Pukeutuminen Onko epäsopivaa?

Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
40
Reaktioarvo
29
Onks esim vaatteiden joissa on vaikka pentagrammeja tms esim saatanaan viittaavia kuvia sisältävien vaatteiden käyttö koulussa kielletty jotenki xd.
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,881
Reaktioarvo
1,406
No ite ainakin oon heilunut ja heilun vieläkin koulussa sellanen musta huppari päällä jossa on pentagrammi ja leviathan-risti, eikä siitä ole kukaan sanonut mitään. Uskontotunnilla tuo huppari on ihan vakiovaruste. Sitä paitsi kouluissa pitäis olla uskonnonvapaus joten sellasten käyttö ei pitäis olla kiellettyä.
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Ei sen pitäisi olla yhtään sen enempää kielletty kuin muutkaan uskontoihin/jumalolentoihin viittaavat merkit. Jos ristiä saa käyttää, niin miksei pentagrammia saisi?
Koska SAATANA PAHA JA TULEE VIEMÄÄN TEIDÄN SIELUT.
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
ei sen ainakaan pitäs olla kiellettyä, koska a) uskonnonvapaus ja b) oikeus pukeutua lähtökohtasesti miten haluaa. toki jos laittas vaikka jonkun homofoobisen tai rasistisen tai muuten syrjivän paidan niin ei olis todellakaan ok, mutta en kyllä näe mitään tommosta uskontoon tms. liittyvää paitaa pahana, koska eihän sen pitäs liikuttaa yhtään ketään millään tavalla.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
33,833
Reaktioarvo
2,892
toki jos laittas vaikka jonkun homofoobisen tai rasistisen tai muuten syrjivän paidan niin ei olis todellakaan ok,
Emmä nyt tiedä onko tuossakaan mitään kovin pahaa. Vaatehan se vain on. Toisaalta ja toisaalta. Tai siis kyllähän mäkin käytän esim bändipaitoja jotka ei henkilökohtaisesti merkkaa mulle mitään, ne on vain vaatteita, niin periaatteessa miksi en voisi käyttää jotain vaatetta missä olisi vaikka jotain homofobista tai miten vaan. Onhan se toki vähän hassua tai et miks kukaan nyt edes sellasta vaatetta tahtois valmistaa,, mut noin niinku periaatteessa sekin on vain vaate

Mielikuva siit et ois joku random aito avioliitto -paita :D onhan se vähän cringe sinänsä mutta en mä siitä nyt mitenkään verisesti loukkaantuis, etenkin jos se olisi kantajalleen vain vaate eikä niinkään kertoisi hänen mielipiteestä
 

huchu

she/they
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
233
Reaktioarvo
244
Emmä nyt tiedä onko tuossakaan mitään kovin pahaa. Vaatehan se vain on. Toisaalta ja toisaalta. Tai siis kyllähän mäkin käytän esim bändipaitoja jotka ei henkilökohtaisesti merkkaa mulle mitään, ne on vain vaatteita, niin periaatteessa miksi en voisi käyttää jotain vaatetta missä olisi vaikka jotain homofobista tai miten vaan. Onhan se toki vähän hassua tai et miks kukaan nyt edes sellasta vaatetta tahtois valmistaa,, mut noin niinku periaatteessa sekin on vain vaate

Mielikuva siit et ois joku random aito avioliitto -paita :D onhan se vähän cringe sinänsä mutta en mä siitä nyt mitenkään verisesti loukkaantuis, etenkin jos se olisi kantajalleen vain vaate eikä niinkään kertoisi hänen mielipiteestä
mut miks ihmees kukaan käyttäis homofoobist jne paitaa jos ei olevinaan ole samaa mieltä sen sanoman kanssa? :D vähän eri asia kuitenki ku joku perus bändipaita
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
33,833
Reaktioarvo
2,892
mut miks ihmees kukaan käyttäis homofoobist jne paitaa jos ei olevinaan ole samaa mieltä sen sanoman kanssa? :D vähän eri asia kuitenki ku joku perus bändipaita
Niin siis onhan se tavallaan vähän tyhmää, mut siis jos vaa tää paidan käyttäjä ajattelee sitä vaan vaatteena eikä niin välitä mitä siinä on. Onhan se tavallaan eri asia kuin bändipaita mut sit kuitenki vaate on vaan vaate, tai ite ainakin oon vähän sellanen ihminen ettei mua oikein kiinnosta mitä jossain vaatteessa lukee tms. Toki ymmärrän et jotkut ajattelee eri tavalla. Mut mun oma suhtautuminen vaatteisii nyt vaa on tämmöne.
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Emmä nyt tiedä onko tuossakaan mitään kovin pahaa. Vaatehan se vain on. Toisaalta ja toisaalta. Tai siis kyllähän mäkin käytän esim bändipaitoja jotka ei henkilökohtaisesti merkkaa mulle mitään, ne on vain vaatteita, niin periaatteessa miksi en voisi käyttää jotain vaatetta missä olisi vaikka jotain homofobista tai miten vaan. Onhan se toki vähän hassua tai et miks kukaan nyt edes sellasta vaatetta tahtois valmistaa,, mut noin niinku periaatteessa sekin on vain vaate

Mielikuva siit et ois joku random aito avioliitto -paita :D onhan se vähän cringe sinänsä mutta en mä siitä nyt mitenkään verisesti loukkaantuis, etenkin jos se olisi kantajalleen vain vaate eikä niinkään kertoisi hänen mielipiteestä
Hmm, aika kakspiippunen juttu kyllä D: Tavallaan en ymmärrä miks ihmeessä joku käyttäs vaikka homofoobisuuteen viittaavaa paitaa jos ei oikeesti oo homofoobinen, mutta toisaalta miekin suhtaudun melko rennosti vaatteisiin. Kuten aiempi kommentoija sano niin on ehkä eri asia pitää bändipaitaa kun jotain missä syrjitään tiettyä ihmisryhmää. Toisaalta se on vaan vaate, mutta en mie rehellisesti sanottuna kattos kovin hyvällä, jos joku laittas tarkotuksella päälleen sellasen paidan joka vaikka syrjii jotakin vähemmistöä.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
33,833
Reaktioarvo
2,892
Hmm, aika kakspiippunen juttu kyllä D: Tavallaan en ymmärrä miks ihmeessä joku käyttäs vaikka homofoobisuuteen viittaavaa paitaa jos ei oikeesti oo homofoobinen, mutta toisaalta miekin suhtaudun melko rennosti vaatteisiin. Kuten aiempi kommentoija sano niin on ehkä eri asia pitää bändipaitaa kun jotain missä syrjitään tiettyä ihmisryhmää. Toisaalta se on vaan vaate, mutta en mie rehellisesti sanottuna kattos kovin hyvällä, jos joku laittas tarkotuksella päälleen sellasen paidan joka vaikka syrjii jotakin vähemmistöä.
Jep ymmärrän
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
Ylös Pohja