Sarjakuvat raaskisinkohan ostaa tympeät tytöt -kirjan D:

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
jotenki se kiehtos hirveesti, mutta mulla ei oikein tuu kauheemmin luettua kirjoja. vaikka lukisinki kirjan loppuun, en kuitenkaan yleensä lue sitä enää uudelleen. toisaalta tuo vaikuttaa harvinaisen hyvältä ja aihe on niin sellanen mua koskettava, eikä tuo kyllä mikään kalliskaan oo verrattuna moneen muuhun. hmm, meneepä vaikeeks D: kirjastostakin vois tietty lainata ja sit vasta ostaa jos se on oikeesti tosi mieleinen, mutta lainaamisessa on se ongelma, että meinaan aina unohtaa palauttaa kirjat ':D
 
Liittynyt
10.9.2021
Viestejä
256
Reaktioarvo
270
jotenki se kiehtos hirveesti, mutta mulla ei oikein tuu kauheemmin luettua kirjoja. vaikka lukisinki kirjan loppuun, en kuitenkaan yleensä lue sitä enää uudelleen. toisaalta tuo vaikuttaa harvinaisen hyvältä ja aihe on niin sellanen mua koskettava, eikä tuo kyllä mikään kalliskaan oo verrattuna moneen muuhun. hmm, meneepä vaikeeks D: kirjastostakin vois tietty lainata ja sit vasta ostaa jos se on oikeesti tosi mieleinen, mutta lainaamisessa on se ongelma, että meinaan aina unohtaa palauttaa kirjat ':D
Voithan sä just aluks lainata kirjastosta ja laittaa vaikka muistutuksen tai muistilapun että muistaisit palauttaa. Ja just jos tykkäät tosi paljon nii sitten vaikka ostat omaks:)
Tosin pohdin itse ihan samaa D:
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,119
Reaktioarvo
886
jotenki se kiehtos hirveesti, mutta mulla ei oikein tuu kauheemmin luettua kirjoja. vaikka lukisinki kirjan loppuun, en kuitenkaan yleensä lue sitä enää uudelleen. toisaalta tuo vaikuttaa harvinaisen hyvältä ja aihe on niin sellanen mua koskettava, eikä tuo kyllä mikään kalliskaan oo verrattuna moneen muuhun. hmm, meneepä vaikeeks D: kirjastostakin vois tietty lainata ja sit vasta ostaa jos se on oikeesti tosi mieleinen, mutta lainaamisessa on se ongelma, että meinaan aina unohtaa palauttaa kirjat ':D
Mulla ei oo ikinä tullu huono omatunto kirjan ostamisesta. Joskus tosin on niin kalliita tai harvinaisia kirjoja lukulistalla, että pitää käydä hakea kirjastosta. Ja tietty jos pitää lukea just nyt heti, niin silloinkin katson kirjastosta.
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Voithan sä just aluks lainata kirjastosta ja laittaa vaikka muistutuksen tai muistilapun että muistaisit palauttaa. Ja just jos tykkäät tosi paljon nii sitten vaikka ostat omaks:)
Tosin pohdin itse ihan samaa D:
kävin tänään selailemassa sitä suomalaisessa kirjakaupassa ja jotenkin siellä vaan vahvistu se tunne, että kyllä mie ton haluan D: käyn huomenna kans kaupungilla, joten taidan ostaa sen sillon
 
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
6,011
Reaktioarvo
4,756
Mistä se kertoo? D:
Tympeät tytöt -kirjan värejä, suloisuutta ja vastarintaa pursuavat sarjakuvat iskevät tyttöyden kipupisteisiin. Kirja on armoton, riemastuttava ja tuiki tärkeä teos ahtaista asenteista ja arvoista, kehosta ja ulkonäöstä, pelosta ja miellyttämisen halusta. Se on elintärkeää kapinaa ja niin samastuttavaa siksi, että se on totta.

Tympeät tytöt eivät etsi syntipukkia, vaan joutuvat kerta toisensa jälkeen toteamaan, että asenteet elävät kaikkialla yhteiskunnassamme, myös heissä itsessään. Teos sisältää yhdeksän sarjakuvakertomusta. Mukana ovat muun muassa Patriarkaatti, Tolkun Ihminen, Historia ja Pimppienkeli, joka julistaa feminististä ilosanomaa meille kaikille.

Tympeät tytöt on jo valloittanut sosiaalisen median: Instagrammissa sillä on jo lähes 30 000 seuraaja

Joo, Asiallinenihminen jo selittiki sen hyvin, mutta yksinkertaistettuna värikäs feministinen sarjakuvakirja, joka kertoo mm. sovinistisista asenteista, miespelosta, naiseksi kasvamisesta, seksuaalisesta häirinnästä ja naisten vaientamisesta. Riina on tutkinut näitä asioita ja kirjasta oppii paljon uutta esim. historista. Kirjassa esitellään sarjakuvien kautta erilaisia kohtauksia, joissa kuvataan näitä teemoja.

Voin laittaa tänne huomenna jonkun esimerkkikuvan kirjan sisällöstä. Myös instasta löytyy paljon kuvia Riinan instasta ja muitten instoista, jotka on ostaneet kirjan. Kirjan sarjikset on siis samantyylisiä, kuin instan kuvat paitsi että niissä on tosiaan useampikin kuva kertomassa tarinaa, kuin vain yksi.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Ite oon lukenut sen ja on tosi hyvä! En oo ikinä ennen ostanut kirjoja, mutta halusin ostaa ton, koska oon yleensä sarjakuvakirjoja lukenut useempaan kirjaan, koska siinä on tarinan lisäksi myös visuaalinen elämys ja sain sen siten nopeemmin, kuin kirjastosta. Ja tosiaan se, et sen voi lukea omaan tahtiinsa eikä tarvii muistaa palauttaa ja jos haluu puhua kaverille jostain kirjan kohasta(kirjasta nimittäin löytyy paljon hyviä keskustelunaiheita) niin voi sitten ottaa kirjan mukaan ja näyttää kavereille koska vain.

Halusin myös tukea Riina Tanskasta, koska kirjoittamisesta(ja tässä tapauksessa myös kuvittamisesta) ei paljoa rahaa saa ja haluisin tämmösiä kirjoja enemmänkin. :D Ja se nyt vaan on niin houkuttelevaa omistaa tommonen kaunis ihanan feministinen teos. Mutta myös tuo kirjan lukeminen ensin kirjastossa on erittäin hyvä vaihtoehto!
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Ite oon lukenut sen ja on tosi hyvä! En oo ikinä ennen ostanut kirjoja, mutta halusin ostaa ton, koska oon yleensä sarjakuvakirjoja lukenut useempaan kirjaan, koska siinä on tarinan lisäksi myös visuaalinen elämys ja sain sen siten nopeemmin, kuin kirjastosta. Ja tosiaan se, et sen voi lukea omaan tahtiinsa eikä tarvii muistaa palauttaa ja jos haluu puhua kaverille jostain kirjan kohasta(kirjasta nimittäin löytyy paljon hyviä keskustelunaiheita) niin voi sitten ottaa kirjan mukaan ja näyttää kavereille koska vain.

Halusin myös tukea Riina Tanskasta, koska kirjoittamisesta(ja tässä tapauksessa myös kuvittamisesta) ei paljoa rahaa saa ja haluisin tämmösiä kirjoja enemmänkin. :D Ja se nyt vaan on niin houkuttelevaa omistaa tommonen kaunis ihanan feministinen teos. Mutta myös tuo kirjan lukeminen ensin kirjastossa on erittäin hyvä vaihtoehto!
totta! mie en oo mikään lukemisen suurin fani, mutta tuo ei silleen tunnu raskaalta, kun tuossa on tosiaan visuaalinen elämys. muutenkin pystyn samaistumaan sun kommenttiin D: kävin ostamassa sen melkein tunti sit ja nyt jo tuntuu siltä, että oon jäämässä koukkuun :D
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
totta! mie en oo mikään lukemisen suurin fani, mutta tuo ei silleen tunnu raskaalta, kun tuossa on tosiaan visuaalinen elämys. muutenkin pystyn samaistumaan sun kommenttiin D: kävin ostamassa sen melkein tunti sit ja nyt jo tuntuu siltä, että oon jäämässä koukkuun :D
Joo, ei se oo todellakaan raskas ja oli hirveen vaikeeta yrittää säästellä sitä, ku koko ajan vaan mietti "No ehkä sittenkin vielä kaks sivua..." mut halusin kuitenkin säästää sitä ettei se loppuis heti eikä muutenkaan aina ois ollut hirveesti sille aikaa. :D Itekään en siis aina saa luetuksi vaikka haluaisin eli en oo itekkään mikään semmonen himolukija niinkuin jotkut. Joo, iteki jäin heti koukkuun vaikken ostopäivänä sitä ehtinytkään aloittaa! Kiva että ostit sen ja tuntuu jo nyt kivalta. :)
 
Ylös Pohja