Typerä paljon kulutatte päihteisiin rahaa kuukaudessa?

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
aloin itse miettimään, ja karkeasti laskeskelin että meiltä kahdelta hengeltä menee melkein tonni kuussa päihteisiin. mikä on järjetöntä. joskus menee enemmän, joskus vähemmän, mutta satasia kuitenkin kuussa. mukana alkoholi, tupakka ja muut päihteet. Oon alkanut pohtimaan että monta kymmentä tuhatta sitä on laittanut palamaan ja tökkinyt verenkiertoonsa, ihan järjettömiä määriä kuitenkin. sillä saisi vaikka hienon auton tai mummon mökin Lapista. tai kiertäisi maailmaa.

ja sitä rahaa ei edes olisi, mutta aina sitä jostain repii (ei rikoksia). lainaa, panttaa tai myy tavaraa. haluan lopettaa tämän paskan ja päästä eroon tästä elämäntyylistä missä millään ei ole mitään väliä. D=
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
kieltämättä se saattaa ol aikamoinen kokemus ku ymmärtää, miten paljon rahaa käyttää asiaan x D: can relate

en joka kuukaus osta päihteitä, mut sit ku ostan ni menee varmaan 15-30€ yhen kuukauden aikana
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,840
Reaktioarvo
2,379
En taida yhtään jos ei energiajuomaa lasketa kun sekin on aika tujua...
 

Amislainen

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
544
Reaktioarvo
461
Kuukaudes varmaan 20- 30 € koska siis usein oon ostanu yhes kuukaudes ainakin kaks nuuska kiekkoo jotka maksaa sen 5-6€ riippuu myyjästä ja sit tupakki askejaki oon ostanu ja maksan yhestä tupakki askista 12€ koska hakija pyytää 3-4€ hakuja ja askejakin on voinu mennä ainakin kaks kuukaudes. tosin oon nyt ollu hetken aikaa ilman tupakin ja nuuskan ostamista ku viimeks ku jäin tupakista kii viikko ja seittemän ivää kii niin äiti otti rahapussin enkä oo vielkään saanu takas sitä niin ei paljoo ostella nyt sit päihteitä.
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
silloin kun tupakoin niin 150-200€. nykyään 0-30€. mulla saattaa olla siis useamman kuukauden taukoja juomisessa ja harvemmin juon useammin kuin kerran saman kuukauden aikana.
 

Jjoker

Kokenut
Liittynyt
14.3.2021
Viestejä
105
Reaktioarvo
134
Tosi vaihtelevaa, mutta kuukaudesta riippuen ehkä joku 30€-100€
Kofeiinin menee säännöllisesti n.5€/kk. Alkoholiin kuluva summa vaihtelee tosi paljon, välillä selviää parilla kympillä välillä sujahtaa helposti pari sataa...
Kun poltin vielä tupakkaa meni siihenkin melkein 200€/kk...onneksi oon päässyt siitä eroon.
 

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Jos kofeiini lasketaan, niin kahviin menee noin 4€ kuussa plus muutama alle euron kuppi unicafesta. Suunnilleen joka toinen kuukausi tulee kahviteltua ihan tyyriisti, jolloin summa tuplaantuu :D

Alkoholia ei juurikaan tule ostettua. Siihen kuluu ehkä 0-10€, useimmiten tuo nolla.
 

rukiveer

Kokenut
Liittynyt
12.2.2021
Viestejä
113
Reaktioarvo
71
Aika paljon kyllä, kun baarissa käy usein kerran viikkoon ja sinne uppoo helposti se 50e iltaan
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Keskimäärin varmaan jotain 50€ luokkaa (miksen oo tajunnut seurata tätä koskaan?), joskus enemmän ja joskus vähemmän riippuen esim. käynkö baarissa vai juonko kotona. Joka kuukausi kuitenkin juon kavereiden kanssa muutamaan otteeseen ja aina siihen vähintään se viinipullon hinta menee ja baarissa tietty enemmän. Joskus saatan myös ostaa viiniä vaan itsellenikin jos oon esim. viikonlopun yksin. Ostan tupakkaa askin ehkä kerran 3 kuukaudessa, joten siihen ei hirveästi mene.
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Mä oon alkanut taas ns. casual drinking ja tulee kyllä aika usein ostettua vähän alkoholia. En oo pysähtynyt laskemaan, mutta saatan juoda pullon viiniä parin päivän sisään, tai pari siideriä päivässä, näin siis ihan arkena myös. Täällä alkoholi on suht halpaa, ja viini jota juon on about £3.99
 

badassbish

Pihalla oleva opiskelija
Liittynyt
14.7.2021
Viestejä
216
Reaktioarvo
269
En käytä yhtään päihteisiin, mutta teen tuomia kuluja en oo edes laskenu, koska sitä ostan epäsäännöllisesti kun löydän hyvän yksilön

Jos päihteiden käytön vähentäminen kiinnostaa, kannattaa tutustua sober curious-elämäntyyliin. Siinä pyritään vähentään päihteiden käyttöö, mutta linja ei oo älyttömän tiukka, ellet siis ite haluu olla täysin nollalinjalla
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,967
Reaktioarvo
8,471
En käytä yhtään päihteisiin, mutta teen tuomia kuluja en oo edes laskenu, koska sitä ostan epäsäännöllisesti kun löydän hyvän yksilön

Jos päihteiden käytön vähentäminen kiinnostaa, kannattaa tutustua sober curious-elämäntyyliin. Siinä pyritään vähentään päihteiden käyttöö, mutta linja ei oo älyttömän tiukka, ellet siis ite haluu olla täysin nollalinjalla
Sober curious-gearit
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Ostin uudeksi vuodeksi vajaa 4 euron minipullon, sitä ennen oli melkein puoli vuotta etten ostanu päihteitä ollenkaan. Jos käyn baarissa tms, se tapahtuu ehkä kerran kuussa enkä yleensä osta montaa juomaa. Jos kahvi lasketaan, niin saatan ostaa kerran vuodessa kahvipaketin vieraita varten, kun en enää ite pysty juomaan kahvia
Sanoisin että kuukaudessa menee enintään 20€ päihteisiin, mutta useammin 0€
 

klovni

taivaanrannanmaalari
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
188
Reaktioarvo
129
Alkoholiin menee suunnilleen 40 euroa kuukaudessa. Tupakoin nykyään aika harvoin, ostan pari askia vuodessa.
 
Ylös Pohja