Elokuvat & Sarjat Oonko ainoa joka ei yksinkertaisesti pysty katsomaan kauhuelokuvia?

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,849
Reaktioarvo
2,387
Juuri kukaan tuntemani henkilö ei pysty. Sen sijaan ihmettelevät kun itse olen kauhuleffojen suurkuluttaja ollut jo vuosia enkä ole koskaan mitään pelottavaa elokuvaa nähnyt. Toki jotkut gore ja eksploitaatioleffat on välillä aika ikävääkin katsottavaa mutta katon silti. :rolleyes:
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Itse en osaa ottaa niitä tosissani, vaan meinaa aina naurattaa. Jumpscaret kyllä säikyttävät minut, koska olen herkkä säpsähtelemään, mutta mikään muu ei oikein vaikuta.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Minäkään en D:
Alan pelkäämään ihan liikaa kun oon katsonut jonkun kauhuleffan. Riippuu tietenkin kauhuelokuvasta.
Gorea en pysty katsomaan, tulee liian epämieluisa olo niistä.
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,692
Reaktioarvo
1,625
Satuin joskus näkemään lyhyen pätkän Kaunasta, ja ko. olion kasvot syöpyivät kyllä niin tarkasti mieleen moneksi seuraavaksi päiväksi, että... yh. D: Ei kiitos uudestaan. Linnut on ainut kauhuelokuva, jonka oon uskaltanut katsoa alusta loppuun traumatisoitumatta. En usko, että juuri muita kykenisin.
 
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
6,011
Reaktioarvo
4,757
Satuin joskus näkemään lyhyen pätkän Kaunasta, ja ko. olion kasvot syöpyivät kyllä niin tarkasti mieleen moneksi seuraavaksi päiväksi, että... yh. D: Ei kiitos uudestaan. Linnut on ainut kauhuelokuva, jonka oon uskaltanut katsoa alusta loppuun traumatisoitumatta. En usko, että juuri muita kykenisin.
hyi kaikki jossa tyyliin tapahtuu keholle jotain
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,692
Reaktioarvo
1,625
Satuin joskus näkemään lyhyen pätkän Kaunasta, ja ko. olion kasvot syöpyivät kyllä niin tarkasti mieleen moneksi seuraavaksi päiväksi, että... yh. D: Ei kiitos uudestaan. Linnut on ainut kauhuelokuva, jonka oon uskaltanut katsoa alusta loppuun traumatisoitumatta. En usko, että juuri muita kykenisin.
Ai niin, kerran näin myös pienen pätkän IT:tiä. Siinä näkyi jonkin sortin hirviö, joka kuitenkaan ei näyttänyt mun mielestä hirveen pelottavalta - varmaankin siksi, että scifiä kattoessani oon jossain määrin jo tottunut omituisen näköisiin otuksiin, joten ne ei mua välttämättä ihan niin helposti pelota. :D
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,423
Reaktioarvo
2,893
Samaaaaa, oon ihan hirveen säikky pitkään sen jälkeen. En ookaan pitkään aikaan nyt kattonu kauhuelokuvia, ja suoraan sanottuna vitutti sillon kun hengasin vielä entisten frendieni kanssa kun ne halus aina kattoo kauhuleffoi eikä yhtään tajunnut kuinka paskaa se oikeesti oli mulle. Vaikka en välttämättä edes pelkäis leffan aikana niin paljon, koska you know, en oo yksin ja frendit on siinä, mut sit kun jään yksin sen jälkeen ni voi vittu ku on helvetti irti. Ja nukkuminen on ihan kauheeta sit kun ei vaa pysty nukahtaa pitkään aikaan. Onneks en oo nyt katellu kauhuleffoi :D ja siis muuten toi sama säikky olo tulee myös jos luen/katon jotai true crime juttui, vittu friin murhaohjelmat on niin saatanaa :Ddd vaikka tiedän ettei mulla tässä nyt ole mitään hätää niin ei SAATANA. oon säikky ja en saa unta ja nään esim painajaisia ja saan melkeen sydärin jos ovi on jääny sillee ettei se oo lukossa???? Juujuu koska totta kai tänne nyt tulee joku murhaaja jos kaikki ovet ei oo lukossa jne.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,423
Reaktioarvo
2,893
Satuin joskus näkemään lyhyen pätkän Kaunasta, ja ko. olion kasvot syöpyivät kyllä niin tarkasti mieleen moneksi seuraavaksi päiväksi, että... yh. D: Ei kiitos uudestaan. Linnut on ainut kauhuelokuva, jonka oon uskaltanut katsoa alusta loppuun traumatisoitumatta. En usko, että juuri muita kykenisin.
Siis mustaki linnut oli sellanen mikä ei pahemmin traumatisoinu mua. Että ei vissiin mikään maailman pelottavin leffa sitten jos jopa meikäläinen pystyy sen kattomaan
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
822
Oon viikonlopun kattonu kauhusarjaa kumppanin luona ja pelotti saatanasti ajaa tähän aikaan yöstä pimeällä kotikaupunkiin, sisälle en meinannu uskaltaa ollenkaan ja yön aion pitää valot päällä.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
En oo ikinä kattonut mitään kauhuleffaa, mut nehän on muutenki k16 enkä oo ollut 16 vielä edes puolta vuotta ja sä oot viel mua nuorempi niin eihän sun todellakaan tarvitse pystyä niitä katsomaan, kun ikärajakin on noin korkea. Uutena vuotena tosin alotin kattomaan yhtä kauhusarjaa ja pystyin ihan okei katsomaan sitä vaikka välillä olikin super pelottava, mutta sitten jälkikäteen se tuliki mun mieleen aina iltasin enkä vaan pystynyt ajattelemaan mitään muuta ja pelkäsin, että se sarja tulee sit mun uniin. Voisin hyvin kattoo kauhuleffaa vaikka luokan kanssa valosassa huoneessa. Ja ylipäätään seura ja kellonaika vaikuttaa tosi paljon siihen pystynkö kattomaan.
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,692
Reaktioarvo
1,625
Siis mustaki linnut oli sellanen mikä ei pahemmin traumatisoinu mua. Että ei vissiin mikään maailman pelottavin leffa sitten jos jopa meikäläinen pystyy sen kattomaan
Okei, oli siinä kyllä yks kohta, jossa jouduin kääntämään mun pään hetkeks pois. Se, jossa se nainen seisoi puhelinkopissa ja sieltä ulkopuolelta katsoi joku verinen tyyppi. Mutta se oli varmaan ainut sellanen kohta.
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
En oo ikinä kattonut mitään kauhuleffaa, mut nehän on muutenki k16 enkä oo ollut 16 vielä edes puolta vuotta ja sä oot viel mua nuorempi niin eihän sun todellakaan tarvitse pystyä niitä katsomaan, kun ikärajakin on noin korkea. Uutena vuotena tosin alotin kattomaan yhtä kauhusarjaa ja pystyin ihan okei katsomaan sitä vaikka välillä olikin super pelottava, mutta sitten jälkikäteen se tuliki mun mieleen aina iltasin enkä vaan pystynyt ajattelemaan mitään muuta ja pelkäsin, että se sarja tulee sit mun uniin. Voisin hyvin kattoo kauhuleffaa vaikka luokan kanssa valosassa huoneessa. Ja ylipäätään seura ja kellonaika vaikuttaa tosi paljon siihen pystynkö kattomaan.
On niitä nuoremmillekin. Kauhulyhytelokuvia varsinkin.

Ja vaikka otsikossa tosin viittasin vain kauhuelokuviin, yhtä lailla sama reaktio kaikkeen missä on pieniäkin kauhuelementtejä, oli se sitten sarja tai lyhytelokuva tai ihan jokin muu kuin kauhuksi luokiteltava mutta jossa kuitenkin on kauhuelementtejä. Samaa mieltä tosta että moni asia vaikuttaa siihen, onko se niin pelottavaa.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
On niitä nuoremmillekin. Kauhulyhytelokuvia varsinkin.

Ja vaikka otsikossa tosin viittasin vain kauhuelokuviin, yhtä lailla sama reaktio kaikkeen missä on pieniäkin kauhuelementtejä, oli se sitten sarja tai lyhytelokuva tai ihan jokin muu kuin kauhuksi luokiteltava mutta jossa kuitenkin on kauhuelementtejä. Samaa mieltä tosta että moni asia vaikuttaa siihen, onko se niin pelottavaa.
Aaa, mä kun oon törmännyt vaan k16 kauhuleffoihin. Netflixsissä tosin on semmonen kauhusarja ku Kylmääviä tarinoita ja siinä on semmosia jaksoja, joissa jokasessa on jokin kauhutarina. En tiiä onko sama asia, ku noi sun kertomat kauhulyhytelokuvat, mutta ite ainakin pystyin helposti katsomaan vaikka jänniä olivatkin. Sehän tais olla ikärajaltaankin vaan k7? Sen kyl pitäs olla mun mielestä ainakin k12.

Ahaa. Et varmaan sitten myöskään niitä youtuben kauhutarinavideoitakaan pysty katsomaan? Mäkään en kyl pystynyt katsomaan niitä aluks ja olin aina ihan peloissani silloinkin, kun katsoin jonkun ei pelottava äänisen tubettajan kauhukokemusta samassa huoneessa siskon kanssa keskellä kirkasta päivää.

Sitten vaan kuitenkin katoin niitä ja aloin pikku hiljaa tottumaan niihin. Nykyään ärsyttää, ku en voi kattoo niitä videoita hirveesti, koska pystyn katsomaan niitä enää yöllä, kun on pimeää ja oon käpertyneenä peiton alle, kun kaikki muut jo nukkuu. Mutta ku pitää herätä koulun takia 6:20 ja mun pitäs nukkuu joka yö 10 tuntii(en kuitenkaan aina tätä jaksa tavoitella arkena kun pitäs mennä ihan sika aikasin nukkumaan) niin joka tapauksessa yleensä yritän päästä mahollisimman aikasin nukkumaan ja sit on valosaa ja kaikki muut syö vasta iltapalaa. Sillon ensinnäkin haluisin vaan mennä nukkumaan etten ois niin super väsynyt aamulla ja toisekseenkin tunnelma olis ihan pilalla, enkä sais siitä kauhutarinavideosta mitään irti.

Eli tohon kauhuunkin voi tottua, jos vaan haluaa. Itse muistan sen, kun kaikki kauhutarinavideot vaikutti niin kiinnostavilta ja halusin hirveesti kattoo niitä, mutta ongelma oli se etten ikinä pystynyt, kun pelotti liikaa. Mutta jos ei ees koe mitään houkutusta kauhuun niin ei siihen tarvitsekkaan tottua ja ilman sitä voi ihan hyvin elää, eikä kaikille sovi kauhu. Mua on aina kans myös kiinnostanut kauhuelokuvat eli ehkä sitten nyt, ku kerran oon 16 niin voisin jo jossain kohtaa sellasen katsoa ja testata, kuinka hyvin kestän sen. :D
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,423
Reaktioarvo
2,893
Eli tohon kauhuunkin voi tottua
En kyl usko et kaikille on mahollista tottua. Mulla tuskin ainakaan kestää mielenterveys, ainakaan true crimee se ei juuri kestä. Tai siis joo, oon tottunu, mut silti sen seurauksena oon aina peloissani toisin kuin ennen, ku en pelännyt joka käänteessä kuitenkaan ammuskeluja, raiskauksia ja murhia yms. Nykyään pelkään niitä ihan liian usein, et selkeesti toi vaikuttaa. Siinä vaiheessa pitäs kyllä tajuta hylätä koko idea että tutkinpa tässä nyt uteliaisuudesta erinäisiä rikoksia. Onneksi se onkin nyt jääny kokonaisuudessaan vähemmälle ku mitä jossain vaiheessa. Mut toisaalta... Syytän myös youtuben ehotuksia tästä et välil uteliaisuus vaa on liikaa ja sit pittää kattoo jotai turhaa paskaa. Ja nimenomaan turhaa paskaa, koska ketä vittua edes kiinnostaa. Joojoo, ihmisiä selvästi kiinnostaa mut mulle henkilökohtaisesti ainakin koko homma on ihan turhaa ja vaikuttaa vaan negatiivisesti ja aiheuttaa painajaisia.
 

kuljeskelija

Matkalla
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
888
Reaktioarvo
861
Possible In Michiganin ja Goosebumpsin jälkeen en oo kattonu, koska on ollu mulle silleen häiritseviä ja jääny pitkäks aikaa mieleen.

Myös joku 2 vuotta sitten muistan lukeneeni jonkin sortin k-pop fanifiktion, jossa tää toinen tappo 2 ihmistä ja se loppu jäi kanssa vaivaamaan mua pitkäksikin aikaa. D: Sen jälkeen en oo juurikaan niitä ficcejä lukenut.
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,450
Reaktioarvo
2,338
Itsehän lähes traumatisoiduin Annabellestä (hyi hemmetti kun se nukke kaatuu siinä ovella) ja Mamasta (demoninen olio, ihme ryömijä), mutta niistä jäi kuitenkin sellainen jännityksen sammumaton jano.

Rakastan kauhuelokuvia, mutta kun suuressa osassa osaan ennustaa tulevat tapahtumat, niin ei siinä kauheasti tunnu, että katsoisi kauhuelokuvaa. Osa on niin kliseisiä, että ei voi kuin vain huokailla kun arvaa koko juonen takakansitekstin perusteella.

Osa taas on niin naurettavia, että ne tuntuvat rnemmänkin jollekin Scarymovie- tyyppiselle parodialle. Tästä hyvä esimerkki Brightburn.

ELI on siitä hyvä, että en osannut ollenkaan odottaa tapahtumia, ja muutenkin sellainen mukavan pahaenteinen ja hieman ahdistava (sairaalakauhuleffa siis kyseessä, Netflix).

Muuten, Mama on suosikkini kaikista näkemistäni kauhuelokuvista.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
En kyl usko et kaikille on mahollista tottua. Mulla tuskin ainakaan kestää mielenterveys, ainakaan true crimee se ei juuri kestä. Tai siis joo, oon tottunu, mut silti sen seurauksena oon aina peloissani toisin kuin ennen, ku en pelännyt joka käänteessä kuitenkaan ammuskeluja, raiskauksia ja murhia yms. Nykyään pelkään niitä ihan liian usein, et selkeesti toi vaikuttaa. Siinä vaiheessa pitäs kyllä tajuta hylätä koko idea että tutkinpa tässä nyt uteliaisuudesta erinäisiä rikoksia. Onneksi se onkin nyt jääny kokonaisuudessaan vähemmälle ku mitä jossain vaiheessa. Mut toisaalta... Syytän myös youtuben ehotuksia tästä et välil uteliaisuus vaa on liikaa ja sit pittää kattoo jotai turhaa paskaa. Ja nimenomaan turhaa paskaa, koska ketä vittua edes kiinnostaa. Joojoo, ihmisiä selvästi kiinnostaa mut mulle henkilökohtaisesti ainakin koko homma on ihan turhaa ja vaikuttaa vaan negatiivisesti ja aiheuttaa painajaisia.
Joo, se saattaa kyl olla ihmiskohtasta voiko tottua ja kuinka nopeasti. Munki piti kattoa tosi monta videota. Mua autto myös se, että naureskelin niitten videoitten jutuille. Jos tommosesta on pelkkää haittaa niin kannattaa kyl vaan lopettaa niinku sanoit.
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,692
Reaktioarvo
1,625
On niitä nuoremmillekin. Kauhulyhytelokuvia varsinkin.

Ja vaikka otsikossa tosin viittasin vain kauhuelokuviin, yhtä lailla sama reaktio kaikkeen missä on pieniäkin kauhuelementtejä, oli se sitten sarja tai lyhytelokuva tai ihan jokin muu kuin kauhuksi luokiteltava mutta jossa kuitenkin on kauhuelementtejä. Samaa mieltä tosta että moni asia vaikuttaa siihen, onko se niin pelottavaa.
Tiedättekö sellasen piirrossarjan kuin Happy Tree Friends? Mun entinen kaveri tykkäsi siitä joskus kovastikin, mutta itelle se taas on aivan liian hurjaa katottavaa. o _ O
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,849
Reaktioarvo
2,387
Vielä tähän lisään, että olenkohan jotenkin paatunut persoona kun olen ollut juurikin kauhufanaatikko jo kauan aikaa ja nähnyt kauhuleffoja ihan liian nuorena lapsena mutta mikään ei tunnu oikein miltään. Moni kauhuelokuva on aika pitkälti vaan gorea tai muuta erittäin veristä väkivaltaa, mutta sitten varsinkin nämä uudet psykologiset kauhuleffat nojaa mielestäni vähän liikaa niihin jumpscene hetkiin ja jos jotain elementtiä käytetään liikaa niin se menettää tavallaan tehonsa.

Mielestäni nykyään ei tehdä enää niin hirveästi kovin hyviä elokuvia, Kirottu sarjasta tosin tykkäsin ja mielestäni se on hyvin toteutettu eikä siinä ole liiaksi mitään cgi sotkua tai tylsiä hahmoja. Muistan kun Demissä aikoinaan kuvattiin elokuvia Ring ja Paranormal activity
elokuvia todella pelottaviksi, mutta minulla ei ollut ongelmia katsoa niitä. Tosin monesta ns ei kauhuelokuvasta on tullut hieman jälkikäteen ahdistava olo kuten luokka 1984 ja Narc koska ne ovat teemoiltaan todella synkkiä ja jotenkin aidontuntuisia.
 
Ylös Pohja