Keho Oukei jauhan mun aknesta ja etenkin yhdestä ikävästä kokemuksesta liittyen siihen

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,599
Reaktioarvo
2,892
Nytten kun taas yritän ajatella että olen nätti akneni kanssa, niin muistuipa mieleeni eräs kokemus. Oliko se lukiossa kun olin juttelemassa psykologin kanssa, jostain täysin muusta aiheesta kuin aknesta. Sitten muistan että se psykologi vaan yhtäkkiä otti mun aknen esille ja sanoi jotain tyylillä "mä mietin että onkohan akne yks syy joka tekee susta ujomman et jos se saatais pois niin oisitko vähemmän pelokas" ei siis todellakaan noilla sanoilla en muista yhtään mutta pääpointti oli tuo. Että se yhisti sen vissiin mun ujouteen tai jotaki

(Ja muutenki mitä vikaa edes on ujoudessa? Ei mitään)

Jotenki se ajatteli että sen takia "haluan piiloutua" tai jotaki.

Ja sitten SEN TAKIA pelkästään aloin syödä jotai aknelääkettä ku se halus että kokeilen.

Muuten en olis edes hankkinu sellast koska en kokenu sitä ongelmaks itelleni silloin.

Surprise surprise mul on edelleen akne eikä se missään vaiheessa lähteny pois vaikka välillä onkin ollu lähes puhdas naama.

En tiiä oliko se joku oricyclin ja siis en oo varma mut tosiaa se taitaa olla ainut kerta ku oon syöny mitään aknelääkettä, ku en oo kokenu sitä vittu ongelmaks.

Naurattaa vitusti ku en olis edes tarvinnut sitä.

Ja nykyään oon sit silleen aina välillä kun muistelen tota tapausta et "eiks mul saa olla aknee vai? Onkse jotenki kiellettyy vai olla ylpee sitä?" :))

Ja sit kuulemma sen takii se "pitäs hoitaa ku se on tulehdus" aijaa no onpa mulle paljon ollu haittaa siitä, ainoot haitat on occasional blood stains ja occasional kipu mut noi on hyvin pieniä asioita mun tapauksessa. Siitä kun ei ole mulle ulkonäöllistä haittaa edes kun en vittu suostu näkemään sitä rumana.

No nykyään sit tosiaa vaa ku yritän ajatella sitä kauniina niin mietin aina tota kokemusta ja ajattelen et onkse muka joku asia mikä on pakko saada pois kun ei se mua haittaa ollenkaan?


Jumalauta että joku psykologikin voi tietyissä asioissa vähän niinkun pilata sun fiilistä asioista. Ku mul on jääny vaa sellane fiilis et se ois joku asia mikä ei saa olla mun naamalla vaikka mua ei ees itteeni haittaa se.

Et kiitti.

Eihän se välttämättä sitä tarkottanu mut vituttaa nytten kun vieläkin mietin tota näinkin pitkän ajan jälkeen. Joo tuli vaa mieleen ku olin äsken pihal ja sivelin mun naamaa ja mun käsi osu 1 kpl näppylään. Siitä sitten heti kunnon traumakimara lähtee pyöriin päässä.

Et niinku miks mul ei sais olla aknee? Eihän siin oo vittu mitää


Ja ne aatteli et "se tekee musta epävarman" ja "se on tulehdus ni se pitäs hoitaa"


Ooooook
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,599
Reaktioarvo
2,892
Ainii :D tää klassikko "pesetsä sun naamaa ikinä"

Ja vastaus: pesen :D tosin nykyään pelkällä vedellä yleensä mutta oli aika kun käytin kaikkia ihan tuotteitakin siihen :D koskaan ei menny akne pois, ja tosiaan kuten sanottu ei edes sillä oricyclinillä :D antakaa mun vaa vittu elää, varmaa mua kiinnostaa onko mun naamalla akne vai ei. Ihan ku se tekis must jotenki ruman
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,599
Reaktioarvo
2,892
Ja tosiaan, ei akne oo mulle mikään vaiva. Hädin tuskin edes huomaan sitä. Se on samanlainen asia mulle ku vaikka vittu kainalokarvat. Eli ei mikään ongelma. Molemmat vaan enemmänkin on olemassa, eikä silleen et ne hirveesti aiheuttais jotain harmia mulle.

Silti kaikki ihmiset sun ympärillä on heti vinkumassa kuinka "oijoijoi eikös tosta aknesta kannattais päästä eroon" tai "kivat kainalokarvat" lmao no niin onkin, ei ne must ainakaa mitkää rumat oo? :D mut jonku mielestä sit näköjään oli.

Ah se stressi mitä vieläkin koen jos mul on toppi ja nostan kättä. Jopa vaikkapa mutsin seurassa koska mietin että sanooko se asiasta jotain vai ei. Yleensä nykyisin ihmiset pitää suunsa kiinni mutta ainahan varmasti joku löytyy joka haluu kommentoida
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,599
Reaktioarvo
2,892
Vaatii vaan niin järkyttävästi pokkaa ihan vaan olla olemassa jos a) oot pullea b) omistat aknen c) et sheivaile hirveästi

Ja omasta mielestäni taas oon pretty af
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,599
Reaktioarvo
2,892
Mitä helkattia?? Nyt on mielenkiintonen tyyppi D::
No kyllä..... Mutta mä sitten ajattelin että tuo on ihan perus.. mutta en tiedä onko se sittenkään nyt ihan perus :D tai että eikö se ole tavallaan vähän rude tolla tavalla alkaa "osottelemaan" sun aknea jos en itse edes niinku puhunu siit mitää 😩
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
No kyllä..... Mutta mä sitten ajattelin että tuo on ihan perus.. mutta en tiedä onko se sittenkään nyt ihan perus :D tai että eikö se ole tavallaan vähän rude tolla tavalla alkaa "osottelemaan" sun aknea jos en itse edes niinku puhunu siit mitää 😩
Toi on vähän saman tyyppinen ko joku vähän ylipainonen oli hommannu ptn ja se pt heti oletti että tyyppi haluais laihuttaa, vaikka se halus vaan voimaa lisää :D:
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,599
Reaktioarvo
2,892
Toi on vähän saman tyyppinen ko joku vähän ylipainonen oli hommannu ptn ja se pt heti oletti että tyyppi haluais laihuttaa, vaikka se halus vaan voimaa lisää :D:
HAAHH joo :D niinpä. Koska tosiaan, kaikkihan haluaa ehdottomasti laihduttaa jos on ylipainoinen. Naurattaa muute se nutrilettin mainos missä se tyyppi sanoo jtn että "tää on helpoks tehty meille, et ei oo oikeestaan niinku tekosyitä" :DDDDDDDDDDD lmao tekosyitä, entä jos ei vaan satu haluumaan laihtumista? Ja herranjumala, entä jos joku on jopa sitä mieltä että näyttää vaikka paremmalta jos on ylipainoinen?? Ku näin sen mainoksen olin sillee mitä vitun tekosyitä, mä en vaan halua laihduttaa :D etenkin kun se on epäterve ajatus että "oon arvokas vasta sitten kun oon laihtunu tarpeeksi". Sitä paitsi, mä oikeesti (ainakin joskus) tykkään mun ulkonäöstä tämmösenä vähän läskimpänä, etenkin kun se tuntuis jopa vähän ahdistavalta jos laihtuisin koska en näyttäis enää iteltäni. Tai no siis, mul on se periaate että en laihduta mutta jos satun laihtumaa (tai lihomaan) ni ei haittaa. Mutta en tosiaankaan yritä laihtua tai lihoa tai mitään. Tämä paino on mulle hyvä. Niin pistäähän tuommosetkin mainokset yms naurattamaan aika lailla 😂 (+ on tosi triggeröivää ja aattele ku joku syömishäiriöinen näkee tollasen???? Tosi tosi triggeröivää imo)
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,599
Reaktioarvo
2,892
HAAHH joo :D niinpä. Koska tosiaan, kaikkihan haluaa ehdottomasti laihduttaa jos on ylipainoinen. Naurattaa muute se nutrilettin mainos missä se tyyppi sanoo jtn että "tää on helpoks tehty meille, et ei oo oikeestaan niinku tekosyitä" :DDDDDDDDDDD lmao tekosyitä, entä jos ei vaan satu haluumaan laihtumista? Ja herranjumala, entä jos joku on jopa sitä mieltä että näyttää vaikka paremmalta jos on ylipainoinen?? Ku näin sen mainoksen olin sillee mitä vitun tekosyitä, mä en vaan halua laihduttaa :D etenkin kun se on epäterve ajatus että "oon arvokas vasta sitten kun oon laihtunu tarpeeksi". Sitä paitsi, mä oikeesti (ainakin joskus) tykkään mun ulkonäöstä tämmösenä vähän läskimpänä, etenkin kun se tuntuis jopa vähän ahdistavalta jos laihtuisin koska en näyttäis enää iteltäni. Tai no siis, mul on se periaate että en laihduta mutta jos satun laihtumaa (tai lihomaan) ni ei haittaa. Mutta en tosiaankaan yritä laihtua tai lihoa tai mitään. Tämä paino on mulle hyvä. Niin pistäähän tuommosetkin mainokset yms naurattamaan aika lailla 😂 (+ on tosi triggeröivää ja aattele ku joku syömishäiriöinen näkee tollasen???? Tosi tosi triggeröivää imo)
Nyt kun mietin tätä viel enemmän ni tajuun yhä paremmin kuinka kertakaikkiaan törkee se mainos on. Miten voi sanoo tolleen et kaikkien ylipainosten pitää laihuttaa ja jos ei laihuta ni ne on jotai tekosyitä? Siis ihan helvetin vastuuton mainos mun mielestä. Ja eikös noita mainoksia oo tullu jo silloin kun minäkin oon ollu tyyliin lapsi ni ei tosiaankaan oo terveellistä sellanen ku muistan että mulla on jo silloin ollu paha mieli siitä että oon hiukan läskimpi eikä sais olla. Kaikki tollaset mainokset helvettiin telkkarista vaa. :D
 
Ylös Pohja