Mielenterveys Onko tää merkki syömishäiriöstä?

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,416
Reaktioarvo
2,892
(Tuntuu paskalta tehä tää keskustelu ja syylliseltä mutta teen silti. En muutenkaan osaa tehdä oikeita valintoja niin olkoon tää nyt sit yks väärä valinta lisää )

Mietin vain että onko se jokin syömishäiriön oire kun mulla tulee joskus sellanen olo, että niiku jos en muuten vaa jaksa syödä tai tehdä ruokaa tai jotenkin oon vaikka unohtanut syödä kunnolla päivän aikana niin... Sit mä oon jotenkin ilonen ja tyytyväinen siitä. Tai sillee et jos en oo muistanut tai jaksanut syödä niin tuntuu vaa et "no hyvä vaan, ei kannatakaan syödä tänään enää paljon mitään" mut sit saatan syödä myöhemmin tai sit en mut kuitenkin silleen etten aktiivisesti paastoa mitenkään kunnolla mut jos en vaa jaksa tai muista syödä niin se tuntuu heti siltä että se on hyvä asia ja saattaisin laihtua? Tai ainakin se tuntuu terveellisemmältä kuin se että söisin normaalisti tai vähänkin liian paljon.

koska mun mielestä tää ei tunnu ihan normaalilta mutta ei tää oireilu mitään tosi voimakastakaan oo. Kai.

mut joo muutenki on kyllä nyt sellanen olo että tässä ei oo mitään järkeä. Mun hyvinvointi on olematonta ja tuntuu että se menee päivä päivältä pahemmaksi. Välillä oon hetken hyvillä fiiliksillä, useamman tunnin jopa, ehkä jopa puolet päivästä, mut sit eilen illalla tuli taas se hirvee olo ja sit en saanu nukuttua kun vasta aamulla.

ja nyt jos mahdollista niin mulla on vielä hirveämpi olo kuin silloin yöllä. Niin hirvee etten tiedä miten edes sitä voi kuvailla. Kun ei edes voi. En tiedä enää (jos tiesin koskaan) mistä missään on kyse ja koen että vajoon koko ajan vaan syvemmälle tähän. Jos yleensä en oo kokenu oloani välttämättä edes koko aikaa masentuneeksi niin nyt oon kokenut mielialani lähes koko ajan masentuneeksi. Sit on niitä joitain hyviä hetkiä ollu tai sellasii et oon ollu ilonen jobkun aikaa mut suurimmaksi osaksi tunnen vaan alakuloa ja masennusta ja haluttomuutta mihinkään. Oon yrittänyt käydä ulkona edes vähän haukkaamas happee about päivittäin muttei se oo auttanut paljoo. Siis vaikka mulla on ollu mielenterveysongelmia varmaan niin kauan kun muistan, niin en tiedä oonko koskaan ollu oikeasti näin helvetin masentunut. Oon jotenki muutenki ajatellu että masennus ois ihan erilaista mut jos tää on sitä ni nyt tajuun kuinka helvetillistä se on. Koska mun mielestä en oo kokenu sitä näin pahana noin niinku yleensä. Sen lisäks toki mulla on ahdistus-/paniikkikohtauksia usein ja joo. itken edelleen aika lailla päivittäin. Et juu.

tuntuu siis tosiaan et mul on ahistushäiriö ja varmaankin masennus ja jotain syömishäiriöoireilua ehkä ja muutenki itsevihaa + myös vihaa muita ihmisiä kohtaan, jonkinlaisia vainoharhoja ehkä myös ja nii. Tilanne on siis aivan helvetin hälyttävä :DDD mutta onhan nää ongelmat tosiaan ollu about niin kauan kun muistan, en oo koskaan tainnu olla mieleltäni terve että kiitos vaan. Tuntuu että ois parempi kun en olis edes syntynytkään.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,416
Reaktioarvo
2,892
Tuntuu että joka ikisen asian oon tehny väärin minkä vaan voi tehdä ja vaikka mitä teen niin eb pääse siitä tunteesta eroon. U know. En osaa selittää sen paremmin tota ees
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
En tosiaan tiedä. Samaistun tohon alkuun.
Oon tänään syönyt taas hirveän vähän ja tiedän että kohta ei pelätä tällä menolla mutta silti ei tee mieli syödä ja siitä tulee ehkä hitusen onnistunut olo...
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,416
Reaktioarvo
2,892
En tosiaan tiedä. Samaistun tohon alkuun.
Oon tänään syönyt taas hirveän vähän ja tiedän että kohta ei pelätä tällä menolla mutta silti ei tee mieli syödä ja siitä tulee ehkä hitusen onnistunut olo...
Joo vähän sama. Tai no tänään oon syöny ihan ok tosin nousin vasta vähän aikaa sit ylös joten en nyt oo ehtinykää ku yhen aterian syyä täs + välipalakeksin. Mut siis joo tavallaan tiedän mitä tarkoitat. Mut mulla vaan ei niin usein oo niitä "en syö mitään" päiviä mut joskus. Tai silleen, must tuntuu et tää syömishäiriöoireilu on tavallaan mun ajattelussa jotenki mut se ei ainakaan paljoo oo siinä käyttäytymisessä et pystyn kuitenkin syömään ku vaa jaksan.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Joo vähän sama. Tai no tänään oon syöny ihan ok tosin nousin vasta vähän aikaa sit ylös joten en nyt oo ehtinykää ku yhen aterian syyä täs + välipalakeksin. Mut siis joo tavallaan tiedän mitä tarkoitat. Mut mulla vaan ei niin usein oo niitä "en syö mitään" päiviä mut joskus. Tai silleen, must tuntuu et tää syömishäiriöoireilu on tavallaan mun ajattelussa jotenki mut se ei ainakaan paljoo oo siinä käyttäytymisessä et pystyn kuitenkin syömään ku vaa jaksan.
Joo samaistun.
Se et kävelee jääkaapille ja tunkee ruokaa mikroon on välillä ihan liikaa ja sit välillä vaan unohtaa.
Kyllä mä sit kuitenkin syön kun joku on laittanut ruokaa ja sillai et hmm
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,416
Reaktioarvo
2,892
Joo samaistun.
Se et kävelee jääkaapille ja tunkee ruokaa mikroon on välillä ihan liikaa ja sit välillä vaan unohtaa.
Kyllä mä sit kuitenkin syön kun joku on laittanut ruokaa ja sillai et hmm
No tää. Sillee iha hyvä et edes siinä tapauksessa pystyy syömään.. sit jotkut vaa on sillee "aikuisen ihmisen pitää osata itte tehä ruokansa!!!1" :D lmao Sori en kykene enkä oo ees käyny suihkussa varmaan pariin viikkoon että repikääää siitä
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
No tää. Sillee iha hyvä et edes siinä tapauksessa pystyy syömään.. sit jotkut vaa on sillee "aikuisen ihmisen pitää osata itte tehä ruokansa!!!1" :D lmao Sori en kykene enkä oo ees käyny suihkussa varmaan pariin viikkoon että repikääää siitä
No siis Jes joo ei jotenki vaan on helpompi jättää syömättä:D
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Ähh kettu mulle älyttömän tärkeä ihminen kerto just samanlaisesta oireilusta ja tota jjoo helvetin hyvä...
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,689
Reaktioarvo
1,624
Mietin vain että onko se jokin syömishäiriön oire kun mulla tulee joskus sellanen olo, että niiku jos en muuten vaa jaksa syödä tai tehdä ruokaa tai jotenkin oon vaikka unohtanut syödä kunnolla päivän aikana niin... Sit mä oon jotenkin ilonen ja tyytyväinen siitä. Tai sillee et jos en oo muistanut tai jaksanut syödä niin tuntuu vaa et "no hyvä vaan, ei kannatakaan syödä tänään enää paljon mitään" mut sit saatan syödä myöhemmin tai sit en mut kuitenkin silleen etten aktiivisesti paastoa mitenkään kunnolla mut jos en vaa jaksa tai muista syödä niin se tuntuu heti siltä että se on hyvä asia ja saattaisin laihtua? Tai ainakin se tuntuu terveellisemmältä kuin se että söisin normaalisti tai vähänkin liian paljon.

koska mun mielestä tää ei tunnu ihan normaalilta mutta ei tää oireilu mitään tosi voimakastakaan oo. Kai.
Mullakin on välillä samanlaista. D:

Tein muuten tästä tai jostain vastaavasta asiasta joskus keskustelun Demiin - mutta se keskustelu poistettiin. :Ddd
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,416
Reaktioarvo
2,892
Mullakin on välillä samanlaista. D:

Tein muuten tästä tai jostain vastaavasta asiasta joskus keskustelun Demiin - mutta se keskustelu poistettiin. :Ddd
No just :Dd perus demi.. mut joo näköjään aika monella on tämmöstä
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,416
Reaktioarvo
2,892
No siis koulupsykologille sen raahasin puolipakolla mutta ei oikein muuten...
Ähkräh mitä tässä voi ees tehä...
No jos se käy siel koulupsykologil nyt tai et jos sil on uus aika varattu ja se suostuu siel käymään ni sit varmaa asia on iha hyväl mallil vai?
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,416
Reaktioarvo
2,892
No joo jokseenkin...Oon mä silti aika hemmetin huolissani koko ihmisestä...
Ymmärrän. Itekin oon huolissani monestakin ihmisestä mut ku ei just tiiä et mitä tehdä.. varsinkin jos on vastahakonen avun suhteen ni ei oikee voi tehdä mitään.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Ymmärrän. Itekin oon huolissani monestakin ihmisestä mut ku ei just tiiä et mitä tehdä.. varsinkin jos on vastahakonen avun suhteen ni ei oikee voi tehdä mitään.
Niinhän se vähän on.
Sekin pelottaa kun on kuulemma mennyt mielenkiinto muihin ihmisiin paitsi minuun ja jjoo kuulostaa ylipäätään aika huolestuttavalle
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,416
Reaktioarvo
2,892
Niinhän se vähän on.
Sekin pelottaa kun on kuulemma mennyt mielenkiinto muihin ihmisiin paitsi minuun ja jjoo kuulostaa ylipäätään aika huolestuttavalle
Aa joo mullaki on menny vähän mielenkiinto ja ei oikee jaksa soitella kamujen kaa ja tälleen. Älä ny kuitenkaan liikaa vaivaa päätäs sillä. Jos se saa apua siltä psyklta ni hyvä
 

Sipsi

Vempula
Liittynyt
8.2.2022
Viestejä
17
Reaktioarvo
14
Välttämättä se ei vielä ole akuutti oire syömishäiriöstä, mutta sellainen joka saattaa kehittyä huolestuttavan suuntaan. Sitä kannattanee tarkkailla ja tutkiskella, mikä on oma suhtautuminen ruokaan ja laihtumiseen.
 
Ylös Pohja