Mielenterveys Osa meijän luokkalaisista (minä mukaan lukien) sai eilen terkkarilta lappuja

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,596
Reaktioarvo
6,502
Joo en tiiä mihin alueeseen pitäis taas laittaa nii laitoin nyt tähän mieleen ku ahistaa muutenki

Toisessa oli päihde— ja toisessa mielialakysely

Ja se mielialakysely on suoraan netistä otettu masennustesti, oon teheny sen tai vähintäänkin samanlaisen testin ja sain tulokseksi keskivaikean masennuksen :)
Tiiän et se on vaan suuntaa antava vaikka sitä käytetään masennuksen diagnosointiin (oon aika varma et toi testi on yks niistä) vaan ku jee jos se terkkari saa tietää mittää ja sit ku mun ÄITI tullee sinne koululääkäritarkastukseen tai mikä lie se onkaan nii mää kuolen
(Onpas näin btw sekava teksti ainaki mun silmään)
Ahistaa muutenki kaikki ruton terkkarit sun muut ku toi terveydenhoitaja on tässä parin vuojen aikana vaihtunut kymmeneen kertaan varmaan ja on hyvä et tiiän nykyisen terkan nimen ja sen miltä se näyttää, sitä edellisen nimestä ei ollu mittää hajua ja senkin näin kerran vaan seiskaluokan terveystarkastuksessa

Lievästi sanottuna tää on perseestä. Varsinkin ku eilen sai kuunnella muutaman pojan vitsailuja näistä kummastakin kyselyistä (onneksi ei niinkään palijoa tästä mielialakyselystä vaan enemmän päihdejutuista vaikka niistäkään ei kyllä sais vitsailla) ni ahisti ihan hirveesti kuunnella sitä puhetta.

Ja kiva ku se terveystarkastus on ENSI VIIKON TIISTAINA ja ne ruton laput pittää olla täytettynä ja mukana siellä
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,596
Reaktioarvo
6,502
Miks se olis niin hirveetä et äitis sais tietää? D:
Sillä on jo valamiiksi vaikeeta ja varsinkin ku se ei tiiä mitään mun itsemurha-ajatuksista ja mun yrityksestä hukuttaa itteni ni en haluu et se tietää enempää :/
Ja sillä on mun lisäksi yhdeksän muuta lasta huolehittavana ni en haluu et se huolehtii musta
 

Karzaa

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
435
Reaktioarvo
423
Sillä on jo valamiiksi vaikeeta ja varsinkin ku se ei tiiä mitään mun itsemurha-ajatuksista ja mun yrityksestä hukuttaa itteni ni en haluu et se tietää enempää :/
Ja sillä on mun lisäksi yhdeksän muuta lasta huolehittavana ni en haluu et se huolehtii musta
On hyvä et ajattelet äitis tunteita, mut sun täytyy oikeesti ajatella myös itteäs. Kauan sä oikeesti enään jaksat ilman apua? Ja jos nyt jatkat tota yksin selviytymistä ja lopulta kun et enään jaksakkaan ja pahimmillaan teet itsemurhan onnistuneesti. Niin silloinhan sä vasta äidilles aiheutat hirveetä surua ja tuskaa. Äitiäs varmasti helpottaa, jos saa tietää sun olosta ja saat apua.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,596
Reaktioarvo
6,502
On hyvä et ajattelet äitis tunteita, mut sun täytyy oikeesti ajatella myös itteäs. Kauan sä oikeesti enään jaksat ilman apua? Ja jos nyt jatkat tota yksin selviytymistä ja lopulta kun et enään jaksakkaan ja pahimmillaan teet itsemurhan onnistuneesti. Niin silloinhan sä vasta äidilles aiheutat hirveetä surua ja tuskaa. Äitiäs varmasti helpottaa, jos saa tietää sun olosta ja saat apua.
Se on jo valamiiksi tosi huolissaan ku se sai 2kk sit siltä kuraattorilta tietää et viiltelen ja et mulla ylipäätään on paha olo
En haluu aiheuttaa huolta sitä enempää, se vaan ahistaa mua jos se tietää
 

Karzaa

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
435
Reaktioarvo
423
Se on jo valamiiksi tosi huolissaan ku se sai 2kk sit siltä kuraattorilta tietää et viiltelen ja et mulla ylipäätään on paha olo
En haluu aiheuttaa huolta sitä enempää, se vaan ahistaa mua jos se tietää
Siks just sitä varmasti helpottais jos saisit enemmän apua. D: Sulla olis nyt niin täydellinen mahdollisuus saada sitä apua, tee jooko palvelus ittelles ja täytä se mielialakysely rehellisesti tai ainakin melkein. Eihän sun heti tarvii olla kertomassa kaikista vaikeimmista asioista, jos et millään pysty. D:
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,596
Reaktioarvo
6,502
Siks just sitä varmasti helpottais jos saisit enemmän apua. D: Sulla olis nyt niin täydellinen mahdollisuus saada sitä apua, tee jooko palvelus ittelles ja täytä se mielialakysely rehellisesti tai ainakin melkein. Eihän sun heti tarvii olla kertomassa kaikista vaikeimmista asioista, jos et millään pysty. D:
Ehkä mää yritän 🥴
 

deactivated 32

Kokenut
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
143
Reaktioarvo
126
Sillä on jo valamiiksi vaikeeta ja varsinkin ku se ei tiiä mitään mun itsemurha-ajatuksista ja mun yrityksestä hukuttaa itteni ni en haluu et se tietää enempää :/
Ja sillä on mun lisäksi yhdeksän muuta lasta huolehittavana ni en haluu et se huolehtii musta
Kuitenkin sen tehtävänä on ottaa huolta myös sinusta koska olethan hänen lapsi muiden lasten joukossa. Ja ehkä hänen huolensa voi vähentyä jos puhuisit vapaammin sen kanssa, ainakin mun äiti on sanonu et sitä huolettaa jos me ei puhuta
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,596
Reaktioarvo
6,502
Kuitenkin sen tehtävänä on ottaa huolta myös sinusta koska olethan hänen lapsi muiden lasten joukossa. Ja ehkä hänen huolensa voi vähentyä jos puhuisit vapaammin sen kanssa, ainakin mun äiti on sanonu et sitä huolettaa jos me ei puhuta
Mää kyl tiiän, munki äiti on sanonu et siitä tuntuu pahalta ku se ei tiiä mitä mää aattelen ja siitä tuntuu et se ei enää tunne omaa lastansa
Mut mua vaan pelottaa sen reaktio, varsinki ku en vanhemmille uskalla kunnolla puhua oikeen mistään
 

Karzaa

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
435
Reaktioarvo
423
No meillä mennään ihan yhtä aikaa D:
Voit kuitenkin sanoa siinä odotusaulassa äidilles et menisit eka mielummin yksin, kyllä se lääkäreille kans käy. D: Älä turhaan pelkää äitis reaktioo, se varmasti helpottuu, jos puhut suoraan siellä lääkärissä, kun se jo valmiiks tietää et sulla on paha olla. D: <3
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Komppaan muita. Jos sulla on noin vakavia ajatuksia, on parempi vaan, että ainakin se terkkari saa tietää. Joten vastaa ainakin siihen kyselyyn täysin rehellisesti, se on vain sinua varten.
Meillä ainakin on sallittua myös se, ettei huoltaja tule mukaan ollenkaan, se on vain suositus. Vaikka toki sun tilanteessa olisi ihan hyvä, jos äitisi saisi tietää, jotta voisi tukea sua eikä joutuisi huolehtimaan, että mitä jos. Koska mikään ei ole pelottavampaa kuin se, ettei ole varma, mitä läheisen päässä liikkuu ja kuinka veitsenterällä hän kulkee. Tiedän sen itse. Äitisi saattaa järkyttyä alussa, mutta uskon, että hän toipuu siitä äkkiä ja on vain kiitollinen että sai tietää asiasta.
 

moro

Uusi
Liittynyt
19.2.2021
Viestejä
13
Reaktioarvo
15
Kuitenkin sen tehtävänä on ottaa huolta myös sinusta koska olethan hänen lapsi muiden lasten joukossa. Ja ehkä hänen huolensa voi vähentyä jos puhuisit vapaammin sen kanssa, ainakin mun äiti on sanonu et sitä huolettaa jos me ei puhuta
Tähän lisäisin vielä, että se huoli varmasti vähentyy, kun osoitat että yrität saada apua ongelmiisi. Eli kerrot niistä terkkarille ja vaikka terapeutille jos koette että se on hyvä ajatus.

Äidin tarvitsee huolehtia vähemmän kun se tietää että saat ammattilaisen apua, eikä sun, tai äidin, tarvi olla yksin tän asian kanssa.
 
Ylös Pohja