Vaatteet "pitää kyllä olla takki tuossa päällä, ettei tissit pompi naapuriin. on tuo paita kyllä aika avonainen"

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
... miks sua ei äiti haitannu kesällä ku miulla oli tää paita, mut nyt se on yhtäkkiä kauhee ongelma ja jotenki tyrkkyä? samoin viime talvena ku miulla oli hieman lyhyempi paita ja näky ehkä millin tissivako, niin se oli äidilleni kauhee ongelma, kun miun entinen miesope tuli vastaan. että hui kamala, sehän oli kauheen sopimatonta ja anto miusta sellasen kuvan, että haluun esitellä itteeni -_-
JA täytän parin kuukauden päästä 17, joten ei voi ihan oikeesti vituttaa noin paljon, että oma tytär pukeutuu miten haluaa. eikä tää miusta oo mitenkään paha, aattelen vaan että tää paita on kiva ja haluun käyttää tätä sen takia. MIKSI kaikki aattelee aina vaan jotaki seksiä joka asiassa ja näkee naisen pukeutumisen miehen katseen kautta? vaatteet on vaatteita ja niitä ei pitäs erotella "sopimattomiks" ja "tavallisiks". sitäpaitsi kuka muka pystyy määrittelemään virallisesti, mitkä vaatteet on ns. sopimattomia ja mitkä ei? koska pukeudutpa sie miten vaan, niin aina se on jollekin ongelma. joku saattaa pitää jotain paitaa "mauttomana", kun taas toisen mielestä se on ihan tavallinen.
pistetään (sisäistetty) naisviha näkyväksi. mua ärsyttää tää niin paljon, että ei tosikaan.
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
oon pöyristyny yhestä toisestakin asiasta. näin uutisartikkelin jossa puhuttiin siitä, millasia tapoja suomessa oli ennenvanhaan. no siinä sit selitettiin jotain, että naiset ei 1960-luvulla saanu mennä yksin ravintolaan, koska pelättiin että naiset alkais vonkaamaan jotain seksiä miehiltä / tarjois maksullista seuraa yms. jos nainen kuitenki sattu menemään ravintolaan yksin, hän joutu istumaan jossain nurkassa ja häntä suurinpiirtein vahdittiin, ettei hän varmasti tee mitään. myöskin naiset käytti tuohon aikaan hameita sen takia, että ois ollu asiatonta, jos naisen jalat ois näkyny (???). hameen takia ne oli siellä helmojen alla piilossa. äitini mielestä tää ei sitten oo mitenkään yhteydessä naisvihaan :))
 
Liittynyt
10.9.2021
Viestejä
256
Reaktioarvo
270
Ei herranjestas ton sun äitis kanssa. Siis oikeesti! Ei toisten pukeutumista saa tolleen kommentoida, se on sun oma päätös mitä puet. Ja jos nyt on vielä sama paita kyseessä mitä oot aikasemminki käyttäny ja sillon ei ollu ongelma, nii en kyllä tajuu. Ei sun äitis sitä päätä mitä ja millasia vaatteita sä käytät, jos se häiritsee häntä että sä käytät vaatteita joista SÄ pidät nii se on sit hänen ongelmansa ja hän voi pitää ne mielipiteet ominaan. Tollanen saa kyllä vaan vihaseks. D:
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,899
Reaktioarvo
8,451
oon pöyristyny yhestä toisestakin asiasta. näin uutisartikkelin jossa puhuttiin siitä, millasia tapoja suomessa oli ennenvanhaan. no siinä sit selitettiin jotain, että naiset ei 1960-luvulla saanu mennä yksin ravintolaan, koska pelättiin että naiset alkais vonkaamaan jotain seksiä miehiltä / tarjois maksullista seuraa yms. jos nainen kuitenki sattu menemään ravintolaan yksin, hän joutu istumaan jossain nurkassa ja häntä suurinpiirtein vahdittiin, ettei hän varmasti tee mitään. myöskin naiset käytti tuohon aikaan hameita sen takia, että ois ollu asiatonta, jos naisen jalat ois näkyny (???). hameen takia ne oli siellä helmojen alla piilossa. äitini mielestä tää ei sitten oo mitenkään yhteydessä naisvihaan :))
Itse olen pyöristynyt siitä, ettei Välimeren etelä- ja itäpuolisissa valtioissa voi tehdä näin yhä! Ja vielä pöyristynyt olen siitä, ettei naiset voi viettää seuraa kahdestaan julkisesti maassa, joka on maailman toiseksi suurimman uskonnon pesäpaikka! Ja näitä tapoja ei mitenkään paheksuta täällä päin, vaan enemmin rahoitetaan hallintojen toimintaa!

Mutta niin, siveyssäännöt olivat tosiaan erilaiset aikoinaan. Samaten tuohon aikaan Suomessa oli laitonta jopa juoda keskiolutta, jos ei syönyt samalla jotain ja sen takia meillä on vahva voileipä- ja sämpyläkulttuuri huoltoasemilla koska rattijuoppous oli hyväksyttävämpää kuin juominen ilman syömistä.
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Kai se on kyse kehon lämpimänä pitämisestä eikä tyrkyttämistä, eikä äitisi halua suojella sinua lapsena vaan miesten himojen kyltymättömänä kohteena.
oon kyllä monesti saanu kuulla äidiltäni nimenomaan siitä "mauttomuudesta" enkä siitä, et pitäs pitää keho lämpimänä talvella. toki sillon oli talvi kun näin sen miun entisen open, mutta oltiin kuitenki kaupassa. siellä miulla tuli kuuma, jonka takia olin sitten takki auki. se oli äidilleni kamala järkytys, että hänen tyttö pukeutuu naisellisesti (muttei sekään paita ollu edes paljastava, ihan normaali crop top mitä nuoret pitää) :D tosin äiti on kyl sanonu myös et on eri asia pitää paljastavia vaatteita kesällä ku talvella, joten ehkä siinä voi olla jotain perääkin, että hän ei haluu miun jäätyvän. enemmän taitaa kuitenki olla kyse siitä, et hän pitää sitä tyrkkynä, jos on vähänki paljastavammat vaatteet.

ääh en tiiä saako tästä mitään selvää D:
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Ei herranjestas ton sun äitis kanssa. Siis oikeesti! Ei toisten pukeutumista saa tolleen kommentoida, se on sun oma päätös mitä puet. Ja jos nyt on vielä sama paita kyseessä mitä oot aikasemminki käyttäny ja sillon ei ollu ongelma, nii en kyllä tajuu. Ei sun äitis sitä päätä mitä ja millasia vaatteita sä käytät, jos se häiritsee häntä että sä käytät vaatteita joista SÄ pidät nii se on sit hänen ongelmansa ja hän voi pitää ne mielipiteet ominaan. Tollanen saa kyllä vaan vihaseks. D:
oon niin samaa mieltä kaikesta D: sillon viimeks oli kesä ku käytin sitä ja nyt on jo aika viileä ilma, niin ehkä sekin hieman vaikuttaa siihen et hän mainihti asiasta, mutta paljon enemmän hän on asettaa painoarvoa sille kuinka "mautonta" tuollanen pukeutuminen on. miun päähän ei mitenkään mahu, että miten jonkun toisen pukeutuminen voi haitata. on kontrolloimista puhuu toiselle tolleen ikävään sävyyn pukeutumisesta ja sillonki kun näin sen miun entisen open (joka "lähenteli" mua joskus), niin äitini vielä jotenkin syyllisti mua siitä sen paidan takia. se sano jotain, että "älä sitten käytä tollasta paitaa, jos et haluu et se ope on jotenkin epämukava sua kohtaan"... niinku mitä aktuaalista vittua????? hän sitten väitti myöhemmin ettei tarkottanu asiaa noin, mutta kyllä se silti järkyttää edelleen. vähän vaikee uskoo ettei tarkottanu, kun kauhisteli niin paljon sitä paitaa koko ajan.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,899
Reaktioarvo
8,451
oon kyllä monesti saanu kuulla äidiltäni nimenomaan siitä "mauttomuudesta" enkä siitä, et pitäs pitää keho lämpimänä talvella. toki sillon oli talvi kun näin sen miun entisen open, mutta oltiin kuitenki kaupassa. siellä miulla tuli kuuma, jonka takia olin sitten takki auki. se oli äidilleni kamala järkytys, että hänen tyttö pukeutuu naisellisesti (muttei sekään paita ollu edes paljastava, ihan normaali crop top mitä nuoret pitää) :D tosin äiti on kyl sanonu myös et on eri asia pitää paljastavia vaatteita kesällä ku talvella, joten ehkä siinä voi olla jotain perääkin, että hän ei haluu miun jäätyvän. enemmän taitaa kuitenki olla kyse siitä, et hän pitää sitä tyrkkynä, jos on vähänki paljastavammat vaatteet.

ääh en tiiä saako tästä mitään selvää D:
No kyllä saa, äidillesi on vaikea muuttua nykyiseen muotiin meneväksi. En minäkään arvosta yhtään paljaita linkkoja lapsilla saati lukiolaisilla.
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
jos sun äiti kirjaimellisesti sano noin, ku otsikossa, ni ei kyl ekana tulis mieleen että äitiäs ois se sinun jäätyminen kiinnostanut. outoa kyl on se, että ei kommentoinu asiaa kesällä eli nojoooo voihan olla, että sano ton juuriki siks ettei haluis et jäädyt - mut... miksei hän sit sanonu vaa niin?

eipä ole äitisi eikä kenenkään muun asia kommentoida sun vaatteita, voit sanoa ens kerralla iha suoraan et juuh sit loppuu tollanen. sinä saat pitää sellasia vaatteita ku itse haluat, hohhoijaa. D: ja on erittäin hyvä kysymys, että miks aina ajatellaan seksiä ja itsensä esitteyä - toisaalta, mitä väliä vaik esitteliskin itseään? mutta niin, iha honestly, jos äitis viel kommentoi noin ni voit kysyä, että miksi sä seksualisoit mua ja mun vaatteita? koska niinhän hän aika lailla tekee. also, naurahdin mielikuvalle et tissit pomppais naapuriin 🤣🤣 se ois jo aikamoista, toisaalt siinähä pomppis sitten.

(sisäistetty) naisviha näkyväksi, todellakin! kaikki mukaan talkoisiin!
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
jos sun äiti kirjaimellisesti sano noin, ku otsikossa, ni ei kyl ekana tulis mieleen että äitiäs ois se sinun jäätyminen kiinnostanut. outoa kyl on se, että ei kommentoinu asiaa kesällä eli nojoooo voihan olla, että sano ton juuriki siks ettei haluis et jäädyt - mut... miksei hän sit sanonu vaa niin?

eipä ole äitisi eikä kenenkään muun asia kommentoida sun vaatteita, voit sanoa ens kerralla iha suoraan et juuh sit loppuu tollanen. sinä saat pitää sellasia vaatteita ku itse haluat, hohhoijaa. D: ja on erittäin hyvä kysymys, että miks aina ajatellaan seksiä ja itsensä esitteyä - toisaalta, mitä väliä vaik esitteliskin itseään? mutta niin, iha honestly, jos äitis viel kommentoi noin ni voit kysyä, että miksi sä seksualisoit mua ja mun vaatteita? koska niinhän hän aika lailla tekee. also, naurahdin mielikuvalle et tissit pomppais naapuriin 🤣🤣 se ois jo aikamoista, toisaalt siinähä pomppis sitten.

(sisäistetty) naisviha näkyväksi, todellakin! kaikki mukaan talkoisiin!
kyllä hän sano just noin ku otsikossa, mikä on hyvin hämmentävää D: luulen myös et ehkä siinä on hieman kyse säästäkin (kun tosiaan kesällä on ok mutta talvella ei), mut ennen kaikkea hän paheksuu sitä "mauttomuutta".

oot todellakin oikeessa D: jotenki vaan jäädyin siinä aika pahasti, kun vitutti se miten taas kerran hän päättää kommentoida miun pukeutumista ku hän ei tykkää. jatkossa aion kyllä sanoa, koska kukaan muu ei voi päättää miun pukeutumisesta.
ja niinpä! aika moni meikkaakin vaan ittensä takia että näyttäs omasta mielestään hyvältä, joten miksei jotkut tajua, että myös vaatteet voi yhtälailla olla vaan itteä varten. mutta en ymmärrä mikä ongelma siinäkään on, vaikka joku haluis huomiota sillä? ja todellakin tuo kommentointi on seksualisoimista ja vallankäyttöä, jolle pitäs ehdottomasti saada loppu D: mutta en usko että se päivä koskaan tulee :/
miustakin tuo kommentti oli kyllä niin absurdi että huhhuh :DD

kyllä!! ei ku vaan talkoot pystyyn!
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,440
Reaktioarvo
2,333
Ihan ymmärrettäväähän tuo on, ainakin minun mielestäni. On täysin luonnollista, että vanhempi haluaa hieman suojella lastaan ei-toivotuilta katseilta yms.

Itsehän pukeudun mahdollisimman peittävästi, oman tyylin rajoissa, mutta sehän on vain makukysymys.
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Ihan ymmärrettäväähän tuo on, ainakin minun mielestäni. On täysin luonnollista, että vanhempi haluaa hieman suojella lastaan ei-toivotuilta katseilta yms.

Itsehän pukeudun mahdollisimman peittävästi, oman tyylin rajoissa, mutta sehän on vain makukysymys.
tavallaan joo miekin ymmärrän, mutta kyllä hänellä on selvästi ollu välillä semmosia ylilyöntejä, joita en pysty mitenkään ymmärtämään. huolissaan saa olla, mut sit kun se menee hänellä helposti sellaseks piikittelyks, niin se tuntuu miusta pahalta. ja miekin pukeudun pääosin aika peittävästi (siis yleensä paidat on ihonmyötäsiä, mutta esim. rintavako ei näy ollenkaan ja ne on myös suhteellisen pitkiä). joskus tykkään kuitenki erityisesti kesällä käyttää hieman lyhkäsempiä paitoja ja näyttää vähän enemmän paljasta pintaa, mut en kyllä sanois että miun paidat tai mitkään vaatteet on ns. liian paljastavia.
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
kyllä hän sano just noin ku otsikossa, mikä on hyvin hämmentävää D: luulen myös et ehkä siinä on hieman kyse säästäkin (kun tosiaan kesällä on ok mutta talvella ei), mut ennen kaikkea hän paheksuu sitä "mauttomuutta".

oot todellakin oikeessa D: jotenki vaan jäädyin siinä aika pahasti, kun vitutti se miten taas kerran hän päättää kommentoida miun pukeutumista ku hän ei tykkää. jatkossa aion kyllä sanoa, koska kukaan muu ei voi päättää miun pukeutumisesta.
ja niinpä! aika moni meikkaakin vaan ittensä takia että näyttäs omasta mielestään hyvältä, joten miksei jotkut tajua, että myös vaatteet voi yhtälailla olla vaan itteä varten. mutta en ymmärrä mikä ongelma siinäkään on, vaikka joku haluis huomiota sillä? ja todellakin tuo kommentointi on seksualisoimista ja vallankäyttöä, jolle pitäs ehdottomasti saada loppu D: mutta en usko että se päivä koskaan tulee :/
miustakin tuo kommentti oli kyllä niin absurdi että huhhuh :DD

kyllä!! ei ku vaan talkoot pystyyn!
toivottavasti arvostelee kaikkea muutakin mauttomuutta maailmassa ku sinun vaatteita, just saying 👀

niin oon, tiedän olevani D: lol. anyway, hyvä sinä! saat pukeutua ihan silleen ku haluat, hitot joidenki muiden kommenteista.
ja oon samaa mieltä basically kaikesta mitä sanoit D:: you go girl! varsinkin toi, että se on seksualisointia ja vallankäyttöä - juuri sitä se on.

hmm, mietin tota, ku jotkut sanoo, että ehk äitis haluu suojella sua. joo, iha luonnollista - mut eiks se oo teijänki mielestä outoa, miten tätä ongelmaa yritetään ratkaista? naisen pitäisi olla pukeutumatta provokatiivisesti ja naisen pitäisi tietää, että miehet kommentoi ja ahdistelee ynnä muuta ja äidit opettaa tyttärilleen tän - koska muutakaan ei voi, ku kukaan ei opeta miehille et ny loppuu toi paska. outoa ja surullista, et viel vuonna 2021 asiat on näin typerästi 👀 jaha, tästä tuliki samalla pieni avautuminen, mut tuli vaan mieleen.

pointti oli se et suojella saa, mut sillä on tosi paljon väliä, miten sen osottaa tai sanoo. ei ainakaan tolla kommentilla, mut ei kaikki toki osaa sanoa tollasia asioita äänee - vaikka helpottais aiiiika paljon elämää ku osais. voi olla, et sun äidillä oli monta syytä, mut toi ulostulo kertoo eniten siitä, että hän objektisoi sua. ja se on se isoin ongelma D:
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
30,429
Reaktioarvo
2,891
Ihan ymmärrettäväähän tuo on, ainakin minun mielestäni. On täysin luonnollista, että vanhempi haluaa hieman suojella lastaan ei-toivotuilta katseilta yms.

Itsehän pukeudun mahdollisimman peittävästi, oman tyylin rajoissa, mutta sehän on vain makukysymys.
Voi toki haluta suojella mutta se on silti henkiön oma asia miten pukeutuu. Ei mikään lakikaan kiellä alaikäistä tyttöä pukeutumasta vaikka paljastavasti jos haluaa. Se on sitten tuijottelijoiden oma häpeä mutta ei ole kenenkään tehtävä suojata itseään muiden katseilta
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Voi toki haluta suojella mutta se on silti henkiön oma asia miten pukeutuu. Ei mikään lakikaan kiellä alaikäistä tyttöä pukeutumasta vaikka paljastavasti jos haluaa. Se on sitten tuijottelijoiden oma häpeä mutta ei ole kenenkään tehtävä suojata itseään muiden katseilta
näin juuri!! kyllä muuten ärsytti tänäänki, kun äiti kauhisteli vaateostoksilla, että "ei kai vaan oo iso kaula-aukko?" (ei siis ollu, mielestäni ns. normaali)... samoin mua ihmetyttää, kun välillä hän on silleen et "on tosi hyvä ku haluut korostaa siun parhaita puolia" (tässä tapauksessa rintoja), mut sit kuitenki sieltä tulee taas se sisäistetty naisviha ja sellanen, että on tyrkkyä pukeutua paljastavammin. hän sanoo niitä pukeutumiseen liittyviä naisvihakommenttejaan (jotka on siis ihan selkeitä eikä niistä voi erehtyä mitenkään) ja sitten myöhemmin vetää liinat kiinni että ei, en mie noin tarkottanu. sama oravanpyörä jatkuu aina ja alkaa joka kerta uudestaan se laulu siitä, miten naisen kuuluu olla siveellinen. siis ööh, välillä haluut että "korostan" rintojani hieman mutta toisinaan se kutittaa siun persettä ihan valtavasti??? koita jo päättää🙄
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
30,429
Reaktioarvo
2,891
näin juuri!! kyllä muuten ärsytti tänäänki, kun äiti kauhisteli vaateostoksilla, että "ei kai vaan oo iso kaula-aukko?" (ei siis ollu, mielestäni ns. normaali)... samoin mua ihmetyttää, kun välillä hän on silleen et "on tosi hyvä ku haluut korostaa siun parhaita puolia" (tässä tapauksessa rintoja), mut sit kuitenki sieltä tulee taas se sisäistetty naisviha ja sellanen, että on tyrkkyä pukeutua paljastavammin. hän sanoo niitä pukeutumiseen liittyviä naisvihakommenttejaan (jotka on siis ihan selkeitä eikä niistä voi erehtyä mitenkään) ja sitten myöhemmin vetää liinat kiinni että ei, en mie noin tarkottanu. sama oravanpyörä jatkuu aina ja alkaa joka kerta uudestaan se laulu siitä, miten naisen kuuluu olla siveellinen. siis ööh, välillä haluut että "korostan" rintojani hieman mutta toisinaan se kutittaa siun persettä ihan valtavasti??? koita jo päättää🙄
....... Aika outoa... Toisaalta ymmärrettävää koska naisvihaa on kuitenkin aika helppo sisäistää. Sama juttu koskee miehiä, niidenkin on ilmeisesti aika helppo sisäistää stereotypioita. Esim todella moni mies edelleen toistelee sitä samaa stereotypiaa tai sukupuoliroolia siitä että ei miehet itke tai ei ainakaan usein. Ja täähän on siis niille itselleen haitallista ja silti ne sisäistää sen koska ne ei haluu vaikuttaa naiselliselta. Kaikki meistä on aivopesty siihen samaan roolitukseen. Mäkin oon koko elämäni enemmän tai vähemmän ajatellu että on noloa että mulla on matala ääni ja että on noloa että tykkään tytöistä koska se on epänaisellista. En tiiä, näyttää vähän toivottomalta ku sukupuoliroolit vieläkin on niin tiukassa mun mielestä.
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
näin juuri!! kyllä muuten ärsytti tänäänki, kun äiti kauhisteli vaateostoksilla, että "ei kai vaan oo iso kaula-aukko?" (ei siis ollu, mielestäni ns. normaali)... samoin mua ihmetyttää, kun välillä hän on silleen et "on tosi hyvä ku haluut korostaa siun parhaita puolia" (tässä tapauksessa rintoja), mut sit kuitenki sieltä tulee taas se sisäistetty naisviha ja sellanen, että on tyrkkyä pukeutua paljastavammin. hän sanoo niitä pukeutumiseen liittyviä naisvihakommenttejaan (jotka on siis ihan selkeitä eikä niistä voi erehtyä mitenkään) ja sitten myöhemmin vetää liinat kiinni että ei, en mie noin tarkottanu. sama oravanpyörä jatkuu aina ja alkaa joka kerta uudestaan se laulu siitä, miten naisen kuuluu olla siveellinen. siis ööh, välillä haluut että "korostan" rintojani hieman mutta toisinaan se kutittaa siun persettä ihan valtavasti??? koita jo päättää🙄
hmph D: voiko olla, et hän yrittää päästä sisäistetystä naisvihasta eroon? sillon ku yrittää päästä asenteistaa eroon ni ns. lipsuminen on niinku normaalia, koska asenteet on tietystikin tosi syvällä meissä. on toiki jotain, et hän ei aina kommentoi typerästi, mut ei se silti ok ole et sanoo noin D: also... siveellisyys my ass! toivottavast hän joku päivä tajuu, et ihmiset todellakin saa pukeutua iha sillee ku haluaa ja vika on yhteiskunnan rakenteissa asti, jossa sisäistetty naisviha luuraa. jos koet, että pystyt, ni voit kysyäki suoraan et miks hän välil sanoo näin ja välil taas näin D:
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,689
Reaktioarvo
1,624
No, jos sun käyttämät vaatteet tuntuu susta mukavalta, sekä ulkona pukeudut säänmukaisesti (tarpeeksi lämpimästi/viileästi jne.) - niin eihän niissä mitään ongelmaa pitäis olla. D:
 
Ylös Pohja