Musiikki Popmusiikki ei tunnu enää miltään

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Nyt kun oon muutaman vuoden kuunnellut enemmän rock ja metallimusiikkia, niin oon huomannut, että harva pop tai muun genren biisi herättää enää samalla tavalla tunteita. Jos löydän kappaleen, jossa on hyvä melodia, niin etin siitä melkein aina rock tai metalli coverin, koska ne vaan kuulostaa tosi usein paremmilta. Jotenkin jännä, kun olin pieni ja Lordi oli euroviisuissa pompin esityksen ajan mukana ihan fiiliksissä. Äiti kuunteli niihin aikoihin HIM:iä ja nykyään, kun kuuntelen HIM:in musiikkia tulee aina tosi kotoisa ja turvallinen olo. Kuitenkin sitten kasvoin aluksi suomipopin ja lopulta myös ulkomaalaisen popmusiikin kuuntelijaksi.

Paitsi, kun muutama vuosi sitten sisko löysi kavereidensa kautta rockin. Aluksihan en tykännyt niistä biiseistä yhtään, mutta lopulta lähinnä HIMin ja Blind Channelin saattamana lämpenin rockille ja metallille ja nyt menee Guns N' Rosesit ja Slipknotitkin. Rock ja Metallikeikoillakin on ihan oma meininkinsä ja haluan mahdollisimman pian taas joillekin rockfestareille. Oon niin kiitollinen, että löysin taas rockmusiinkin, on hyvin todennäköistä, että tästä ei oo enää paluuta ainakaan täysin popmusiikin pariin.
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,882
Reaktioarvo
1,406
Vaikken ole itse juuri koskaan välittänyt pop musiikista, tuli sitä joskus jonkin verran kuunneltua, mutta sitten löyty power-metal, ja sen kautta muut metalligenret, eikä sen jälkeen kovin moni genre ole kuulostanut juuri miltään.
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Tiiän tunteen. Joskus 15(?)-vuotiaana aloin kuuntelemaan rokkia, punkkia ja metallia, ja kaikki muu musiikki oli paskaa, vaikka aiemmin olin tykännyt melkein kaikesta musiikista (paitsi räppiä en oo koskaan kuunnellu vapaaehtoisesti). Nyt melkein 6 vuotta myöhemmin kuuntelen edelleen enimmäkseen rokkia yms. Tosin poikkeuksiakin on; mun soittolistalta löytyy myös vanhaa (kasari ja vanhempaa) poppia ja jopa vähän iskelmää
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Mullekin Lordi ja HIM ovat just sellaiset bändit, jotka ovat innoittaneet rokki ja metallimusiikin maailman, noiden lisäksi myös The Rasmus ja Nightwish. Kuuntelen nykyään ihan kaikenlaista rokkia.
Peruspoppi menee hiprakassa.
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Mulla taas käynyt toisin Kuuntelin nuorempana paljon rokkia ja välttelin poppia. Nykyään kuuntelen pääasiassa poppia.
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,446
Reaktioarvo
2,337
Joo, kuulostaa harvinaisen tutulta :D

Pienenä kuuntelin suomirokkia ja mitä Radio Rockilta aina tulikaan, siitä siirryin englanninkieliseen rokkiin ja metalliin. Sitten 4-5. luokalla kaverien takia pakotin itseni kuuntelemaan peruspoppia ja suomalaista junttipoppia.

Muutama vuosi (eli 7. luokalla) sitten löysin taas sinfonisen metallin, siitä siirryin power metalliin ja death metalliin, välillä black metalliinkin.

Nykyään menee melkein kaikki musiikki, mutta radiopoppi on kyllä listan alapäässä. Joitain harvoja ja valittuja k-pop-ryhmiä kuuntelen (DC ja Pixy), klassista musiikkia, suomalaista iskelmää ja 2010-luvun alkupuolen suomipoppia, j-metallia, 80-luvun radiohittejä... Metallin alalajit silti ykkösenä. Ei siitä raskaasta musiikista vain kasva ulos.

Lisään vielä, että musiikkimakuni vaihtelee hieman "kausittain". Nyt on suomipainotteisempi kausi meneillään.
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,839
Reaktioarvo
2,378
Mä en ole oikein koskaan saanut popista mitään kiksejä tai intoa kun siinä ei ole sellaista tiettyä agressiivista habitusta ja kapinallisuutta. Oon aina ollut koulussakin vähän ulkopuolinen suureksi osin musamaun takia kun melkein kaikki kuunteli poppia ja r&b:tä ym listahittejä ja itse oon aina ollut hyvin raskaan musan ystävä. :p
 

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Mä en ole oikein koskaan saanut popista mitään kiksejä tai intoa kun siinä ei ole sellaista tiettyä agressiivista habitusta ja kapinallisuutta. Oon aina ollut koulussakin vähän ulkopuolinen suureksi osin musamaun takia kun melkein kaikki kuunteli poppia ja r&b:tä ym listahittejä ja itse oon aina ollut hyvin raskaan musan ystävä. :p
Toi on kyllä inhottavaa, jos jää ulkopuoliseksi musamakunsa takia. :( Se on välillä aika puuduttavaa, kun joka paikassa soi aina ne samat listahitit, kun suurin osa niitä kuuntelee.
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,446
Reaktioarvo
2,337
Mä en ole oikein koskaan saanut popista mitään kiksejä tai intoa kun siinä ei ole sellaista tiettyä agressiivista habitusta ja kapinallisuutta. Oon aina ollut koulussakin vähän ulkopuolinen suureksi osin musamaun takia kun melkein kaikki kuunteli poppia ja r&b:tä ym listahittejä ja itse oon aina ollut hyvin raskaan musan ystävä. :p
Tuostapa muistukin mieleeni tämä muutaman vuoden takaa:

Olin kaveriporukan pikkujouluissa ja musiikki oli mallia "Listahitit, melkein joululauluja." Sitten sattui tulemaan minun vuoroni laittaa musiikkia, ja laitoin jotain vähän raskaampaa rokkia. Kaikki poistuivat huoneesta. Jäin sinne sitten koko loppuillaksi istumaan yksinäni kuunnellen omaa musiikkiani, kun muut menivät olohuoneeseen kuuntelemaan jiiveegeetä.
Illan päätteksi minulle todettiin, ettei kutsua seuraaviin pikkujouluihin tai muihin tule, koska "Sulla on liian erilainen musiikkimaku, yymh."
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,839
Reaktioarvo
2,378
Tuostapa muistukin mieleeni tämä muutaman vuoden takaa:

Olin kaveriporukan pikkujouluissa ja musiikki oli mallia "Listahitit, melkein joululauluja." Sitten sattui tulemaan minun vuoroni laittaa musiikkia, ja laitoin jotain vähän raskaampaa rokkia. Kaikki poistuivat huoneesta. Jäin sinne sitten koko loppuillaksi istumaan yksinäni kuunnellen omaa musiikkiani, kun muut menivät olohuoneeseen kuuntelemaan jiiveegeetä.
Illan päätteksi minulle todettiin, ettei kutsua seuraaviin pikkujouluihin tai muihin tule, koska "Sulla on liian erilainen musiikkimaku, yymh."
Kuulostaa valitettavan tutulta. ://
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,839
Reaktioarvo
2,378
Toi on kyllä inhottavaa, jos jää ulkopuoliseksi musamakunsa takia. :( Se on välillä aika puuduttavaa, kun joka paikassa soi aina ne samat listahitit, kun suurin osa niitä kuuntelee.
Niinpä. Onneksi keikoille meneminen on mukavaa piristystä kun siellä on samanhenkisiä ihmisiä niin on helppo kuulua joukkoon, mutta varsinkin teininä se oli aika haastavaa erottua siinä mielessä porukasta.
 
Ylös Pohja