Oon viettänyt uuden vuoden nyt vuosien ajan

auringonkukkapuu

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
926
Reaktioarvo
701
kavereiden kanssa ryypäten. Tää on mun ja poicciksen eka yhteinen uusi vuosi ja vietetään se yhdessä ja oon siitä enemmän kuin iloinen.

Mutta silti mulla on sellainen outo fiilis kun en vietäkään sitä "perinteistä" viinan täyteistä iltaa kavereiden kanssa ja pyöri kännissä ympäri kyliä. Asia olisi varmaan eri jos poiccis joisi alkoholia useammin kuin kerran vuodessa ja tulisi mukaan ryyppäjäisiin. Vähän tuntuu sellainen ahdistava asia mun rintakehän sisällä sen takia, että nyt tää onkin ihan erilainen uusi vuosi edellisiin verrattuna.

D:
 

auringonkukkapuu

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
926
Reaktioarvo
701
En tarkoita tätä pahalla mutta eikö tuollainen tuntemus oo varoitusmerkki epäterveestä alkoholisuhteesta? Vai oliko se keskustelun pointtikin.
Sanot mua alkoholiongelmaiseksi koska juhlin uutta vuotta alkoholin merkeissä? :D Ei, mulla ei ole alkoholiongelmaa saatika muitakaan ongelmia sen kanssa. Juon kun haluan, olen juomatta kun haluan. Viimeksi olen juonut lokakuussa ja tiedän muutenkin mun rajat erittäin hyvin.
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
Sanot mua alkoholiongelmaiseksi koska juhlin uutta vuotta alkoholin merkeissä? :D Ei, mulla ei ole alkoholiongelmaa saatika muitakaan ongelmia sen kanssa. Juon kun haluan, olen juomatta kun haluan. Viimeksi olen juonut lokakuussa ja tiedän muutenkin mun rajat erittäin hyvin.
Lähinnä viittasin tuohon että sua ahdistaa se, ettet toisen juomattomuuden vuoksi voi itse juoda. Kun totesit ettei ahdistaisi, mikäli hän ryyppäisi. Usein kuullut entisiltä alkoholisteilta tuota samaa, siksi kysyin.
 

auringonkukkapuu

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
926
Reaktioarvo
701
Lähinnä viittasin tuohon että sua ahdistaa se, ettet toisen juomattomuuden vuoksi voi itse juoda. Kun totesit ettei ahdistaisi, mikäli hän ryyppäisi. Usein kuullut entisiltä alkoholisteilta tuota samaa, siksi kysyin.
Johtunee ihan siitä, että en tahdo juoda alkoholia mikäli mun seuralainenkaan ei tahdo ottaa. Lapsuuden traumat liittynee myös jollain tavalla asiaan. En koe siinä olevan mitään kummallista.
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
Johtunee ihan siitä, että en tahdo juoda alkoholia mikäli mun seuralainenkaan ei tahdo ottaa. Lapsuuden traumat liittynee myös jollain tavalla asiaan. En koe siinä olevan mitään kummallista.
Edelleenkään, en tarkoittanut mitään pahaa vaan osui silmään kun aiheesta lukenut tässä syksyn mittaan enemmänkin. Sori.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Jokaisen päihteitä käyttävän kannattaa silloin tällöin omaa suhdettaan niihin pohtia eikä siihen kehottaminen pitäisi olla mikään syy suuttua.
Varmaan aplle myös se perinteen rikkoutuminen ja se että ei olekkaan kavereiden juomassa niinkuin aina kanssa ahdistaa. Mua ainakin. Ja mulla olis tuossa tilanteessa myös fomo joka ahdistais kans.
 
Ylös Pohja