin pois. Hän aavistanut hankettani lainkaan. Hätäkeskuksessa seurasivat auki olevan linjan välityksellä tilannetta ja ymmärsivät, että paikalle tarvitaan apua. Sain jopa sujautettua suht smoothisti keskustelun lomaan osoitteen, jossa olimme :DDDDD

Pro tip.

Rikosnimikkeiksi tuli lopulta vain lievä pahoinpitely ja vapaudenriisto – onneksi. Pelkäsin todella joutuvani the tilastoihin. Vastapuoli kun oli erittäin mustasukkainen ja impulssejaan heikosti hallitseva ihminen, jolla ei ollut enää mitään menetettävää.

Oon yhä tosi ylpeä toimintakykyisyydestäni kaiken shokin keskellä.
Olipa fiksusti toimittu :o En ois ite osannu
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
muutamia kertoja kyllä!

kesällä (5 vuotta sitten) olin yrittäny varastaa kaupasta, mutta vartija huomannu tilanteen kameroista. jouduin sitten sinne huoneeseen ja se vartija kysy miulta jotain (en muista mitä kaikkee), mutta soitti kuitenkin poliisit hoitamaan sen asian (hyö soitti miun isille, että mitä on tapahtunu). onneks eivät ottaneet maijan kyytiin, että sain ihan ite astella kotiin :D

sitten toinen vähän surullisempi tapaus. tää tapahtu kanssa kesällä (2018), kun menin siis keskellä yötä ulos salaa vanhemmilta (tottakai). kaikessa yksinkertaisuudessaan, seisoin yhellä suurella sillalla (nojaten kaidetta vasten) ja mietin hyppäämistä, mutta kuitenkin eräs mies sitten tajus pysähtyy ja kysyy onko kaikki ok. hän sitten lopulta pääty soittaa poliisit paikalle ja toinen heistä sitten puhu miut pois siitä tilanteesta. hyppäsin sitten maijan kyytiin (tarkistivat sitä ennen taskut, muttei ollu puhelinta ihmeellisempää) ja veivät kotiin. kotipihalla sitten puhalluttivat vielä miut (en ollu juonu), mutta sitä ennen olivat kertoneet tilanteesta vanhemmille. sitten sisällä vanhemmat selvittivät tän tilanteen miun kaa ja onnistuin valehtelee, että "olin menny vaan parkouraa", että miun tarkotus ois ollu hyppii katolta toiselle-... ja paskanmarjat :D oisin tarvinnu siihen aikaan apuu, mutten sitä ite tajunnu. luojan kiitos selvisin siitä kuitenkin omin avuin, vaikkei miun ois tarvinnu (että avun hankkiminen ei siis oo mitenkään "heikkoo" ja se on okei, jos ei selvii yksin < sitä hain takaa, ettei nyt kukaan saa väärää käsitystä D:)

niin ja toki sitten naapuri on poliisi :D
 
Ylös Pohja