Lukio Oonko ainut, jolle lukio ei ollut hyvää aikaa elämän aikana?

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
Luulen kyllä että se on aivan mahdollista. Lisäksi tiedän, että jotkut ovat tutustuneet esimerkiksi ryhmätöiden kautta paremmin ja sellaista.
Ääh, itse taas en ryhmätöiden avulla saa kavereita ikinä, vaikka kyl niitä tehdessä on tullut mukavia juteltua muille. :D Poikkeuksena tästä ovat kuitenkin viimevuotinen koulun teatteriproduktio, jossa tutustuin mun ryhmätoveriin, ja wanhojen tanssit, jossa tutustuin mun wanhojen pariin. Näiden molempien kaa en kyl enää oo missään tekemisissä, ja wanhojen parin kaa mul on nykyään huonot välit. :(
 

ujobiseksuaali

turhautunut matemaatikko ja true bisexual
Liittynyt
6.2.2021
Viestejä
258
Reaktioarvo
213
Aa, okei. :D Ite kun en oo mikään juoppolalli, niin oon pelännyt täs pitkään, et oudoksuuko tyypit korkeakouluissa, jos ei haluu juoda känniin.
juu en mäkää oo ollu ja juon iha maltillisesti sillo tällö, en juo kännin hakusesti. ei ketää kiinnosta juoks alkoholillista vai alkoholitonta.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
33,833
Reaktioarvo
2,892
Olis kyl kiva päästä tästä pahasta olosta pois, mutta en tiiä, miten siitä pääsisin. Oon mä kyl erityisopen kaa täs tapaillut säännöllisin väliajoin ja ottanut puheeks hänen kanssaan mun murheita. Koronakeväälläkin hän soitteli mulle viikottain ja kyseli mun oloa. Toisinaan koronatilanteessa on se huono puoli, että apua on hankala saada, ja olisi parempi saada apua lähikontaktissa, ei etäyhteyksien kautta.
Tiedän tunteen kyl juu. Tsemppiä anyway.
 

Makkachin

Puudeli
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,134
Reaktioarvo
1,171
Ääh, itse taas en ryhmätöiden avulla saa kavereita ikinä, vaikka kyl niitä tehdessä on tullut mukavia juteltua muille. :D Poikkeuksena tästä ovat kuitenkin viimevuotinen koulun teatteriproduktio, jossa tutustuin mun ryhmätoveriin, ja wanhojen tanssit, jossa tutustuin mun wanhojen pariin. Näiden molempien kaa en kyl enää oo missään tekemisissä, ja wanhojen parin kaa mul on nykyään huonot välit. :(
Itsekin olen huono siinä :D Ihmettelen aina, että miten se toisilla menee aina niin helposti ja luonnostaan.
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
mulle oli huonoa aikaa koska ysiluokalla sairastuin ja lukion tokalla olin opiskelukyvytön. yläaste oli paljon parempaa aikaa, oli muutama kaverikin.
 

tikkuihminen

Blöt
Liittynyt
9.2.2021
Viestejä
105
Reaktioarvo
138
Ei ollu erityisen hyvää aikaa, en saanut kavereita ylläripylläri ja sosiaalisten tilanteiden pelko lisääntyi, jonka takia jopa jätin kursseja kesken ja lopulta jäi koko lukio kesken. Nyt aloitin amkissa, en oo sieltäkään saanut kavereita, mutta oon tässä lukion jälkeisten vuosien jälkeen saanut itsevarmuutta ja rohkeutta, eikä mua edes haittaa olla yksin koulussa. Muutenkin on mukavampaa opiskella kun on ala joka kiinnostaa, lukio ei pääosin niin erityisesti kiinnostanut.
 

huchu

she/they
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
233
Reaktioarvo
244
vasta nyt abivuonna oon nauttinut lukiosta ja se on niin surullista. olin kiinni yhdessä kaveriporukassa lukion 2 ekaa vuotta ja viime kesänä irtauduin siitä ja kaduttaa etten tehnyt sitä aiemmin. oon nykyään niin paljon avoimempi ja rohkeampi enkä niin helvetin sulkeutunut koko ajan. oon tutustunut niin moniin uusiin ihmisiin ja saanu paljon uusia kokemuksia. surettaa se, että lukio loppuu kohta kun tiedän etten suurimpaan osaan ihmisistä varmasti enää pidä yhteyttä.
eli joo ei lukio ole mun mielestä ollu kivaa kun vaan sen puoli vuotta ja harmittaa tosi paljon kun tuntuu että menetin niin vitusti sen takia etten vaan uskaltanut elää.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
Itsekin olen huono siinä :D Ihmettelen aina, että miten se toisilla menee aina niin helposti ja luonnostaan.
No älä muuta sano. Samaa mä mietin itekin. Tyypit tyylii tulevat juttuun saman tien ja käyttävät small talkia luontevasti, kun taas kun minulle yrittää jutella, niin keskustelussa on aina vähän väliä kiusallisia hiljaisuuden taukoja. :D

Yks mun entinen lukiokaveri kaverustui tyyppeihin jo ekana koulupäivänä (huomasin sen Instasta, kuinka sillä oli heti koulupäivän jälkeen meidän koulun opiskelijoita seuraajinaan), ja ihmettelin, et miten se onnistuu tutustuu tyyppeihin noin nopee. D;
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
mulle oli huonoa aikaa koska ysiluokalla sairastuin ja lukion tokalla olin opiskelukyvytön. yläaste oli paljon parempaa aikaa, oli muutama kaverikin.
Höh. :( Itse en osaa sanoo, oliko yläaste vai lukio mul parempaa aikaa, koska molemmissa mua oudoksuttiin.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
Ei ollu erityisen hyvää aikaa, en saanut kavereita ylläripylläri ja sosiaalisten tilanteiden pelko lisääntyi, jonka takia jopa jätin kursseja kesken ja lopulta jäi koko lukio kesken. Nyt aloitin amkissa, en oo sieltäkään saanut kavereita, mutta oon tässä lukion jälkeisten vuosien jälkeen saanut itsevarmuutta ja rohkeutta, eikä mua edes haittaa olla yksin koulussa. Muutenkin on mukavampaa opiskella kun on ala joka kiinnostaa, lukio ei pääosin niin erityisesti kiinnostanut.
Aika harmi, et sul meni lukio lopulta kokonaan kesken. :( Ite oon pitkäaikaisesta uupumuksestani ja sosiaalisten tilanteiden pelostani huolimatta pystynyt käymään koulua suht hyvin. En siis ole lintsannut kuin kolme kertaa lukion aikana, joista kaksi kertaa tapahtui wanhojenkurssilla, koska mulla ei silloin ollut viel tanssiparia, enkä kehdannut esiintyä yksin naurunalaisena muiden parien nähden.

Itseä pelottaa, että joudunko kamppailemaan yksinäisyyteni kanssa vielä korkeakoulussa. Koronavirus kyl antaa ymmärtää, että oon koko loppuelämäni yksin.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
juu en mäkää oo ollu ja juon iha maltillisesti sillo tällö, en juo kännin hakusesti. ei ketää kiinnosta juoks alkoholillista vai alkoholitonta.
Jaa. :D Ite oon saannut semmosen kuvan korkeakouluista, et jos et juo alkoholia -> oot idiootti. Siis kun aina kuulee tai näkee valokuvista korkeakouluopiskelijoiden ryyppäävän haalareissaan. :D
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
vasta nyt abivuonna oon nauttinut lukiosta ja se on niin surullista. olin kiinni yhdessä kaveriporukassa lukion 2 ekaa vuotta ja viime kesänä irtauduin siitä ja kaduttaa etten tehnyt sitä aiemmin. oon nykyään niin paljon avoimempi ja rohkeampi enkä niin helvetin sulkeutunut koko ajan. oon tutustunut niin moniin uusiin ihmisiin ja saanu paljon uusia kokemuksia. surettaa se, että lukio loppuu kohta kun tiedän etten suurimpaan osaan ihmisistä varmasti enää pidä yhteyttä.
eli joo ei lukio ole mun mielestä ollu kivaa kun vaan sen puoli vuotta ja harmittaa tosi paljon kun tuntuu että menetin niin vitusti sen takia etten vaan uskaltanut elää.
Itsellä tää lukion yksinäisyys on just tuntunut tolta, et olisin jäänyt kaikesta paitsi. Kavereiden kaa hengailu käytävillä ja syöminen ruokalassa, hengailu kaupungilla, koulukavereilta saama tuki ja muu hauskuus vaan jäänyt täysin kokematta. :D

Tätä menoa en kyl tuu korkeakoulus mitään opiskelijahaalareita hankkimaan, ellen sit jossain Mäkkärissä ne päällä yksin hengaile. :D
 

ujobiseksuaali

turhautunut matemaatikko ja true bisexual
Liittynyt
6.2.2021
Viestejä
258
Reaktioarvo
213
Jaa. :D Ite oon saannut semmosen kuvan korkeakouluista, et jos et juo alkoholia -> oot idiootti. Siis kun aina kuulee tai näkee valokuvista korkeakouluopiskelijoiden ryyppäävän haalareissaan. :D
on se enne nii ollu mut ei se enää. alkoholittomana pärjää oikee hyvin.
 

varjojenmaa

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
300
Reaktioarvo
305
Itsellä tää lukion yksinäisyys on just tuntunut tolta, et olisin jäänyt kaikesta paitsi. Kavereiden kaa hengailu käytävillä ja syöminen ruokalassa, hengailu kaupungilla, koulukavereilta saama tuki ja muu hauskuus vaan jäänyt täysin kokematta. :D

Tätä menoa en kyl tuu korkeakoulus mitään opiskelijahaalareita hankkimaan, ellen sit jossain Mäkkärissä ne päällä yksin hengaile. :D
Oon nyt opiskellu kahessa korkeakoulussa, enkä hankkinu kummankaan haalareita. En koe jääväni mistään paitsi.
Ja joo alkuperäiseen kysymykseen, lukiovuoteni oli ihan paskaa. Suoritin elämääni menemään, jaksoin ihan järjettömiä päiviä ja siihen päälle vielä aikaavievä taideharrastus. Lukiossa olin täysin yksin, kun kyllästyin yläasteella kiusaamiseen ja ulkopuolelle jättämiseen. Kirjoitin E:n paperit ja pääsin taidekouluun, jossa sairastuin sitten mieleltäni ja päädyin lopulta vaihtamaan alaa. Ainoa hyvä asia taidekoulussa oli, että sain elämäni ensimmäisen tosiystävän, mistä oon joka päivä kiitollinen. <3
Eli joskus paskuudesta voi seurata ihan hyviäkin juttuja. Nyt elämä on ihan ok, vaikka sairaus varjostaa välillä arkea.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
Oon nyt opiskellu kahessa korkeakoulussa, enkä hankkinu kummankaan haalareita. En koe jääväni mistään paitsi.
Ja joo alkuperäiseen kysymykseen, lukiovuoteni oli ihan paskaa. Suoritin elämääni menemään, jaksoin ihan järjettömiä päiviä ja siihen päälle vielä aikaavievä taideharrastus. Lukiossa olin täysin yksin, kun kyllästyin yläasteella kiusaamiseen ja ulkopuolelle jättämiseen. Kirjoitin E:n paperit ja pääsin taidekouluun, jossa sairastuin sitten mieleltäni ja päädyin lopulta vaihtamaan alaa. Ainoa hyvä asia taidekoulussa oli, että sain elämäni ensimmäisen tosiystävän, mistä oon joka päivä kiitollinen. <3
Eli joskus paskuudesta voi seurata ihan hyviäkin juttuja. Nyt elämä on ihan ok, vaikka sairaus varjostaa välillä arkea.
Aika harmi, et säkin oot ollut yksin lukiossa. Itsellä lukio menikin suurimmalti osalti yksinäisyyden kanssa kamppaillessa. Aina joutui pelkää kaikkia mahdollisia ryhmätöitä, syödä ruokalassa melun keskellä yksin ja viettää välitunnit yksin.

Ja harmi, että jouduit jättää taidekoulun kesken. :( Ite haen taidealoille lukion jälkeen, enkä minnekään muualle kuvittelisi meneväni. Minulle on usein sanottu, että taideporukoista löytäisin oman kaveripiirini, mutta uskoako tota, jos täällä kuvislukiossa ei ryhmäläisistäni ollut minulle kaveriksi. :D
 
Ylös Pohja