Mielenterveys Saan hirveästi ahdistuskohtauksia nykyään

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Eikä mun elämässä ole mitään, minkä kuvittelisi näitä aiheuttavan. Mutta kuitenkin mulla on usein fyysisiä ahdistusoireita ja tuntuu että mun autonominen hermosto elää ihan omaa elämäänsä, kun ei mun tietoinen mieli ole ahdistunut mistään, mutta kuitenkin tätä tapahtuu koko ajan. Tää kuitenkin vaikeuttaa työelämää ja muutakin elämää ja mun toimintakyky on ihan surkea näiden koittaessa niin miten te muut ahdistuksen tyylisten ongelmien kanssa elätte?
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
712
Reaktioarvo
820
Mulle iskee usein hirvee ahdistus ja/tai vitutus ihan ilman mitään ilmiselvää syytä, sit pienen pohdinnan jälkeen yleensä löytyy joku aiheuttaja mitä ei heti oo tullu ajatelleeksi. Mulla pahimmat on huono tai liian vähä uni, asunnon sotkuisuus ja liika sisällä kyhjöttäminen. Yksinolo ahdistaa kummasti myös, tulee sellanen olo niinku ois ainoa ihminen maailmassa ja sit täytyy lähteä vähintään kauppaan tai kävelylle varmistamaan että onhan ihmiskunta vielä tallella.

Jos mitään syytä ei onnistu löytämään niin sit on tottakai hankala lähteä mitään korjaamaankaan. Lääkkeet on aina vaihtoehto, varsinki jos vaiva vaikuttaa jo toimintakykyyn.
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Mulle iskee usein hirvee ahdistus ja/tai vitutus ihan ilman mitään ilmiselvää syytä, sit pienen pohdinnan jälkeen yleensä löytyy joku aiheuttaja mitä ei heti oo tullu ajatelleeksi. Mulla pahimmat on huono tai liian vähä uni, asunnon sotkuisuus ja liika sisällä kyhjöttäminen. Yksinolo ahdistaa kummasti myös, tulee sellanen olo niinku ois ainoa ihminen maailmassa ja sit täytyy lähteä vähintään kauppaan tai kävelylle varmistamaan että onhan ihmiskunta vielä tallella.

Jos mitään syytä ei onnistu löytämään niin sit on tottakai hankala lähteä mitään korjaamaankaan. Lääkkeet on aina vaihtoehto, varsinki jos vaiva vaikuttaa jo toimintakykyyn.
Okei itse myönnän tän huonon unen ja huonon olonkin, yleensä vaan liian vähästä syömisestä. Kotona en enää erityisemmin kökötä, kun aina yksin ollessa tulee just henkisesti huono olo niin meen vaan jonnekin puistoon tai kahvilaan. Mutta mulla tää ongelma tuntuu olevan enimmäkseen just fyysinen, että olo tuntuu jähmeältä, vapisuttaa, tulee ylitietoinen olo kaikesta, raajat vapisee, ei pysty katsomaan ketään kasvoihin ja silmissä sumenee. En kerta kaikkiaan tajua mistä tää voi johtua kun oon yrittänyt just syödä paremmin ja nukkua enemmän ja silti tätä vaan tapahtuu. Enkä tosiaan tajua miksi D':
 
Ylös Pohja