Suhteet Onko tämä oikein? (Äiti)

rukiveer

Kokenut
Liittynyt
12.2.2021
Viestejä
113
Reaktioarvo
71
Mulla on siis jalka murtunut. Äiti toi mut tiistaina mun kotoa hänelle vaikka en olisi halunnut tulla, mutta syytteli ja painosti nii kauan että suostuin. Lupasi ajaa mut ke takaisin kotiin (toiseen kaupunkiin). Eipä lähtenyt. Eikä lähtenyt tänäänkään.

täytän kohta 20v ja asunut ommillani yli 3 vuotta jo. Ymmärrän että äiti on huolissaan mutta alkaa jo tuntua aika vankilalta kun mua oikeesti pidetään täälä vasten tahtoani vaikka haluaisin olla kotona. En siis itse pysty esim ajaan tai meneen juna asemalle, koska en pysty käveleen. Taksiinkaan mulla ei ole varaa.

ymmärrn et äiti on huolissaan, mutta pärjäsin 2 ekaa päivää murtuneen jalan kanssa yksin, niin en ymmärrä miksi en nyt pärjäisi? En tiedä mikä syy tässä on että mun ei anneta lähteä täältä. Mulla on oikeesti tosi huono olla täälä ja oon siitä tosi kiukkuinen ja itkuinen, mikä sitten taas ärsyttää äitiä ja veljeä, eli täälä on kunnon huutokonsertti koko ajan käynnissä. Äiti sanoo että en saa syyttää ja puhua hänelle näin (ymmärrän, oon pari kertaa sanonut aika pahasti) ja minä sanon että ei hän saa pitää mua täälä vasten tahtoa kun tietää että en halua olla täälä enkä pääse itse pois.

vinkkejä? Apua? Onko tää normaalia ja saako nöin tehdä toiselle ihmiselle? Toivon todella että pääsen huomenna kotiin. Alkaa kyllä mielenterveys kärsiä sen verran. Ja voin luvata et ei tuu kyllä pariin viikkoon soiteltuakaan takas kotiin, sen verran tullu jo yliannostus tästä touhusta
 

rukiveer

Kokenut
Liittynyt
12.2.2021
Viestejä
113
Reaktioarvo
71
Muutenkin äiti tietää että oon nyt tässä elämäntianteessa todella ahdistunut ja haluisin olla vaan rauhassa, mutta silti hän ahdistaa mua (tahalleen?) vaan enemmän kaikilla itsemurha puheilla ym mistä mulle tulee TODELLA paha olo. Haluisin vaan päästä kotiin ja olla yksin ja rauhassa :(
 

Bones99

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
290
Reaktioarvo
230
Kuulostaa siltä, että äitisi on hieman ylihuolehtivainen sinusta. Sinuna yrittäisin keskustella asiallisesti ja malttia menettämättä itsenäisyytesi ja oman tilasi tarpeesta. Jos hän ei sitä ymmärrä, niin se on hänen ongelmansa. Itsellä vähän vastaava tilanne parin vuoden takaa, kun olin menettänyt tärkeän läheisen ja tilasin bussilipun ilman "mummun lupaa" kotia, koska halusin olla yksin ja voi hyvä jumala mikä show siitä nousi...
 

Bones99

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
290
Reaktioarvo
230
Muutenkin äiti tietää että oon nyt tässä elämäntianteessa todella ahdistunut ja haluisin olla vaan rauhassa, mutta silti hän ahdistaa mua (tahalleen?) vaan enemmän kaikilla itsemurha puheilla ym mistä mulle tulee TODELLA paha olo. Haluisin vaan päästä kotiin ja olla yksin ja rauhassa :(
Tuo ei kyllä kuulosta enää terveeltä, mikäli oikein ymmärsin että alkaa puhua itsemurhasta kun haluat omaa tilaa
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
ei ole normaalia eikä mitenkään okei. itsemurhalla uhkailu on puhdasta manipulointia ja täysin väärin. puhumattakaan siitä, että äidilläsi ei oo mitään oikeutta pitää sua siellä, jos sä et halua. asiallista keskustelua hänen kanssaan voit yrittää, mut... iha honestly vähän pelkään, et se saattaa ol täysin turhaa.

manipulointi näkyy myös tuossa, et hän syyttelee sua. kun hän syyttelee sua sun käytöksestä, sulle tulee paha mieli ja aattelet, että ehkä vika onki sinussa ja tämä kaikki onkin ok eikä sun tarvii välittää omasta mielenterveydestäs ollenkaan.

asuuko sulla ketään tuttuja siellä lähellä, jotka vois viedä sut?
 

rukiveer

Kokenut
Liittynyt
12.2.2021
Viestejä
113
Reaktioarvo
71
ei ole normaalia eikä mitenkään okei. itsemurhalla uhkailu on puhdasta manipulointia ja täysin väärin. puhumattakaan siitä, että äidilläsi ei oo mitään oikeutta pitää sua siellä, jos sä et halua. asiallista keskustelua hänen kanssaan voit yrittää, mut... iha honestly vähän pelkään, et se saattaa ol täysin turhaa.

manipulointi näkyy myös tuossa, et hän syyttelee sua. kun hän syyttelee sua sun käytöksestä, sulle tulee paha mieli ja aattelet, että ehkä vika onki sinussa ja tämä kaikki onkin ok eikä sun tarvii välittää omasta mielenterveydestäs ollenkaan.

asuuko sulla ketään tuttuja siellä lähellä, jotka vois viedä sut?
Jep, asiallista keskustelua oon yrittäny muttaku itelläki hermo niin herkässä kun joudun täälä oleen niin ei siitä mitään sit lopulta tullu ./ en valitettavasti saa ketään heittään kotiin, yks mahdollisuus ois ollu mut ajattelin et äiti kuitenki heittää. no eipä heittäny. Tuntuu et ois jotenki pitäny arvata että täs käy näin :D
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
ei ole normaalia eikä mitenkään okei. itsemurhalla uhkailu on puhdasta manipulointia ja täysin väärin. puhumattakaan siitä, että äidilläsi ei oo mitään oikeutta pitää sua siellä, jos sä et halua. asiallista keskustelua hänen kanssaan voit yrittää, mut... iha honestly vähän pelkään, et se saattaa ol täysin turhaa.

manipulointi näkyy myös tuossa, et hän syyttelee sua. kun hän syyttelee sua sun käytöksestä, sulle tulee paha mieli ja aattelet, että ehkä vika onki sinussa ja tämä kaikki onkin ok eikä sun tarvii välittää omasta mielenterveydestäs ollenkaan.

asuuko sulla ketään tuttuja siellä lähellä, jotka vois viedä sut?
Tässä on hyvin koottu kaikki miunkin ajatukset tästä, ihan kamalaa etenkin tuo syyttely ja vielä itsemurhalla uhkailu D: Puhdasta manipulointia D:
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
Jep, asiallista keskustelua oon yrittäny muttaku itelläki hermo niin herkässä kun joudun täälä oleen niin ei siitä mitään sit lopulta tullu ./ en valitettavasti saa ketään heittään kotiin, yks mahdollisuus ois ollu mut ajattelin et äiti kuitenki heittää. no eipä heittäny. Tuntuu et ois jotenki pitäny arvata että täs käy näin :D
en voi syyttää, en usko et kovinkaan moni tollasessa tilanteessa pystyy keskustelemaan D: eikä must edes tarvii. ihminen, joka on tollanen ku äitis, ei kuuntele ketää muuta ja on yleens kirjaimellisesti valmis polkemaa muut ihmiset maahan. toivon kautta rukoilen, et pääsisit kotii ;__; ugh mua nii turhauttaa sun puolestas
 

rukiveer

Kokenut
Liittynyt
12.2.2021
Viestejä
113
Reaktioarvo
71
en voi syyttää, en usko et kovinkaan moni tollasessa tilanteessa pystyy keskustelemaan D: eikä must edes tarvii. ihminen, joka on tollanen ku äitis, ei kuuntele ketää muuta ja on yleens kirjaimellisesti valmis polkemaa muut ihmiset maahan. toivon kautta rukoilen, et pääsisit kotii ;__; ugh mua nii turhauttaa sun puolestas
Jep D: yritin jo sillon tiistaina selittää hönelle että mulle on nyt sattunu ihan kaikenlaista tässä et haluisin olla vaan yksin ja rauhassa mut ei :( sanoi että saan täälä olla rauhassa. No enpä oo saanu

eilen lupasi ihan kunnolla että pääsen tänään kotiin. Toivottavasti toteutuu. Tää on kyllä ollu sellanen temppu että en ois ikinö uskonut. Pakko varmaan ottaa perheeseen vähän aikaa etäisyyttä tän jälkeen
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
Jep D: yritin jo sillon tiistaina selittää hönelle että mulle on nyt sattunu ihan kaikenlaista tässä et haluisin olla vaan yksin ja rauhassa mut ei :( sanoi että saan täälä olla rauhassa. No enpä oo saanu

eilen lupasi ihan kunnolla että pääsen tänään kotiin. Toivottavasti toteutuu. Tää on kyllä ollu sellanen temppu että en ois ikinö uskonut. Pakko varmaan ottaa perheeseen vähän aikaa etäisyyttä tän jälkeen
ota vaan! se on iha ymmärrettävää ottaa vähintää etäisyyttä. toivottavast pääset tänää kotii D: ja @kristi sen sano, vapaudenriisto toi on
 
Ylös Pohja