Mielenterveys Pelkään, että kaikki heitetään menkkojen syyksi

TalvinenRasia

Kissan ulkoiluttaja
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
776
Reaktioarvo
752
Kun mulla oli koulussa paljon ahdistusta, äiti sanoi sen johtuvan menkoista. Kun olin ärtynyt, mulle sanottiin sen johtuvan menkoista. Voiko itsetuhoisuus, alakuloisuus ja ahdistuskin siis johtua menkoista? "Sillä on se aika kuukaudesta" sattuu mun sydämeen jostain syystä tosi paljon, koska mulla on varmaan sitten koko ajan menkat. :/
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
mieki vihaan noita "on se aika kuusta" -kommentteja, voi vittu sentään D: jos jollaki on masennusta, ahdistusta ja itsetuhosuutta, niin ei niitä kyllä minkään menkkojen syyks voi pistää (ok kyllähän menkat voi ahdistaa, mutta kuitenkin pitäs erottaa mt-ongelmat menkoista).
samoin vihaan yli kaiken sitä, kun joku kertoo pahasta olostaan, mutta vastauksena tulee joku perinteinen "sitähän se murrosikä teettää, kuuluu vaan nuoruuteen"... argh, ei perkele. tommosille ihmisille semmosia terveisiä, että sinä et tiiä toisen olosta mitään, joten pidä turpa kii.
menis roskiin ne, jotka jaksaa aina vähätellä muita ja hyssytellä kun ongelmista puhutaan ääneen. pahinta mitä voi tehä sillon ku joku kertoo ongelmistaan on vähättely. se toinen on keränny kaiken rohkeutensa ja kertoo siulle jostain vaikeesta asiasta, joten kunnioittasit sitä edes.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,364
Reaktioarvo
2,892
En itsekään ihan ymmärrä miten mulla voisi sitten ihan koko ajan olla menkat. Olenhan sentään jatkuvasti altis ahistuskohtauksille yms ja niitä tapahtuu ihan silloinkin kun ei ole menkat. Itse asiassa en kovinkaan huomaa eroa oman herkkyyteni suhteen, olen yhtä itkuinen ja ahdistunut aina, tai siis, menkoista riippumatta. Tosin mulle ei vissiin olla sanottu mitään tollasta. Mutta omituista tommonen.
 

TalvinenRasia

Kissan ulkoiluttaja
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
776
Reaktioarvo
752
mieki vihaan noita "on se aika kuusta" -kommentteja, voi vittu sentään D: jos jollaki on masennusta, ahdistusta ja itsetuhosuutta, niin ei niitä kyllä minkään menkkojen syyks voi pistää (ok kyllähän menkat voi ahdistaa, mutta kuitenkin pitäs erottaa mt-ongelmat menkoista).
samoin vihaan yli kaiken sitä, kun joku kertoo pahasta olostaan, mutta vastauksena tulee joku perinteinen "sitähän se murrosikä teettää, kuuluu vaan nuoruuteen"... argh, ei perkele. tommosille ihmisille semmosia terveisiä, että sinä et tiiä toisen olosta mitään, joten pidä turpa kii.
menis roskiin ne, jotka jaksaa aina vähätellä muita ja hyssytellä kun ongelmista puhutaan ääneen. pahinta mitä voi tehä sillon ku joku kertoo ongelmistaan on vähättely. se toinen on keränny kaiken rohkeutensa ja kertoo siulle jostain vaikeesta asiasta, joten kunnioittasit sitä edes.
Hyvin sanottu! D: Pääsin itsekin purkamaan turhautumiseni sun viestin kautta.
 

Mikael88

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
201
Reaktioarvo
247
Tuli tästä mieleen kun olin murrosiässä niin jos mulla oli huono olla niin kaikki vain ajatteli että se on vain murrosiän syytä mutta kun mulla oli huonot oltavat kotona niin tympäsihän se ja saattoi näkyä ulospäin huonona olona.😌
 

TalvinenRasia

Kissan ulkoiluttaja
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
776
Reaktioarvo
752
Tuli tästä mieleen kun olin murrosiässä niin jos mulla oli huono olla niin kaikki vain ajatteli että se on vain murrosiän syytä mutta kun mulla oli huonot oltavat kotona niin tympäsihän se ja saattoi näkyä ulospäin huonona olona.😌
Tuo on kamalaa. Oon jutellut tästä erään kaverin kanssa, koska useasti paha olo voidaan tehokkaasti heittää muurrosiän tai nuoruuden piikkiin. Se on kuitenkin väärin ja väheksyy sitä pahaa oloa. Kaikki ei todellakaan johdu muurrosiästä. D: Oon pahoillani, että sullakin on kokemusta tästä. :C
 

Mikael88

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
201
Reaktioarvo
247
Ja murrosikäisenä mun muuttuvaa kehoa haukuttiin kotona vaikka siinä iässä odottaisi saavansa tukea kotiväeltä.
 

TalvinenRasia

Kissan ulkoiluttaja
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
776
Reaktioarvo
752
Ja murrosikäisenä mun muuttuvaa kehoa haukuttiin kotona vaikka siinä iässä odottaisi saavansa tukea kotiväeltä.
Siinä iässä todellakin kuuluisi saada tukea. Mun mielestä on väärin kommentoida negatiivisesti kenenkään kehoa missään tilanteessa. Ilkeät kommentit vaikuttaa hyvin todennäköisesti itsetuntoon pitkäänkin, toivottavasti ei kuitenkaan todella kauan. D:
 
Ylös Pohja