Suhteet onko teistä normaalia

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
että käyn joka viikko vanhemmilla ja joskus jään sinne myös yöksi (ehkä 4-6krt vuodessa)? oon 25v ja ollu naimisissa seittemän vuotta mikä on varmaan yksi syy miksi jotkut tutut (ja jopa mies) pitää sitä hieman outona. puhun myös heidän kanssaan melkein joka päivä mitä jotkut ei ymmärrä. oon aina ollut vanhempien kanssa läheinen mutta äidin sairastumisen myötä (parantumaton syöpä) oon alkanut välillä jäämään sinne yöksi jolloin esm. syödään hyvää ruokaa, katotaan elokuvia ja käydään kävelemässä äidin kanssa.

omasta mielestä tää ei ole outoa mutta muutaman kommentin olen saanut miten "napanuora" pitäisi katkaista. isä myös puuttuu mun opiskeluun aika paljon mikä ei haittaa vaan auttaa (vaikka joskus onkin vähän turhan innokas) ja saattaa joka päivä esm. soittaa et miten matikan tehtävät jaksaa, miten meni koulussa jne. en koe ite että se haittaisi mutta varsinkin mies ihmettelee tätä koska oon kuitenkin aikuinen ihminen. ite ajattelen että vaikka oon aikuinen oon sairas ja tarvitsen normaalia enemmän tukea ja on hyvä että saan sitä. onko muilla tällästä? ja miten ulkopuoliset suhtautuu siihen?
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,586
Reaktioarvo
6,495
Siis ei toi mun mielestä kuulosta mitenkään oudolta. Sehän on vaan hyvä et on hyvät välit vanhempiin etkä koe sitä ahdistavana. Varsinkin kun sun äidilläs on syöpä nii tottakai sen pittäis olla aivan täysin ymmärrettävää että haluut sen kaa aikaa viettää mahollisimman palijon.
Itekki oon aika varma et jos me ei asuttas niin kaukana ja ei ois niin palijon pieniä lapsia nii munki äiti varmasti haluais olla mummun (eli oman äitinsä) kanssa mahollisimman palijon :D

Eri asia ois jos alkasit laittamaan sun vanhemmat esimerkiksi aviopuolison edelle ja käyttäsit ison osan ajasta sun vanhemmista huolehtimiseen (tai no vanhemmistahan on hyvä huolehtia mutta siis ymmärrät varmaan mitä meinaan) tai vanhempas puuttusivat myös sun omaan elämään niin et alkasivat päättämään sun puolesta asioita. Sillon se ois huono asia.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Ei tossa oo mitään outoa. Varsinkin kun varmasti haluat viettää äitisi kanssa nyt mahdollisimman paljon aikaa!
 
Liittynyt
15.7.2022
Viestejä
522
Reaktioarvo
348
Ei oo mun mielestä yhtään outoa, tosi kiva että he tukee sua ja sä arvostat noin paljon heidän tukea! Mäkin varmaan kävisin useammin vanhemmilla jos isä ei olis niin kuormittava ihminen, nyt käyn aina yhtenä viikonloppuna parissa-kolmessa viikossa
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
Siis ei toi mun mielestä kuulosta mitenkään oudolta. Sehän on vaan hyvä et on hyvät välit vanhempiin etkä koe sitä ahdistavana. Varsinkin kun sun äidilläs on syöpä nii tottakai sen pittäis olla aivan täysin ymmärrettävää että haluut sen kaa aikaa viettää mahollisimman palijon.
Itekki oon aika varma et jos me ei asuttas niin kaukana ja ei ois niin palijon pieniä lapsia nii munki äiti varmasti haluais olla mummun (eli oman äitinsä) kanssa mahollisimman palijon :D

Eri asia ois jos alkasit laittamaan sun vanhemmat esimerkiksi aviopuolison edelle ja käyttäsit ison osan ajasta sun vanhemmista huolehtimiseen (tai no vanhemmistahan on hyvä huolehtia mutta siis ymmärrät varmaan mitä meinaan) tai vanhempas puuttusivat myös sun omaan elämään niin et alkasivat päättämään sun puolesta asioita. Sillon se ois huono asia.
Kiva kuulla että ootte samaa mieltä kun minä. En tiedä mistä miehen nihkeä asenne johtuu. Tai se sanoo että hyvä, vietä vaan aikaa vielä kun voit, mut välillä tuntuu että sitä ärsyttää kun iskä soittelee niin usein ja ramppaan siellä joka viikko. Ehkä siltä tuntuu pahalta kun sillä on aika pitkälti välit mennyt omaan perheeseen ja se tuntee olonsa jotenkin ulkopuoliseksi. En tiedä. Tätä vaan pahentaa se että mies on ulkona kaikista perhe juhlista yms. Koska en halua sitä sinne ennen kun se on saanut asiansa edes jotenkin järjestykseen (ei olisi enää psykoottinen tai vainoharhainen).
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
821
Tottakai perheen kanssa saa viettää aikaa eikä se oo mitenkään aikuisuudesta pois. On eri asia tehdä asioita yhdessä koska se on mukavaa ku tehdä asioita yhdessä koska ei kykene niihin yksin. Eikä sekään haittaa jos ei aina kykene, hyvä vaan jos on sellaset välit että autetaan toisia.
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Nah, en mä näkis tossa mitään epänormaalia. Siis musta ois vaan ihana jos jollain on noin hyvä suhde vanhempiin! Et sitä kannattaa vaan vaalia, ja niin kauan kun sulla kuitenkin on oma elämäsi niin en mä nää mitään ongelmaa siinä, että vanhempasikin on siinä mukana. Ite oisin vaan onnellinen jos vanhemmat näin välittäis mitä teen ja sit toisaalta jos sun vanhemmat on ihania niin mikset itsekin antais niille takas sitä rakkautta? Äh, mulle läheiset suhteet vanhempiin tuntuu vaan puhtaasti hyvältä ja ihanalta ja siltä mitä tää yhteiskunta tarttis, itellä sitä ei oo koskaan ollut, mutta jos sulla se mahdollisuus on niin käytä se! Ne ihmiset on kuitenkin su lähimpiäs ja arvokkaita
 
Ylös Pohja