Aihe vapaa olipa erikoinen ostajaehdokas tisessä :'D

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
pakko avautua tänne, kun tuntuu niin hassulta :D

myin erästä omalla mittapuullani kallista tuotetta tisessä. kyseessä oli haluttu neule, suositulta merkiltä, uudenveroinen jne. olin sen ostanut tisen kautta eikä koko ollut sopiva, joten halusin myydä samalla hinnalla eteenpäin.

eräs naisoletettu tuli viime to laittamaan viestin sydänsilmäemojien kera, että hän tykkäs aiemmasta hälle myymästäni tuotteesta (annoin liikaa periksi hinnassa...), ja haluaisi nyt ostaa tämän atm myynnissä olevan neuleen. hän tarjosi pilkkahintaa, joten kieltäydyin kohteliaasti ja ilmoitin odottavani vielä muita tarjouksia. hälle asia oli ok ja pyysi kertomaan jos aion laskea hintaa, ja vastasin myöntävästi. hän laitto vielä samana päivänä että voisi ostaa neuleen * sillä pilkkahinnalla, taas... *, jos se sopii mulle. vastasin jälleen, etten uskalla luvata mitään, kun pari muuta on jo kysyneet neuleesta ja että se on ihan kuin uusi, joten mielelläni myyn pyyntihinnalla - ja taas sen, että palaan asiaan jos muutan mieleni.

tän jälkeen oli pari päivää hiljasta, kunnes sain viestin, että "myisitkö nyt mulle *sydänsilmäemoji*"?. kerroin että valitettavasti varasin neuleen toiselle, jolta olin saanut sen hintatarjouksen mitä alunperinkin toivoin. lisäsin vielä, että toivottavasti löytää neuleen vielä jotain kautta.

arvatkaapa, mitä teki tämä erittäin kypsä nainen... ei vastausta, mutta ESTI! merkkasin heti tuotteen varatuksi silloin kun varasin sen toiselle, joten tämä ostajaehdokas olisi sen voinut käydä tarkistamassa. pettyä tietenkin saa, kovaan hintaan tai siihen ettet saakaan haluamaasi tuotetta (/ se menee jollekin toiselle), mutta se että otat siitä noin pahasti tunteisiin on vaan tosi absurdia :D kyseessä aikuinen ihminen - kuvaa en oo nähnyt tai ikää tiedä, mutta tilinsä perusteella veikkaan hänen olevan nuori nainen.

tältä naiselta oon monta kertaa meinannut ostaa jotain tuotteita, koska ne on ollu miusta oikeesti tosi nättejä, mutta nyt ei enää harmita lainkaan etten ostanu. tuollaselta ihmiseltä ei kiinnosta ostaa yhtään mitään.

kertokaa vaikka, millaisia ostajia tai myyjiä teidän kohalle on sattunut? tisessä, torissa, zadaassa tai missä vaan. näitä on omalla tavallaan hauska lukea, vaikka joskus nouseekin anger issues esiin ja kunnolla :D
 

jokuvaan

taivaanrannanmaalari
Liittynyt
4.4.2021
Viestejä
956
Reaktioarvo
993
Ei hitto, kuulostaapa jotenki painostavalta tilanteelta jo itessään. Siis että pommittaa monta kertaa joillain sydänsilmäemojiviesteillä, vaikka sanoit jo moneen kertaan miten asia on (myyt jollekin toiselle jos saat myytyä siihen hintaan mitä toivoit). Ja sit vielä kaupan päälle noinkin kypsää käytöstä että estetään jos nyt vähän sattuu harmittamaan ettei saanutkaan ihan pilkkahintaan. Hyvä muuten ettet antanu hinnasta periksi jos vielä viime kerralla niin oli käyny!

Tää nyt vähän poikkee aiheesta, mut nyt kun on puhetta näistä nettimyymisalustoista, niin itellä kävi noin vuos sitten sellanen juttu, että maksoin tuotteesta mutta toinen osapuoli ei sitten ikinä lähettänyt sitä, vaikka sanoikin niin. Yritin kysellä perään, mutta ei enää vastannut. Maksoi 40€ eli ei onneksi ihan mitään hirveitä määriä, mutta onhan se rahaa sekin. Tein toki rikosilmoituksen, mutta en tiedä onko siitä ollut mitään hyötyä. Nykyisin oon vähän varautuneempi näiden suhteen :D
 
Liittynyt
26.6.2023
Viestejä
75
Reaktioarvo
40
Ei ole todellista :D estää sen takia kun ei saanut halvemmalla, onneksi pidit omasta hinnasta kiinni etkä lähtenyt laskemaan sitä :) no, tuollaisia tyyppejä on Tori.fi yms enemmänkin, kävi minullekin joskus melkein vastaavanlaisesti, tyyppi ei suostunut ostaa sillä hinnalla mitä olin pyytänyt ja esti sitten.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Kuulostaa mun mielestä vähän siltä että aikoi ostaa sulta halvalla ja myydä sitten itse kalliilla eteenpäin
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Ei hitto, kuulostaapa jotenki painostavalta tilanteelta jo itessään. Siis että pommittaa monta kertaa joillain sydänsilmäemojiviesteillä, vaikka sanoit jo moneen kertaan miten asia on (myyt jollekin toiselle jos saat myytyä siihen hintaan mitä toivoit). Ja sit vielä kaupan päälle noinkin kypsää käytöstä että estetään jos nyt vähän sattuu harmittamaan ettei saanutkaan ihan pilkkahintaan. Hyvä muuten ettet antanu hinnasta periksi jos vielä viime kerralla niin oli käyny!

Tää nyt vähän poikkee aiheesta, mut nyt kun on puhetta näistä nettimyymisalustoista, niin itellä kävi noin vuos sitten sellanen juttu, että maksoin tuotteesta mutta toinen osapuoli ei sitten ikinä lähettänyt sitä, vaikka sanoikin niin. Yritin kysellä perään, mutta ei enää vastannut. Maksoi 40€ eli ei onneksi ihan mitään hirveitä määriä, mutta onhan se rahaa sekin. Tein toki rikosilmoituksen, mutta en tiedä onko siitä ollut mitään hyötyä. Nykyisin oon vähän varautuneempi näiden suhteen :D
siis kyllä, tämäpä D: oon aina ollu se perinteinen kiltti tyttö, niin pitäny opetella omia rajoja ja sanomaan jyrkemmin jos joku ei käy.

ihme kyllä tää tyyppi poisti sen eston, minkä huomasin muistaakseni tiistai-iltana. aika varma siis olen että esti alunperin. tuskin se mikään sovelluksen bugi oli, koska tosiaan seurasin häntä alunperin mutta nyt näkyy etten seuraa, ja sillon eston aikana en pystyny lähettämään viestiä, näkemään tuotteita tai mitään. näin vaan profiilikuvan ja arvostelut, ja tuli joku teksti ettei myyjä oo tällä hetkellä tavotettavissa tms.

en tiedä mikä hänet sai ottamaan eston pois, mutta on ristiriitasta kyllä :D ja jos ajatellaan ettei hän olis tehnyt niin, joka tapauksessa on aika ahdistavaa tietyllä tavalla tuo pommitus. tuli tunne, että hän ikään kun koitti painostaa tekemään kaupat juuri hänen kanssa. aina oon ollu avoimin mielin ja ilmottanutkin biossa että hintoja saa ehdottaa ja voidaan sopia pakettihinnoista, mutta siinä vaiheessa kun oon jo kieltäytynyt, ollut selkeä ja samalla ystävällinen niin pitäs jo mennä jakeluun D:

oon tosi pahoillani tuosta että joku vei siulta rahat D: hienoa että teit rikosilmotuksen ja toivotaan että tyyppi saanut ansionsa mukaan. itelle on käyny tuo sama mutta miulta vietiin 100 euroa D: toki ärsytti muutenkin mutta myös ihan periaatteen vuoksikin se oli iso juttu, näin normaalina ja rehellisyyttä arvostavana ihmisenä. ei vaan voi käsittää. tein itekin ilmotuksen ja kyseessä oli kuulemma ammattirikollinen, jolle on kakkua luvassa kun tekee tätä ihan jatkuvasti...
 
Viimeksi muokattu:

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Ei ole todellista :D estää sen takia kun ei saanut halvemmalla, onneksi pidit omasta hinnasta kiinni etkä lähtenyt laskemaan sitä :) no, tuollaisia tyyppejä on Tori.fi yms enemmänkin, kävi minullekin joskus melkein vastaavanlaisesti, tyyppi ei suostunut ostaa sillä hinnalla mitä olin pyytänyt ja esti sitten.
jep, naurettavaa kyllä kaikin puolin :D ja samaa mieltä :) onneksi oli vahva tunne etten laske hintaa, mutta tälleen kilttinä ihmisenä ei ois sekään ollu välttämättä mahdotonta, jos oisin ollu tietyssä mielentilassa tms. D: mutta onneksi meni näin! ja eikä, apua :D: voin kuvitella että varmasti olit myös hämmentyny, ja varsinkin jos näitä aikuislapsia on mm. torissa enemmänkin niin huhhuh
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Kuulostaa mun mielestä vähän siltä että aikoi ostaa sulta halvalla ja myydä sitten itse kalliilla eteenpäin
joo, totta puhut että näin voi hyvinkin olla D: hyvin saa varmasti tehtyä bisnestä he jotka osaa manipuloida tarpeeksi hyvin -> saavat tahtonsa läpi -> myyvät eteenpäin esim. tuplasti kalliimmalla. vielä kun ottaa jonkun suositun ja halutun tuotteen + ettii kiltin olosen ihmisen, niin soppa on valmis
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
joo, totta puhut että näin voi hyvinkin olla D: hyvin saa varmasti tehtyä bisnestä he jotka osaa manipuloida tarpeeksi hyvin -> saavat tahtonsa läpi -> myyvät eteenpäin esim. tuplasti kalliimmalla. vielä kun ottaa jonkun suositun ja halutun tuotteen + ettii kiltin olosen ihmisen, niin soppa on valmis
Joo, noita tulee vastaan ihan peräkonttikirppiksilläkin...
 
Ylös Pohja