Uutiset Piknik-sana kiellettiin rasistisena ja väkivaltaisena

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Sanoille, joiden uuden merkityksen määrittävät muutama etuoikeutettu valkoinen nainen Twitterissä.
Näinpä, en ymmärrä kyseisten ihmisten tarvetta tehdä kaikesta ongelmaa. Luulevat olevansa jotain maailmanparantajia, vaikka todellisuudessa tekevät asioista vain entistä vaikeampia.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,997
Reaktioarvo
8,482
Näinpä, en ymmärrä kyseisten ihmisten tarvetta tehdä kaikesta ongelmaa. Luulevat olevansa jotain maailmanparantajia, vaikka todellisuudessa tekevät asioista vain entistä vaikeampia.
Oikeastihan nämä ihmiset ovat niitä kovimpia rasisteja, koska heidän mielestään on luonnollista ja oikein luokitella ja arvostella ihmisiä näiden sukupuolen, ihonvärin ja uskonnon mukaan kuin 30-luvun Saksassa tai Yhdysvalloissa. HEIL TWITTER!
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
35,624
Reaktioarvo
2,893
mutta tämä on oikeasti 5/5, vihdoin

"Ketään ei saisi sanoa asunnottomaksi, narkkariksi tai vammaiseksi, koska se määrittelee ihmisen vain yhdellä heitä koskevalla asialla. Sijaan tulisi käyttää ilmaisuja ”henkilö joka kokee asumisessa turvattomuutta”, ”henkilö jolla on aineiden käytön häiriö” ja ”henkilö jolla on vamma”."
Mua ei edes haittaa jos mua sanotaaan mielenterveysongelmaiseksi koska sehän minä olen. Vai pitäiskö mustakin sanoa "henkilö jolla on mielenterveyden häiriö"
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
Mua ei edes haittaa jos mua sanotaaan mielenterveysongelmaiseksi koska sehän minä olen. Vai pitäiskö mustakin sanoa "henkilö jolla on mielenterveyden häiriö"
uskon että tuossa tarkoitetaan ettei ihmisistä puhuttaisi vain narkkareina tai asunnottomina, liian usein unohdetaan että se sairaus tai elämän tilanne on vain pieni osa ihmistä. Siksi en näe hyvänä että usein puhutaan kyseisistä ihmisistä kuin isona, samanlaisena ryhmänä joka antaa kuvan ettei ihminen ole mitään muuta.

esm. narkkari ja ihminen jolla on päihdeongelma, niin jälkimmäinen antaa paljon enemmän tilaa myös muille asioille ja on jopa ns. positiivisempi ilmaisu kuin ensimmäinen.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
35,624
Reaktioarvo
2,893
uskon että tuossa tarkoitetaan ettei ihmisistä puhuttaisi vain narkkareina tai asunnottomina, liian usein unohdetaan että se sairaus tai elämän tilanne on vain pieni osa ihmistä. Siksi en näe hyvänä että usein puhutaan kyseisistä ihmisistä kuin isona, samanlaisena ryhmänä joka antaa kuvan ettei ihminen ole mitään muuta.

esm. narkkari ja ihminen jolla on päihdeongelma, niin jälkimmäinen antaa paljon enemmän tilaa myös muille asioille ja on jopa ns. positiivisempi ilmaisu kuin ensimmäinen.
Toki. Mut must se on vaan vähän monimutkasta alkaa sanoo että "henkilö jolla on sitä ja tätä". Itse tykkään puhua suorempaan enkä kierrellä ja kaarrella.
 
Ylös Pohja