Vuosia sitten osana amisopintoja kävin EA1-kurssin. Olihan se hyödyllinen, mutta en ole niinkään varma, miten osaisin toimia tosielämän tilanteissa. "Ensiapukortti" taitaa jo olla kohdallani vanhentunut, enkä nyt muutenkaan enää ihan hirveästi muista tuon koulutuksen annista. D:
En kai, mut koulussa ja partiossa ja tiiä missä ollaa käyty ensiapuu miljoona kertaa läpi D::
Oha se tärkee, mut ei niitä samoja asioita jaksais montaa kertaa kuunnella ja samoja "miten soitan hätänumeroon" videoita miljoonaa kertaa jaksa kahtoo
En ja olisin todennäköisesti ihan hädissäni jos jollain olis hätä, kun en tosiaankaan tietäisi mitä pitäisi tehdä missään tilanteessa. Kai sellanen olisi hyvä käydä ja siis olisi hyödyllistä jos se kuuluisi vaikka opetussuunnitelmaan tai jotain D: en muista että koulussa olisi ikinä käyty (paitsi vesipelastusta, mutta itse en ollut ikinä uimassa) ja partiossa oli joskus, mutta olin ala-asteella niin en muista enää mitään
Joo mulla oli se suoritettuna Suomessa ja nyt myös täällä. Kummassakin työssä päivitin sitä säännöllisesti.
Olen parissa tilanteessa joutunut laittamaan ihmisen kylkiasentoon ja soittamaan ambulanssin, tai suojannut epileptikon päätä, mutta ei sen vakavampaa tilannetta ole tullut vastaan.
Olen joskus kun olin opistolla opiskelemassa kuntoutuslinjalla niin siihen kuului ensiapukurssi, jossa elvytettiin nukkeja ja harjoiteltiin muitakin keinoja auttaa jos joku saa vaikka sairaskohtauksen.