Yliopisto Pitäisikö ilmoittautua saksan kielen alkeiskurssille

Yliopisto, korkeakoulu.

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Tarjolla olisi vaikka mitä hindistä hepreaan ja slovakista kiinaan, mutta jotenkin tuo saksa vaikuttaa kaikkein kiinnostavimmalta. Kurssista saisi 4op, ja uskon että kieli (tai siis sen perusteet) on ruotsin pohjalta helppo omaksua. Sitten jos innostuu oppimaan lisää, niin kakkoskurssin voisi käydä vaikka ensi vuonna.
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,445
Reaktioarvo
2,336
Ilmoittaudu ihmeessä! Jos kiinnostusta löytyy, niin miksei.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,143
Reaktioarvo
5,464
Ilmoittaudu ihmeessä, saksa on hauska kieli.
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Totta kai kannattaa jos kiinnostusta löytyy! Ite opiskelin saksaa 8. luokan ajan ja ihan kivaa se oli, mutta kuulin muilta sit kun lähin siitä koulusta ja muilla jatku vielä ysillä, että se alko mennä siinä vaiheessa melko vaikeeks jo D: Mut saksa on kyllä hauska kieli ja miulla se ainakin meni hyvin, jos sulla on kielipäätä muidenkin kielien osalta niin veikkaan että saksa luonnistuu myös.
 

Lukutoukka_05_

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,066
Reaktioarvo
997
Ota jos haluut. Ite oon opiskellut sitä 3 asti ja aika perseestä on. Nyt lukiossa jatkan sen lukemista lyhyenä.
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
kannattaa. saksan kieliopissa ruotsi ei kylläkään tosin auta yhtään, ja itselläni saksan ensimmäiset viikot olivat ihan puhdasta lauseiden ulkoa opettelua. sitten kun se kieliopin logiikka aukeaa niin kielen opiskelu helpottaa huomattavasti. sanastossa on joitain samankaltaisuuksia ruotsin kanssa, mutta tosi moni muu saksanlukija on sanonut että se vain sekoittaa ja kielet menevät keskenään sekaisin. tein itsekin lukiossa joskus sen virheen että ruotsin aineeseen lipsahti saksaa. :D mut saksa on tosi kaunis kieli ja euroopassa nyt ihan semi hyödyllinenkin.
 

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
Aina M, koska opiskelu ei oo ikinä ajanhukkaa.
 

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Ota jos haluut. Ite oon opiskellut sitä 3 asti ja aika perseestä on. Nyt lukiossa jatkan sen lukemista lyhyenä.
Mulla on vähän samanlaisia kokemuksia venäjästä, jota aloin lukea vitosella. Ysiluokalla koko kielessä ei ollut enää päätä eikä häntää, mutta haukionkala-tekniikka tuotti ihan hyviä arvosanoja. Lukiossa jatkoin opiskelua lyhyenä, jolloin venäjä nousi sieltä pohjalta lemppariaineeksi, ja pysyi sellaisena aina kirjoituksiin asti. Toivottavasti sinäkin saat uutta motivaatiota saksaan!
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
Mulla on vähän samanlaisia kokemuksia venäjästä, jota aloin lukea vitosella. Ysiluokalla koko kielessä ei ollut enää päätä eikä häntää, mutta haukionkala-tekniikka tuotti ihan hyviä arvosanoja. Lukiossa jatkoin opiskelua lyhyenä, jolloin venäjä nousi sieltä pohjalta lemppariaineeksi, ja pysyi sellaisena aina kirjoituksiin asti. Toivottavasti sinäkin saat uutta motivaatiota saksaan!
mulla on tää sama. :D mulla oli a-saksa ja sain erityisluvalla lopettaa sen kesken koska en päässyt edes sanakokeita enää läpi. lukiossa uusi alku lyhyenä ja kirjoituksista e.

onkohan vika a-kielten opetustyylissä vai lasten motivaatiossa?
 

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
No pitihän se arvata, se kurssi menee päällekkäin yhden oman pääaineen kurssin kanssa, joka on tärkeämpi kuin saksa. Saksan kurssilla on kuitenkin enemmän kokoontumisia, joten tuskinpa se mitään haittaa jos kerran viikossa käy läpi uuden asian itsenäisesti... En usko että olen ainoa joka tekisi niin, ja suurimmalla osalla kursseista on muutenkin vaihtoehtona käydä koko paketti pelkästään verkossa.
 
Ylös Pohja